- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (212 opinii)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (82 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (140 opinii)
- 4 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (88 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (293 opinie)
- 6 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (118 opinii)
Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego
Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową a Elbląską .
Wnioski będą uwzględnione w projekcie
Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?
Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.
- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.
- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie
W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.
Miejsca
Opinie (297) 2 zablokowane
-
2016-02-12 16:58
(2)
No to po przebudowie co tydzień co najmniej jeden potrącony przechodzień.
- 7 4
-
2016-02-13 11:00
A ja jestem starsza i nie mógł chodzę tunelem!!!!
- 1 1
-
2016-02-12 18:18
winni przechodnie
bo nie chcą się snuć brudnymi tunelami
bo przecież nie kierowcy, zewsząd nękani przez bezwzględnych pieszych i rowerystów, którzy chcą odzyskać dla siebie trochę tej wyasfaltowanje przestrzeni. O chodnikach zastawionych autami nie wspominając.- 2 1
-
2016-02-12 23:42
DRMG poczytała ostatnie komentarze (1)
I rozsądnie znalazła przesłankę aby opóźnić prace. W międzyczasie otworzą tunel pod martwą wisłą i gdy zablokują podwale przedmiejskie czesc strumienia pojazdów bedzie mogła pójść tunelem. Dobre posunięcie
- 2 2
-
2016-02-13 10:57
słusznie bo przez centrum nie moźe płynął strumiń samochodńw!!!!
- 1 0
-
2016-02-13 10:56
Bardzo dobrze te tunele wyglądają jak w kopalni chodniki, czas to ucywilizować!
- 1 1
-
2016-02-12 22:58
ONON (1)
Zmięcie prezydenta a nie narzekacie:P
- 2 1
-
2016-02-13 08:29
Zmiąć? Może właśnie wyprasować.
- 2 0
-
2016-02-12 07:12
Mieszkańcy Elbląga i Nowego Dworu nie wyrażają zgody na przebudowę Podwala. (9)
- 127 73
-
2016-02-12 07:17
I Cedrów Małych! (1)
:p
- 45 6
-
2016-02-13 00:01
ceder...
- 0 1
-
2016-02-12 12:09
Dziwi mnie, ze budowa za 3mld zlotych drogi z Gdanska do Elblaga nie wywolala zadnego oburzenia (2)
Za mniejsza kwote mozna bylo zbudowac bezposredni pociag dostosowany do 160km/h zatrzymujacy sie w N. Dworze.
Do i z Elblaga mozna byloby dojechac w czasie 20-30 minut niezaleznie od pogody.
Ale zapomnialem. Tylko asfalt to rozwoj. A samochod jedynym symbolem bogactwa- 10 12
-
2016-02-12 13:19
Nie jedynym (1)
Ale nie płacz, skończysz gimnazjum, popracujesz troszkę, może zarobisz na samochód.
- 7 10
-
2016-02-12 14:15
Mam 30 lat, dobra prace i samochod
Oraz troche rozsadku. Nie da sie fizycznie zmiescic wszystkich samochodow w centrum. Chocbys nie wiem ile plakal to niewykonalne.
Pokaz prosze jakbys chcial zmiescic w Gdansku ~300 tys samochodow dziennie?
Jesli uznasz, ze nie wszyscy maja jezdzic samochodem, to jak dokonasz selekcji?- 8 5
-
2016-02-12 09:53
mieszkańcy Elbląga i Nowego Dworu mogą się nie zgadzać
ale, za przeproszeniem, CH*J im do tego jak mieszkańcy Gdańska urządzają swoje miasto.
- 20 17
-
2016-02-12 09:26
a kto was zaprasza do miasta ?
siedzieć u siebie
- 19 17
-
2016-02-12 09:23
Siedziec w Elblągu i nie przyjezdzac do Gdańska.
- 23 16
-
2016-02-12 08:34
Nie tylko!
Moskwa również nie wyraża zgody.
- 23 6
-
2016-02-12 23:33
Poroniony pomysł ! Wyrzucanie pieniędzy do przepierki przez lokalną sitwę !
Dlaczego takiego trwonienia pieniędzy przez Budynia przy tylu dziurawych drogach nie skontroluje CBA , Regionalna Izba Rozrachunkowa bądź Urząd Wojewódzki ... ? Czy można jakoś zablokować jeszcze tą podejrzaną inwestycję ????!!!
- 6 2
-
2016-02-12 17:44
Dziwne (2)
Nie rozumiem. Z jednej strony zgodnie z nową modą ogranicza się przepustowość ciągu komunikacyjnego w centrum miasta - aby zmniejszyć ruch aut. Jednocześnie buduje się tam wielką galerię handlową, która spowoduje zwiększenie liczby pojazdów w centrum.
- 12 0
-
2016-02-12 23:01
bo chodzi o to
żeby opier...lić jak najwięcej terenu pod deweloperkę żeby budyń dodatkowe mieszkanie dostał a nie o wygodę mieszkańców
- 2 0
-
2016-02-12 17:53
motłoch do galerii bedzie dowozony pociagami
swoje graty niech zostawia w domu.
- 3 4
-
2016-02-12 22:19
Oddać do ruchu tunel pod Wisłą i obciążenie się zmniejszy
- 3 0
-
2016-02-12 15:14
drogi gdańskie (5)
największym zmartwieniem jest węzeł gordyjski gdańskich dróg czyli skrzyżowanie okopowa i armii krajowej .o tym skrzyżowaniu powinno uczyć na wszystkich uczelniach technicznych świata jako temat "jak zbudować trzy poziomowe skrzyżowanie , które będzie generowało największe korki "Dopóki nie rozwiążemy problemu tego skrzyżowania i następnego z toruńską ciężko oczekiwać poprawy na gdańskich drogach. To rozwiązanie to koszmar Gdańska . Otwarcie tunelu nic nie da gdyż nie ma do i z niego dróg dojazdowych tzn wpadasz od stolicy wyjeżdżasz z tunelu i co dalej Marynarki Polskiej do centrum =szok , wydostanie się z tunelu w stronę Sopotu i Gdyni brak czyli =szok. W gdańsku buduje się dużo i chwała za to ale buduje się troche tu trochę tam .Trzy podstawowe tematy aby ułatwić podróżowanie po mieście to porządne połączenie tunelu z Grunwaldzką i Zwycięstwa , węzeł Okopowa i węzeł Toruńska no i Nowa Wałowa która na razie jest drogą donikąd. Teraz podczas przebudowy dróg na 3 maja i Armii Krajowej powinno się zrobić na wiadukcie nad torami skm porzadny długi lewoskręt do centrum i porządny prawoskręt na Orunię i osobny pas prosto na Podwale. Jego przebudowa to bezsens jest tam cztery tunele dla pieszych umozliwiajace bezpieczne przejście przez jednak ruchliwą trasę wylotową z miasta do stolicy. Wzdłuz Podwala jest dość miejsca na ścieżkę rowerową.
- 9 4
-
2016-02-12 21:18
Kolega chyba nie był na trzypoziomowym w pełni kolizyjnym skrzyżowaniu na Gdańskiej Zaspie. Tam się dopiero czopek zrobi jak otworzą osławiony tunel.
Czas aby coś zrobić ze skrzyżowaniem Jana Pawła i Rzeczpospolitej.
Czas zasypać to cudo i zrobić normalne skrzyżowanie ewentualnie duże rondo, z normalnymi przejściami dla pieszych!
No i czas na likwidację tuneli wzdłóż Rzeczpospolitej, do tego likwidacja 70km/h!- 0 3
-
2016-02-12 18:48
te lewoskręty (1)
stanęłoby na nich po 10 aut i tyle by było po tych lewoskrętach
- 2 1
-
2016-02-12 19:02
k
tak ale te razem 20 aut teraz nawzajem blokuje przelot na wprost , nie twierdzę ,że to uzdrowi sytuację ale ułatwi życie.
- 2 0
-
2016-02-12 16:04
Jesteś trochę nie na czasie bo skrzyżowanie z Toruńską będzie rozwiązane w ramach budowy Forum Gdańsk (w realizacji) (1)
- 2 1
-
2016-02-12 16:11
wiem i się wypowiem
dobrze wiem co jest w planach i liczę że się uda je zrealizować łącznie z nowymi wiaduktami na biskupiej górce, wyraziłem swoją opinię do której mam prawo.nie ma w niej jadu i nienawiści tylko kilka spostrzeżeń wieloletniego kierowcy.
- 4 0
-
2016-02-12 20:46
No to dzałacze FROGu górą
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.