- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (95 opinii)
- 2 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (143 opinie)
- 3 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (103 opinie)
- 4 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (214 opinii)
- 5 Dzielnica z ciekawą historią i starą wystawą (10 opinii)
- 6 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (79 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano
Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.
Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.
Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.
- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł
Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk , Chmielną oraz Łąkową . Ponadto przewidziano udogodnienia dla rowerzystów (pasy rowerowe i przejazdy), zwężenie jezdni południowej (w stronę Elbląga) do dwóch pasów ruchu oraz przebudowę infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.
Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.
Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.
Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.
Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.
Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (139) 3 zablokowane
-
2017-12-12 08:46
Zlkiwidować buspas
Autobusy komunikacji miejskiej powinny jechać po trasie torów tramwajowej i mieć wspólne przystanki ( rozwiązanie stosowane w wielu krajach Europy) praktycznie od stadionu GKS do zajezdni przy stoczni miały by swoja trasę . Jest to rozwiązanie najbardziej korzystne dla pasażerów jak i wykorzystanie ciągów drogowych.
- 30 6
-
2017-12-12 07:54
czy w związku z przebudową (1)
uda się w końcu przegonić paździerze stojące na środku ulicy łąkowej? Przejazd to jeden wielki slalom. Nigdzie w mieście nie można postawić auta na środku drogi, bo po chwili blokada. Tam rumiane ryje stawiają swoje golfiki na środku drogi, na przejsciu, na skrzyżowaniu i nikt z tym nic nie robi. Telefony do straży miejskiej nic nie dają (chyba boją się przyjechać)
- 18 8
-
2017-12-12 08:18
przy okazji może ktos zajmie się tymi syfiarzami z budowy LPP, którzy upaprali pół dzielnicy i zniszczyli ulice i chodniki
- 6 0
-
2017-12-12 08:16
Ratujmy Gdańsk
Do malkontentów "tanie mięso psy jedzą " Urzędasy wyceniają bo chcą szybko i tanio a póżniej po roku wszystko się sypie !Uważam że ta cena i tak jest grubo zaniżona ,robić dobrze a nie taniochę! Władza w mieście tylko chce coś skubnąć a jaka jakość to ich nie obchodzi !
- 19 3
-
2017-12-12 08:12
Generalnie Gdańsk to jeden wielki
Niedofinansowany syf. Nie ma tak zaniedbanego miasta w Polsce tej wielkości.
- 24 16
-
2017-12-12 07:42
Ciekawe, że tylko jedna firma się zgłosiła (1)
To dosyć prosta przebudowa. Przy dużo skomplikowanej ul. Bulońskiej było 15 chętnych raptem 3 tygodnie temu.
- 14 5
-
2017-12-12 08:05
Jedna bo miasto robi wszystko by prace nie ruszyly.
- 6 3
-
2017-12-12 08:03
Wyglada jak ustawka miasta, ktore nie jest tak na prawde zainteresowane takimi inwestycjami. Strach przed krzykaczami w samochodach jest duzo wiekszy niz chec zmian w urbanistycznej patologii.
- 19 16
-
2017-12-12 07:55
"-Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - ucina spekulacje Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego"
Nie nazwałbym tego "ucięciem". Wręcz odwrotnie;)- 9 2
-
2017-12-12 07:43
ważne że na parking za 23 mln przy urzedzie nie zabraknie (2)
mieszkancy tyle lat się męczyli to się jeszcze ponęczą
- 38 4
-
2017-12-12 07:47
Przecież budowa nowych parkingów nie kosztuje (1)
- 1 4
-
2017-12-12 07:54
kierowców nie, bo miasto wykłada kasę
- 2 3
-
2017-12-12 07:48
Edzio by te pieniądze lepiej wydał.
- 1 3
-
2017-12-12 07:41
Jak się teraz obudzą inwestycje
To wszystkie przetargi będą tak wyglądać. Kto jest jest z branży ten wie. Cały kraj się za przeproszeniem zes*a, bo zwyczajnie nie ma tyle firm wykonawczych i pracowników, ile jest/będzie potrzeba niedługo.
- 40 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.