- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (85 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (58 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (308 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (130 opinii)
- 5 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (80 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (65 opinii)
Ostry spór drogowców i specjalistów od ochrony środowiska o Trasę Kaszubską
Już od dwu i pół roku (dokładnie od 27 miesięcy) trwa wydawanie decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Kaszubskiej. Zdaniem Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska gdański oddział GDDKiA nie dostarcza niezbędnych dokumentów do wydania decyzji. Z kolei drogowcy przekonują, że dokumentacja jest w porządku i skarżą się, że postępowanie w RDOŚ jest przewlekłe.
Przypomnijmy: Trasa Kaszubska, zwana też Trasą Lęborską, to dwujezdniowa droga o długości ok. 61 kilometrów, która miałaby powstać między węzłem Wielki Kack na Obwodnicy Trójmiasta a Bożympolem Wielkim w powiecie wejherowskim, nieopodal Lęborka. Budowa trasy szacowana jest na ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. W przyszłości droga ma być przedłużona do Obwodnicy Słupska.
Powodem, dla którego sprawa raportu trafiła pod obrady komisji ds. ocen oddziaływania na środowisko, była znacząca różnica zdań co do jakości dokumentacji przedłożonej przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ramach procesu uzyskiwania decyzji środowiskowej, którą ma wydać RDOŚ. Komisja, do której sprawa trafiła, jest ostatnim organem, który proceduralnie i merytorycznie osądza różnice i decyduje o dalszym sposobie postępowania.
Co ważne: bez prawidłowej decyzji środowiskowej inwestycja nie może się rozpocząć.
Komisja zapoznała się ze stanowiskiem RDOŚ w Gdańsku i inwestora Trasy Kaszubskiej, którego reprezentował autor raportu środowiskowego, czyli firma DHV. Komisja dokonała oceny prawidłowości przeprowadzenia wyboru wariantu drogi przez inwestora oraz oceniła jakość dokumentacji złożonej do RDOŚ w Gdańsku w ramach oceny oddziaływania na środowisko.
- Po przeprowadzonej dyskusji spodziewamy się, że komisja zaleci inwestorowi poprawienie dokumentacji w celu uzyskania jej spójności i poprawności oraz weryfikacji sposobu wyboru wariantu drogi - mówi Hanna Dzikowska, szefowa Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku. - Natychmiast po uzyskaniu stanowiska komisji zwrócimy się do inwestora Trasy Kaszubskiej o szybkie poprawienie dokumentacji.
Przedstawiciele gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad także nie mają sobie nic w tej sprawie do zarzucenia. - Dokumentacja została przygotowana z najwyższą starannością - zapewnia Robert Marszałek, dyrektor oddziału.
Termin wydania decyzji środowiskowej nie jest określony ustawowo. Jednak dodatkowe wymogi ustalone przez komisję mogą opóźnić proces pozyskiwania dalszych decyzji i realizację całej inwestycji.
- Opóźnienie zależy od tego, jak zakończy się postępowanie przed komisją. Jeśli zaleci ona drobne zmiany w raporcie środowiskowym, postaramy się je szybko wprowadzić. Jeśli natomiast zakres poprawek w dokumentacji będzie duży, będziemy zmuszeni do ogłoszenia przetargu i wyłonienia firmy, która wprowadzi je do raportu - mówi Robert Marszałek.
Niewykluczone, że to spowoduje m.in. utratę dotacji ze środków UE na lata 2014-2020.
Miejsca
Opinie (127) 2 zablokowane
-
2013-07-08 10:21
czemu dodana mapa jest tak beznadziejnie obrócona i się nie da poprawić tylko sowę trzeba robić :/ albo niech ktoś mi powie jak się obraca bo nie mogę znaleźć tej opcji
- 0 0
-
2013-07-08 10:25
ankieta... trochę zawinił (1)
"trudno powiedzieć, każdy z urzędów trochę zawinił"
TROCHĘ??? K... nie trochę - zawinili jak tylko mogli najbardziej - 2,5 roku czekają na nie wiadomo co... nikomu nie zależy widać i wszystko mają w d..
Jak bym w firmie 2,5 roku załatwiał potrzebne rzeczy... już by mnie 250 razy wyje...
I dotyczy to obu stron, a jeszcze bardziej tego co jest nad nimi...bo tego bajzlu nikt jak widać nie kotnroluje.- 5 1
-
2013-07-08 12:01
GDDiKA Gdańsk to porażka nawet na mazurach więcej działają
- 0 0
-
2013-07-08 11:03
Administracja potyka się o własne nogi...
GDDKiA jest agencją rządową - nadzór sprawuje Minister Transportu
RDOŚ jest agencją rządową - nadzór sprawuje Minister Środowiska
Szefem ministrów jest Premier, który powołuje szefów zarówno GDDKiA jak i GDOŚ.
W normalnym kraju wystarczyłoby jedno polityczne spotkanie, na którym Premier poleciłby, że podwładni mają się dogadać i wyrobić w 60 dni. Punto.- 10 0
-
2013-07-08 11:04
głupia gadanina (2)
wiadomo że nie wybudują tej drogi więc po co ta awantura i opłacanie głupkowatych urzędników. droga nie będzie budowana. tak samo jak obwodnica metropolitalna. te dwa głupie projekty jakoś są sprzeczne w chwaszczynie. zdaje się że projekt trasa kaszubska nie uwzględnia projektu obwodnica metropolitarna. to nawet jak będzie decyzja środowiskowa i to i tak nic nie zbudują bo trzeba będzie projekt zmieniać aby dostosować do tej drugiej obwodnicy której też nie zbudują bo jest bez sensu i nie ma na takie bzdury kasy. po co dwie obwodnice i jakiś wielki węzeł w chwaszczynie? pytam się. po co?
- 5 4
-
2013-07-08 11:21
A na hel z trójmiasta w wakacje jeździsz? Ta trasa ma odciążyć Rumie Redę Gdynię z pojazdów udających się w kierunku Słupska, co ma zmniejszyć natężenie ruchu w tych miastach.
- 3 1
-
2013-07-08 12:03
Obwodnice metro i S6 można by połączyć wypuszczając S6 z węzła karczemki na Żukowo/Kartuzy
taniej i szybciej
- 0 0
-
2013-07-08 11:11
niech Dzikowska od razu się przyzna
że chodzi o zlecenie dla jego znajomych na dodatkowe opracowania...
układ mafijny...- 9 1
-
2013-07-08 11:57
Nur fur wagen
ACHTUNG,
Należy niezwłocznie zastosować ostateczne rozwiązanie - całkowitą likwidację zła, czyli:
ochrony środowiska i komunikacji publicznej- 2 2
-
2013-07-08 12:16
niezadowolony
nie lubię kaszubów bo serwują stare ryby
- 1 4
-
2013-07-08 12:22
Skandal, że RDOś tak postępuje.
Ciekawe czy tak samo RDOś analizował dokumenty składane przez inwestora centrum handlowego we wrzeszczu.
- 3 2
-
2013-07-08 13:23
Dziewczyny z okolic Bożepola
wreszcie w cywilizowanych warunkach będą mogły pracować - Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP).
- 3 2
-
2013-07-08 14:02
Ponad 4 miliardy, sporo.
Ciekawe jak będzie z jakością? Mam nadzieję, że chociaż z 5 lat wytrzyma bez remontów?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.