• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orłowo reprezentacyjne, ale tylko w części

Iwona
25 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zarówno pieszy, jak i kierowca samochodu może mieć problemy z pokonaniem ul. Inżynierskiej. Zarówno pieszy, jak i kierowca samochodu może mieć problemy z pokonaniem ul. Inżynierskiej.

Orłowo to w powszechnej opinii jedna z najładniejszych dzielnic Gdyni. Zadbana, urokliwa, z bezpośrednim dostępem do plaży, jest idealnym miejscem do aktywnego wypoczynku. - Im dalej od mola, tym gorzej. Dobrze byłoby, gdyby choćby małą część z tych grubych milionów utopionych w ścieżkę rowerową przez Kolibki wykorzystano do poprawy komunikacji spacerowej także z drugiej strony Orłowa - pisze nasza czytelniczka, pani Iwona.



Dolna część Orłowa - zupełnie inne oblicze tej samej dzielnicy. Dolna część Orłowa - zupełnie inne oblicze tej samej dzielnicy.
Fatalna infrastruktura mogłaby być poprawiona niewielkim nakładem finansowym. Na zdjęciu wyjście z ul. Technicznej. Fatalna infrastruktura mogłaby być poprawiona niewielkim nakładem finansowym. Na zdjęciu wyjście z ul. Technicznej.
Zaniedbany teren na granicy tej części Orłowa i lasu. Zaniedbany teren na granicy tej części Orłowa i lasu.

Czy bywasz na spacerach w górnej części Orłowa?

Zastrzeżenia dotyczą infrastruktury tzw. górnej części dzielnicy zobacz na mapie Gdyni, której umowną granicą są tory kolejowe zobacz na mapie Gdyni, a łącznikiem remontowana od kilkunastu miesięcy, przebiegająca nad nimi kładka zobacz na mapie Gdyni.

Poniżej szczegółowe uwagi naszej czytelniczki:

W ostatnich latach dokonano szeregu inwestycji, służących upiększaniu dolnej części Orłowa, sprzyjających mieszkańcom i turystom, pozwalającym na swobodne poruszanie się rowerzystom, osobom na wózkach i matkom z dziećmi w wózkach.

Są cztery ulice prowadzące z tej części Orłowa w stronę Sopotu, przez które można się wydostać na tereny zielone, do lasu, nad morze i w kierunku wieży widokowej. Niestety, na każdym z tych wyjść osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, napotkają bariery, które będą trudne lub niemożliwe do pokonania. Oto tor przeszkód na trasach spacerowych w tej w tej części miasta.

Chcąc wyjść z ulicy Adwokackiej zobacz na mapie Gdyni do dalszej części łąki trzeba pokonać kolejno: mijankę ze zwalonym drzewem, zrytą przez dziki wąską ścieżkę i wreszcie obejście żelaznej bramki, która została postawiona dla zablokowania ruchu pojazdów, a stała się przede wszystkim barierą dla osób ograniczonych ruchowo.

Podobne trudności osobom nieprzyzwyczajonym do toru sprawnościowego podczas spaceru będzie sprawiało wyjście z ul. Wrocławskiej zobacz na mapie Gdyni. Do pokonania jest tam strome zejście i przejście przez wąską betonową belkę, całość wyłącznie dla wytrawnych piechurów.

Mnóstwo kłopotów jest także przy wyjściu z ul. Technicznej zobacz na mapie Gdyni. Pierwsza przeszkoda to prowizoryczne przejście przez strumyk, funkcjonujące od czasu rozebrania starego mostku. Nowy mostek miał ponoć być rychło zbudowany, ale skończyło się jedynie na obietnicach urzędników. Całość do pokonania wyłącznie dzięki coraz bardziej próchniejącej barierce, niezbędnej szczególnie przy zimowym oblodzeniu lub po deszczu.

Druga przeszkoda to przejście przez wertepy niekoszonej łąki, która kiedyś całkiem dobrze funkcjonowała jako pastwisko dla krów, jednakże od kiedy stanowi obszar ochrony ujęcia wody, ulega postępującej degradacji i już nie nadaje się ani do rekreacji, ani do spacerów.

Ulica Inżynierska zobacz na mapie Gdyni z kolei, jako utwardzona droga, musi spełniać rolę traktu zarówno dla samochodów jak i dla pieszych, z uwagi na brak chodnika wzdłuż posesji PEWIK-u (nie wiadomo, z jakich powodów przy kładzeniu nowego chodnika kilka lat temu inwestycję zakończono na wysokości posesji nr 127).

Po dojściu do końca utwardzonej trylinką ulicy, na wysokości bramy PEWIK-u, spacerowicz ma do wyboru: w prawo - obejście bramki blokującej swobodne dojście betonem do lasu, albo biegnącą wprost gruntową część ul. Inżynierskiej. Niestety, droga jest nie do przejścia po deszczach i zimowych roztopach, kiedy zamienia się w błotnisko, które nie sposób nie tylko przejść lub obejść suchą stopą, ale i przejechać samochodem osobowym.

Podsumowując, o ile dolne Orłowo stało się dużo bardziej przyjazne dla takich spacerowiczów, o tyle druga część Orłowa, leżąca po przeciwnej stronie torów SKM, wydaje się kompletnie zapomniana przez miejskich urzędników. Szkoda, bo również tutaj nie brakuje terenów, które można byłoby dobrze rekreacyjnie wykorzystać i wypromować.
Iwona

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (103) 2 zablokowane

  • Pani Iwono - święta racja !!!

    zachować naturę lecz zadbać trochę o wygląd. bezpieczeństwo i estetykę w tych okolicach ze zdjęć.
    wstydzić się należy za zachodnią stronę orłowskiego dworca.

    • 4 0

  • won z naszego Adlerhorstu

    z tzw. ścieżkami zdrowia, betonowymi schodami, mostkami.my i dziki bardzo się lubimy i nie lubimy obcych.
    Jak ktoś chce w limo od największego dzika w Trójmieście musi iść wąwozem przy ul Wrocławskiej (vis a vis Gdyńskiej szkoły Filmowej)aż do ogródków działkowych i potem skręcić w prawo na polanę(bawiłem się tam w Indian),dzik ma jakieś 180 kg i całą watahę loch-cóż za widok!! A gdy się wkurzy to spieprza się z stamtąd aż miło.

    • 10 1

  • Kocham niedoskonałe Orłowo

    No i trudno nie wszędzie musi być asfalt i beton.Ludzie dają radę i nie narzekają mieszkam nieopodal , latem jeżdżę tam z uporem maniaka pomimo "kiepskiej" infrastruktury ,znam też innych ,którym taki stan rzeczy nie przeszkadza.Problem nie tkwi w tym ,że przeszkadza to ludziom tylko ich autom zwłaszcza tych przyjezdnych.

    • 9 0

  • Jedyne czego tu nie pokazaliście a najbardziej dokucza to wizerunek dworca w orłowie ,aż żal przyprowadzać znajomych na pociąg.Zawsze odwożę ich do Sopotu.

    • 9 0

  • Sonia

    Myślałam że to Bojano bo tam takie ulice to standard.Nie narzekajcie my tez płacimy podatki i nic nie mamy.

    • 5 0

  • Fajnie jest tam gdzie mieszka elita.

    Tam się drogi buduje.

    • 2 0

  • Orłowo to metropolia w stosunku do sąsiednich Kolibek !... no właśnie - (4)

    a co dalej z Dworem w Kolibkach? - czy wojtkowa ferajna zamierza doprowadzić Go do takiego stan u w jakim jest b.Dom Wypoczynkowy przy Molo i Maxim ?...

    • 3 0

    • a co dalej z Dworem w Kolibkach?

      zapytaj WOJEWODĘ a nie prezydenta, bo mu odebrano w tej sprawie inicjatywę. PO już rości sobie zarządzaniem Gdynią oprócz Kolibkami Adamowicz zarządza Parkiem Europa:))

      No i co ma Szczurek zrobić wypowiedzieć wojnę?? Jeśli takich nieuków znajdzie jak nie ubliżając, Ty -wypisujący tu głupoty?

      • 0 0

    • Kolibki (2)

      to własność prywatna Kilkowskich, to oni dali część swoich dóbr na ulice Przebendowskich, na pocztę, na dworzec kolejowy itd. więc nie zabierajcie im co ich.
      miasto co najwyżej może je odkupić za ich zgodą.
      PS To tutaj zatrzymał się gen.Haller po ślubowaniu z Morzem, a Kilkowskiego roztrzelali Niemcy w Piaśnicy.
      (zresztą Niemca, który mu sprzedał Kolibki w 1918r tez zabili hitlerowcy za to,ze Polska powiększyła się po odzyskaniu niepodległości o ten kawałek).

      • 1 0

      • sprostowanie (1)

        Drobne sprostowanie : nazwisko brzmi KUKOWSKI. Imieniem własciciela Kolibek Witolda Kukowskiego nazwano nadmorską aleję w Gdyni-Orłowie, stanowiącą przedłużenie Promenady Królowej Marysieńki.

        • 2 0

        • hrabini

          dziekuje ex orłowiance za sprostowanie
          ukłony od królowej bony

          • 0 0

  • i my i władze Gdyni wpadliśmy w samozachwyt, stoimy w miejscu( no dobra pomału idziemy do przodu !) a inni się rozwijają. Ludzie ruszcie się, zobaczcie co dzieje się w innych miastach! Ostatnio byłem w Rzeszowie po 10 latach. Swietne drogi, ładne, czyste, zadbane miasto.

    • 2 1

  • szczur najwięcej naszej kasy wydaje na swój piar w przeliczeniu na jednego mieszkanica , jest na tyle chamski ze dla niego to już norma , no i co ano to ze sa i tego efekty największy szmaciarz w Polsce GAZETA WYBORCZA uznal ze najlepiej się zyje w gdyni czy tez ze szczur to najlepszy niby prezydent , otoz fakty sa takie , ze gdynianie lubia zyc w swoim miescie ale nie jest to spowodowane ze akurat szczur jest tu prezydentem , tutaj akurat zaczyna wkraczać szczurzy piar i wszystko zręcznie przemanipulowuje, sam szczur za to jest odpowiedzialny za zubożenie ludności gdyni poprzez odarcie jej z ducha przedsiebiorczosci , dowody po części można znalesci po wejściu do bylejakiego wieżowca , klatki schodowej bloku wszędzie widnieją karteczki w tej klatce zadluzenie 75 000 zl w następnej 68 000 zl itd. itp

    • 5 1

  • rzeka

    Na 1 rzut oka ta inżynierska wygląda jak rzeka :0

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane