• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM z przewodami od mola w Sopocie do plaży w Stegnie

szym
13 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

PKM - jak długa jest sieć trakcyjna? Gdyby połączyć ze sobą przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej elektryfikowanej trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie. Mija właśnie rok od rozpoczęcia inwestycji.



Interesujesz się koleją?

Elektryfikacja PKM rozpoczęła się w połowie czerwca 2021 r. wbiciem fundamentu pod pierwszy słup trakcyjny.

Jej wykonawca - firma Torpol - prowadzi obecnie prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Sieć trakcyjną zainstalowano już nad torem nr 2 (w rejonie budowanego w ramach elektryfikacji przystanku PKM Gdańsk Firoga), a już niedługo zostanie zawieszona również nad torem nr 1.

  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Długość PKM: od mola w Sopocie do plaży w Stegnie



- Gdyby połączyć ze sobą rozwieszone w ramach tej inwestycji przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie - mówią kolejarze.
Dzięki inwestycji pasażerowie korzystający z linii PKM, oprócz nowego przystanku Gdańsk Firoga, budowanego pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym, zyskają przede wszystkim możliwość korzystania z nowszych i bardziej ekologicznych pociągów elektrycznych.

Trakcja w rejonie przystanku PKM Gdańsk Firoga.

szym

Miejsca

Opinie (260) ponad 20 zablokowanych

  • Czyli dokładnie tyle ile ma trakcja z Wejherowa do Wrzeszcza (5)

    No ale takie porównanie już nie wywołuje efektu wow, prawda? :)

    • 18 0

    • Z Wejherowa do Gdyni raczej :)

      Wyraźnie jest napisane, ze to łączna długość drutu z prądem i stalowej linki, która ten drut podtrzymuje.

      • 1 0

    • Ano taka prawda.

      • 1 0

    • (2)

      Ja bym wolał, żeby poszli w kierunku magnetyków albo gazowców niż pociągów elektrycznych.

      • 1 4

      • (1)

        Magnetyk super sprawa - lewitacja magnetyczna to przede wszystkim mniejsze straty energii. O prędkości przelotowej nie mówiąc - w godzinę z Krakowa do Warszawy albo w 7 min. z Wejherowa do Gdańska. Poza tym mogłoby to całkowicie zrewolucjonizować rynek przesyłek kurierskich.

        • 2 2

        • Dokładnie. Mega temat z tymi przesyłkami.

          • 1 1

  • Były

    Po ostatnich zmianach w rozkładzie i podwyżce cen, zacząłem jeździć samochodem.
    W okolicach godz 16 nie ma pociągu z lotniska do Gdyni.
    Co za barany układały ten rozkład!!!

    • 1 0

  • kk

    kogo to obchodzi?

    • 0 1

  • chciałbym poznać (2)

    decydenta który postanowił wykonać skrzyżowanie Armii Krajowej z Łostowicką ..jako ..kolizyjne jednopoziomowe..

    Wszak Gierek zaplanował.. dwupoziomowe ..lata siedemdzisięte..lata dwudzieste XXI wieku..

    • 14 5

    • ekipa Adamowicza spiep**yła wiele projektów dawych urbanistów

      Przykładem może być mała i duża obwodnnica południowa.
      "Mała" obwodnica znakomicie mogła zastąpić Podwale Przedmiejskie i zrealizować słuszne, skądinąd, postulaty usunięcia przelotówki ze śródmieścia... Okazuje sie jednak, że "pożyteczni" i ich przejścia naziemne sa tańsi...

      Widzicie teraz, jak "mądrze" to zoptymalizowano?
      Podobnie z Łostowiską i dziesiątkami "pomysłów" typu "im gorzej, tym lepiej".
      Ta sama ekipa obecnie dzielnie i wytrwale "walczy" ze skutkami własnych decyzji, pogłębiając chaos przestrzenny i komunikacyjny...

      • 3 0

    • zaplanował i nawet jednopoziomowego nie wybudował

      • 3 5

  • Boże, to chyba rekord świata.

    Zaraz kabelek dotrze do Księżyca. Jestem szczęśliwa i dumna.

    • 1 0

  • Brawo pkm dba o nas jak matka ale surowa matka (7)

    a marszałek województwa to dla nas ojciec najlepszy

    • 24 13

    • (3)

      a wojewda czym sie zajmuje?.to nie jego bajka?.

      • 0 3

      • zainteresuj się zakresem obowiązków i kompetencji (2)

        wojewoda nadzoruje wykonanie zadań administracji państwowej, w tym tych powierzonych (za wynagrodzeniem) samorządowi.

        • 3 1

        • (1)

          dobrze,bardzo dobrze!,panstwowy, Polskie Koleje Panstwowe, czyli panstwo nie widzi zysku!.dworca sasina i suskiego sa oplacalne dobre!.

          • 1 1

          • przecież to liberalna linia

            lekkiego państwa, które istnieje dla kosztów a nie dla zysku...

            • 0 0

    • Dobre porównanie Mietka (1)

      Do Stalina, ojca narodu

      • 4 0

      • W partii wszak był.

        • 1 0

    • Nudny jesteś.

      • 7 5

  • Kiedy otworzą stację Gdańsk Firoga?

    • 0 0

  • A na Północ Gdyni?

    Kiedy?

    • 2 0

  • Jakoś nie widać żadnych prac pomiędzy Gdynią a Osową. (20)

    Czyli, elektryfikacja PKM mogła być wykonana od samego początku, bo do Gdyni, jak widać elektrycznym się nie dojedzie. No właśnie: przez ile jeszcze lat ?

    • 90 16

    • w tle pozostaje konieczność przebudowy wiaduktów na Karwinach

      Gdynia nie ma na to pieniędzy, a PKP wskazuje na zarządcę infrastruktury.
      Podobnie jak wcześniej Gdynia, w przypadku uszkodzonych ulewami jezdni...
      To działa w dwie strony...

      Zakładając opymistyczny rozwój sytuacji, nalezy współczyć mieszkańcom Gdyni Zachód. Skończy się rozgardiasz związany z Węzłem Trasy Kaszubkiej i przebudową Wielkopolskiej, zacznie się przebudowa wiaduktów...

      • 1 0

    • (2)

      Niestety mimo, że elektryfikacja na odcinku PKM zaraz będzie skończona to jest to inwestycja obecnie praktycznie bezużyteczna, gdyż naostatnim zelektryfikowanym przystanku tj. Gdańsk Rębiechowo nie ma warunków do np. przesiadki z pociągu elektrycznego na spalinowy. Taką możliwość dałaby elektryfikacja pomiędzy Rębiechowem a Osową, ale niestety na tym krótkim odcinku nie doszło do porozumienia między PKM i PKP. Także póki co będzie taki sam, ograniczony spalinowy tabor jak dotychczas albo marszałek zdecyduje się na zakup taboru hybrydowego, który mogłby obsługiwać linię Wrzeszcz - Gdynia, chociaż pare dobrych lat trzeba pewnie będzie na te pociągi poczekać

      • 18 1

      • (1)

        Wynika z tego że lepiej było od razu elektryfikować i nawet taniej by wyszło

        • 2 5

        • wtedy nieuzywana siec trakcyjna stalaby 15 lat

          a nie tylko z piec...

          • 5 0

    • ten odcinek bedzie elelektryfikowany w ramach przebudowy linii 201 (5)

      Czyli niepredko...
      Inne zadanie, inny zarzadzajacy, inny wykonawca.
      I zadnej synchronizacji.

      • 21 0

      • Czyli normalnie po pisowsku (4)

        • 10 13

        • Po Powsku trolu to placimy za wszystko 10razy wiecej jak za owce jak za pseudoparking rowerowy jak zaq palmiarnie bez palmy (3)

          i setki innych przykładów

          • 14 14

          • ktora rzeke teraz czeka katastrofa ekologiczna?

            • 1 5

          • I za rydwany.

            • 9 7

          • pełowce to wrogowie Polski Niepodległej więc wszystko co wydają z siebie pełowce jest przeciw Polsce !

            • 3 9

    • To nie miejsce na takie pytania (3)

      Za elektryfikacje odcinka Gdynia-Osowa odpowiada pkp plk, a więc to do pisu pytanie, nie do marszałka, czy władz lokalnych.

      • 40 11

      • a wiesz, ze mozna dojechac z Katowic do Bielska Bielej?

        Jakos samorzady sie dogadaly, wywarly nacisk i wspolpracuja przy pracach nad lokalnymi liniami.
        Mozna?

        • 4 1

      • Ruski trolu Jak zawsze jak jest afera to POwcy to niemy:) To oni :) Identycznie jak złodziej i oszust zawsze mówi to nie on (1)

        • 8 13

        • Weź najpierw zapoznaj się z faktami, a dopiero potem realizuj się płatny sowiecki kołku!

          I nie łżyj tutaj wbrew prawdzie, co niestety masz w naturze.

          • 6 2

    • (1)

      Niedawno PLK ogłosiło przetarg. na remont odcinka Koscierzyna-Somonino, czyli oczywiście robią bez sensu od drugiej strony. A Rębiechowo-Gdynia będzie robione na końcu. Żeby elektryczne pociągi na PKM nie mogły kursować jak najdłużej, żeby niepisowski samorząd nie miał czym się pochwalić przed wyborami samorządowymi. Polityka PiS, panie.

      • 5 3

      • Dobrze robią

        Teraz i tak jest robiony odcinek Kokoszki-Kartuzy.
        Jeśli do tego jako pierwszy z 201 zostanie zrobiony Koscierzyna-Somonino-Kartuzy to będzie mozna puszczać Kościerzyna-Kartuzy-Kokoszki-Wrzeszcz mimo iż na całym pozostałym odcinku Somonino-Osowa-Gdynia mogłyby być prowadzone prace. Elektryczne zestawy mogą kończyć na Gdańsk Rebiechowo, gdzie są przejścia międzytorowe.
        Najlepiej by oczywiście było żeby i Osowa - Gdynia był robiony szybko.

        • 7 0

    • (2)

      Już jest chyba rok opóźnienia na trasie Gdynia- Kościerzyna ?

      • 15 1

      • To ja niepotrzebnie siódmy miesiąc w Gołubiu na pociąg czekam...

        • 11 0

      • Zeby

        Tylko...

        • 12 0

    • Pomiędzy Gdynią i Osową nie ma linii PKM. Tam zarządcą infrastruktury jest pkp plk i to oni będą odpowiadali za elektryfikację.

      • 41 1

  • Bez przesady z tym porównaniem. (17)

    Dla mnie prawdziwym wyznacznikiem elektryfikacji PKM będzie moment kiedy zobaczę na niej turbo kibla EN57. Tylko EN57!

    • 154 3

    • Peowczyki sobie zrobily elektryfikacje (2)

      To niech teraz puszczaja na pkm elektryczne składy

      • 4 13

      • Kiedy na linie pkm zobacze sklad pospiechatlk ciagnietego przez su-suke? (1)

        • 4 0

        • prędzej zobaczysz

          ciężki skład towarowy...

          • 1 0

    • Kible będą miały zakaz jazdy tą linią. (7)

      Tylko nowoczesne składy

      • 2 31

      • A skąd te nowe składy, skoro nikt ich nie kupił? (1)

        • 6 1

        • Zdejmą z linii Słupsk

          • 0 2

      • jezdzily do Cieszyna (2)

        A to tez gorska linia...

        • 13 1

        • ....do Cieszyna to górska linia? :-))))) (1)

          A niby w którym miejscu. Ty tam chyba nigdy nie jechałeś! Ona nawet nie jest "podgórska"

          • 7 5

          • to sprawdź jakie ma nachylenia i promienie skrętów

            chociażby tuż przed wjazdem na dworzec.

            Przy okazji, właśnie świeżo odnowiony.

            • 2 0

      • niedoczekanie

        • 5 1

      • Kible jeździły do Zakopca

        To i tu dadzą sobie radę

        • 35 2

    • (1)

      Żadnego prądu!
      Tylko Gagar z bipą!

      • 33 1

      • ;)

        to czar tej linii!

        • 4 0

    • nic innego nie będzie bo funduszy z ue nie będzie (3)

      Z drugiej strony SKM dostała dofinansowanie, a i tak nie jest wstanie kupić nowych składów i pieniadze przepadna.

      • 15 0

      • SKM jest w stanie kupić nowe pociągi. (2)

        Tylko marszałek ten zakup blokuje.Pewnie liczył ,że dostanie kasę z KPO i sam sobie kupi. Wygląda na to, że się przeliczył. SKM zakup zablokował a dam nie kupi, bo kasy z KPO nie będzie. Ot, gospodarz.

        • 4 4

        • SKM jak chce kupować to niech organizuje kasę, a nie liczy na innych. (1)

          PKP jest właścicielem i bez problemu może zorganizować kasę na wkład własny SKM.
          Jak SKM nie ma kasy niech sceduje dotację na marszałka.

          • 3 4

          • SKM jest w stanie kasę zorganizować. Problem w tym, że można ją dostać pod planowane dochody.

            A tych jedyny klient SKM, marszałek, nie chce zapewnić, podpisując umowy jedynie na rok.
            Na takich warunkach nikt nie pójdzie w kredyty.

            Proste?

            • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane