• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano

Krzysztof Koprowski
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji. Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji.

Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.



Czy czujesz się bezpiecznie w przejściach podziemnych późnym wieczorem lub nocą?

Ogłoszony pod koniec września przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego zakończył się złożeniem oferty tylko przez jednego wykonawcę - firmę MTM z Gdyni.

Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.

Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.

- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł

Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska, Chmielną zobacz na mapie Gdańska oraz Łąkową zobacz na mapie Gdańska. Ponadto przewidziano udogodnienia dla rowerzystów (pasy rowerowe i przejazdy), zwężenie jezdni południowej (w stronę Elbląga) do dwóch pasów ruchu oraz przebudowę infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.

Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim. Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim.

Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.



Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.

Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.

Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.

Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Miejsca

Opinie (139) 3 zablokowane

  • Zlkiwidować buspas

    Autobusy komunikacji miejskiej powinny jechać po trasie torów tramwajowej i mieć wspólne przystanki ( rozwiązanie stosowane w wielu krajach Europy) praktycznie od stadionu GKS do zajezdni przy stoczni miały by swoja trasę . Jest to rozwiązanie najbardziej korzystne dla pasażerów jak i wykorzystanie ciągów drogowych.

    • 30 6

  • czy w związku z przebudową (1)

    uda się w końcu przegonić paździerze stojące na środku ulicy łąkowej? Przejazd to jeden wielki slalom. Nigdzie w mieście nie można postawić auta na środku drogi, bo po chwili blokada. Tam rumiane ryje stawiają swoje golfiki na środku drogi, na przejsciu, na skrzyżowaniu i nikt z tym nic nie robi. Telefony do straży miejskiej nic nie dają (chyba boją się przyjechać)

    • 18 8

    • przy okazji może ktos zajmie się tymi syfiarzami z budowy LPP, którzy upaprali pół dzielnicy i zniszczyli ulice i chodniki

      • 6 0

  • Ratujmy Gdańsk

    Do malkontentów "tanie mięso psy jedzą " Urzędasy wyceniają bo chcą szybko i tanio a póżniej po roku wszystko się sypie !Uważam że ta cena i tak jest grubo zaniżona ,robić dobrze a nie taniochę! Władza w mieście tylko chce coś skubnąć a jaka jakość to ich nie obchodzi !

    • 19 3

  • Generalnie Gdańsk to jeden wielki

    Niedofinansowany syf. Nie ma tak zaniedbanego miasta w Polsce tej wielkości.

    • 24 16

  • Ciekawe, że tylko jedna firma się zgłosiła (1)

    To dosyć prosta przebudowa. Przy dużo skomplikowanej ul. Bulońskiej było 15 chętnych raptem 3 tygodnie temu.

    • 14 5

    • Jedna bo miasto robi wszystko by prace nie ruszyly.

      • 6 3

  • Wyglada jak ustawka miasta, ktore nie jest tak na prawde zainteresowane takimi inwestycjami. Strach przed krzykaczami w samochodach jest duzo wiekszy niz chec zmian w urbanistycznej patologii.

    • 19 16

  • "-Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - ucina spekulacje Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego"

    Nie nazwałbym tego "ucięciem". Wręcz odwrotnie;)

    • 9 2

  • ważne że na parking za 23 mln przy urzedzie nie zabraknie (2)

    mieszkancy tyle lat się męczyli to się jeszcze ponęczą

    • 38 4

    • Przecież budowa nowych parkingów nie kosztuje (1)

      • 1 4

      • kierowców nie, bo miasto wykłada kasę

        • 2 3

  • Edzio by te pieniądze lepiej wydał.

    • 1 3

  • Jak się teraz obudzą inwestycje

    To wszystkie przetargi będą tak wyglądać. Kto jest jest z branży ten wie. Cały kraj się za przeproszeniem zes*a, bo zwyczajnie nie ma tyle firm wykonawczych i pracowników, ile jest/będzie potrzeba niedługo.

    • 40 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane