- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (158 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (111 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (64 opinie)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (140 opinii)
- 6 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (155 opinii)
Pociąg do Warszawy rozpędzi się do 200 km/h
Do 200 kilometrów na godzinę będą mogły rozpędzić się pociągi na 112 z 327 kilometrów trasy kolejowej z Gdańska do Warszawy. Dzięki temu do stolicy będzie można dojechać w 2 godz. 35 min., czyli o 22 minuty krócej niż obecnie. Taka możliwość pojawi się 15 grudnia tego roku.
- W grudniu 2019 roku na krajowej sieci kolejowej przybędą odcinki, gdzie pojedziemy z prędkością 200 km/h - poinformował podczas konferencji prasowej w Warszawie Marek Olkiewicz z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, cytowany przez portal RynekKolejowy.pl.
200 km/h na 1/3 trasy Gdańsk-Warszawa
Wraz z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia, maksymalna prędkość pociągów łączących Trójmiasto z Warszawą wzrośnie do 200 km/h. Nie dotyczy to jednak całej trasy, lecz jej fragmentu. Taka prędkość będzie dopuszczalna na 112 z 327 km magistrali.
To i tak ogromny postęp, ponieważ do tej pory prędkość 200 km/h na polskiej kolei dopuszczalna była wyłącznie na niektórych odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej.
Połączenie Gdańsk - Warszawa krótsze o 22 minuty
Najszybsze pociągi, które PKP Intercity uruchomi od 15 grudnia 2019, mają przemierzyć odcinek Warszawa Centralna - Gdańsk Główny w czasie 2 godz. i 35 min. Dojdzie do tego dzięki zmodernizowaniu systemu sterowania ruchem kolejowym i po zakończeniu prac przy wzmacnianiu nasypów na kilometrowym odcinku między Prabutami i Suszem.
Obecnie, z uwagi na zwolnienia i zamknięcie jednego z torów na tym odcinku, najszybszy pociąg pokonuje trasę Gdańsk - Warszawa w 2 godz. i 57 min.
Potrzeba więcej inwestycji w miastach
- To bardzo dobra informacja, która zwiększa atrakcyjność kolei i jej konkurencyjność w stosunku do innych środków transportu - zauważa Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu. - Bardzo bym jednak chciał, aby kolejarze pamiętali o konieczności budowy nowych torów szlakowych na terenie aglomeracji, w tym warszawskiej i trójmiejskiej. O ile bowiem pociągi pokonują dystans między miastami coraz szybciej, o tyle często, już na terenie miast, muszą nawet stawać, by przepuścić inne pociągi. Nie dotyczy to co prawda pendolino, ale np. pociągów regionalnych - już tak.
Mieszkańcy Trójmiasta skorzystają także na zmianach podczas podróży do Poznania. Od 15 grudnia podróż z Gdańska do stolicy Wielkopolski może potrwać krócej o 7 minut.
Opinie (369) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-18 07:23
po wyborach znowu zwolni
żeby kontynuować ciągnący się od 20 lat remont linii kolejowej Gdańsk-Warszawa
- 21 10
-
2019-09-18 07:28
(4)
Super! Polska idzie do przodu, pamietam czasy bodajze 2005 rok kiedy do Wawy jechalam 5,5 godz pociagiem.. Polskie marudy, malkontenci i tak beda narzekac i pluc jadem.. Ale najwazniejsze i tak ze doscignelismy Eu zachodnia
- 20 21
-
2019-09-18 08:03
A kto
rządził w 2005 roku ? :)
- 3 0
-
2019-09-18 08:47
Teraz też są takie pociągi, da się je znaleźć.
- 3 0
-
2019-09-18 09:00
Masz pojęcie z jaką prędkością jeżdżą pociągi TGV ?
Poza tym 112 km i kilka innych odcinków to jeszcze o niczym nie świadczy .
Daleka droga jeszcze przed PKP.- 4 1
-
2019-09-18 15:36
5,5h?
Chyba drezyną!
- 0 3
-
2019-09-18 07:32
Super, do Warszawy krócej niż z Łostowic do Oliwy!
- 30 4
-
2019-09-18 07:37
7 minut krócej do Poznania!! SZOK!! (1)
To jest mniej więcej tyle, ile traci pociąg w efekcie obniżenia prędkości z powodu nagrzewania się szyn latem...
A kasy poszło pewnie na to od czorta- 14 1
-
2019-09-19 02:00
Jeszcze kilka lat temu do Poznania jeździło się 5-6 godzin.
- 1 0
-
2019-09-18 07:47
Opinia wyróżniona
Szybciej do Warszawy? (9)
W rozkładzie jazdy 2016/2017 na przebycie odcinka Gdańsk - Warszawa Centralna pociągi 5400 i 8300 potrzebowały 2 godzin i 39 minut (bez postojów na stacjach pośrednich) a pozostałe pociągi 2 godziny i 46 minut z postojami w Tczewie, Malborku i Iławie. O minutę dłużej kursowały pociągi mające dodatkowy postój na stacji Działdowo i Ciechanów. Tak więc oferowany czas przejazdu skrócony do 2 godzin i 35 minut wynika wyłącznie z wydłużania czasów przejazdów w latach 2017 - 2019 na wskutek niewłaściwie przeprowadzonej modernizacji linii na niektórych odcinkach. Jednocześnie przypominam deklaracje PKP przed rozpoczęciem modernizacji tej linii, że po jej zakończeniu najszybsze pociągi miały ten dystans pokonać w 2 godziny i 10 minut.
- 291 10
-
2019-09-18 11:19
To nie jest jeszcze ostateczny czas. Będą stopniowo wydłużane odcinki ze zwiększoną prędkością wraz z kolejnymi korektami rozkładu jazdy. Nie chce mi się liczyć, ale tak na oko zwiększenie prędkości ze 160 do 200 km/h na ponad 100 kilometrach trasy to ok. 10 min zysku na czasie. Ostateczny czas podróży to będzie pewnie coś w granicach 2:25-2.30.
- 3 2
-
2019-09-18 11:43
Gdynia - Warszawa a nie Gdańsk - Warszawa (2)
Panie Michale! Pociąg na trasie Gdynia - Warszawa! Proszę o odpowiednie wyliczenie czasu.
- 20 3
-
2019-09-18 12:51
(1)
Żeby pokazać jak szybko pociąg jedzie, najlepiej pokazać czas od Tczewa do Warszawy Wschodniej:)
- 8 0
-
2019-09-18 13:10
po co się szczypać?
pokazać przejazd po CMK dwustu kilometrowa linia z rekordem 291km/h ... A CO !!!
- 4 0
-
2019-09-18 14:23
Gdzie taki czas?
Proszę mi pokazać który pociąg jedzie 2,5h do Warszawy, najszybszy EIP 3h.
- 3 0
-
2019-09-18 15:32
Taka promocja (1)
Mamy cenę 50 zł na coś. Wyrzucamy jako sprzedający tę etykietę z ceną. Robimy nową. Piszemy na niej dwie kwoty 69,99 zł i przekreśloną kwotę 169,99 zł. Ciemny naród kupi bo przecież o 100 zł taniej. Takie promo. A w rzeczywistości 2 dychy drożej.
Tak samo z tymi prędkościami
Pewnie na ferie w związku z robotami torowymi obniżą prędkość do 90 a potem znowu nam się każą cieszyć że jest ponad sto, łał!- 4 3
-
2019-09-18 17:54
Teraz to nawet ciężko o jakąkolwiek normalną promocję. Na kolei co chwilę korekta rozkładu, w tym roku już chyba 4? Chciałem kupić z wyprzedzeniem, niestety, 20 października korekta rozkładu i nie kupie na żadne połączenie po tym terminie.
- 1 0
-
2019-09-18 17:24
Marny postęp. (1)
W 1999 r. jeździłem pociągiem z Gdańska do Warszawy w 3 godz. 10 min. W sumie na tyle inwestycji marny postęp.
- 6 2
-
2019-09-19 19:27
tyle to i za E.Gierka tam tak popylał
- 1 0
-
2019-09-18 07:49
Słoje sie wytłuko na zakrętach.
Wolniej znaczy pewniej.
- 9 0
-
2019-09-18 07:51
rozpędzi... hahaha
- 2 0
-
2019-09-18 07:54
200 KM (4)
Lata 90 pociągi rozpędzały się do 180 i nie było pi***lino.
- 20 6
-
2019-09-18 08:49
Weź przestań, na jakim odcinku mogły jechać z taką prędkością?
Na kilku odcinkach na trasie i to nic nie dawało.
- 6 0
-
2019-09-18 10:11
znawco, jaka to lokomotywa ciągnęła je z prędkością 180?
- 2 1
-
2019-09-18 20:17
W latach 90-tych v max na linii do Wawy to było 120 km/h.
Nie pisz bzdur bo się ośmieszasz.
- 1 0
-
2019-09-18 23:41
które??
Maks prędkość w latach 90tych tylko na CKM 160 km/h pozostałe trasy praktycznie całe 120 km/h główne linie.
- 2 0
-
2019-09-18 07:55
7 minut szybciej do Poznania
Normalnie nie do poznania trasa.
A kiedyś doczekam się 4h do Wrocławia? Czy jednak będzie wieczny remont linii, który trwa już przynajmniej dekadę?- 24 0
-
2019-09-18 07:57
Według mojej skromnej oceny, radość z szybszej jazdy na krótkim odcinku nie jest żadnym szałem. (2)
To jest nieudolna próba dogonienia standardów szybkich kolei tudzież we Francji czy w Japonii, co w moim odczuciu pozostaje ciągle w sferze niedoścignionych marzeń, bowiem te kraje w swoim rozwoju nie pozostają w miejscu tylko ciągle stawiają na rozwój, tym samym goniąc ich po tyle ogona, nigdy ich nie dogonimy, zwłaszcza, że rozwój kolei w Polsce jest o wiele za wolny.
Sugeruję, by zmienić kierunek rozwoju na bardziej innowacyjny, mam tu na myśli odejście od rozwoju kolei, bo w naszym przypadku wygląda to tak jak byśmy robili coraz lepsze powozy konne gdzie reszta świata samolotami lata. Tu u nas trzeba cudu technologicznego by wyprzedzić resztę, zainwestować w rozwój fizyki kwantowej, dzięki czemu można rozważyć szybkie przemieszczanie się bez kilometrów torów, wielkich dworców, lotnisk czy portów morskich, kilometrów autostrad, itd... należy pomyśleć o tym jak wykorzystać możliwości techniczne by przy pomocy np. smartfonu móc się teleportować z punktu A do punktu B wybierając współrzędne geograficzne. To jest możliwe! Dokonano już przeniesienia pojedynczego atomu, dlaczego ne przenieść wszystkich z których składa się człowiek?
Być może w niedalekiej przyszłości któryś z producentów telefonów będzie sprzedawać tę technologię wraz z smartfonem?- 9 14
-
2019-09-18 09:00
Wyprzedzić innych? Wystarczy im dorównać.
- 5 0
-
2019-09-21 00:27
a widziałeś..
film "Mucha" ? Jeśli nie, to polecam wszystkim miłośnikom teleportacji.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.