- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (138 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (277 opinii)
Podyskutuj o nowych planach zagospodarowania Wrzeszcza
W tym miesiącu może się rozstrzygnąć przyszłość Wrzeszcza. Miejscy urbaniści prezentują trzy duże plany zagospodarowania przestrzennego, w tym jeden zawierający dwa 90-metrowe wieżowce.
- Wyłożenie do wglądu jednocześnie trzech projektów planów dla Wrzeszcza to właściwie przypadek. Procedury planistyczne akurat na tym ostatnim etapie zsynchronizowały się w jednym czasie, dlatego w lutym odbędą się aż trzy dyskusje nad różnymi obszarami tej dzielnicy - informuje Anna Dobrowolska z biura prasowego Urzędu Miasta.
Najwięcej kontrowersji może budzić nowy plan dla obszaru między Kolonią Abegga a torami kolejowymi. Jest to niejako pokłosie wcześniejszej koncepcji zagospodarowania tego miejsca, zapisanej w Studium Lokalizacji Obiektów Wysokościowych. W planie zagospodarowania podtrzymano możliwość budowy dwóch wieżowców o wysokości maksymalnej 90 metrów: pierwszego w rejonie ul. Braci Lewioniewskich - na terenie dawnego tzw. placu manewrowego oraz drugiego przy wiaduktach nad torami kolejowymi w ciągu Trasy Słowackiego .
- 90 metrów to wysokość powstającego już wieżowca na terenie dawnego domu towarowego Neptun , a także wieżowca, który może powstać w rejonie dworca we Wrzeszczu [w miejscu pętli autobusowej - dop. red]. Założona maksymalna powierzchnia kondygnacji 800 m kw. zapewnia budynkom odpowiednie proporcje. Ustalone wysokości są wynikiem analiz przestrzennych, z którymi można zapoznać się w dokumentacji dla tego planu - tłumaczy Anna Dobrowolska.
Oba budynki wpasowano w oś ulic Kościuszki oraz Wojska Polskiego, wieńcząc je w ten sposób mocnym akcentem wysokościowym. Zdaniem urbanistów takie zamierzenie jest jak najbardziej celowe, gdyż "w Centralnym Paśmie Usługowym Wrzeszcza [pas wzdłuż al. Grunwaldzkiej i torów kolejowych - dop. red.] wytworzy się pożądana koncentracja zabudowy wysokościowej, która zwiększy bezpośrednią identyfikację metropolitalnego węzła komunikacyjnego z różnych (przede wszystkim drogowych) punktów obserwacji krajobrazu oraz podniesie rangę miejsca".
Ogromnym plusem planu jest uwzględnienie widoku, jaki mają na co dzień pasażerowie SKM-ek przejeżdżających przez Wrzeszcz. Dotychczas budynki od strony terenów kolejowych pełniły funkcję magazynów, zaplecza lub parkingów. Tym razem założono, że wzdłuż torów kolejowych powstaną pierzeje atrakcyjne architektonicznie. Budynki mają przy tym jednocześnie dobrze prezentować się także od strony kolonii domków robotniczych. Zgodnie z pierwotną koncepcją SLOW zachowano też akcenty wysokościowe na zwieńczeniu kilku ulic.
Ten plan obejmuje także dwie małe działki, które można na nowo zagospodarować. Są to: teren warsztatu przy al. Grunwaldzkiej oraz przybudówka do kamienicy przy ul. De Gaulle'a . Rekompensatą dla ich powierzchni mają być nieco podwyższone limity maksymalnej wysokości zabudowy. Dla warsztatu są to 22 metry (5 metrów więcej niż dla sąsiedniej zabudowy przy ul. Dekerta i tyle samo, co wzdłuż al. Grunwaldzkiej), zaś przy parku z fontanną - 23 metry (5 metrów więcej niż pozostała zabudowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w tym rejonie). W obu przypadkach została narzucona funkcja niemieszkalna - usługowa.
Z kolei projekt planu dla rejonu ul. Partyzantów zakłada przede wszystkim możliwość zabudowy "przedpola" bloków przy ul. Batorego , przy których od czasów ich powstania planowano budowę pasażu handlowego. Powstał on tylko częściowo, teraz będzie mógł zostać rozbudowany w kierunku ulicy (przy zachowaniu stopnia zabudowy działki maks. 80 proc.). Istnieje też możliwość przekształcenia tej przestrzeni na funkcję mieszkaniową przy zabudowie działki maks. w 60 proc.
Podobne ustalenia obowiązują też sąsiedni obszar , gdzie działa teraz niewielki pawilon handlowy oraz istnieje niska zabudowa mieszkalna.
Dyskusja publiczna dla rejonu ul. Jesionowej (projekt MPZP) - 7 lutego o godz. 17
Dyskusja publiczna dla rejonu ul. Partyzantów, Sosnowej, Podleśnej (projekt MPZP) - 26 lutego o godz. 17
Dyskusja publiczna dla rejonu ul. Braci Lewoniewskich i Kościuszki na zapleczu dawnej Kolonii Abegga (projekt MPZP) - 27 lutego o godz. 17
Inwestycje
Miejsca
Opinie (243) 4 zablokowane
-
2013-02-07 16:59
(1)
Wrzeszcz lepiej wygląda niż cała Gdynia :-)
- 9 1
-
2013-02-07 17:09
Super i jeszcze lepiej jak cała Warszawa:)
a może najlepiej w całej Polsce?
- 1 2
-
2013-02-07 16:06
Polaczyc aleje jana pawla ii z aleja wojska polskiego nowym mostem z rondem na aleji gronwaldzkej
Polaczyc aleje jana pawla ii z aleja wojska polskiego nowym mosyem i z rondem na aleji gronwaldzkiej
oraz zobic rondo na drugim koncu al wojska polskiego i ul opata jacka rybinskiego
odciazy to oliwe i aleje gronwaldzka i umozliwy szybki wyjazd na warszawe bo juz niedlugo bedzie oddany tunel pod wisla- 5 1
-
2013-02-07 15:57
A można wysiedlić patologię z ul. Jesionowej? (1)
wszyscy znają tę chołotę
- 3 1
-
2013-02-07 16:00
Ja bym wysiedlił patologię z ul. Białej na ul. Dębinki
A ul. Białą zasiedliłbym uchodźcami z granicy grecko-tureckiej.
- 1 1
-
2013-02-07 15:16
Chcemy wiecej wiezowców nawet 200 metrowych:) (4)
jesteśmy w ogonie Europy! wieżowce są wspaniałe i oferują niepowtarzalne widoki:)Bydujmy ich wiecej:) niech bedzie w końcu nowocześnie a nie zaściankowo!
- 4 14
-
2013-02-07 15:57
NIezła prowokacja Marto
Niezłe wieżowce widziałem w zaściankowej Danii
- 4 0
-
2013-02-07 15:57
W Dubai juz wiezowce dochodza do 1000 m a w Gdansku byle budynek i juz wiezowiec
Zacofani ludzie sa za zacofanie a nie za postepem
Wiezowce to postep- 3 4
-
2013-02-07 15:27
"nie róbmy jaj z pogrzebu"
to nie jest śmieszne droga Marto
- 3 0
-
2013-02-07 15:21
kretynka
- 6 1
-
2013-02-07 13:03
A propos planu, który się realizuje przez firmę bud. Górski... (3)
... to apeluję aby panowie prezesi usunęli to BŁOTO na Kilińskiego, które nawiozły ich ciężarówki z budowy drugiej GB. Tyle błota na publicznej drodze nie widziałem. A za zabrudzenie jezdni jest grzywna.
- 151 3
-
2013-02-07 15:27
Mam pytanie na poważnie.
Czy portal Trójmiasto mógłby się zająć sprawą tego błotka?
- 28 2
-
2013-02-07 15:16
to standard dla tej firmy
Jego sprzęt zniszczył całą Pohulankę i tez to nikogo nie obchodzi
- 21 1
-
2013-02-07 13:35
Chyba na głowę upadłeś!!!!
Czy znajdziesz w tym miejscu kogokolwiek, kto odważy sie ukarać JWP Górskiego????
Człowieku, Gdańsk to już nie Budyniowo, ale folwark imć Górskiego.
Tu nawet "uczciwy do bólu" (naszego) Rząd III RP kupuje w kryształowo jasnych okolicznościach budynki dla tzw. "wymiaru sprawiedliwości" po najkorzystnbiejszej cenie, mimo, iż nikt nie planował takiego zakupu, a Ty chcesz karać takiego nieskazitelnego biznesmena. A fuj.- 37 1
-
2013-02-07 15:10
jestem ze wsi
chciałeś mieszkać w mieście to wara tobie z blokami na w....!!!
- 0 0
-
2013-02-07 15:05
w Polsce nie istnieje coś takiego jak urbanistyka...
- 11 1
-
2013-02-07 13:53
Wg mnie jest za mało wieżowców (1)
a za dużo zieleni. Precz z zielenią! Tylko szkło, aluminium i beton generują postęp. Budyń i Bielawski, czy wyście poszaleli, że zostawiacie tyle przestrzeni?
- 9 11
-
2013-02-07 15:01
Ty pewnie jestes ten młody komuch którego JKM wyśmiał w programie "Młodzież kontra...." i stąd masz teraz takie kompleksy.
- 2 0
-
2013-02-07 14:54
Budować, nie dyskutować. Wiecej pracowania, mniej pierd...nia
- 4 12
-
2013-02-07 14:42
Super super , z lotu ptaka to takie ładne
a na ziemi ,krzywe chodniki, dziury w jezdni rozjeżdżone trawniki,kałuże błoto, brak koszy ,monolityczne elewacje,miasto dla orłów.po ulicach nie chadzać by w g... nie wdepnąć.
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.