• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Policjanci będą pouczali kierowców na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
16 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Korki tworzą się na Estakadzie w kierunku Obłuża zwłaszcza rano. W innych porach, jak mówią drogowcy, nie jest najgorzej. Korki tworzą się na Estakadzie w kierunku Obłuża zwłaszcza rano. W innych porach, jak mówią drogowcy, nie jest najgorzej.

Policjanci pouczający kierowców, nowe tablice informujące o jeździe na "zamek" oraz przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej to pomysły urzędników na zminimalizowanie utrudnień dla kierujących związanych z remontem Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni.



Organizacja ruchu podczas drugiego etapu remontu przegubów na Estakadzie Kwiatkowskiego. Organizacja ruchu podczas drugiego etapu remontu przegubów na Estakadzie Kwiatkowskiego.

Czy nakaz jazdy na zamek i dłuższe światła zminimalizują korki?

Trudności z przejazdem Estakadą Kwiatkowskiego pojawiły się natychmiast po rozpoczęciu remontu przegubów w kwietniu. Kolejny etap prac po raz kolejny sparaliżował ruch na estakadzie. O sposobach na ograniczenie korków pisaliśmy w poniedziałek. Wśród propozycji przedstawianych przez kierowców, pojawiały się sugestie dotyczące oznakowania trasy, związane z jazdą "na zamek".

Po spotkaniach z policją urzędnicy stwierdzili, że takie znaki są rzeczywiście potrzebne.

- Policjanci zgodzili się z nami. Od piątku w godzinach największego natężenia ruchu powinni być razem ze strażnikami miejskimi na miejscu i instruować kierowców o zasadach "jazdy na zamek", którą będzie nakazywało odpowiednie oznakowanie. Na razie nie chcemy nikogo karać za blokowanie drogi, ale pouczać i przypominać, że należy jeździć do końca pasa i dopiero tuż przed zwężeniem zmieniać go - informuje Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni i dodaje, że podobne oznakowanie sprawdziło się na al. Zwycięstwa w okolicach przebudowanego skrzyżowania z ul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni.

Kolejną zmianą jest przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej. Kierowcy jadący z obwodnicy Estakadą Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża od czwartkowego poranka otrzymali dłuższy czas na przejechanie na zielonym świetle, zjeżdżając przez ul. Morską zobacz na mapie Gdyni.

- Dodaliśmy 12 sekund, jednak tylko w godzinach porannych - od 6 do 9, kiedy jest największe natężenie ruchu. Obecnie czas zielonego światła przy zjeździe z Estakady wynosi 77 sekund. O 12 sekund zostało skrócone zielone światło w przeciwnym kierunku. Według analiz, w pierwotnym czasie nie było ono w pełni wykorzystywane - zaznacza Tomasz Krzak.

Tymczasem kierowcy w listach do naszej redakcji proponują kolejne rozwiązania.

- Zastanawia mnie, dlaczego nie ma ograniczenia prędkości na obwodnicy przed zjazdem na Estakadę Kwiatkowskiego. Korek sięga tam często łuku, przez co rozpędzone ciężarówki jadą obwodnicą 100km/h i nagle wjeżdżają w łuk. Ostatnio, mimo że stałem w korku na końcu z włączonymi światłami awaryjnymi rozpędzony TIR wyłonił się z łuku i zaczął awaryjnie hamować. Zatrzymał się ok. metra od tyłu mojego samochodu z dymem wydobywającym się spod kół - pisze w liście do naszej redakcji pan Bartłomiej.

Urzędnicy tłumaczą, że o pracach drogowych informują tablice ustawione na obwodnicy oraz na początku Trasy Kwiatkowskiego.

- Wyraźnie i czytelnie ostrzegają przed pracami drogowymi i powinny być ostrzeżeniem dla kierowców, że w tym miejscu należy zwolnić, a spodziewając się utrudnień warto kierować się inną trasą w kierunku Obłuża - wyjaśnia Krzak.

Przypomnijmy, że II etap remontu przegubów potrwa do 24 czerwca. Zamknięta dla ruchu jest jezdnia Estakady w kierunku Obwodnicy Trójmiasta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Korki wymagają od kierowców większej kultury podczas jazdy. Przyczyna korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Golf chce zmienić pas ruchu 150 metrów przed jego końcem. Boi się, że na końcu pasa nikt go nie wpuści.


Prace przy remoncie Estakady Kwiatkowskiego nie należą do najłatwiejszych.

Opinie (140) 2 zablokowane

  • znak drogowy (1)

    b.sluszna uwaga dotyczaca znaku ograniczajacego predkosc jeszcze na obwodnicy przed zjazdem na estakade. To powinno byc na stale,nawet jak juz nie bedzie tego cholernego remontu. Kierowcy wjezdzaja na estakade ile fabryka dala i pozniej nagle okazuje sie,ze jest przeszkoda zaraz za zakretem..........

    • 0 0

    • ograniczenie

      a 70kmph to za dużo?

      • 0 0

  • praca w nocy (1)

    dlaczego - tak jak jest w cywilizowanych panstwach - nie przeprowadza sie tego remontu w NOCY !!!!!!!!! ???????????????

    • 2 1

    • w nocy

      beton jak się go wyleje, wiąże całą dobę - praca 24/7 ;)

      A poważnie: niech zdziwiona dowie się najpierw na czym polega ten remont i wtedy zrozumie, że nie da się puścić ruchu w dzień na przęśle, ważącym kilkaset ton, leżącym na tymczasowych podporach, oddzielonym od innych przęseł sporą dziurą...

      • 0 0

  • Fajnie jako kierowca tira ja i moi koledzy będziemy wykorzystywać lewy pas do końca (5)

    • 5 6

    • naucz sie jeźdźić najpierw! (4)

      Jako kierowca tira pomyśl,że na drodze są też inne samochody,a nie tylko Ty i Twoje cb!Cwaniacy ze słomą w butach!Narzekacie na korki,a sami je tworzycie!

      • 2 2

      • w czym masz problem ? (3)

        podobnie jak ty chce być szybciej w domu,to lewy pas ma być tylko dla aut osobowych?

        • 4 2

        • szybciej do domu,znaczy blokować lewy pas? (2)

          Jak chcesz do domu szybciej, to po co kierowcy tirów blokują lewy pas??? A kto Wam broni jechać do końca i włączać sie na prawy pas? Jeżdżę autem osobowym i wiele razy wpuszczam,czy ustępuję ciężarówce np.przy włączaniu się do ruchu,ale po tym co doświadczam na estakadzie,to nigdy więcej!Szkoda uprzejmości dla kogoś, kto specjalnie blokuję drogę innym...

          • 4 3

          • to faktycznie zniweluje korki jak wszystkie zestawy wskoczą na lewy pas (1)

            • 2 2

            • ale z was matoly...

              Ruch ma sie odbywac obydwoma pasami bez blokowania zadnego nakoncu jazda na zamek, dojezdzajac do korka ustawiasz sie na mniej zakorkowanym pasie ot cala filozofia

              • 2 2

  • Ile średnio czasu potrzeba (1)

    Ile średnio czasu potrzeba na przejechanie trasy Kwiatkowskiego od obwodnicy do ulicy Janka wiśniewskiego?

    • 0 0

    • dużo za dużo,a czasami nawet dłużej:)

      • 0 0

  • (1)

    jak - będzie znak w KRD to będę go stosował - a jak nie to wara

    • 1 3

    • Ale, że masz coś z wargą czy jak?

      • 2 0

  • to samo

    Na Chwarznieńskiej by się przydało. Exemplum jak lampucery w SUVach z bachorami blokują pół drogi wciskając się 250 meteów przed końcem pasa.

    • 3 1

  • TUNEL ALBO KLADKA DLA AUT PUCKA-CHYLOŃSKA TO JEST POTRZEBNE DLA AUT (1)

    • 6 0

    • Tak,kladke albo dwie tam trzeba koniecznie - do samych kaszub.

      • 0 1

  • Dziwne... (2)

    Może czas najwyższy karać kierowców którzy blokują ruch (ciężarówki jadące obok siebie) oraz tych co mają z przodu lukę jak na samolot.

    • 15 6

    • jak najbardziej jestem za!!! (1)

      Dziś widziałem taką sytuację właśnie, gdzie Pan i Władca w ciężarowym samochodzie pokazuje co to nie on blokując specjalnie lewy pas!Tam brakuje Policji i za taką głupotę powinni od razu 500zł mu strzelić, to zrozumie od razu!

      • 7 1

      • Szczerze to co to jest 500 złotych? Nic, co by dało bardziej do myślenia. Jeśli zawodowy kierowca nie jest w stanie zrozumieć tego, że tworzący się korek powinien się rozchodzić na dwa pasy, żeby być jak najkrótszy, to nie powinien w ogóle wykonywać takiego zawodu, bo jest na to za głupi. Inną kwestią jest to, że ludzie u nas za kierownicą zachowują się źle w takich sytuacjach, wielu się boi dojechać do końca bo panuje jakieś mityczne przekonanie, że zostanie się "cwaniakiem" itd. i włączają się już sto metrów przed końcem pasa. I cały system idzie się p......ić za przeproszeniem bo zamiast wpuścić przed siebie tylko jego to wpuszczę jeszcze następnych, którzy dojadą tym pasem dalej... Dochodzi do sytuacji, że lewy pas "schodzi" dwa razy szybciej mimo tego, że to oni muszą zjechać na koniec, latem regularnie obserwuję takie coś na zwężeniu obwodnicy południowej. Wniosek jest łatwy: z wpuszczaniem na zwężeniu nie ma problemu, problem jest w kierowcach, którzy nie jadą do końca. Dziękuję, dobranoc.

        • 8 0

  • Kiedy staną tam policjanci to gwarantowane, że korki będą jeszcze dłuższe...

    ponieważ każdy badziewiak będzię chciał obejrzeć dlaczego stoi policjant, czy jest ślad wypadku, jak jest ubrany, czy ma pistolet itd. itp.

    I tak będzie. Zobaczycie.

    • 9 0

  • Taa kierowcy zobaczą radiowóz to dopiero korki będą.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane