• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy pociąg elektryczny pojechał trasą PKM

bra
9 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (190)

Pierwszy elektryczny skład pociągu wjeżdża na stację Strzyża PKM w nocy 9 listopada 2022 r.

Pierwszy, na razie testowy przejazd pociągu elektrycznego po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, odbył się w nocy z 8 na 9 listopada. Regularne kursy elektryków rozpoczną się w drugiej połowie 2023 r. Elektryfikacja trasy trwa od roku i kosztuje ok. 40 mln zł.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czekasz na pierwszy przejazd elektrykiem po PKM?

Wypożyczonym od Polregio pojazdem EN57ALd-2224 wykonawca elektryfikacji - Torpol - przeprowadzał minionej nocy serię próbnych przejazdów.

Na odcinku Gdańsk-WrzeszczMapka - Gdańsk-KiełpinekMapka skład rozpędzał się do prędkości od 20 do 120 km/h.

O nocnych testach informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia.

08:14 9 LISTOPADA 22

Pierwszy, testowy odjazd elektrycznej PKM (14 opinii)

Pierwszy testowy pociąg PKM na pantografie.
Pierwszy testowy pociąg PKM na pantografie.


- Przy maksymalnej prędkości skład przejechał z Wrzeszcza do Kiełpinka w 6 min 20 sekund. Nie zatrzymywał się jednak na mijanych przystankach - zaznacza Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Trwająca od ponad roku elektryfikacja powinna zakończyć się w połowie 2023 roku. Prace będą kosztowały prawie 49 mln zł, ale koszt ten obejmuje także budowę przystanku Firoga PKM.

Dzięki elektryfikacji na linii PKM będą mogły pojawić się bardziej pojemne i szybsze pociągi elektryczne, co poprawi komfort podróżnych.

Przedstawiciele PKM przypominają, że w związku z rozpoczęciem testów, w sieci trakcyjnej jest już napięcie 3000 V. Dlatego na linii pojawiły się niedawno nowe, dodatkowe tablice ostrzegawcze.

  • Pierwszy w historii pociąg elektryczny wjechał na linię PKM i przystanek Gdańsk Strzyża dokładnie o godz. 23:55, 8 listopada 2022 r.
  • Pierwszy przejazd pociągiem elektrycznym linią PKM widziany z kabiny maszynisty
  • W nocy z 8 na 9 listopada 2022 r. na linii PKM odbywały się pierwsze testowe przejazdy pociągiem elektrycznym z różnymi prędkościami, od 20 do 120 km/h.
  • Na razie ostatnim przystankiem, do którego dojechał pierwszy pociąg elektryczny na linii PKM, był Gdańsk Kiełpinek.
bra

Miejsca

Opinie (190) 7 zablokowanych

  • kiedy wreszcie

    będzie jakaś infrastruktura która okaże sie na wczora,a nie na jurto i dalej

    • 1 0

  • hahahaha ale sie usmiałem idealny przykład marnotrawstwa mogli od poczatku budowac elektryczna trakcje ale poco jak mozna (2)

    a i tak za wszsystko zaplacimy my podatnicy

    • 1 3

    • Serio koleś ? Ja mam ubaw z ciebie, a dokładnie z twojej niewiedzy. Bo tylko część linii należy do PKM, zaś odcinek ... (1)

      Gdynia Gł. - Kościerzyna (i dalej do Bydgoszczy) wraz z odnogami do Kartuz należy do PKP, które na czas budowy linii PKM nie planował jeszcze elektryfikacji.

      Te plany miały przejść do realizacji w tym roku, ale są opóźnienia w pracach projektowych. Bo modernizacja ma być wielka. To ma być remont generalny starego toru wraz z dobudową drugiego (a nie tylko elektryfikacja) na pełnym odcinku: od ~Maksymilianowa k/Bydgoszczy do Gdyni przez Kościerzynę.

      Tę modernizację lobbują od dłuższego czasu oba trójmiejskie porty - linia przez Tczew powoli zapycha się pociągami (pasażerskimi i towarowymi), gdzie część pociągów towarowych do Gdyni Gł. mogłaby jeździć przez Kościerzynę a nie Tczew.

      Władze pomorskiego gdy nie było jeszcze mowy o opóźnieniach na PKP zawarły wstępne umowy wraz z terminami ze swoimi wykonawcami na elektryfikację odcinków należących tylko do PKM. W budownictwie trochę się planuje, bo nie ma tak, że każdą budowę czy remont można zacząć nagle, z marszu. Z marszu to możesz kupić bułki w sklepie bez planowania.

      Dlatego PKM nie mogła czekać na ruchy ze strony PKP - a właściwie ich opóźnienia.

      • 1 0

      • Dużo tekstu, mol konkretow

        PKP plk koncertowo zjeahbały modernizacje linii 201. Nie dotrzymały żadnego terminu. Nie maja kompletu pozwoleń na budowę. Nie maja ogłoszonych przetargów, nic nie maja. 11 lat udawania ze się coś robi, albo nauki zarządzania projektem.

        • 0 0

  • EN57 rządzi.

    • 3 0

  • A gdzie kolej do Gdyni - Północ??? Nic to, gdyńskie urzędnicze nieroby póki co robią buspasy i drogi rowerowe i płatne parkingi.

    • 1 1

  • PKM

    Tylko dlaczego odrazu nie budowali elektrycznej nasza wladza myslaca inaczej tak jak z drogami zrobia jedna a pozniej sie okazuje ze trzeba przerobic bo malo wydajne czy ktos tam wogole mysli masakra jakas

    • 0 4

  • zeby nie skonczył jak elektryk na spacerowej :D

    • 0 1

  • To co będą robić kolejny rok?

    • 0 0

  • Zgroza, i po to był ten prąd? Składy z przed pół wieku będą obsługiwały?

    Na to się zanosi, bo nic innego nie ma.

    • 0 1

  • Kiedy wreszcie pociągi jeżdżące PKM będą jeździły co 10 minut bezpośrednio do Gdańska Głównego?

    • 0 0

  • EN-y z przed 50-ciu lat tylko na to was stać. Gratuluję, to po co było budować tą całą trasę.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane