• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino do Katowic, czas przejazdu ten sam

Maciej Naskręt
9 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r. Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r.

W niedzielę rusza bezpośrednie połączenie pociągiem Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Czas podróży jednak się nie zmieni. Dotychczasowe połączenia bezpośrednie realizowane przez składy z osobnymi lokomotywami jadą tyle samo, czyli 5 godzin i 45 minut.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Śląsk?

Spółka PKP Intercity zapowiedziała, że od 15 marca pasażerowie będą mogli skorzystać z dwóch kolejnych składów Pendolino. Zamiast pociągów kategorii Express InterCity Stanisław Wysocki i Express InterCity Eugeniusz Kwiatkowski, kursujących bezpośrednio pomiędzy Gdynią a Katowicami, pojawią się pociągi Express Intercity Premium.

Z Gdyni Głównej na Śląsk pociągi będą wyjeżdżać o godz. 7:07 i 16:07. Na miejscu Pendolino będzie odpowiednio o godz. 13:07 i 22:18. Podróż powrotna będzie możliwa o godz. 6:48 i 14:48. W Trójmieście składy zameldują się odpowiednio o godz. 12:59 i 20:59.

- Podróż z Gdańska do Katowic zajmie 5 godzin i 45 min., a ceny biletów będą zaczynać się od 98 zł. Dodatkowo na wszystkie bilety obowiązują zniżki ustawowe, co oznacza, że np. studenci pojadą za 48 zł - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity

Z punktu widzenia pasażerów czas podróży jednak się nie zmieni. Wspomniane i dotychczasowe pociągi EIC Stanisław Wysocki i Eugeniusz Kwiatkowski jadą teraz 5 godzin i 45 minut. Jednak do tej pory składem obsługiwanym przez Pendolino można było dojechać do Katowic pod warunkiem przesiadki w Warszawie.

W sumie na torach zacznie kursować ich 13, a 4 pozostaną w rezerwie. Przypomnijmy, że firma PKP Intercity zamówiła 20 składów bez wychylnego pudła. Trzy składy przechodzą jeszcze homologację na polskie tory. Pojazdy mogą mknąć z prędkością nawet 250 km/h na prostych odcinkach. W województwie pomorskim pozwala na to szlak między Lipcami a Malborkiem. Koszt zamówienia składów wynosi 400 mln euro.

Opinie (320)

  • Ludzie POlska to kraj bezprawia nie ma sądów ani prokuratorów którzy by byli uczciwi. Zobaczcie cazus Amber Gold kryminalista z Bóg wie iloma zarzutami i wyrokami zakłada działalność bankową nie płaci latami nawet podatków bo zmienia adres zamieszkania i jest reklamowany przez POlityków a sędzia badający sprawę jest na telefon. Bo każdy normalny człowiek w tym kraju a w szczególności Kamiński który zna ten system wie, że Sądy i prokuratura to banda która uniewinnia Sawicką, Stokłosę, Jacka Karnowskiego, nie prowadzi postępowań w sprawie Pendolino, Afery w cyfryzacji, uniewinnia Jakubowską z afery Rywina a skazuje na 6 miesięcy więzienia chorego umysłowo który ukradł batonik za 99 groszy i jeszcze prześladuję człowieka który żeby zapobiec zamknięciu niedorozwiniętego w więzieniu sam płaci za niego karę. Dlaczego prokuratura nie widzi nic złego w postępowaniu Józefa Bąka?

    • 4 1

  • To jest Tuskolino a nie Pendolino!!!!

    A może Nowakolino?

    • 0 0

  • Dlaczego w nich jest zimno????

    Albo nie grzeją, albo przegrzewają wnętrza- to jest takie Pekapowskie. Dlaczego mnie to nie dziwi?

    • 0 0

  • co się dziwić może i by szybciej pojechało pendolino ale w Polsce obowiązują znaki gdzie wszędzie lubią stawiać znak ''50' no to i pendolino ma jakieś ograniczenia....

    • 0 0

  • Po co Polsce bubel z Włoch ?

    Przecież mamy lokomotywy "HUZAR". Produkt Polski!!!. Co prawda nie mogą osiągnąć V=200 km/h, lecz po modernizacji mogłyby. Trochę by to kosztowało, lecz kraj by zyskał rozwijając własny przemysł (mimo, że potrzebna byłaby kooperacja).
    Jednak na pewno byłoby taniej a jeśli nie taniej, to na pewno nie drożej. Ile zyskałaby nasza gospodarka ?.Ale cóż mamy w rządzie takich nieudaczników !!!
    Że zakupiono PENDOLINO nie oskarżałbym pracowników kolejowych, gdyż oni
    tylko muszą przytakiwać cymbałom w rządzie (żeby było można winę na kogoś zwalić)
    Ceny biletów: - brane są prawie z sufitu
    - gdyby w definicji pociągu pospiesznego lub expresowego zna-
    lazł się zapis, że czas przejazdu decyduje o kategorii pociągu,
    to wówczas i ceny biletów byłyby inne (nikt o to się nie upomina)

    • 2 0

  • "Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?"

    ... że zacytuję starą reklamową frazę.

    • 1 0

  • A kundel - zegarmeister jeszcze nie siedzi? Jakoś 4 wymiarowi nie spieszno...

    Nachapało się bydle n a s z y m kosztem!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane