• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Politechnika tłumaczy, dlaczego nie chce tramwaju

ms
4 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę

Dlaczego tramwaj nie powinien jechać przez kampus - argumenty Politechniki Gdańskiej


Władze Politechniki Gdańskiej postanowiły wytłumaczyć, dlaczego nie zgadzają się na poprowadzenie trasy tramwajowej przez teren swojego kampusu. - To kwestia bardzo czułej aparatury badawczej, której nie można przenieść w inne miejsce - argumentuje rektor PG, prof. Jacek Namieśnik.



Przekonują cię argumenty PG?

O przebiegu nowej trasy tramwajowej w Gdańsku, łączącej południe miasta, Morenę i Wrzeszcz pisaliśmy wielokrotnie, ostatnio w listopadzie. Dokładny przebieg trasy nie jest jeszcze ustalony na 100 proc., ale największe kontrowersje budzi ostatni odcinek, przed "wpięciem" w al. Grunwaldzką.

Pisaliśmy o tym szczegółowo w artykule Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej.

Wiadomo natomiast, że niezależnie od tego, czy tramwaj wjedzie na al. Grunwaldzką przez ul. Do Studzienki, czy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, na pewno nie pojedzie najkrótszą drogą - przez ulicę Siedlicką. Powód? Nie zgodziły się na to władze Politechniki Gdańskiej, do której należy ta ulica.
W tzw. decyzji środowiskowej dla budowy ul. Nowej Politechnicznej i trasy tramwajowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej. W tzw. decyzji środowiskowej dla budowy ul. Nowej Politechnicznej i trasy tramwajowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej.

O argumentach przemawiających za takim stanowiskiem rektor, prof. Jacek Namieśnik, i pracownicy naukowi uczelni opowiadają w materiale filmowym.

Oto racje, które zdaniem PG przemawiają za poprowadzeniem tramwaju inną trasą niż przez ul. Siedlicką:

  1. W ostatnich latach ta przebiegająca przez kampus Politechniki Gdańskiej ulica zmieniła swój charakter. Pojawił się kompleks, w którym mieści się Centrum Nanotechnologii B, nowe oblicze zyskał także Wydział Mechaniczny.
  2. W obu budynkach zainstalowano bardzo cenną aparaturę kontrolno-pomiarową, dzięki której naukowcy mogą prowadzić specjalistyczne badania, dotyczące m.in. nowoczesnych implantów.
  3. Przejeżdżające tuż obok tramwaje zakłócałyby pracę aparatury, nie tylko za sprawą wstrząsów, które można zminimalizować, ale przede wszystkim prądu stałego, którym zasilana jest tramwajowa sieć trakcyjna - nawet jeśli prąd stały powoduje mniej zakłóceń, niż prąd zmienny, którego wpływ na aparaturę prezentowany jest na filmie.
ms

Opinie (282)

  • I tak nie chodzi o tramwaj

    I tak nie chodzi o tramwaj, Ważny jest pretekst, żeby pod budowę linii zlikwidować ogródki działkowe przy ul. Sobieskiego, a po zakończeniu inwestycji wywłaszczony teren sprzedać deweloperom. Cóż, to dobre miejsce pod apartamentowce.

    • 3 1

  • Przekret Adamowicza

    Kolejny przekret cos na sle kolejka nikt nie jezdzi, tramwaj tak samo kasa w domu pod lozkiem, bzdury bzdury do prawdziwej roboty w Gdansk wez sie za lopate stracisz brzuch a nie kasssssssssssa

    • 2 1

  • FRAG

    Czemu nie ma w artykule żadnych 'mądrości z końskiego zada' samozwańczych ekspertów z FRAG-a? Czyżby tym razem koncesjonowani kontestatorzy dostali polecenie żeby siedzieć cicho?

    • 4 1

  • Panie Rektorze

    Czy to poważne, żeby Szanowany Rektor szanowanej uczelni bawił się w kręcenie filmików o tym dlaczego absurdalny od samego początku pomysł nie powinien być realizowany....
    Czyżby słynni specjaliści od PR z wydziału za płotem PG takie mądre pomysły podsuwali? Nie wystarczy, że sami ośmieszają Politechnikę Gdańską wpisami na swoich blogach...

    • 4 1

  • Gdy słyszę o kolejnych torowiskach, drutach i hałaśliwych tramwajach

    to słabo mi się robi!
    Infrastruktura droga, hałas nie do zniesienia, domy aż się sypią. Sama jazda również nieprzyjemna szczególnie na skrzyżowaniach torowisk.
    Skończcie z tą propagandą, że tramwajem szybciej niż autobusem!
    Tramwaje same się korkują, bo się ciągle psują. Stoją na skrzyżowaniach po 5min. są uzależnione od trakcji i od torów. Tory trzeba budować między miastami i na wsiach, a nie w mieście, chyba że pod miastem -metro.
    Tramwaje na siłę - to jest ta głupia polityka, która dostarcza problemów mieszkańcom.
    Tramwaje do muzeum.

    • 6 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

    Absolutnie nie mozna dopuscic aby (12)

    jakiego kolwiek rodzaju polaczenia komunikacyjne przebiegaly przez tereny campusow uniwersyteckich. Tylko administracja uczelniana, wykladowcy, naukowcy i studenci moga miec staly dostep do campusu. Przeprowadzenie linii tramwajowej lub innej drogi komunikacyjnej (z wyjatkiem dla uzytku uczelni) spowoduje ze nie nalezaca do szkoly publika bedzie miala swobodny dostep i zakloci prace oraz spokojna egzystencje tych ktorzy tam pracuja i studiuja. Nigdzie na swiecie, gdzie zdarzylo mi sie przebywac nie spotkalem czegos takiego aby linie komunikacyjne biegly przez tereny uczelniane. Co innego jest gdy szkola ma kilka rozrzuconych daleko od siebie campusow. W wypadku PG to jednak nie wchodzi w rachube.... Szkola powinna stanowic oddzielny teren...

    • 278 104

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

      (1)

      co za brednie, chcesz mi powiedzieć że teraz osoby postronne nie mają stałego dostępu do campusu? Ciekawe jakim cudem codziennie tamtędy chodzę.

      • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

      Np przez campus na uniwersytecie w lyonie

      • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

      ...

      nigdzie na świecie, gdzie zdarzyło mi się przebywać nie spotkałem niczego takiego, aby tylu pseudonaukowców zgromadzić na 1m2!

      • 4 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

      abyście mogli ćpać i inne głupoty robić na osobności

      • 5 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

      to zapraszam do Belgii (2)

      • 17 4

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

        A dokładnie na jakiej uczelni w Belgii? Studiowałam na VUB i kampus stanowił odrębną całość. Tramwaj jest tam owszem, ale poza kampusem!

        • 4 5

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

        Nie myl zwyczajnego uniwersyteckiego campusu z

        laboratorium uniwersyteckim gdzie skupiona jest bardzo droga elektroniczna aparatura naukowa. Tam nie zobaczysz aby przez srodek campusu przebiegaly tory tramwajowe lub kolejowe. W miejscach gdzie nauka odbywa sie w sposob teoretyczno informatyczny ewentualnie za zgoda uczelni mozna tak robic. Oczywiscie za zgada a nie na dziko.

        • 4 9

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

      Można pisać głupoty i kłamstwa większość kampusów ma dojazd liniami tramwajowymi m.in. Uniwersytet w Jenie, na którym studiowałem pętla mieściła się na środku kampusu. Uczelnie są częścią miasta a nie jakimś ciałem obcym.....

      • 14 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Politechnika tłumaczy, dlaczego linia tramwajowa nie może biec przez jej teren

      widocznie najdalej na zachodzie byles w Kartuzach (2)

      Podroze ksztalca. Polecam.

      Tramwaje w Gdansku jezdza do godziny 22-23. Jaki jest powod, aby do tej godziny Siedlicka nie byla otwarta?

      • 12 6

  • tramwaje w tym mieście (6)

    Tramwaje w tym mieście nie jadą , one stoję na światłach, na każdych światłach, wszędzie. Jest co raz gorzej.

    • 274 22

    • (2)

      One nie stoją na światłach, stoją bo non stop są awarie

      • 32 12

      • (1)

        Albo w ogóle nie wyruszają z zajezdni.

        • 16 5

        • poza tymi zdezelowanymi, żeby reszta nie musiała

          • 0 0

    • może dobra okazja żeby zrezygnować z tego dziewiętnastowiecznego wynalazku jakim jest tramwaj? :) (1)

      • 2 10

      • i przesiąść się na samoloty

        • 4 0

    • szalu nie ma, ale i tak jest lepiej niz w innych miastach Polski

      Np w takim wroclawiu tramwaje jada caly czas po drogach uzywanych przez samochody, w Gdansku maja w wiekszosci wypadkow 'pas zieleni'

      • 18 3

  • ted

    zkm tak się śpieszy z tym tramwajem we Wrzeszczu, że zapomina o innych połączeniach.Lepiej przypatrzcie się dokładnie połączeniem Nowego Portu z centrum Gdańska. Tam gdzie mieszkają Właściciele Gdańska jest kilkanaście połączeń tramwajowych i autobusowych do wyboru, a z Nowego Portu jeden Tramwaj co 20 minut w soboty i święta co 30 min. Do Oliwy trzeba jechać z przesiadkami, co za dureń opracowuje takie rozkłady jazdy ? Może udziałowcom za mało pieniędzy i chcą na siłę rozbudować linie tramwajowe bo na takich przetargach można nie źle zarobić, a przy okazji Kupić Jakiś Apartamencik. Na świecie wchodzą z komunikacją pod ziemię a w gdańsku robi się wszystko żeby ludziom utrudnić poruszanie. Czy wy tam w tym ZKM nie widzicie ile jest awarii w miesiącu na liniach tramwajowych, byle opady deszczu czy śniegu paraliżują komunikację. doprowadźcie najpierw to jest do porządku a potem planujcie dalej, jak jeszcze można to wszystko zepsuć.

    • 5 2

  • Tramwaj ?

    Na ulicach opisanych w artykule nie ma miejsca na linię tramwajową.
    Linia tramwajowa ma sens tylko wtedy, gdy jest wydzielona z jezdni.
    A tu nie widzę takiej możliwości......

    • 3 2

  • Tramwaj jest potrzebny na tej trasie?

    Ja proponuję autobus. Nie będzie wyburzeń pięknych zabytkowych kamieniczek na ulicy Do Studzienki.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane