• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino do Katowic, czas przejazdu ten sam

Maciej Naskręt
9 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r. Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r.

W niedzielę rusza bezpośrednie połączenie pociągiem Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Czas podróży jednak się nie zmieni. Dotychczasowe połączenia bezpośrednie realizowane przez składy z osobnymi lokomotywami jadą tyle samo, czyli 5 godzin i 45 minut.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Śląsk?

Spółka PKP Intercity zapowiedziała, że od 15 marca pasażerowie będą mogli skorzystać z dwóch kolejnych składów Pendolino. Zamiast pociągów kategorii Express InterCity Stanisław Wysocki i Express InterCity Eugeniusz Kwiatkowski, kursujących bezpośrednio pomiędzy Gdynią a Katowicami, pojawią się pociągi Express Intercity Premium.

Z Gdyni Głównej na Śląsk pociągi będą wyjeżdżać o godz. 7:07 i 16:07. Na miejscu Pendolino będzie odpowiednio o godz. 13:07 i 22:18. Podróż powrotna będzie możliwa o godz. 6:48 i 14:48. W Trójmieście składy zameldują się odpowiednio o godz. 12:59 i 20:59.

- Podróż z Gdańska do Katowic zajmie 5 godzin i 45 min., a ceny biletów będą zaczynać się od 98 zł. Dodatkowo na wszystkie bilety obowiązują zniżki ustawowe, co oznacza, że np. studenci pojadą za 48 zł - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity

Z punktu widzenia pasażerów czas podróży jednak się nie zmieni. Wspomniane i dotychczasowe pociągi EIC Stanisław Wysocki i Eugeniusz Kwiatkowski jadą teraz 5 godzin i 45 minut. Jednak do tej pory składem obsługiwanym przez Pendolino można było dojechać do Katowic pod warunkiem przesiadki w Warszawie.

W sumie na torach zacznie kursować ich 13, a 4 pozostaną w rezerwie. Przypomnijmy, że firma PKP Intercity zamówiła 20 składów bez wychylnego pudła. Trzy składy przechodzą jeszcze homologację na polskie tory. Pojazdy mogą mknąć z prędkością nawet 250 km/h na prostych odcinkach. W województwie pomorskim pozwala na to szlak między Lipcami a Malborkiem. Koszt zamówienia składów wynosi 400 mln euro.

Opinie (320)

  • Nie można.... (1)

    ...napisać szlak Lipce-Malbork.Szlak to tory znajdujace się pomiędzy dwoma posterunkami czyli między stacjami,czy też pomiedzy stacją a posterunkiem odgałęźnym.Lipce nie są stacją a przystankiem osobowym więc pisząc tak możemy mówić jedynie o odcinku linii......Natomiast szlakiem jest w tym przypadku....Gd.Południe-Pruszcz; Pruszcz-Pszczółki;Pszczółki-Tczew;Tczew-Szymankowo i Szymankowo-Malbork.No i jeszcze jedno,na tym odcinku planuje sie max 200 km/h

    • 5 1

    • Panie

      Naskręt może by tak poprawić tego merytorycznego"byka"

      • 0 0

  • Mandolino

    • 0 0

  • Znowu skasowali opinie , ciagle jestescie komuchami? Kiedys i na was spadnie gniew ludu

    • 2 0

  • Jeden EIC jedzie 5:10, reszta połączeń od 6 do 10h , wiele z przesiadkami - jak zwykle BRAK RZETELNOŚĆI DZIENNIKARSKIEJ !

    • 2 1

  • *

    i ściśnięci jak śledzie ! brawo ! polski bus na szynach ! uhahaha ! to już lepiej 1 albo 2 klasą w starych pullmanach

    • 2 1

  • nieśpiesznie coś

    Skoro Pendolino nie przyspiesza podróży, to może jest chociaż oszczędniejsze?

    No niech ktoś w końcu solidnie uzasadni zakup tego pociągu, albo zleci z hukiem ze stołka.

    • 3 0

  • Hmm już dwa tygodnie temu jechałem pociągiem - Kwiatkowski - który jechał bezpośrednio z Katowic.

    • 1 0

  • Wole jechać do Katowic Mercedesem na szynach, niż dużym fiatem. (1)

    a jak wy chcecie, to jedzcie chocby rowerem, burki.

    • 2 6

    • ciemniaku mercedesa to ty na oczy niewidziałes to pseudolino jest co najwyzej tanim fiatem

      • 1 1

  • To co wydali na Piardolino ... (1)

    ... to nic w porównaniu do tego, co idzie na infrastrukturę.

    I nie byłoby w tym nic złego, gdyby czas przejazdu skrócił się ZNACZĄCO !!!

    A tymczasem ubywają miliardy, a my jedziemy tak samo ...

    • 2 4

    • Tak samo? Kiedy to wcześniej pociągi do Warszawy jeździły w czasie poniżej 3 godzin? Masz świadomość, że ETCS jeszcze nie jest w pełni ukończony (będzie do końca roku) i wtedy czas przejazdu jeszcze się skróci? Poza tym infrastrukturę i tak trzeba było modernizować, nawet gdyby czas przejazdu się w ogóle nie skrócił, gdyż stan tej infrastruktury był już dosyć fatalny.

      • 2 0

  • a do Wroclawia ponad 6 godzin (1)

    super

    • 0 0

    • Bo wciąż trwa remont trasy Poznań-Wrocław

      Jak na razie zredukowano czas przejazdy Gdynia-Poznań do ok. 3:20, jak skończą odcinek południowy to do Wrocławia da się zejśc do 5 godzin z hakiem.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane