• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino do Katowic, czas przejazdu ten sam

Maciej Naskręt
9 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r. Pociągi Pendolino regularnie zaczęły kursować m.in. w Trójmieście 14 grudnia 2014 r.

W niedzielę rusza bezpośrednie połączenie pociągiem Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Czas podróży jednak się nie zmieni. Dotychczasowe połączenia bezpośrednie realizowane przez składy z osobnymi lokomotywami jadą tyle samo, czyli 5 godzin i 45 minut.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Śląsk?

Spółka PKP Intercity zapowiedziała, że od 15 marca pasażerowie będą mogli skorzystać z dwóch kolejnych składów Pendolino. Zamiast pociągów kategorii Express InterCity Stanisław Wysocki i Express InterCity Eugeniusz Kwiatkowski, kursujących bezpośrednio pomiędzy Gdynią a Katowicami, pojawią się pociągi Express Intercity Premium.

Z Gdyni Głównej na Śląsk pociągi będą wyjeżdżać o godz. 7:07 i 16:07. Na miejscu Pendolino będzie odpowiednio o godz. 13:07 i 22:18. Podróż powrotna będzie możliwa o godz. 6:48 i 14:48. W Trójmieście składy zameldują się odpowiednio o godz. 12:59 i 20:59.

- Podróż z Gdańska do Katowic zajmie 5 godzin i 45 min., a ceny biletów będą zaczynać się od 98 zł. Dodatkowo na wszystkie bilety obowiązują zniżki ustawowe, co oznacza, że np. studenci pojadą za 48 zł - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity

Z punktu widzenia pasażerów czas podróży jednak się nie zmieni. Wspomniane i dotychczasowe pociągi EIC Stanisław Wysocki i Eugeniusz Kwiatkowski jadą teraz 5 godzin i 45 minut. Jednak do tej pory składem obsługiwanym przez Pendolino można było dojechać do Katowic pod warunkiem przesiadki w Warszawie.

W sumie na torach zacznie kursować ich 13, a 4 pozostaną w rezerwie. Przypomnijmy, że firma PKP Intercity zamówiła 20 składów bez wychylnego pudła. Trzy składy przechodzą jeszcze homologację na polskie tory. Pojazdy mogą mknąć z prędkością nawet 250 km/h na prostych odcinkach. W województwie pomorskim pozwala na to szlak między Lipcami a Malborkiem. Koszt zamówienia składów wynosi 400 mln euro.

Opinie (320)

  • ak

    Cos sie autorowi artykulu "pokrecilo".W polowie grudnia wracalem z Katowic do Gdanska.I byl to InterCity Premium.Dla niedowiarkow bilety i obwoluty reklamowe do wgladu.Nie myle si

    e bo mam je przed soba.

    • 2 2

  • A gdzie artykul o tym jak urzędnicy gdańscy pod dowództwem prezydenta Adamowicza odebrali chorej na raka kobiecie (1)

    wychowującej syna cierpiącego na autyzm dodatek i musiała walczyć w sądzie przez ponad rok? W TV o tym mówią, a tu taka cisza?

    Dziś sąd ogłosił, że urzędasy się pomyliły, jednak nie potrafią przyznać się do błędu.

    • 17 1

    • bo urzędasy to kut...

      • 3 0

  • oto niewypały...

    pora na zmianę władzy, za bardzo wygrzali sobie miejsca przy korycie.

    • 6 2

  • czemu te pendolina takie brudne? (1)

    z zewnątrz, nie wiem, jak w środku...

    • 3 1

    • w środku są czyszczone po każdym obiegu

      z zewnątrz niestety jest gorzej. Dopóki nie powstanie druga (opłacona) stacja obsługi na Grabówku - mało który spotka się z myjnią

      • 2 0

  • oczywiście że wielki przekręt (2)

    najpierw zniszczyli OLT, by ten wielki bubel w ogóle zaistniał

    • 3 4

    • Ciekawa teza. Fakt, że zanim pojawił się temat Amber Gold, już OLT miał pod górę.

      • 0 0

    • Przecież OLT było po to, aby wyprowadzić kasę z AG, nikt ich nie zniszczył, te linie z założenia miały być deficytowe.

      • 1 0

  • Żeby wymusić na pasażerach przesiadkę na drogie pendolino, zacznie się likwidacja

    dotychczasowych tanich połączeń. Wierzcie mi . Tak będzie. Bo na razie pendolino przewozi powietrze

    • 10 2

  • pfff (3)

    PKP musiało kupić nowe składy bo nie miało czym jeździć żeby co godzinę puścić pociąg - po prostu. ogłosiło przetarg na składy o normalnych, europejskich normach i żaden z polskich producentów nie dał rady wystartować. Pendolino nie jest specjalnie lepsze ani droższe od zwykłych składów. Jest trochę lepsze, oraz stanowi ułamek floty PKP. Zwykły zakup. To nie żadne teżewe 400km/h. Tak narzekacie na syf na kolei, ale jak ktoś zadba to i tak źle? wstyd za was

    • 9 5

    • normalna cena (1)

      i dlatego UE cofnęła dotację argumentując przepłaceniem.

      • 4 3

      • UE nie cofnęła żadnej dotacji, smsy ci się pomyliły.

        • 4 2

    • leming wazeliniarz sam usprawiedliwi własną głupotę!!

      • 0 2

  • Czy ja czegoś nie zrozumiałem?

    Ten sam czas, tyle że bez przesiadki w Warszawie?? Czyli Pendolino jedzie znacznie wolniej???

    • 9 1

  • Przyjdzie obcy przewoźnik i to on uruchomi połączenia realne dla Polaków (2)

    Tak, jak było z samolotami ( węgierski Wizzair, irlandzki Ryanair ), tak jest z autobusami ( irlandzki PolskiBus ). Tutejsi muszą wszystko wyprzedać, ostatecznie rozwiązać kwestię polską. Już po bankach, stoczniach, ochronie zdrowia.

    • 7 3

    • (1)

      Tak tak, stoczni nie ma zupełnie, tylko Remontowa już się z robotą nie obrabia i muszą podzlecać spawanie kadłubów w Szczecinie, bo miejsca nie mają.
      A co do obcych przewoźników, to sprawdź sobie ile pod kreską jest taki DB i jakie dotacje dostaje od rządu niemieckiego.

      • 2 2

      • leming wazeliniarzu ty bajki opowiadaj swoimm kolesiom lemingom o rajskiej zielonej wyspie

        • 0 1

  • Pomijając sens kupowania pendolino (1)

    Chciałem zauważyć mały szczegół 90% pisze ze przekręt PO, radzę poczytać historyczne artykuły etc Pendolino zostało zakontraktowane za PiS. Widać jak media z ludzi zrobiły masę bez myślenia. Na szczęście internet jeszcze pamięta.

    • 5 3

    • leming zawsze wyzywa innych od tego kim sami są!I jeszce jedno leming

      leming mysli samodzielnie hahahahah Jak euro to suksce po jak straty stadionu to zasługa Pis jak pseudolino super luksus to PO jak straty to zasługa Pisu

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane