• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • (2)

    No to po przebudowie co tydzień co najmniej jeden potrącony przechodzień.

    • 7 4

    • A ja jestem starsza i nie mógł chodzę tunelem!!!!

      • 1 1

    • winni przechodnie

      bo nie chcą się snuć brudnymi tunelami

      bo przecież nie kierowcy, zewsząd nękani przez bezwzględnych pieszych i rowerystów, którzy chcą odzyskać dla siebie trochę tej wyasfaltowanje przestrzeni. O chodnikach zastawionych autami nie wspominając.

      • 2 1

  • DRMG poczytała ostatnie komentarze (1)

    I rozsądnie znalazła przesłankę aby opóźnić prace. W międzyczasie otworzą tunel pod martwą wisłą i gdy zablokują podwale przedmiejskie czesc strumienia pojazdów bedzie mogła pójść tunelem. Dobre posunięcie

    • 2 2

    • słusznie bo przez centrum nie moźe płynął strumiń samochodńw!!!!

      • 1 0

  • Bardzo dobrze te tunele wyglądają jak w kopalni chodniki, czas to ucywilizować!

    • 1 1

  • ONON (1)

    Zmięcie prezydenta a nie narzekacie:P

    • 2 1

    • Zmiąć? Może właśnie wyprasować.

      • 2 0

  • Mieszkańcy Elbląga i Nowego Dworu nie wyrażają zgody na przebudowę Podwala. (9)

    • 127 73

    • I Cedrów Małych! (1)

      :p

      • 45 6

      • ceder...

        • 0 1

    • Dziwi mnie, ze budowa za 3mld zlotych drogi z Gdanska do Elblaga nie wywolala zadnego oburzenia (2)

      Za mniejsza kwote mozna bylo zbudowac bezposredni pociag dostosowany do 160km/h zatrzymujacy sie w N. Dworze.

      Do i z Elblaga mozna byloby dojechac w czasie 20-30 minut niezaleznie od pogody.

      Ale zapomnialem. Tylko asfalt to rozwoj. A samochod jedynym symbolem bogactwa

      • 10 12

      • Nie jedynym (1)

        Ale nie płacz, skończysz gimnazjum, popracujesz troszkę, może zarobisz na samochód.

        • 7 10

        • Mam 30 lat, dobra prace i samochod

          Oraz troche rozsadku. Nie da sie fizycznie zmiescic wszystkich samochodow w centrum. Chocbys nie wiem ile plakal to niewykonalne.

          Pokaz prosze jakbys chcial zmiescic w Gdansku ~300 tys samochodow dziennie?

          Jesli uznasz, ze nie wszyscy maja jezdzic samochodem, to jak dokonasz selekcji?

          • 8 5

    • mieszkańcy Elbląga i Nowego Dworu mogą się nie zgadzać

      ale, za przeproszeniem, CH*J im do tego jak mieszkańcy Gdańska urządzają swoje miasto.

      • 20 17

    • a kto was zaprasza do miasta ?

      siedzieć u siebie

      • 19 17

    • Siedziec w Elblągu i nie przyjezdzac do Gdańska.

      • 23 16

    • Nie tylko!

      Moskwa również nie wyraża zgody.

      • 23 6

  • Poroniony pomysł ! Wyrzucanie pieniędzy do przepierki przez lokalną sitwę !

    Dlaczego takiego trwonienia pieniędzy przez Budynia przy tylu dziurawych drogach nie skontroluje CBA , Regionalna Izba Rozrachunkowa bądź Urząd Wojewódzki ... ? Czy można jakoś zablokować jeszcze tą podejrzaną inwestycję ????!!!

    • 6 2

  • Dziwne (2)

    Nie rozumiem. Z jednej strony zgodnie z nową modą ogranicza się przepustowość ciągu komunikacyjnego w centrum miasta - aby zmniejszyć ruch aut. Jednocześnie buduje się tam wielką galerię handlową, która spowoduje zwiększenie liczby pojazdów w centrum.

    • 12 0

    • bo chodzi o to

      żeby opier...lić jak najwięcej terenu pod deweloperkę żeby budyń dodatkowe mieszkanie dostał a nie o wygodę mieszkańców

      • 2 0

    • motłoch do galerii bedzie dowozony pociagami

      swoje graty niech zostawia w domu.

      • 3 4

  • Oddać do ruchu tunel pod Wisłą i obciążenie się zmniejszy

    • 3 0

  • drogi gdańskie (5)

    największym zmartwieniem jest węzeł gordyjski gdańskich dróg czyli skrzyżowanie okopowa i armii krajowej .o tym skrzyżowaniu powinno uczyć na wszystkich uczelniach technicznych świata jako temat "jak zbudować trzy poziomowe skrzyżowanie , które będzie generowało największe korki "Dopóki nie rozwiążemy problemu tego skrzyżowania i następnego z toruńską ciężko oczekiwać poprawy na gdańskich drogach. To rozwiązanie to koszmar Gdańska . Otwarcie tunelu nic nie da gdyż nie ma do i z niego dróg dojazdowych tzn wpadasz od stolicy wyjeżdżasz z tunelu i co dalej Marynarki Polskiej do centrum =szok , wydostanie się z tunelu w stronę Sopotu i Gdyni brak czyli =szok. W gdańsku buduje się dużo i chwała za to ale buduje się troche tu trochę tam .Trzy podstawowe tematy aby ułatwić podróżowanie po mieście to porządne połączenie tunelu z Grunwaldzką i Zwycięstwa , węzeł Okopowa i węzeł Toruńska no i Nowa Wałowa która na razie jest drogą donikąd. Teraz podczas przebudowy dróg na 3 maja i Armii Krajowej powinno się zrobić na wiadukcie nad torami skm porzadny długi lewoskręt do centrum i porządny prawoskręt na Orunię i osobny pas prosto na Podwale. Jego przebudowa to bezsens jest tam cztery tunele dla pieszych umozliwiajace bezpieczne przejście przez jednak ruchliwą trasę wylotową z miasta do stolicy. Wzdłuz Podwala jest dość miejsca na ścieżkę rowerową.

    • 9 4

    • Kolega chyba nie był na trzypoziomowym w pełni kolizyjnym skrzyżowaniu na Gdańskiej Zaspie. Tam się dopiero czopek zrobi jak otworzą osławiony tunel.
      Czas aby coś zrobić ze skrzyżowaniem Jana Pawła i Rzeczpospolitej.
      Czas zasypać to cudo i zrobić normalne skrzyżowanie ewentualnie duże rondo, z normalnymi przejściami dla pieszych!
      No i czas na likwidację tuneli wzdłóż Rzeczpospolitej, do tego likwidacja 70km/h!

      • 0 3

    • te lewoskręty (1)

      stanęłoby na nich po 10 aut i tyle by było po tych lewoskrętach

      • 2 1

      • k

        tak ale te razem 20 aut teraz nawzajem blokuje przelot na wprost , nie twierdzę ,że to uzdrowi sytuację ale ułatwi życie.

        • 2 0

    • Jesteś trochę nie na czasie bo skrzyżowanie z Toruńską będzie rozwiązane w ramach budowy Forum Gdańsk (w realizacji) (1)

      • 2 1

      • wiem i się wypowiem

        dobrze wiem co jest w planach i liczę że się uda je zrealizować łącznie z nowymi wiaduktami na biskupiej górce, wyraziłem swoją opinię do której mam prawo.nie ma w niej jadu i nienawiści tylko kilka spostrzeżeń wieloletniego kierowcy.

        • 4 0

  • No to dzałacze FROGu górą

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane