- 1 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (86 opinii)
- 2 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (77 opinii)
- 3 Finał sprawy z przypiętym rowerem (48 opinii)
- 4 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (57 opinii)
- 5 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (35 opinii)
- 6 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (363 opinie)
Pasażerowie wracają do komunikacji miejskiej
Z miesiąca na miesiąc poprawia się frekwencja w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Jeszcze w styczniu 2021 r. z transportu zbiorowego korzystało 8,1 mln osób miesięcznie. Od tamtej pory sprzedaż biletów i napełnienie w pojazdach stale rośnie. W czerwcu liczba pasażerów przekroczyła 10,2 mln. Dla porównania - przed pandemią, w analogicznym okresie - z komunikacji korzystało o 2,5 mln osób więcej.
Komunikacja miejska w Gdańsku z miesiąca na miesiąc odrabia bowiem pandemiczne straty i choć do stanu sprzed pandemii - zarówno pod względem sprzedaży biletów, jak i frekwencji w pojazdach - jeszcze wiele brakuje, to - jak pokazują dane Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku - idzie ku lepszemu.
Aby sprawdzić, jak obecnie wygląda frekwencja w pojazdach, pod lupę wzięliśmy pierwsze półrocza z trzech ostatnich lat: z 2019 r. - ostatniego "normalnego", 2020 - już z szalejącą pandemią i lockdownami oraz z 2021 r. - czasu powolnego powrotu do normalności.
22 mln straty na biletach w Gdańsku
Najgorzej było w kwietniu 2020 r., gdy z autobusów i tramwajów skorzystało zaledwie 3,7 mln pasażerów. Dla porównania - rok wcześniej - pasażerów było o ponad 10 mln więcej. Choć w tym roku wynik z wiosny ubiegłego roku udało się podwoić, to nadal tylko połowa liczby pasażerów ze stanu sprzed pandemii.
Zdecydowanie lepsze były już kolejne miesiące, gdy straty z miesiąca na miesiąc udało się nadrabiać szybciej. W maju liczba pasażerów przekroczyła 9 mln, a miesiąc później było ich już ponad 10,2 mln. Z poprawy frekwencji w autobusach i tramwajach cieszy się ZTM w Gdańsku, ale podkreśla też, że odrabianie strat jeszcze potrwa.
Tłum pasażerów w pociągach PKM (64 opinie)
W środku tłok, nie ma mowy o zachowaniu jakiegokolwiek dystansu wewnątrz. Część pasażerów nie może wejść i czeka na kolejne, opóźnione pociągi. W tych godzinach pociągi powinny kursować max co 10 minut.
W środku tłok, nie ma mowy o zachowaniu jakiegokolwiek dystansu wewnątrz. Część pasażerów nie może wejść i czeka na kolejne, opóźnione pociągi. W tych godzinach pociągi powinny kursować max co 10 minut. Zobacz więcej
- Pandemiczny rok 2020 przyniósł znaczny spadek liczby pasażerów, natomiast wyraźnie widzimy tendencję wzrostową od wiosny 2021 r. Wiąże się to m.in. z powrotem do pracy stacjonarnej oraz ze zmniejszeniem liczby osób pozostających w kwarantannie lub izolacji. I choć aktualnie nadal napełnienie pojazdów komunikacji miejskiej odbiega od stanu z 2019 r., to obserwujemy sukcesywny wzrost liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej - mówi Zygmunt Gołąb z ZTM w Gdańsku.
Pasażerowie na nowo przekonują się do komunikacji także z powodu optymistycznych wyników badań, z których wynika, że korzystając z transportu miejskiego, który stale jest wietrzony i dezynfekowany, trudniej o zakażenie koronawirusem, niż w przypadku przebywania w innych zamkniętych pomieszczeniach.
O tym, że sytuacja w komunikacji - powoli, ale jednak - wraca do normy, świadczy też zniesienie limitów w pojazdach. Jeszcze w czerwcu weszły w życie przepisy znoszące limit 75 proc. maksymalnej liczby miejsc siedzących i stojących.
Warto jednak pamiętać, że nadal w pojazdach komunikacji miejskiej obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa.
Miejsca
Opinie (209)
-
2021-09-06 07:06
Sztuczne liczby. (1)
Liczycie turystów.
- 39 9
-
2021-09-06 08:53
To są raczej statystyki - do tej pory nie widziałem, żeby ktokolwiek siedział na drzwiach i liczył tych 10 milionów pasażerów.
Albo liczą ilość sprzedanych biletów, albo mają system rozpoznawania twarzy z kamer, ala Orwell.- 8 0
-
2021-09-06 08:46
Nie wracamy
Dopóki szuria z sanepidu próbuje zadusić ludzi w pomieszczeniach zamknietych
- 6 4
-
2021-09-06 08:15
nie wpuszczać do komunikacji miejskiej brudasów bez masek to ludzie nie będą chorować (1)
nie wpuszczać do komunikacji miejskiej brudasów bez masek to ludzie nie będą chorować
- 17 13
-
2021-09-06 08:39
tobie najwyraźniej zaszkodziło maseczkowe niedotlenienie i mózg przestał działać :(
- 4 5
-
2021-09-06 07:34
Gdańska komunikacja (4)
Skoro tak się poprawia to gdzie zginęły linie: 11, 129, 139, 188 i 212 oraz dlaczego tak żałośnie kursują inne linie? Przypominam że 154 jeździła w szczycie co 7,5 minuty, a 162 na zmianę z 262 również na wspólnym co 7,5 minuty, a teraz co się dzieje? Nie ma czym jeździć! 210 urżnięto z Oruni, a linie z Pruszcza razem ze 189 są zawalone od początku to z czego mają mieszkańcy korzystać? 108 przed remontami też kursowała co 20-30 minut, a nie raz na godzinę... 113 niby dziadostwo z którego rzekomo nikt nie korzystał jeździł codziennie w godzinach 6-20, a teraz nie dość że linia tylko do 17 to jeszcze nagle w niedzielę nie ma ani jednego kursu i z Wielkopolskiej do Parku Oruńskiego trzeba jechać przez Dworzec albo na 3 przesiadki! (213-162-154-189).... A to nie jest podróż przez pół miasta...
Gdańska komunikacja zrobiła się jedną wielką kompromitacją, kiedyś wsiadałem w 210 który kursował sobie raz na pół godziny i aby dojechać na Myśliwską wygodnie przesiadałem się na Warneńskiej w 127 czy 130, a teraz? Lataj po remontowanym Dworcu, bo trzeba jak się uda wbić w 189 wysiąść przejść na drugą stronę i czekać na 130... Albo przesiadać się na kilka razy... Oczywiście o skomunikowaniu można pomarzyć, wszystko trzeba robić w biegu bo nie wiadomo czy już odjechał czy będzie za 10 minut, albo odjazd był minutę przed...- 51 1
-
2021-09-06 08:12
Nowa Letnica (1)
Kiedy autobus z Nowej Letnicy do centrum Gdańska ul.Marynarki Polskiej pojedzie? Wiata atrapa stoi w Nowej Letnicy od 2 lat nie czynna.
- 1 2
-
2021-09-06 08:30
Tramwaj jest
- 2 0
-
2021-09-06 08:17
dorzucilbym 142
Ktory ponoc dublowal PKM.
Nastepnie praktycznie unieruchomiono przystanek Bretowo, chyba najdrozszy w calym tym przedsiewzieciu. Mozna sobie z niego popatrzec ja przejezdzajace pociagi...
Kolejny swiatly pomysl na przerob kasy, to wezly przesiadkowe... Powoduje jedynie wieksze straty czasu i koniecznosc zakupu dodatkowych biletow
Wszystkie zmiany w rozkladach jazdy i trasach przejazdu daja sie interpretowac jedynie jako zlosliwosc i budowanie uzasadnienia dla "wizjonerskich" pomyslow typu tramwaj z Poludnia na Polnoc przez doline Krolewska... Rozlozone na raty, aby ludzie zapomnieli, jak sprawnie funkcjonowal 115 i 162...
Miejska turystyka zbiorowa...- 9 0
-
2021-09-06 07:39
Ja zawsze podziwiam kunszt układających rozkłady jazdy. Jeśli tylko jest jakąś trasa po której jeździ kilka autobusów, to można być pewnym, że przejadą one w odstępie paru minut, a następnie przez pół godziny nie będzie żadnego.
- 12 1
-
2021-09-06 07:26
(1)
I pyk: podwyżka cen biletów w związku z tym sukcesem.
- 31 2
-
2021-09-06 08:30
Przy tej inflacji to nie będzie zaskoczeniem
- 6 0
-
2021-09-06 08:28
Jak ceny ubera wrócą do tych z przed sezonu letniego to znowu ilość podróżujących komunikacja miejska spadnie.
- 11 1
-
2021-09-06 08:28
Lada chwila strajk motorniczych i kierowców więc luzik
- 15 0
-
2021-09-06 08:19
Niepełnosprawni w stopniu umiarkowanym
Kiedy niepełnosprawni w stopniu umiarkowanym będą mieli bezpłatne lub ulgowe przejazdy komunikacją miejską w Gdańsku? Dojeżdżają do pracy często tylko na ułamek etatu,do lekarzy.PIS wystąpił z taką propozycją na sesji rady miasta,ale PO nie zgodziło się.Koronny argument to NIE bo NIE ,w mieście wolności i solidarności....
- 16 4
-
2021-09-06 08:19
A studenci od Października docisną...
A co zobaczymy i poczujemy jak wróci życie studenckie????
- 18 0
-
2021-09-06 08:15
PKM to porażka
PKMka, która jeździ raz na godzinę w godzinach sczytu na trasie Wrzeszcz-Gdynia Główna- Wrzeszcz, to jest nieporozumienie. Wieczny tłok, i notoryczne mniejsze lub większe opóźnienia. Ciągła zmiana rozkładu, do tego często tylko dwuskładowe pociągi, w których przejazd możliwy tylko na śledzia.
- 19 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.