• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany gdańskich drogowców na 2022 r.

Maciej Korolczuk
31 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Modernizacja al. Grunwaldzkiej w Oliwie, budowa przejścia przy galerii ETC czy przebudowa Budowlanych to tylko niektóre z zaplanowanych inwestycji drogowych w Gdańsku w 2022 r. Modernizacja al. Grunwaldzkiej w Oliwie, budowa przejścia przy galerii ETC czy przebudowa Budowlanych to tylko niektóre z zaplanowanych inwestycji drogowych w Gdańsku w 2022 r.

Rozpoczęcie długo oczekiwanej przebudowy ul. Budowlanych i Kielnieńskiej, budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Starogardzkiej z Niepołomicką i Czerską, dwa nowe przejścia dla pieszych - to tylko niektóre plany gdańskich drogowców na 2022 r.



Tempo remontów dróg w Gdańsku jest:

Dziś piszemy o Gdańsku, ale wkrótce przyjrzymy się także planom remontów i budowy dróg w Gdyni i Sopocie.

Na początek przyjrzyjmy się realizowanym inwestycjom, które w 2022 r. mają zostać zakończone i oddane do użytku.

W I kwartale przyszłego roku planowane jest zakończenie budowy Nowej Olchowej.

Nieco później (III kw.) gotowy będzie też objazd Bramy Nizinnej.

  • Planowana ul. Nowa Olchowa.
  • W 2022 r. powstanie długo oczekiwany objazd Bramy Nizinnej.

Ale to nie wszystko. Kilka zadań jest obecnie na etapie postępowania przetargowego. Jeśli uda się je pomyślnie przeprowadzić, w przyszłym roku - bardziej pod jego koniec - powinno być gotowe nowe skrzyżowanie ul. Kartuskiej z NowatorówMapka, a także powinna zakończyć się budowa ul. ŁagowskiejMapka oraz przebudowa ul. Górka wraz z infrastrukturą techniczną.

W 2022 r. zostanie przebudowana na całej długości ul. Pańska (między Podwalem Staromiejskim a ul. Szeroką) oraz ul. Węglarska (od skrzyżowania z ul. Szeroką do ul. Świętego Ducha) - o czym już informowaliśmy.

  • W planach jest też przebudowa ul. Górka.
  • Metamorfozę mają przejść też ul. Pańska i Węglarska.
  • Mieszkańcy nie mogą się też doczekać łącznika między Łuczniczą a Niepołomicką.

Kilka przetargów zaplanowano też na ostatnie miesiące 2021 r. Przed nami postępowanie m.in. na:


  • Na przebudowę czeka ul. Budowlanych w Kokoszkach.
  • Ul. Łąkowa miała być zmodernizowana w tym roku - remont został przeniesiony na 2022 r.
  • Podobnie rzecz ma się z ul. Modrą. Ona także przejdzie remont w przyszłym roku.

Dwa nowe przejścia naziemne



Główne plany inwestycyjne gdańskich drogowców na 2022 r. obejmują niemal 30 pozycji.

Część z nich to zadania, które pierwotnie planowano zrealizować w tym roku, ale z różnych względów terminów nie udało się dotrzymać.

To m.in. modernizacja ul. ŁąkowejMapka między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim, a także ModrejMapkaŁanowejMapka na Olszynce, pierwszego etapu KielnieńskiejMapka czy kolejnych odcinków al. HalleraMapka.

Ale są też nowe zadania.

To m.in. modernizacja al. Grunwaldzkiej w Oliwie, przebudowa ul. DanusiMapka (II etap budowy kanału ulgi dla potoku Strzyża), rozpoczęcie przebudowy ul. MalczewskiegoMapka czy sporządzenie dokumentacji modernizacji ul. SpadochroniarzyMapka.

W planach są też m.in. przebudowa ul. StryjewskiegoMapka między Sienną a Zimną, TęczowejMapka (od Nadwiślańskiej do Turystycznej), SówkiMapka (między Stryjewskiego a Kępną), BarniewickiejMapka (od Pegaza do Kielnieńskiej), ŚwibnieńskiejMapka, RadarowejMapka, Żabiego KrukaMapka, Nowej Sadowej, modernizacja StężyckiejMapkaRadiowejMapka czy przebudowa pętli autobusowej przy ŁowickiejMapka.

W przyszłym roku mają być też kontynuowane prace przy modernizacji tras rowerowych i przejść przez torowiska tramwajowe. Powstaną też kolejne dwa naziemne przejścia dla pieszych: przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym i galerii ETC).

  • W przyszłym roku nowa nawierzchnia pojawi się na al. Grunwaldzkiej w Oliwie (w kierunku Sopotu).
  • Jedno z dwóch nowych naziemnych przejść powstanie przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym na al. Zwycięstwa.
  • Druga zebra planowana jest przy galerii ETC.

Kilka inwestycji drogowych realizowanych przez GIWK



Poza inwestycjami prowadzonymi przez dwa główne miejskie podmioty, a więc Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska i Wydział Programów Inwestycyjnych, swoje prace zaplanowała także spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.

W 2022 r. prac mogą spodziewać się mieszkańcy następujących ulic:
  • Swojska (budowa sieci wodociągowej),
  • Grażyny (przebudowa sieci wodociągowej),
  • Starowiślna (przebudowa sieci wodociągowej),
  • Kolonia Studentów (przebudowa sieci wodociągowej, wspólnie z DRMG, niewykluczone, że realizacja rozpocznie się jeszcze w tym roku),
  • Hoża (przebudowa kanału sanitarnego, początek także w tym roku).


Początkowo magistrat podał, że w I kwartale przyszłego roku do użytku zostanie oddana także Nowa Warszawska. W przygotowaną odpowiedź wdarł się jednak chochlik. Trasa tramwajowa w tym miejscu będzie gotowa w I kwartale, ale 2023 r.

Opinie (307) 5 zablokowanych

  • Potrzebne światła (1)

    A kiedy światła na zjeździe z obwodnicy w ul. Staropolską w kierunku Oruni? Tam jest po prostu niebezpiecznie.

    • 1 2

    • To są Kowale...

      .. gmina Kolbudy. Artykuł jest o planach gdańskich drogowców. Może będzie artykuł o sąsiedzkich gminach, wtedy może się dowiesz...

      • 0 0

  • (88)

    Ktoś może wytłumaczy dlaczego przy ETC i bramie wyżynnej budowane są przejścia naziemne, skoro istnieją podziemne?

    • 121 46

    • Bo tak chcą mieszkańcy. (31)

      I tak tam są światła więc kierofczykom nic się nie zmieni, a dla pieszych i rowerzystów to mega ułatwienie życia.

      • 45 59

      • Jestem mieszkańcem i nie chcę (2)

        • 26 13

        • To nie korzystaj. (1)

          Ja nie chcę parkingu pod Twoim blokiem, a jakoś Ci nie zabraniam, mimo że płacę na niego w podatkach.

          • 4 6

          • Od kieszonkowego od mamy płaci się podatki?

            • 0 0

      • Nie kłam! Bo ten problem mają tylko leniwi rowerzyści, a nie piesi (5)

        • 40 34

        • Mijasz się z faktami (2)

          Rowerzyści mają już w tym miejscu przejazdy rowerowe w każdą stronę na poziomie jezdni, nie muszą korzystać z tunelu od kilku lat.

          • 11 8

          • No to spróbuj skręcić rowerem z Hynka w lewo (1)

            Najpierw czekasz na czerwonym aby przejechać w prawo na drugą stronę stronę ulicy, potem czekasz na czerwonym aby pojechać razem z samochodami, potem czekasz na czerwonym na światłach przy skręcie do ETC.

            • 4 8

            • Straszne.

              Musisz stać na światłach. Żal mi ciebie strasznie. I to w deszczu. Zrób prawo jazdy.

              • 4 3

        • rowerzyści tam już mają przejazdy.

          wiec kulą w płot trafiłeś

          • 3 1

        • leniwi (często umysłowo) są niektórzy kierowcy przyspawani do foteli samochodów

          wielu z nich można zaliczyć do grupy osób, które wytłumaczyć sobie nie dadzą ani zrozumieć pewnych rzeczy nie są w stanie

          • 13 15

      • Tobie chyba ktoś w dzieciństwie krzywdę zrobił

        Tata był zawodowym kierowca i do wanny ci wchodził? Wiemy ze zły dotyk boli ale może da się to wyleczyć?

        • 2 3

      • Skoro taki mądrala z ciebie to slucham (5)

        Co jest bezpieczniejsze i szybsze: tunel w którym nie stoisz i nie czekasz aż zapali się zielone i nikt cię nie przejedzie autem, czy stanie przy ulicy (w deszczu), czekanie na zielone a i przy odrobinie (nie)szczęścia jakiś kierowca przejedzie na pomarańczowym/czerwony i nie będzie już takiego pajaca jak ty. Sam jestem pieszym i ten pomysł o przejściach naziemnych gdzie już jest tunel to jest jakiś chory absurd!!

        • 25 16

        • A teraz pomyśl... (4)

          Załóżmy, że jeszcze w tym roku diagnozują u Ciebie chorobę, w wyniku której taki pajac jak Ty siada na wózku, z którego już do końca życia nie wstaje. Albo jak wolisz - tracisz wzrok i bez białej laski już się nie przemieszczasz. Wolisz w takim wypadku przejść/przejechać przejściem naziemnym, czy pakować się w tunel?
          Może takie drastyczne przedstawienie sytuacji pomoże Ci zrozumieć, że Twoja perspektywa nie jest jedyną i najważniejszą przy podejmowaniu decyzji o tym gdzie i jakie przejścia powinny się pojawić...

          • 6 11

          • hmm... (2)

            Jeśli chcesz tak drastycznie to przedstawiać, w zaistniałych sytuacjach tunel jest bardziej bezpieczny więc zamiast budować przejście naziemne lepiej niech wybudują windy w istniejącym tunelu. Dla tego też uważam jak osoba wyżej takie przejście nie jest potrzebne przy ETC

            • 8 3

            • Oprócz wind, eleganckie schody ruchome i będzie super (1)

              • 5 1

              • Parę dni temu był tu artykuł jakiejś babki z wózkiem dziecięcym, jak zapisywała dni kiedy winda przy kładce pkp działała a kiedy nie. Loteria - przejdę czy nie przejdę? I skąd przekonanie że pieszy ma mnóstwo wolnego czasu na jeżdżenie windami?

                • 4 4

          • Podobno z każdą niepełnosprawnością można poruszać się rowerem.

            • 2 3

      • Na jakiej podstawie twierdzisz, że tak chcą mieszkańcy? (12)

        Przecież nikt ich o to nie pytał
        Widziałeś wyniki ankiet, przy artykułach o budowie przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej na Trojmiasto?

        Mieszkaniec

        • 14 10

        • a kim jest ankietowany z 3miasto? czy na pewno mieszkańcem gdańska? (2)

          każdy może oddać głos, nawet ten co płaci podatki w Elblągu i centrum Gdańska traktuje jako tranzyt!

          • 0 4

          • To jaki problem wysłać taką ankietę do mieszkańców? (1)

            • 4 0

            • Żaden problem. Ale problemem jest twierdzenie że ankieta na trojmiasto.pl odzwierciedla poglądy mieszkańców okolicy, której dotyczy budowa przejścia.

              • 0 3

        • (5)

          Masz na myśli ankiety na trojmiasto.pl wypełniane przez tłum kierowców którzy tam nie mieszkają?

          • 4 5

          • Mieszkańcy Trójmiasta nie jeżdżą samochodem? (2)

            Wyniki ankiet organizowanych przez zarządy komunikacji miejskiej temu przeczą. Zarówno w Gdańsku, jak i w Gdyni ankiety były ograniczone do faktycznych mieszkańców miast.

            • 4 2

            • nikt normalny nie jeździ samochodem po mieście. (1)

              to wiejski pojazd.

              • 1 7

              • Dlaczego?

                Inne środki transportu nie oferują przecież tego co samochód!

                • 2 1

          • Jak te ci nie pasują, to które? (1)

            Gdzie było prowadzone jakiekolwiek badania wśród mieszkańców, czy ewentualnie jakieś zapytania do mieszkańców - Czy wy tego chcecie?

            • 3 2

            • Jedyne miarodajne ankiety

              To te sporządzone przez zarządy komunikacji miejskiej w Gdyni i w Gdańsku. Niestety, aktywiści w rajtuzach wymownie o nich milczą, bo są dla nich bardzo niewygodne.

              • 7 3

        • kilka lat temu były prowadzone szeroko zakrojone konsultacje Strategii Gdańska 2030+ (2)

          na kilkudziesięciu spotkaniach z mieszkańcami udało się osiągnąć zgodę co do potrzeby priorytetowego traktowania potrzeb pieszych, następnie innych niezmotoryzowanych, następnie klientów transportu zbiorowego, dostaw do sklepów i lokali i dopiero na samym dole tej hierarchii potrzeb uznano możliwość uwzględniania potrzeb osób kierujących prywatnymi samochodami. Ponadto w wielu innych konfiguracjach mieszkańcy mieli możliwość wyrażania swoich opinii w rozmowach z kandydatami do rad dzielnic etc. etc.

          • 7 7

          • Szeroko zakrojone konsultacje (1)

            W wąskim gronie aktywistów w rajtuzach.

            • 12 5

            • Po prostu nikt nie słucha ludzi którzy rzucają tekstami:

              Poproszę siedem pasów, pod moim blokiem, ale daleko żeby nie hałasowało, bo muszę jechać samochodem do żabki po fajki...

              • 6 4

      • Kierowcy też są mieszkańcami (np. ja)... i co?

        • 2 1

      • A jak szoferom będzie o jedne światła za duzo

        to proponuję by wystąpili do ZDiZ o likwidację świateł przy NBP "obsługujących" tzw nawrotkę. Mnie , jako pieszemu te swiatła są niepotrzebne, a jak ktoś chce zawrócić to może to zrobić....na Hucisku albo przy Zieleniaku. Taka sama alternatywa jak przejście naziemne / tunel.

        • 14 8

    • Bo miasto jest przede wszystkim dla pieszych a nie dla samochodów.

      • 1 1

    • W imię chorej ideologii (1)

      Utrudniania życia kierowcom. Że niby tacy ekologiczni wtedy będziemy. Tak samo jak w Śródmieściu przy locie i pkp

      • 3 1

      • I dobrze

        • 0 2

    • Już tłumaczę (1)

      Chodzi o to aby nie niszczyc tkanki miejskiej i historycznej.
      Chcemy docelowo wrócić do układu urbanistycznego z sprzed wojny tj. Łąki, krowy i wydmy

      • 8 5

      • Czyli cofamy się w rozwoju!

        Moja diagnoza z 1998 roku była trafna. Socjalizm zniszczy ta cywilizację!

        • 1 1

    • (6)

      Też mnie to interesuje, jestem kierowcą, rowerzysta i pieszym w jednym... Zawsze uważam, że nikt z żadnej z grup nie powinien zachowywać się jak święta krowa, każdy ma swój rozum! Jako pieszy uważam że przejścia podziemne i kładki to najbezpieczniejsza forma i zawsze z nich korzystam, jako rowerzysta nawet jak mam pierwszeństwo zwalniam przez skrzyżowaniem bo mi łatwiej zobaczyć nadjeżdżający samochód i zatrzymać się w miejscu w razie czego - moje życie ważniejsze niż pierwszeństwo, jako kierowca zawsze staram się zobaczyć wszystko dookoła ale czasami piesi, rowerzyści pchają się na maskę... Podsumowując kładki, przejścia podziemne i ścieżki ( nie wyznaczone pasy na ulicy) - powinny być i powinno ich być jak najwięcej - każdy z nas będzie bezpieczny :)

      • 7 3

      • Może dopóki jesteś silny, zdrowy i bezdzietny (5)

        Polecam pokonać te tunele i kładki z głębokim wózkiem z dzieckiem.

        • 1 6

        • Mam 2 dzieci. Pokonywałem. Nieraz. Żadna filozofia.

          • 3 1

        • (1)

          Akurat mam dzieci i jeżdżę z wózkiem lub ze starszym z rowerkiem, wiem że to uciążliwe i tu się zgodzę, ale zamiast inwestować w nowe przejścia, przy każdym przejściu podziemnym / kładce powinny być działające windy.

          • 4 1

          • Po prostu popieram !!!

            • 3 1

        • Teraz to mam już duże dzieci (1)

          Ale jak były małe uwielbiałem przejścia podziemne

          • 4 0

          • Niech zgadnę - uwielbiały, bo przemieszczały się tylko samochodem w poprzek?

            • 1 3

    • Bo taka jest potrzeba! (32)

      To jest miasto. Ludzie chcą normalnie przemieszczac się z jednej na drugą stronę. Ty i twój samochód nie jesteście pępkiem świata

      • 45 39

      • (24)

        To są sztucznie wykreowane potrzeby i głupie pomysły. Na drugą stronę można sobie przejść nad, albo pod ulicą. Wystarczyła by winda, mostek i o ile ładnej by było, bezpieczniej... Ale nie, lepiej zablokować cały ruch bo parę pieszych idzie do forum... Gdańsk - miasto korków, dziur i czerwonych świateł.

        • 37 37

        • No to są sztucznie wykreowane potrzeby i pomysły przez kierowców (4)

          Że niby piesi chcą schodzić do tunelów lub wdrapywać się na kładki zamiast przejść normlanie na poziomie ulicy.

          Jak ci miasto nie podoba się to wracaj do Kościerzyny, Bytowa czy Bartoszyc, bo nie wiem skąd tu przypęłzłeś.

          • 31 30

          • Miasto to nie chińska wioska z lat siedemdziesiątych (2)

            W mieście pojawiają się samochody, prowadząc do rzutów psychotycznych u osobników z zaawansowaną motofobią.

            • 3 3

            • Porąbało Ci się z wioskami. (1)

              Na wsi musisz mieć samochód. W mieście masz pierdylion innych sposobów na przemieszczanie się.
              I jakimś cudem samochód bardzo rzadko jest najlepszy...

              Niestety bieda umysłowa ludzi którzy 10 letniego gruza uznają za luksus prowadzi do tego, że nawet 1km będą jechać samochodem, bo inaczej ktoś pomyśli że ich nie stać...

              • 7 5

              • Samochód jest ogólnie najlepszym środkiem transportu!

                Żaden się z nim nie może równać! Tylko samochód gwarantuje mi najwyższy komfort i daje najwięcej możliwości!

                • 3 3

          • Jestem pieszym. Wolę tunel!!!!

            • 4 1

        • proponuję, żebyś do ortopedy na GUMedzie zasuwał właśnie przez przejście podziemne (18)

          ***** samochodziarzy i ich egoizm.

          • 25 17

          • dojście do każdego parkingu powinno być przez tunel lub kładkę (2)

            samochodziarska sekta by wtedy zrozumiała jaka to uciążliwość. szybko by im się odechciało tuneli.

            • 3 3

            • Bywam pieszym tak jak i kierowcom - tunel to wygoda a nie żadna uciążliwość!

              Jako pieszy, właśnie przejścia dla pieszych uważam za uciążliwość, bo musze stać i czekać na zielone zamiast iść kiedy chcę...a to umożliwia mi właśnie tunel!

              • 4 1

            • Myślisz że czemu parkują 3cm od drzwi, nawet jak 10m dalej jest parking?

              Tunele są dla "biedoty co ich nie stać na samochód", żeby zeszli z drogi rasy panów.

              • 4 2

          • (9)

            Ja jednak odnoszę wrażenie, że większość pieszych i rowerzystów jest sprawna fizycznie.

            • 11 10

            • (3)

              Niestety.kierowcy nie i to nie są sprawni umysłowo.

              • 11 12

              • mowisze ze nie zdales egzaminu? (2)

                przykro

                • 8 4

              • Sam fakt że myślisz że zdanie egzaminu to coś trudnego, wiele o Tobie mówi... (1)

                Egzamin powinien być po każdej zmianie prawa, bo ciągle są kierowcy którzy ostatnio PORD widzieli za PRL...

                • 3 2

              • Egzaminów ani praw jazdy nie powinno być wcale!

                • 0 1

            • w wielu krajach liczba osób z niepełnosprawnościami korzystających z rowerów (2)

              (w tym rowerów trójkołowych lub tzw. handbike'ów) jest wyższa niż liczba osób korzystających z wózków inwalidzkich. Dla nich dostęp do tramwajów niskopodłogowych w pobliżu ETC i dworca głównego w Gdańsku był praktycznie wykluczony.

              • 4 3

              • Zgadza się (1)

                Również w Trójmieście można zaobserwować, że rower jest środkiem transportu preferowanym przez osoby głęboko niepełnosprawne intelektualnie.

                • 3 4

              • Widać to na drogach.

                Wystarczy przestrzegać przepisów, a zaraz 1.5 tonowy rower na Ciebie trąbi.
                A nie, czekaj...

                • 1 4

            • No, zwłaszcza zdrowi są ci którzy idą do gumedu, co?

              • 1 0

            • Rowerzyści fizycznie może sprawni

              Ale z głową słabiutko

              • 3 4

          • Najgorzej z DDR na Srebrzysko (1)

            Nie ma, a tak by się przydała.

            • 2 1

            • trzeba na około bo kierofczyki muszą mieć długa prostą.

              • 2 4

          • gumed (1)

            Jeżeli od tramwaju przy gumedzie idziesz do ortopedy do akademii to spory kawałek ale skoro przejdziesz tyle to i przejdziesz dziesięc schodków .Przechodząc tunelem może unikniesz dłuższego leczenia u ortopedy albo innego chirurga

            • 4 1

            • A skoro przejdziesz 10 schodków to i przejdziesz 20. A skoro przejdziesz 20 to przejdziesz i 50. A skoro przejdziesz 50 to nie musisz iść do ortopedy.

              • 2 1

          • mam uwierzyć że do ortopedy lecisz pod górkę od al. Zwycięstwa? Ubaw!

            • 4 2

      • ETC (5)

        proszę zmień dostawcę bo to co wąchasz żle na ciebie działa , Czy przejście podziemne czyli tunel ogranicza w jakiś sposób normalne przemieszczanie się ?????? ten tunel jest po stokroć bezpieczniejszy niż pasy na jezdni .

        • 8 3

        • (3)

          >ten tunel jest po stokroć bezpieczniejszy niż pasy na jezdni
          Ta, chyba dla kierowców przjeżdzających nad nim. Na pewno nie dla pieszego, który musi się dostać na drugą stronę ulicy albo na tramwaj.

          • 0 5

          • jak się człowiek śpieszy, to się diabeł cieszy !!! (2)

            wyjdź wcześniej na tramwaj to nie będziesz biegał po schodach w tunelu i będzie bezpieczniej :)

            • 4 0

            • Wyjedź wcześniej z domu, to nie będziesz się denerwował na światłach. (1)

              • 2 2

              • Ty i ludzie Twojego pokroju nie rozumieją kompletnie, dlaczego kierowcy się denerwują na światłach!

                Otóż tłumaczę, iż denerwujemy się, stojąc na światłach, z tego powodu, że właśnie musimy stać! Samochód i droga dla niego zbudowana jest po to, by samochód i jego użytkownicy jechali a nie stali! Drogi powinny być tak konstruowane, by auta nie musiały stać najlepiej w ogóle (na ile się oczywiście w danym przypadku da) !!!

                P.S. Przy ETC czy na Podwalu, nie ma żadnego sensownego powodu, by auta zatrzymywać - to tylko durna lewacka ideologia!

                • 2 2

        • No... tak, ogranicza. Schodki w dół, schodki w górę, strata czasu i sił na nich, bo wdrapać się na górę chwilę zajmuje.

          • 1 5

      • Właśnie. To jest miasto. Ludzie chcą przemieszczać się swobodnie... samochodem!

        Piechotą to się chodziło zanim człowiek wynalazł koło! Po co to cofanie się w rozwoju?!

        • 1 0

    • (2)

      Polecam skorzystać z przejść podziemnych:
      - jadąc rowerem,
      - osobom z wózkami dziecięcymi,
      - mając 75 lat i kłopoty z chodzeniem,
      - ze skręconą kostką,
      - osobom na wózku inwalidzkim.

      Czasem warto pomyśleć o osobach w innej sytuacji, niż ci jeżdżący wszędzie samochodem.

      • 3 5

      • Rowerem, codziennie przejeżdżam tunel na Podwalu Przedmiejskie/Chmielna. (1)

        Oczywiście bez problemu można przejechać wózkiem itd.
        Wybudowano nowe przejście naziemne, że zapytam... po co?
        Żeby z wózkiem wjechać na przystanki tramwajowe, wystarczyłoby zainstalować windy.

        • 5 1

        • W takim razie zostawmy przejście naziemne, przed nim damy schody i windę dla samochodów pod ziemię.

          Ciekawe, jest, że dla większości kierowców taki pomysł to absurd, jak tylko konsekwencje zaczynają ich dotykać.

          Inni niech sobie jeżdżą windami.

          • 1 3

    • kasa

      kasa Misiu kasa - nowe mieszkania czekają do kolekcji kilkunastu wzorem szanowanego SP.

      • 2 0

    • Bo my światli z UM chcemy większych korków. Żeby dłużej stało się na kolejnych światłach. (3)

      Bo to podobno oczyszcza powietrze. By żyło się lepiej nam. No i serdelności.

      • 28 14

      • Przecież wszędzie tam już są światła dla innych samochodów. (2)

        Ale ty nic nie ogarniasz jak typowy blachosmrodziarz.

        • 17 19

        • Przy GUMedzie w tamtym miejscu nie ma świateł (1)

          • 2 2

          • Ale są kawałek przed i kawałek za. Jedne więcej nie zrobią wielkiej różnicy o ile będą zsynchronizowane.

            • 2 0

    • Z tego samego powodu, co na Podwalu

      • 0 0

    • Lepsze rozwiązanie

      Ponieważ przejście podziemne nie jest dobrym rozwiązaniem dla jego użytkowników - jest utrudnieniem dla ludzi starszych, matek z dziećmi i ludźmi z ograniczeniami w poruszaniu się. Do tego przejście naziemne jest tańsze w utrzymaniu.

      • 3 5

    • Deweoper chce

      Deweloper ma potrzebę dodatkowego dojścia do centrum handlowego.....

      • 5 4

  • Nie ma galerii ETC!

    Jest Galeria Zaspa.

    • 1 1

  • Pytam gdzie w tych planach sa remonty najbardziej zaniedbanych ulic Jak na przykład zdewastowanej Śniadeckich

    • 0 1

  • Na co idą pieniądze

    Na ścieżki rowerowe? A Gdańsk Południe stoi w korkach! Widzimy się na wyborach..

    • 3 1

  • mizernie jak na tak duze miasto (2)

    • 42 15

    • a pisowski reżim jeszcze obetnie 1/3 dochodów dla samorządów w Nowym Kiblu (Ładzie)

      Dopiero pisowska ameba bedzie wyć, że samorządy się nie sprawdzają, a szczujnia z tego forum wyjdzie ze skóry ziejąc ogniem na "frau" Dulkiewicz.

      • 2 2

    • Połowa mieszkańców płaci podatki w Braniewie więc nie ma kasy

      • 3 4

  • Zamenhofa

    Cd rewitalizacji dolnego miasta i rozbudowa dróg na południu. I tak co roku. A co w centrum miasta? Kiedy w końcu ktoś zainteresuje się ul. Zamehofa? Projektu nawet do tej pory nie ma. Łatac już nawet tu nie ma co.

    • 0 1

  • przejście kontra tunel (1)

    Troska o bezpieczeństwo to mydlenie oczu przez urzędników !!!!!! Nie ma bezpieczniejszego przejścia jak przejście podziemne . Mistu chodzi o kasę bo utrzymanie tunelu jest dużo droższe a pasy ? raz w roku odmalują i spokój . W gdańsku przy skm śródmieście od wieków było przejście dla pieszych naziemne ale wybudowano tunel nomen omen aby zwiększyć bezpieczeństwo !!!!!

    • 15 5

    • To dlatego najlepsze miasta nigdy nie mają tuneli toaletowych.

      • 0 0

  • Kiedy nowa świętokrzyska? (7)

    • 53 9

    • kiedy ciąg pieszo - rowerowy od Kampinoskiej do zbiornika Augustowska? (3)

      Zadbaj o poprawę korytarza ruchu równoległego do obecnej Świętokrzyskiej - samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście.

      • 5 4

      • Ciąg pieszo rowerowy będzie jak miasto wybuduje zbiornik. Zbiornik idzie z budżetu retencji i kosztuje tyle ile roczny budżet całego Gdańska na retencję. Więc za 30 lat.

        • 1 0

      • Ale jest sposobem najwygodniejszym

        • 2 1

      • Nowa droga to także ciąg pieszy i rowerowy

        • 3 1

    • Jakis upierdliwy jestes (2)

      Jak wladza mówi że powstanie, to powstanie. Nie trzeba jej o tym co 10 lat przypominać!

      • 27 6

      • Na nową Małomiejską czekamy już od 30 lat (1)

        Nie wpychajcie się do kolejki

        • 11 7

        • Nowy Nowy Port

          Chwila,chyba to my czekamy dłużej na obwodnicę dzielnicy Nowy Port.Wyzwolenia to była osiedlowa ulica przed 40 laty.

          • 2 2

  • Gdzie Nowa Świętokrzyska. Dzielnica (4)

    Ujeścisko- Łostowice jest największą dzielnica w Gdańsku. Przekażcie to festyniarze bo może nie wie. P.s tak wiem mogłam dalej mieszkać z mamusią na Wrzeszczu.

    • 29 6

    • akurat Nowa Świętokrzyska jest na terenie tylko i wyłącznie dzielnicy Orunia Górna-Gdańsk Południe... (2)

      naucz się mapy, skończ z przyzwyczajeniami...

      • 1 7

      • Naucz się mapy i wróć. Nowa Świętokrzyska jest na granicy dzielnic OG-GP i U-Ł.

        • 1 0

      • Ale skomunikuje łostowice ,

        naucz się myśleć.

        • 3 1

    • Tak ale jako buspas

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane