• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co progi zwalniające, które są omijane?

Sebastian
13 listopada 2017 (artykuł sprzed 5 lat) 
- Progami zwalniającymi na Chwarznieńskiej kierowcy rzadko się przejmują - twierdzi pan Sebastian. - Progami zwalniającymi na Chwarznieńskiej kierowcy rzadko się przejmują - twierdzi pan Sebastian.

- Po co zostały zamontowane progi zwalniające na ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, skoro i tak są notorycznie omijane? - pyta pan Sebastian, dodając, że przez zachowania kierowców, jest tam niebezpieczniej niż do tej pory.



Co sądzisz o progach zwalniających?

Nieco ponad rok temu opublikowaliśmy artykuł, w którym czytelnik skrytykował zamontowane progi zwalniające na ul. Wielkokackiej na Witominie. Nie chodziło o zasadność inwestycji, ale jej wykonanie.

Czytaj: Progi zwalniające czy ich atrapa?

Progi były tak zamontowane, że większość kierowców przez kilka miesięcy je omijała. Proceder ukrócił montaż dodatkowych elementów na jezdni uniemożliwiających objeżdżanie.

O podobnym problemie napisał do nas pan Sebastian. Tym razem chodzi o progi zwalniające zamontowane w sierpniu na ul. Chwarznieńskiej przy skrzyżowaniu z ul. Amona. Podobnie jak na Witominie, tak i tu wielu kierowców nie chce zwalniać, omija przeszkody i powoduje zagrożenie.

Oto jego spostrzeżenia:

W okolicy skrzyżowania ulicy Chwarznieńskiej z ulicą Amona w dzielnicy Chwarzno zamontowano przed rozpoczęciem roku szkolnego 2017/18 wyspowe progi zwalniające. W tym miejscu jest przejście dla pieszych, a przez jezdnię przechodzi ścieżka rowerowa. Progi zostały zamontowane oczywiście po to, aby poprawić bezpieczeństwo. Ze względu na bardzo duże natężenie ruchu i znajdujący się w okolicy Zespół Szkół nr 15 jest to droga dzieci do i ze szkoły.

Przed montażem progów przejście na drugą stronę ulicy czy przejechanie rowerem nie należało do rzeczy prostych, a już zwłaszcza dla dzieci. Niejednokrotnie oczekiwanie na możliwość przekroczenia jezdni trwało kilka minut. Kierowcy w tym miejscu znacznie przekraczali prędkość i tylko ci - w pewnym sensie - bardziej kulturalni ustępowali.

  • Na zdjęciach przykłady omijania progów przez kierowców zarejestrowane przez naszego czytelnika.
  • Na zdjęciach przykłady omijania progów przez kierowców zarejestrowane przez naszego czytelnika.
  • Na zdjęciach przykłady omijania progów przez kierowców zarejestrowane przez naszego czytelnika.
Najgorsza sytuacja była na pasie od Witomina, gdzie poza pasem na wprost jest także prawoskręt. Tu niestety - jak to często bywa - kierowca na prawoskręcie się zatrzymywał, ustępując pieszym czy rowerzystom, ale ten jadący na wprost nie. Na szczęście nikt nie zginął, ale wielokrotnie niewiele brakowało do tragedii.

Pora dnia? Bez znaczenia

W sumie zamontowano cztery progi na pasach na wprost oraz na prawo- i lewoskręcie w ulicę Amona. Niestety w kwestii bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów niewiele się zmieniło. Jedynie część kierowców przed progami zwalnia. Ci w większych samochodach mogą spokojnie przejechać, nie zmniejszając nawet prędkości. Największym problemem jest to, że znaczna liczba kierowców przejeżdża pomiędzy progami, stwarzając w ten sposób bardzo duże zagrożenie dla innych kierowców - głównie tych skręcających w ulicę Amona.

Nie ma tu znaczenia pora dnia czy natężenie ruchu. W godzinach szczytu, kiedy w tym miejscu jest korek, samochody poruszają się z prędkością max 10 km/h czy w ciągu dnia lub w nocy, kiedy natężenie ruchu jest mniejsze, zawsze taka sama sytuacja - środkiem pomiędzy progami.

Sam często skręcam w ulicę Amona i co najmniej kilka razy w tygodniu taki delikwent stwierdza, że przejedzie środkiem wjeżdżając przed samą maskę. W większości jakakolwiek reakcja jadącego prawidłowo kończy się agresją ze strony kierowcy, który przecież łamie przepisy ruchu drogowego. Tyle, że jest przekonany, że nic złego nie robi.

Wcześniej było bezpieczniej

Miało być bezpieczniej, ale czy faktycznie tak jest? W mojej ocenie niestety jest gorzej, gdyż poza dalszym nieustępowaniem pieszym i rowerzystom kierowcy stwarzają dodatkowo jeszcze więcej niebezpiecznych sytuacji sobie nawzajem.

Wystarczyłoby wykonać takie progi tak, aby nie było możliwości przejechania pomiędzy nimi. Może w tym miejscu powinny być światła, a może powinna dyżurować tu osoba pomagająca przejść dzieciom przez ulicę. W ostateczności co jakiś czas powinien tu stanąć patrol drogówki, aby zdyscyplinować kierowców.

Idealnie byłoby, gdyby kierowcy zaczęli stosować się do przepisów ruchu drogowego i zachowywać się na drodze kulturalnie, patrząc, co się wokół dzieje. Obecnie dominuje zasada, w której górę bierze egoizm. Tyle tylko, że może on doprowadzić do tragedii, chyba że wcześniej zareaguje ktoś z zewnątrz.

Jeszcze kilka miesięcy temu kierowcy mogli wymijać także progi zamontowane na Witominie

Sebastian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (276) 10 zablokowanych

  • Fotoradar to zawsze lepsza rzecz. (21)

    Przynajmniej nie cierpią kierowcy którzy jeżdżą przepisowo.

    • 219 30

    • Polacy to by**o, tam powinien stać pastuch z kajetem i rypać po 500+ dla każdego delikwenta (8)

      • 19 23

      • Chyba ty Wolski ubeku

        • 5 22

      • niemiec z karabinem

        • 5 4

      • co progi jak SUVem z łatwością do pokonnia, lepiej postawić znaki zakaz zatrzymawania się

        i parkowania

        • 4 1

      • Wina źle zrobionych progów (4)

        Nie bydło chyba ze siebie zaliczasz do tych ssaków . Problem jest w tym ze te progi montowane wszędzie są takie same i są źle zrobione po najechanie na taki próg tjak byśmy na mały krawężnik wjeżdżali . Widziałem jak to jest zrobione w Holandi i tam to wyglada tak ze próg jest łagodny dla podróżnych i auta ale jednak trzeba zwolnić a u nas jak zwykle idea była świetna ale wychodzi już słabo .

        • 16 2

        • na obrazku co najwyzej widziałes

          • 2 7

        • Dlaczego omijają (2)

          Progi w tym miejscu są tak zrobione, że trzeba hamować praktycznie do zera żeby nie uszkodzić samochodu. I nie dziwię się, że kierowcy je omijają. Kto ma ochotę na wybitą miskę olejową czy remont zawieszenia.

          • 14 4

          • debil (1)

            • 0 1

            • kretyn

              • 0 1

    • tylko ze chyba niewielu wie... (3)

      ze takie progi w kawalkach maja ogromne znaczenie dla komunikacji zbiorowej! to tylko dlatego sa takie a nie inne... zwroccie uwage ze nawet na malutkich drogach osiedlowych, ale tylko tych po ktorych jezdza busy, sa wlasnie takie progi, zeby bus zmiescil sie bez wiekszych podskokow... i uwazam ze one sa ok, tylko cebulaczki wiecznie kombinuja... taka ludzka natura; nie polaka - ludzka!

      • 12 13

      • szkoda że 147 nie zwalnia, albo nie przejeżdza opowiednio pomiędzy przeszkoda

        • 6 1

      • Takie progi to miś naszych czasów. (1)

        Najlepszym tego przykładem jest Osowa. Wolność tomku w swoim domku. Większość ulic porobili równorzędnych i dodatkowo zamontowali progi zwalniające. Największy absurd to ul. Afrodyty i Daru Pomorza, gdzie na na odcinku 60 m. zostały zamontowane aż 3 tego typu przeszkody. Ruch prawie żaden, a jaśnie państwo z domków zleciło wykonanie tego czegoś. I najciekawsze w tym wszystkim jest to, że wielmożni państwo już dawno tam nie mieszkają, a progi w dalszym ciągu utrudniają przejazd.

        • 9 5

        • Jak widzę, prywata ma się świetnie!

          Ale i tak zgłoszę tę sprawę do odpowiednich organów, celem likwidacji tej głupoty na wewnętrznej dróżce, której jakość przedstawia wiele do życzenia.

          • 3 2

    • (1)

      Celem ustawienia progu zwalniającego jest spowolnienie ruchu pojazdu. Niezależnie od tego czy pokonujemy próg czterema kołami, dwoma lub ominiemy go całkowicie, cel zostaje osiągnięty. Dlatego, nie dramatyzowałbym nad techniką pokonywania tej przeszkody.

      • 20 19

      • 10/10

        • 8 5

    • Od kiedy stanął pieszy fotoradar na s6 315+400 podczas budowy estakady

      To słyszę kontrowersyjne jazgotanie jak to Państwo grabi biednych ludzi.
      Przypominam, że nic nie jest obowiązkowe. Jeżeli nie zgadzasz się z KRD i w zamian za prawo jazdy nie chcesz mieć tego obowiązku to oddaj je. Kup miesięczny i nie stękaj, że w społeczności ktoś egzekwuje prawo.
      W PORDzie przed egzaminem modlił się żeby zdać chociaż za 5 razem i nagle po odebraniu prawka funkcje mózgu przejęła stopa...

      • 23 0

    • Pyta Sebix

      Po co pyta sie

      • 1 1

    • Te progi są super! Jak wracam czasem wieczorem z imprezy od Wojtka prowadząc rower, to dzięki progom wiem, gdzie mam skręcić do chałupy. Wcześniej nie wiedziałem i szedłem aż do Biedronki. Te progi są jedyne i niepowtarzalne na tej ulicy. Dzięki Wojtek, super prezent na święta!

      • 8 1

    • progi zachęcają do jazdy motocyklem

      polecam, nie trzeba zwalniać do zera !

      • 2 3

    • i tu się mylisz kolego

      • 1 1

    • Uważam podobnie...Fotoradar byłby lepszy

      Z kilku powodów, kierowcy którzy poruszają się przepisowo nie muszę jeździć po tych garbach, a większość i tak normalnych zwalnia, więc mandatu by nie było.
      Można przed przejściem zamontować sygnalizację zachęcającego do zwolnienia( np duży czerwony napisać który zapala się jak ktoś jedzie za szybko, coś podobnego jest na trakcie tylko powinno być o wiele bardziej widoczne). Więcej to da jak progi po których szaleńcy w suvach latają bez zwalniania.
      I jeszcze jedno, czasem przez te progi musi też przejechać karetką, straż czy inne służby...

      • 1 2

  • Coraz więcej progów, coraz więcej ograniczeń prędkości, stref 30 (14)

    Wiem, że zaraz mnie zakrzyczą przeciwnicy ale ulice są również a nawet i przede wszystkim dla samochodów! A co do progów - nie mam nic przeciwko ich montażowi w ważnych czy niebezpiecznych miejscach pod warunkiem dobrego wykonania, a nie takiego, powodującego uszkodzenie zawieszenia.

    • 303 48

    • Gdyby nie głupota kierowców progi byłyby niepotrzebne. (9)

      • 51 34

      • Na pewno

        Dodatkowo istotnie wzmocniona nowym trendem robienia dobrze za wszelką cenę cyklistom i pieszym. Dlatego pisałem o zgodzie na rozsądne lokalizacje (zwłaszcza przy szkołach i ośrodkach zdrowia), przy dobrym technicznie wykonaniu.

        • 34 10

      • Gdyby odseparować komunikacyjne ciągi piesze od jezni (7)

        tak jak w cywilizowanych krajach na całym świecie - progi byłyby niepotrzebne

        • 7 16

        • (4)

          Przecież masz obwodnicę 200 metrów dalej. Na osiedlach nie powinno być barier tylko uspokojony ruch.

          • 15 5

          • pełna zgoda (3)

            w mieście jazda 50km/h i 30km/h nie robi dużej różnicy, oczywiście na drogach wewnętrznych. pamiętając o światłach, pieszych itp, czas przejazdu z punktu A do B jest podobny. ostatnio na drodze bez chodnika, po zmierzchu, na zakręcie, przy padającym deszczu, na ograniczeniu do 30km/h i NA PROGU ZALNIAJĄCYM wyprzedzał mnie pan po 40-tce i dziwił się, że jadę zgodnie z przepisami. I taka sytuacja zdarzyła mi się nie pierwszy raz. A on myślał, że to ograniczenie jest zrobione jemu na złość. No bo niby czemu?

            • 7 2

            • Red flag (2)

              Jeżeli między 30, a 50 km/h nie ma różnicy, nawet dla ilości spalanego paliwa, to dlaczego cykliści jadą 60 ?

              • 2 3

              • wiem

                bo myślą, że dojada szybciej :) działają instynktownie :)

                • 1 1

              • prędkość cyklistów miejskich to około 20 km/h

                tylko kolarze trenując na szosie jeżdżą niekiedy wyraźnie szybciej.

                Z górki czasami zdarza się jechać jak siostra z Krakowa (56 km/h) ale to tylko w Hiszpanii na dobrym asfalcie.

                • 1 0

        • A gdzie tak jest- jak piszesz ? (1)

          Podróżuję po Europie dosyć często ale nie spotkałem się jeszcze od odseparowania pieszych od jezdni . Wszędzie gdzie są jezdnie są i chodniki obok . Piszesz głupoty , kolego .

          • 4 1

          • Dokładnie jest tak jak piszesz :D W Europie ogranicza się ruch aut i buduje miejsca o funkcjach łączonych

            • 2 0

    • Skoro barany nie potrafią jeździć to trzeba to wymusić w taki sposób (1)

      kierowcy sami sobie są winni

      • 19 10

      • Dokładnie, nie rozumieją po dobroci to trzeba siłą.

        • 6 5

    • No cóż, nie ma co ukrywać okazuje się, że dla samochodów są ulice, chodniki, pasy zieleni po prostu wszystko i wszędzie gdzie się samochód wciśnie.
      Wyobrażacie sobie jak by na przykład pieszy szedł ulicą, drogą. została by wezwana policja był by zwyzywany, jak tak można, ale samochodziki stające, jeżdżące po chodnikach są OK...

      • 11 3

    • Z całym szacunkiem - ulice nie są przede wszystkim dla samochodów. Skończmy z tym myśleniem raz na zawsze, bo będziemy do końca życia stać w korkach.

      • 6 5

  • Większość progów i tak jest nielegalna (11)

    nie zachowując wymaganych prawem minimalnych odstępów od przejść dla pieszych i skrzyżowań. Kto za to odpowiada i dlaczego policja nie interweniuje w takich przypadkach?

    • 197 20

    • A jakie są to odstępy? (3)

      • 6 10

      • Dla przejścia dla pieszych 30 m. (2)

        • 27 1

        • (1)

          I warto dodać, że te minimalne odległości nie są na zasadzie, 'tak, bo tak". Zbyt bliskie umiejscowienie progu może zaszkodzić bardziej niż jego brak. Kierowca który w ostatniej chwili zauważy pieszego byłby w stanie awaryjnie wyhamować. Próg zwalniający, w zbyt bliskiej odległości, może doprowadzić w takiej sytuacji do podrzucenia auta, utraty przyczepności kół i "katapultowanie" auta w pieszego.

          • 13 2

          • Bla, bla, bla.. kierowca dojeżdżający do przejścia ma zwolnić, a nie kombinować, jakby tu tylko nie dotykać hamulca, i potem nagle, zaskoczony, dusi go w ostatniej chwili!

            • 0 1

    • policja to zbrojne ramie urzedu skarbowego (1)

      min.fin.

      • 6 5

      • Sprzedaj auto, to nie będziesz finansował Ministerstwa... z akcyzy :p

        • 0 2

    • hmmm (2)

      legalna, czy nielegalna... ale czy działa? jedyny próg zwalniający, który działa w trójmieście to ten między kortami tenisowymi a Grand Hotelem na skrzyżowaniu :) tam żaden witek sprytek nie znajdzie prędkości, z którą jego amortyzatory nie rozkołyszą auta :)

      • 6 7

      • I takie progi nikomu nie przeszkadzają! (1)

        Zwolnić trzeba - ok. Ale taki szeroki próg z kostki nie niszczy zawieszenia i nie powoduje wypadania plomb z zębów. Problemem są te małe kwadratowe niszczyciele podwozia, z którymi się zderzasz, zamiast spokojnie najechać.

        • 16 0

        • Tylko że często te "kostkowe" progi, po jakimś czasie zniekształcają się, bo piasek osiada itp. I nagle z łagodnego progu zwalniającego, robi się próg podrzutowy.

          • 2 2

    • Odpowiadam:

      Odpowiada zawsze zarządca drogi.

      • 2 0

    • Do tego są śliskie

      Na ul. Myśliwskiej w Gdańsku są zamontowane progi chyba z blachy, albo plastiku - w każdym razie po deszczu miałem kłopot z zatrzymaniem auta jadącego na prawdę powoli, kiedy pieszy nagle skręcił w stronę przejścia. Koła po tym jadą jak po lodzie...

      • 1 3

  • Progi na Pustkach (6)

    Ktoś powinien zainteresować się progami na Pustkach Cisowskich przy szkole, wykonane z kostki brukowej która zaczyna być luźna. Progi mają za duży kąt najazdu. Przy prędkości 5 km/h samochód jest tam podbijany. Progi oczywiście są tam niezbędne jednak należało by zadbać o ich wykonanie by spełniały swoje zadanie i nie niszczyły samochodów.

    • 100 8

    • "Ktoś powinien zainteresować się"

      No tak, jak zwykle malmontenctwo i roszczeniowosc.
      Człowieku czas już wyjść z mentalnego PRLu i zrozumieć że nie "ktoś" tylko właśnie Ty i nie w komentarzu na Trójmieście, tylko w piśmie do ZDiZtu poruszyć musisz temat.
      To Twoje miasto, Twoja dzielnica, Twoja droga z/do domu.

      • 24 2

    • I tak ma być. Liczy się człowiek a nie samochód. (3)

      Liczy się bezpieczeństwo człowieka a nie poobijany samochód. Progi są wykonane prawidłowo.

      • 3 26

      • Nie, nie są. Przynajmniej większość jest zrobiona wadliwie zbyt blisko przejść. W momencie podbicia samochodu oślepiasz kierowcę jadącego z przeciwka a ten może wówczas nie zauważyć pieszego. Dlatego tak ważne jest zachowywanie przepisowej odległości progów od przejść. Niestety u nas wszyscy włodarze mają to w nosie i wiedzą lepiej!

        • 15 1

      • "Progi są wykonane prawidłowo" (1)

        K**wa ekspert się znalazł. Jeśli próg trzeba pokonywać z prędkością 5km/h to nie jest już progiem zwalniającym, a progiem podrzutowym, który powinno się montować w całkiem innych miejscach, niż przed przejściami dla pieszych czy skrzyżowaniami. Zrobił jakiś partacz próg zwalniający, ale nikt o niego nie dba więc się odkształcił i teraz jest progiem podrzutowym, który w takim miejscu nie ma prawa istnieć.

        • 6 0

        • Odnośnie progów na Pustkach były już raz poprawiane na samym początku, niestety nadal są zmorą mieszkańców. Różnią się od innych w mieście, może są zbyt wysokie. Progi są tam oczywiście niezbędne ale łagodniejsze.

          • 3 0

    • Progi na Szafarni

      W Gdańsku na ul.Szafarnia także były źle wykonane progi, kierowcy urywali misy olejowe jednak udało się to naprawić. Na Pustkach zły stan nawierzchni i nieprawidłowo wykonane progi powodują że pojazd musi się przed nimi praktycznie zatrzymać. Powoduje to znaczne spowolnienie ruchu oraz stwarza niebezpieczeństwo gdyż wielu kierowców omija progi jadąc przez sąsiedni parking oraz znacznie przyspieszają na wysokości przystanku Wiklinowa gdyż mają tam długa prostą...gdyby wadliwe progi zamienić na wzniesienia zwalniające i lepiej oświetlić to miejsce było by o wiele lepiej. Dodam również że ma przejściu przy szkole w godz 7-17 dzieci przeprowadza Pan Stopka więc jest naprawę bezpiecznie. Przebudowa progów nie zmniejszy bezpieczeństwa.

      • 2 0

  • tą drogą jedzie do domu pan prezydent szczurek (1)

    i nie będzie poskakiwal na progach :)!

    • 46 13

    • progi powinny być, ale normalne, a nie takie po kolana

      • 3 0

  • Progi (7)

    Mają spowalniać ruch, nadawać kroplę bezpieczeństwa. Kierowca ma zwolnić, a czy ominie czy pojedzie po placku, który ktoś kazał położyć to już temat otwarty. Najlepsze są garby, czy bardziej przeszkody, które trzeba pokonywać na 1biegu i jeszcze podwozie haczy, wtedy to już przesada.

    • 79 11

    • Te progi sa tak zbudowane aby autobus mogl przejechac nad nimi i aby pasazerowie nie podskakiwali za kazdym razem. Pan z artykulu sie pyszczy bo nigdy komunikacja miejska nie jezdzil

      • 17 2

    • (1)

      no właśnie, mają spowalniać ruch, kierowca ma zwolnić.. ale nie zmuszać za każdym razem do hamowania. to nie są progi zwalniające tylko zmuszające do hamowania. jeśli jadę sobie na ograniczeniu do 30 km/h zgodnie z przepisami to dlaczego przed każdym progiem mam się zatrzymywać żeby go przejechać?

      • 36 3

      • Zgodnie z przepisami, progi powinny być takie, abyś mógł przejechać po nim 30 km/h. A jeśli prędkość pokonania tego progu jest mniejsza, to powinien być odpowiedni znak.

        • 6 1

    • "nadawać kroplę bezpieczeństwa"

      Ale bełkot.

      • 5 2

    • progi dla rowerów

      Parę progów rowerzystom by się przydało, tak dla uspokojenia ruchu. zwłaszcza przed przejściem dla pieszych. Tak żeby nie mogli przejechać bokiem.

      • 8 3

    • W krajach, w których znają coś więcej niż tylko progi zwalniające (1)

      aby spowolnić ruch wykorzystuje się inne metody spowolnienia ruchu. Choćby odgięcie toru jazdy, tzw. szykany. Bardzo skuteczne. U nas też może kiedyś do tego dojdą, ale najpierw "zaprogują" całe miasta.

      • 5 1

      • esowanie osi jezdni jest stosowane w Gdańsku na Stogach

        ulica równoległa do ulicy Wosia Budzysza

        • 0 0

  • Celowo te progi są tak zrobione, żeby uciszyć warcholstwo zasłaniające się bezpieczeństwiem pieszych, którzy już chodzą jak (2)

    święte krowy, a normalny kierowca mógł to w spokoju ominąć.

    • 60 39

    • Dla spowolnienia prędkości wystarczyłoby malować taką "tarkę" jak jest na autostradzie z boku i zapobiega zaśnięciu kierowcy. 100 razy skuteczniejsze, 100 razy bezpieczniejsze i wszyscy zadowoleni. Ale mityczni "mieszkańcy" pewnie nie będą potrafili zrozumieć, jak kawalek farby może spowodować nieprzyjemne wibracje, więc pewno i tak będą chcieli na środku drogi głaz.

      • 5 2

    • taką konstrukcję porgów wymusza obecność komunikacji miejskej

      z założenia, autobus nad takim progiem ma przejechać bez zwalniania, osobówka ma zwalniać.
      Gdyby nie ten głupi przepis progi mogły by być po całości od krawężnika do krawężnika, ale wtedy musiały by być 2 progi na przejście, a wtedy po co próg za przejściem?
      Najlepsze progi to nie takie jak na filmie, ale wtedy kiedy całe pasy lub całe skrzyżowanie są lekko podniesione z łagodnym najazdem, spowalniają i nie niszczą samochodów, a autobus też nic mu się nie stanie jak lekko zwolni.

      • 3 0

  • Dlaczego progi bez przetargu montował mtm i były takie drogie? (1)

    • 48 6

    • mogłeś taniej samemu zrobić?

      to nie czekaj - sam zamontuj

      • 5 9

  • Takie pozorne dzialanie, żeby kierowców nie urazić

    To częste w Gdyni. Nasze władze nie chcą za wszelką cenę drażnić kierowców. Z tego powodu np. 5 lat analizował, czy namalować dodatkowy pas dla busów na Małokackiej. 5 lat nad puszką farby. I to jest autentyk.

    • 37 19

  • Zobaczcie na pustkach progi (4)

    Na pustkach przy szkole są takie stare betonowe. Ciężarówka ma problem żeby nie ryć podwoziem. 20km/H to za dużo aby przejechać. Do tego na ulicy głębokie koleiny od trolejbusow które nie ułatwiają przejazdu.

    • 40 5

    • Głosuj dalej na szczura i nie narzekaj:)))!! (1)

      • 8 7

      • Lecz się chłopie

        • 4 4

    • Przestań pie*dolic. Tylko Sebiastiany z Chabrowej i Rydzowej w obniżonych pełnoletnich golfach i E36 mają tam problem.

      • 0 4

    • A ja słyszałem że je ukradli

      Na Pustkach to nawet progi zwalniające kradną. A chłopaki z Pustek napier... policjantów, tych leżących również.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane