- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (158 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (238 opinii)
- 3 Do kogo z pomocą przyleci śmigłowiec? (104 opinie)
- 4 Zdejmowali dzikie roje pszczół (15 opinii)
- 5 Znaki na Armii Krajowej do poprawki (49 opinii)
- 6 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (97 opinii)
Mniej kursów na pętlę, by autobusy jeździły punktualnie
Zmiany w rozkładzie jazdy autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino spowodowały likwidację dwóch linii 103 i 172, a także ograniczyły kursy na pętli Sokółka, co nie podoba się części mieszkańców. Przedstawiciele ZKM odpowiadają, że intencją była poprawa punktualności i optymalne wykorzystanie pojazdów.
Zapewniono, że dzięki temu rano i po południu autobusy różnych linii będą jeździć w stronę centrum w stałych odstępach pięciominutowych, co ma zachęcić mieszkańców do przesiadki z samochodów.
Korekty tras spowodowały, że opustoszała wykorzystywana do tej pory intensywnie pętla Sokółka. W dni powszednie odjeżdża stamtąd tylko 15 odjazdów. Przestały zajeżdżać tam autobusy linii 140, 147 i 160, a to nie podoba się części mieszkańców.
Pętla pusta, nowy przystanek ciasny
- Wielu z nich nie rozumie tych zmian. Przy pętli jest parking, gdzie wielu przesiadało się na autobus, są sklepy i można tam bezpiecznie dotrzeć chodnikiem. Przez decyzje ZKM utrudniono wielu mieszkańcom dostęp do komunikacji. Przystanek "Bryla", gdzie teraz zatrzymuje się 147, jest przy wąskim chodniku, co powoduje tłok przy wsiadaniu - relacjonuje pani Magda, mieszkanka osiedla.
Rozkład ZKM Gdynia
Autobusy jadą teraz bliżej osiedli Zielenisz i Patio Róży. Co istotne, trasa ulicami Zaruskiego i Staniszewskiego pojawiła się w rozkładzie linii 147 w 2017 roku - jeździł nią co drugi kurs.
- Ale nikt nie spodziewał się, że w końcu dojdzie aż do takiej rewolucji. Rozumiem, że trzeba zmieniać i dostosowywać ofertę do mieszkańców, ale można było przemyśleć korekty - wskazuje czytelniczka.
ZKM: zmiany, by autobusy jeździły punktualnie
Przedstawiciele ZKM Gdynia odpowiadają, że zmiany w rozkładzie mają skrócić czas przejazdu i pozwolić uniknąć pojawiających się na ul. Chwarznieńskiej korków.
- Wycofanie zajazdów linii 140, 147, 160 pozwoliło na skrócenie czasów dojazdów większości pasażerów do miejsc przesiadania się i do miejsc docelowych ich podróży, w tym do przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana i Śródmieścia. W godzinach szczytów przewozowych ze względu na zatory drogowe zajazdy te pochłaniały stosunkowo dużo czasu, co było krytykowane przez pasażerów niekorzystających z pętli - wyjaśnia w odpowiedzi do radnych dzielnicy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM.
Kolejne kontrowersje w dzielnicy wywołała likwidacja linii 103 kursującej z Obłuża do Chwarzna i 172 kursującej z Wiczlina do Karwin. O likwidacji pierwszej z nich miały zdecydować trudności w utrzymaniu punktualności, a w przypadku drugiej małe zapełnienie pojazdu pasażerami.
3/4 środków ZKM to dofinansowanie z budżetu miasta
Dyrektor ZKM nie ukrywa jednocześnie, że likwidacja wymienionych wcześniej dwóch linii była konieczna, by możliwa była zmiana tras i poprawa częstotliwości kursowania innych autobusów.
- W budżecie ZKM już tylko 25 proc. środków pochodzi z biletów, a aż 75 proc. z budżetu miasta. Środki z likwidacji linii 172 zostały przeznaczone na wzrost liczby kursów linii 140, a z likwidacji linii 103 na wzrost i zmianę liczby kursów linii 160 w celu zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów na trasie Śródmieście - Chwarzno oraz skierowania autobusów linii 147 we wszystkich kursach przez Staniszewskiego i Zaruskiego - wyjaśnia Kołodziejski.
ZKM Gdynia nie wyklucza uruchomienia nowej linii midibusowej w dzielnicy, gdzie autobusy teraz nie jeżdżą, o ile pojawią się dodatkowe środki finansowe w budżecie miasta.
Miejsca
Opinie (123) 3 zablokowane
-
2021-03-31 08:46
A tym ciągle źle (2)
... malkontentów spakować do wagonu bydlęcego i na Syberię wysłać. Po kilku latach gdy uda się im przeżyć i wrócić to będą się cieszyć ze wszystkiego.
- 12 21
-
2021-03-31 08:52
Ja bym tak zrobił z urzędnikami odpowiedzialnymi za kretyńskie decyzje. (1)
- 11 0
-
2021-03-31 10:26
i z kretynami którzy je popieraja
- 8 1
-
2021-03-31 10:19
przystanek Bryla
Ktoś kto to zmieniał nie miał kompletnie wyobrażenia ile dzieci i młodzieży wsiadało na pętli. Obecnie dzieci młodzież nie dojeżdżają do szkół ale kiedyś w końcu zaczną dojeżdżać. Teraz wszyscy będą wsiadać na Bryla, gdzie odjeżdża o wiele mniej autobusów niż przed zmianami z pętli.
- 22 0
-
2021-03-31 10:10
Proponuję zlikwidować wszystkie połączenia wtedy żaden nie będzie się spóźniał ...
..
- 20 0
-
2021-03-31 08:02
Marzę by w Gdańsku (1)
Zrezygnowano z bezsensownych zjazdów kieszeniowych na Ujeścisko i do szkoły na Lawendowych Wzgórzach. To jest dopiero strata czasu!
- 17 5
-
2021-03-31 10:10
teraz tam mieszka dużo ludzi, poza tym nawet ludzie z Porębskiego sobie tam dochodzą na przystanek
- 3 0
-
2021-03-31 09:25
Auto to najlepszy środek transportu (1)
Trojmiasto udowadnia to każdego dnia
- 12 8
-
2021-03-31 10:09
Tak jest, ale do tego rower i hulajnoga. I mam komplet na zmianę.
Bez względu na pogodę dotrę zawsze, wygodniej, szybciej, taniej i zdrowiej. Polecam.
- 2 0
-
2021-03-31 09:57
Dobra zmiana.
Wam się po prostu nie należy.
- 12 0
-
2021-03-31 09:48
przystanek
Po prostu mniej autobusów odjeżdża z Bryla niż było na pętli. Nie wspominając już o sklepach, które są przy pętli.
- 20 0
-
2021-03-31 09:46
Chwarzno i Wiczlino to już koniec świata
- 10 1
-
2021-03-31 09:41
Uzasadnienie
zmniejszenia kursów żywcem zapożyczone od Bareji. Mnie by było punktualnie! mają poczucie humoru!
- 18 0
-
2021-03-31 08:40
jest COVID - więc autobusów będzie mniej a ludzie bardziej stłoczeni. (2)
Złoto. Brawo Kucyk
- 24 3
-
2021-03-31 09:14
(1)
Czy ty potrafisz czytac analfabeto? Autobusy jeżdża teraz co 5 minut, jakie mniej.
- 3 2
-
2021-03-31 09:30
Marek nie zlosc sie
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.