- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (27 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (148 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (143 opinie)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (53 opinie)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (36 opinii)
PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany
Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.
Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.
- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.
W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.
Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
Miejsca
Opinie (292) 10 zablokowanych
-
2012-04-14 19:00
Kwiatkowski zbudował nam Gdynie komuchy przemysł , gospodarke morską no i Bulwar ! a co nowa wadza ze Szczurkiem na czele ??? (9)
Zniszczenie i zdewastowanie tego wymienionego wyżej ! no poza szczyceniem się Bulwarem !, zbudowaniem paru tekturowo -blaszannych "gmachów" typu Lidl 2 Kauflandy ... reszta to Buble ,partyzantka ,bylejakość, prowizorka i beznadzieja ! ach !- zapomniał bym o szkaradzie - si tałer !{morskie wieże }
- 8 3
-
2012-04-15 17:25
Tu się robi biznes
- 0 0
-
2012-04-15 16:16
tY pewnie jesteś nie tylko szkaradny,
ale i głupi ben-cwał
- 0 1
-
2012-04-15 14:17
Że nie istniała gospodarka morska przed komuną?
Istniała nawet wtedy, gdy Niemcy przerobili Gdynię na główną bazę Kriegsmarine!
- 0 0
-
2012-04-14 19:07
(3)
ten nieudany peron zawdzięczamy akurat PKP
- 1 0
-
2012-04-14 19:19
(2)
z tak ważnym prezydentem chyba pkp by się liczyła gdyby interweniował
- 1 0
-
2012-04-14 19:31
optymista (1)
w Poznaniu też wybudowali podobny peron i też była afera, mają chyba jeden projekt który robią wszędzie z małymi modyfikacjami
- 0 0
-
2012-04-15 11:23
re
Tak, a w Sopocie wybudowali taki sam?
-władze Sopotu zainterweniowały w samą porę, a my - po fakcie jak to gó.wno zrobili, nawet projektu nie można było zobaczyć, w związku z tą za.s****ą modernizacją e65.- 0 0
-
2012-04-14 19:57
Bums - ale pojechałeś po bandzie
a ja już myślałem że Gdynia-prasident to niemal cysorz,
lądowisko buduje, autobusy kupuje, węzły "Wzgoorze" zawiązuje...
a że perony mu nie wyszły ...
bo do budowy peronu trza być Egdarem Wielkim Krótkorękim ...
Si Tołers - to pewniak do zabytku UNESCO!- 1 2
-
2012-04-14 19:24
rb powinieneś jeszcze dodać na konto PRL układ komunikacyjny dwujeznioweulice od Wejherowa do Pruszcza, obwodnicę Trójmiasta a także zbudowanie SKM
- 3 0
-
2012-04-15 17:08
Skandal !!!
Dworzec w Gdyni to skandal !!! PKP chyba zrobiło sobie jaja z ludzi !!! Gdynia tyle lat czekała na remont dworca i peronów i wyszło jak na jakiejś zabitej dechami wiosce. Tu się kłania prokurator i natychmiastowa poprawka tego co zostało zrobione powtarzam natychmiast !!!
- 7 0
-
2012-04-15 17:08
Kraków
Jak wyżej - wystarczyło brać przykład z Krakowa a dokładniej ich wiat.
- 3 0
-
2012-04-15 16:11
blokada do czasu konkretnych zmian w projekcie
- 3 0
-
2012-04-15 16:09
PROPONUJEMY BLOKADĘ PRAC NA DWORCU.ZBIÓRKA 17.04.-16.00.przy wejściu
- 5 0
-
2012-04-15 15:28
Panie Szczurek ! Cegielska się w grobie przewraca ! ,bas jak można tak dewastować takie piękne Miasto jakim jest Gdynia ?!.
- 4 1
-
2012-04-15 15:10
logika
Bo tam gdzie kończy się logika, zaczyna się PKP
- 5 0
-
2012-04-15 10:54
Olimpiada w Moskwie rozłożyła wielki Związek Radziecki na łopatki !!!- zdaje się to całe Euro zrobi z nami to samo !!! (1)
- 5 1
-
2012-04-15 14:19
Bratni Związek Radziecki sam się wykończył. Poprzez zapatrzenie w doktrynę skazaną z góry na porażkę.
Ile dotąd Olimpiad było w Stanach?
- 0 1
-
2012-04-15 13:58
Gdańsk
Przyjedzcie Gdynianie do Gdańska pod stadion i zobaczcie jak wiadukt po remoncie poprawiano trzy miesiące za 1 milion złotych, a po poprawce jest tak wąski, że Tiry kołami nie mieszczą się w nowym skręcie i znowu się go poprawia.A drugi wiadukt przy stadionie zamiast na Euro oddany będzie za dwa lata.Na razie stoją dwa słupy i nikt nic nie robi.
- 3 0
-
2012-04-15 13:56
Jeszcze jeden dowód na to, że trzeba pogonić całą tę sitwę z PKP (i spoółek pokrewnych).
W cywilizowanym państwie projekty tego typu wykonuje się z dbałością o ich CEL, a tym jest ułatwienie podróżnym w czynnościach związanych z podróżą właśnie. W przypadku PKP celem jest zgarnięcie kasy, a podróżni to tylko pretekst do wyciągania państwowej (czyli Pana i Pani) kasy.
Teoretycznie do nadzory nad nieprawidłowościami powinni poczuwać się też związkowcy (pewnie uzwiązkowienie PKP przekracza 90%), ale ich szefowie wolą obszczywać właśnie oddane do użytku perony, zaś szeregowi działacze wolą używać ostatniej katastrofy na Śląsku jako preteksty do wyciągania z budżetu następnej kasy.- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.