• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino do Katowic, czas przejazdu ten sam

Maciej Naskręt
9 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r. Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r.

W niedzielę rusza bezpośrednie połączenie pociągiem Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Czas podróży jednak się nie zmieni. Dotychczasowe połączenia bezpośrednie realizowane przez składy z osobnymi lokomotywami jadą tyle samo, czyli 5 godzin i 45 minut.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Śląsk?

Spółka PKP Intercity zapowiedziała, że od 15 marca pasażerowie będą mogli skorzystać z dwóch kolejnych składów Pendolino. Zamiast pociągów kategorii Express InterCity Stanisław Wysocki i Express InterCity Eugeniusz Kwiatkowski, kursujących bezpośrednio pomiędzy Gdynią a Katowicami, pojawią się pociągi Express Intercity Premium.

Z Gdyni Głównej na Śląsk pociągi będą wyjeżdżać o godz. 7:07 i 16:07. Na miejscu Pendolino będzie odpowiednio o godz. 13:07 i 22:18. Podróż powrotna będzie możliwa o godz. 6:48 i 14:48. W Trójmieście składy zameldują się odpowiednio o godz. 12:59 i 20:59.

- Podróż z Gdańska do Katowic zajmie 5 godzin i 45 min., a ceny biletów będą zaczynać się od 98 zł. Dodatkowo na wszystkie bilety obowiązują zniżki ustawowe, co oznacza, że np. studenci pojadą za 48 zł - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity

Z punktu widzenia pasażerów czas podróży jednak się nie zmieni. Wspomniane i dotychczasowe pociągi EIC Stanisław Wysocki i Eugeniusz Kwiatkowski jadą teraz 5 godzin i 45 minut. Jednak do tej pory składem obsługiwanym przez Pendolino można było dojechać do Katowic pod warunkiem przesiadki w Warszawie.

W sumie na torach zacznie kursować ich 13, a 4 pozostaną w rezerwie. Przypomnijmy, że firma PKP Intercity zamówiła 20 składów bez wychylnego pudła. Trzy składy przechodzą jeszcze homologację na polskie tory. Pojazdy mogą mknąć z prędkością nawet 250 km/h na prostych odcinkach. W województwie pomorskim pozwala na to szlak między Lipcami a Malborkiem. Koszt zamówienia składów wynosi 400 mln euro.

Opinie (320)

  • moja opinia

    Mam nadzieję, że cała ta kolejowa ekipa + ministrowie odpowiedzą kiedyś karnie za tę niegospodarność.
    Zasądzone odsiadki powinny być długie tak jak czas przejazdu...

    Na razie "państwo polskie istnieje tylko teoretycznie" (tak twierdzi minister z PO) ale może doczekamy się niepodległej Polski?

    • 8 4

  • (2)

    Dokładnie, polactwo jak zwykle narzeka, jeszcze kilkanaście lat temu, że mamy ruiny a nie stadiony - teraz mamy stadiony jedne z piękniejszych w Europie i też źle. Że mamy obszczane i sypiące się dworce, teraz większość dworców (przynajmniej w centrach miast) elegancko wyremontowana i też źle. Że mamy graty dymiące i samochody polonezy i fiaty rodem z PRL-u, teraz większość to samochody z klimą i spełniające rygorystyczne normy emisji spalin i też źle. Można by tak jeszcze wiele przykładów przytaczać i przytaczać - wszystko źle. Aby znaleźć zadowolonych Polaków to będzie trzeba chyba jeszcze kilku pokoleń - nic nie uradzisz......

    • 15 11

    • i to wszystko

      za bilion zł DŁUGU, , którzy niewolnicy bedą spłacać przez pokolenia

      • 7 3

    • leming to sam plac za dziurawy stadion a nie znaszych podatków!!

      beirz go zadarmo i spłacaj cymbale unas zawsze zaczynają POlitycy wszystko od d*py strony napierw stadiony potem szpitale najpiejrw pociagi potem tory

      • 0 1

  • Mistrzostwo dyletantów przy korycie (2)

    500 km w 6 godzin a kłamali tak przekonujaco że do Katowic miało być w 2 godziny

    • 11 3

    • Do Warszawy

      • 0 0

    • gdzie tak kłamali?

      Może nie oglądaj dobranocek.

      • 1 1

  • Jechałem Pendolino I klasą i mi się nie podoba (6)

    1. Ciasno. Pierwsza klasa w tradycyjnych wagonach oferuje dużo więcej miejsca, również na nogi.
    2. Głośno. W przedziale do 6 osób jest ciszej. Kiedy ktoś chce rozmawiać przez telefon wychodzi na korytarz. W Pendolino wszyscy rozmawiają i dużo można się dowiedzieć...... Nie ma korytarza. Non stop komunikaty jak na peronie.
    3. Toaleta to wielkościowo porażka projektanta. Jak w samolocie.
    4. WARS to kolejna pomyłka. Ciasno, stoliki wielkości taboretów, jak w studenckim barku niskiej klasy. Bez porównania do wagonów restauracyjnych. Zresztą obsługa WARS też nie chwali sobie zmiany.
    5. Brak internetu, cena itp.

    Kiedy tylko mogę jadę "starą" I klasą, która pod każdym względem prezentuje się lepiej. Subiektywna ocena. A jakże.

    • 33 6

    • Zgadzam się we wszystkim. Mam identyczne odczucia, niestety.....

      • 10 1

    • a właśnie że jest darmowy internet wifii (2)

      Co ty koleś za głupoty piszesz że nie ma internetu a tak się okazuję że jechałem też tym pendolino i był darmowy internet wifii więc nie pisz głupot. A po za tym wars jest wystarczająco duży. Więc koleś nie wprowadzaj ludzi w błąd.

      • 4 8

      • faktycznie, dla samego wifi warto było wydać 400mln

        • 6 2

      • wifi głabie jest od niedawna i to bardzo zawodzi !!wiecej go niema niz jest

        • 4 1

    • niestety - racja (1)

      i najgorsza - klimatyzacja. W pociągu upiornie gorąco, przegrzane i przesuszone powietrze. Trzy godziny w takim piekiełku wykańcza. Zła dla mnie wiadomość, że zmniejsza się ilość "normalnych" składów do Warszawy. Często jeździłem "Kwiatkowskim", żeby ominąć EIP.

      • 4 3

      • Też na to zwróciłem uwagę. Na miejscach przy oknie można się upiec. Na szczęście nie było tłoku i się przesiadłem.
        Ale to taka tradycja w PKP - klimatyzacji nie ma jest tylko ogrzewanie - zerojedynkowe.
        Jesli w pendolino jest klimatyzacja, to ktoś się bardzo postarał, by podróżni nie zauważyli różnicy.

        • 3 0

  • ŚMIECH NA SALI ! (1)

    Jak myslę na Pendolino zarobili kolesie co je zamówili. Ciekawe ile Ten cud inwestycyjny pojedzie z Gdańska do Szczecina?!

    • 4 3

    • Z Gdańska to wstyd i hańba żeby ten pendolino jeździł bo gdańsk ma samych Patologicznych ludzi i jest dużo rumunów cyganów knurów pijaków. Lepiej niech ten pendolino ma więcej kursów z naszego cywilizowanego i pięknego miasta Gdynia.

      • 0 1

  • HAhaha. Głosujcie dalej na PO lemingi

    • 11 8

  • Jak to jest... (6)

    ...że student ma zniżkę aż 51 % natomiast zniżka dla dziecka w wieku szkolnym to tylko 37%??

    • 9 1

    • (3)

      Bo to wina Tuska jak głosowaliście na niego to teraz macie nauczkę

      • 7 2

      • A na kogo (2)

        ty głosowałeś? i na kogo tu można głosować??

        • 0 1

        • Na Korwina!!!

          • 1 3

        • durnie tylko mówią, że nie ma na kogo

          • 0 1

    • Twoje dziecko musi dojeżdżać do szkoły w innym województwie?! Studenci często przenoszą się do innych miast, ale dzieci?!

      • 3 1

    • Tak "rządzą" matoły, których K T O Ś? wybrał!!! Ty pewnie nie...

      Proste jak świński ogon!

      • 0 0

  • (4)

    Zadziwiające, że jak trzeba Budynia krytykować, to tramwaje PESA to rozsypujący się badziew nie nadający się do niczego. Za to jak trzeba rząd PO krytykować, to pociągi PESA to w ustach tych samych znawców supernowoczesne cuda kolejowej techniki, bijące na głowę wszelką konkurencję.

    • 7 4

    • cała Rumunia jeździ Daciami (3)

      całe Czechy jeżdżą Skodami...

      • 1 2

      • Nie Daciami tylko Renault, nie Skodami tylko niemieckin VW. Patrz na producenta a nie na nazwę handlową.

        • 3 0

      • W Czechach tez mają Pendolino

        • 1 0

      • Żaden problem

        możesz jeździć maluchem

        • 0 1

  • W pendolino pasażer czuje się jak ..w starych dobrych składach typu kurnik. To nie jest żaden luksus. Niepotrzebnie wydane pieniądze, na szczęście to tylko 400 mln euro.

    • 10 2

  • wypuścili jakiegoś urzędasa na forum. peany o tym złomie wygłasza i ubliża oponentom.

    jak nisko ta władza upadła.

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane