- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (79 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (270 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (399 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (112 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Powstanie linia tramwajowa z Brętowa na Stogi
Po wybudowaniu Nowej Bulońskiej i Nowej Warszawskiej powstanie nowa linia tramwajowa nr 13, która będzie kursowała z Brętowa do pętli Stogi Pasanil przez Chełm. Pierwsza trasa ma być gotowa wiosną przyszłego roku, a druga w 2021 roku. Wówczas pojawi się więcej zmian w rozkładach jazdy tramwajów.
Sprawdziliśmy więc, jakie tramwaje obsłużą nową trasę, która docelowo połączy się z torowiskiem wzdłuż Nowej Warszawskiej. Ta ostatnia - według prognoz magistratu - ma być gotowa w 2021 roku.
Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrót w kierunku Oliwy.
Linia skomunikuje nie tylko nowe osiedla, ale też umożliwi dojazd do pobliskiej szkoły i przedszkola. Co istotne, nie jest to rozwiązanie docelowe.
Nowa linia nr 13
Dopiero po wybudowaniu odcinka Nowej Warszawskiej Zarząd Transportu Miejskiego uruchomi nową linię tramwajową. Prawdopodobnie będzie to linia nr 13, jeszcze kilka lat temu kursująca między Brzeźnem a Stogami.
Tramwaje nowej linii będą kursować z Brętowa przez Nową Warszawską i al. Havla do Śródmieścia, a następnie przez Podwale Przedmiejskie do pętli Stogi Pasanil. Wówczas modernizowana pętla obsługiwać będzie trzy linie: dotychczasowe nr 8 i 9 oraz nową 13.
- M.in. dlatego teraz w trakcie modernizacji pętla Stogi Pasanil zyska trzeci tor. Również po wybudowaniu Nowej Warszawskiej część linii funkcjonujących w ciągu al. Havla zostanie skierowanych z większą częstotliwością do Szkoły Podstawowej nr 6 [na końcu Nowej Bulońskiej - dop. red.]. Z kolei tramwaje linii nr 12 skończą bieg na nowym węźle przesiadkowym - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Jak dodaje, wytyczenie nowej linii między Brętowem a Stogami zostało wypracowane po licznych sygnałach od mieszkańców dopominających się o połączenie południa Gdańska ze Śródmieściem, Przeróbką i Stogami.
Toru nie ma, bo byłby niepotrzebny
Choć do otwarcia nowego torowiska pozostało jeszcze pół roku, już teraz widać, że na skrzyżowaniu Warszawskiej i Jabłoniowej brakuje fragmentu torowiska do jazdy na wprost w kierunku Brętowa. To sprawi, że tramwaje za każdym razem będą zmuszone do wjazdu na nową pętlę.
- To nie jest żaden błąd w projekcie, lecz celowy zabieg - tłumaczy Zomkowski. - Tramwaj ma korzystać z pętli, która integrować będzie ruch autobusowy i tramwajowy i umożliwiać pasażerom wygodne przesiadanie z autobusu na tramwaj i odwrotnie. Tor do jazdy na wprost nie był tam przewidziany, bo po pierwsze, ten fragment byłby liniowo nieużywany, a po drugie - tramwaj ma wozić pasażerów, a nie powietrze. Przejazd przez pętlę zajmie maksymalnie 1,5 minuty, bo nie będzie kolidował z żadnym układem jezdnym - poza autobusami - i nie spowolni go żadna sygnalizacja świetlna. Tak jak ma to już obecnie miejsce na pętli Siedlce. Gdybyśmy umiejscowili te przystanki w innym miejscu, cały układ byłby rozrzucony i idea integracji ruchu tramwajowo-autobusowego straciłaby sens.
Miejsca
Opinie (357) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-28 11:04
Kiedy tramwaj na Orunie lub nawet do swWojciecha? (4)
- 8 5
-
2019-11-28 11:07
(1)
kiedyś już był - są dzielnice gdzie pierwszy raz zawita :)
- 6 1
-
2019-11-28 12:53
Na Oruni już był, ale miejscowi rozszabrowali
- 3 1
-
2019-11-28 20:18
1970
Była mijanka przy Sandomierskiej na jedności robotniczej
- 2 0
-
2019-12-19 01:07
Kiedyś był.
- 0 0
-
2019-11-28 11:12
Dlaczego nie dołożą kilkuset metrów torów przez łąki żeby dociągnąć tramwaj do Zakoniczyna? (1)
To byłaby rewolucja.
- 9 3
-
2019-11-28 11:30
Tak to i do Warszawy mozna
ale jak my nie umiemy wspolnego biletu dla trojmiasta to po co do Warszawy budowac
- 6 0
-
2019-11-28 11:17
Do Pasłęka dajcie tramwaj.
Pospieszny albo inter-pendolo. Se by można na rybkę skoczyć do smażalni, zamek obczaić a na deser lody. W lodziarni.
- 8 2
-
2019-11-28 11:28
13-ka juz kiedys jezdzila z Brzezna na Stogi
starszym moze sie mylic
- 5 6
-
2019-11-28 11:33
kawałek drogi pół wieku budują
- 8 3
-
2019-11-28 11:35
Będą musiały wcześnie z zajezdni wyjeżdżać
żeby obsługiwać ten cały odcinek
- 8 0
-
2019-11-28 11:43
Wiec jedno pytanie czy to przekonuje ludzi do rezygnacji z korzystania blachosmroda w miescie?
W 90% nie przekonuje !! Czyli praktycznie nic nie znaczy.!!W ankiecie powinno właśnie takie pytanie być .
- 3 4
-
2019-11-28 11:54
tramwaje to zabytek na świecie. (1)
tramwaje to zabytek na świecie. problem z biletami jest taki, że powinny odpowiadać realnej cenie rynkowej. Teraz są zaniżone o jakieś 3 razy bo państwo dopłaca. Gdyby więc cena była realna to szybka przesiadka do prywatnego busa bądź auta :)
- 0 11
-
2019-11-28 12:33
następny wyznawca "niewidzialnej ręki"?
Nie "państwo" a my za to płacimy.
Z naszych podatków utrzymywana jest komunikacja zbiorowa i jest to obowiązek samorządu. Po to dostaje od nas pieniądze.
Dlatego nie mam oporu w płaceniu podatków. Bo one do mnie wracają w postaci rozwoju mojego otoczenia..
Inna sprawa, jak te pieniądze sa wykorzystywane...
A "urynkowienie"... To nigdzie na świecie się nie udało...
"tramwaje to zabytek"
Powiedz to Niemcom...
"Gdyby więc cena była realna"
...to wybrano by stary, szkocki sposób oszczędzania, czyli bieganie za taksówkami...
Obecnie koszty transportu są dolegliwe. A co, gdyby jeszcze dopuścić do "wolnoamerykanki"- 1 0
-
2019-11-28 12:25
Tory....tory też były złe
- 6 0
-
2019-11-28 12:28
Tory przez jezdnie
W Gdańsku wygląda to fatalnie robione byle było na dwa trzy lata ....kwitną po czasie wały asfaltu :vide Hucisko Hallera, Mickiewicza ,itp a teraz powtórka na nowych torowiskach .
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.