- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (143 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (117 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano
Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.
Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.
Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.
- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł
Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk , Chmielną oraz Łąkową . Ponadto przewidziano udogodnienia dla rowerzystów (pasy rowerowe i przejazdy), zwężenie jezdni południowej (w stronę Elbląga) do dwóch pasów ruchu oraz przebudowę infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.
Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.
Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.
Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.
Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.
Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (139) 3 zablokowane
-
2018-02-12 09:59
Przejscia i ulice we Wrocławiu
Mieszkam we Wrocławiu dopiero od miesiąca. I porównując Gdańsk do Wrocławia gdzie Wrocław jest większym miastem. Jest duzo bardziej zakorkowanym miastem. I przejscia naziemne powodują mega korki. Nie idźmy w tym kierunku. Gdańsk ma naprawdę bardzo dobrą przepustowość.
- 1 0
-
2017-12-12 07:25
(5)
Wystarczy nie kraść a pieniądze się znajdą
- 74 36
-
2017-12-12 09:21
(3)
Jakos sie Jarkowi nie sprawdzilo
- 8 3
-
2017-12-12 12:59
W sensie, że jak przestał okradać mamę, to starczało, czy co? (2)
Teraz po kolei:
1. Nikt nie jest winny, póki nie udowodni mu się winy.
2. Kradzież jest przestępstwem.
3. Aby mówić o zainstnieniu przestępstwa trzeba je udowodnić.
4. Komu i za jaką kradzież udowodniono przestępstwo?
z 1-4 wynika:
1. Nikt nie został skazany za kradzież.
2. Z powyszego - nie było kradzieży.
Jeśli ktoś mówi, ze wystarczy nie kraść, to niech jeszcze powie kto, ile i kiedy ukradł. Dlaczego pisiaki ukrywają złodziei?!- 3 3
-
2017-12-17 11:34
I tu dochodzimy do sedna, dlaczego trzeba reformy sądownictwa
kontynuując ten scenariusz - miał ktoś dowód, ze przewal, że kradną. Komusze sady uniewinnialy, nie widziały problemu. I tak od 89, ale tylko dla swoich. Naprawdę niewinnych niszczono.
- 0 0
-
2017-12-12 16:46
Sam sobie zaprzeczasz w ostatnim zdaniu.
- 1 0
-
2017-12-12 08:16
Racja sołtysowo
- 17 3
-
2017-12-15 15:05
cor
Przejście naziemne to poroniony pomysł. To jest całkowity paraliż miasta w godzinach szczytu. Wystarczą dodatkowe przejścia przy PKP i nowo budowanego centrum. I bez nich ślimak jest szybszy. Takie korki to dla naszego ukochanego państwa, to sama słodycz dla budżetu. Większe zużycie paliwa to więcej kasy z podatku. A, że wdychamy spaliny ,to nieważne. Co najwyżej szybciej . wykonujemy i oszczędność na rentach i emeryturach . Potem jak już wyjedziemy z miasta to gaz do dechy i mandacik za prędkość. I znów kasiora do budżetu.
- 2 0
-
2017-12-12 07:05
Likwidować przejścia podziemne! (14)
Mokry sen projektantów z lat 70.
- 119 145
-
2017-12-12 13:46
czyli lepiej sterczeć na przejściu i czekać na światła niż szybko przejść pod ziemią? (1)
a tramwaje, autobusy? lepiej żeby dłużej jeździły przez dodatkowe przejścia?
- 13 1
-
2017-12-14 08:12
Tunelem ludzie na wózkach i osoby starsze nie przejdą - są odcięci bo brak nazeimnego przjeścia.
- 0 1
-
2017-12-12 15:47
a może ty coś przespałeś (1)
150 metrów od Podwala, na Okopowej budowane jest nowe przejście podziemne. Z tego co wiem jest na ukończeniu.
Budują to dla mojego i twojego bezpieczeństwa.
I to nie lata 70, a rok 2017.- 12 2
-
2017-12-12 17:47
Przestańcie się kłócić Polacy
- 5 3
-
2017-12-12 09:01
(2)
Ja jako pieszy wole isc przejsciem podziemnym niz stac na swiatlach.
Potwierdzone codzienna podroza do pracy. Duzo gorzej jest z tym ZTM.
Autobus zamiast rozkladowych 25min jedzie 45min. Dzien w dzien. I to za cene
kilka procent nizsza niz bym jechal samochodem.
Ja jako kierowca tez wole przejscia podziemne, zawsze kolejny zator na drodze mniej.
Co do swiatel, to gratuluje pomyslu z tymi przy UW.- 26 19
-
2017-12-12 09:42
(1)
Zatory powodują kierowcy swoimi samochodami. Nikt inny.
- 10 15
-
2017-12-12 17:44
dobrze ze nie piesi swoimi samochodami
albo kierowcy nie swoimi samochodami :)
- 9 2
-
2017-12-12 15:53
jako pierwsze zlikwidować obok Dworca PKP i pozwolić ludziom przechodzić przez tory
- 4 6
-
2017-12-12 07:26
stójmy w korkach i na światłach (4)
"by żyło się lepiej"
- 39 43
-
2017-12-12 12:56
Przy liczbie samochodów i ogólnej budowie miasta (3)
korki są pewne. I nie są winne przejścia dla pieszych czy skrzyżowania.
Winny jest nadmiar samochodów na ulicach.
Trochę tak, jakby oskarżać lekarzy o wysokie odsetek śmierci wśród palaczy.- 11 13
-
2017-12-12 15:49
powiedz kiedy ostatni raz były korki na Podwalu Przedmiejskim w stronę Elbląga? to jest właśnie hipokryzja. Zrobić podobnie jak na Grunwaldzkiej a potem mówić że nie da się poprowadzić tramwaju do skrzyżowania z ul Do Studzienki bo za duży ruch!
- 2 10
-
2017-12-12 14:04
Popieram !
- 4 4
-
2017-12-12 13:17
Idąc Twoim tokiem myślenia..
...po co lekarze skoro i tak prędzej czy później umrzemy.... Korki są pewne to fakt,ale faktem jest również to, że dodatkowe przejście będzie je potęgować.
- 14 6
-
2017-12-12 10:17
No to dołóż te 17 mln z własnej kieszeni i jazda - może zmienią nazwę ulicy na twojego imienia
- 4 8
-
2017-12-13 10:52
Tunel na Żabim Kruku jest ogromnym problemem do przejścia dla osób starszych, na wózkach oraz dla turystów do Muzeum Narodowego
Kościołów Św. Trójcy i Piotra i Pawła. Rozdzielenie Głównego Miasta i Podwala Przedmiejskiego jest błędem więc należy zintegrować naziemnym przejściem. Nie możemy ulegać lobby samochodziarzy.
- 6 1
-
2017-12-12 23:42
hulajnoga
Aż dwie jezdnie w stronę Elbląga? Dlaczego nie jedna.
- 3 1
-
2017-12-12 22:37
Ciągle te tunele... (1)
Wielkie remonty ciągle są zapowiadane, tak samo jak z przejściem przy bramie wyżynnej. Zlikwidowali wszystkie małe sklepiki i teraz to tam jest sajgon... Cały tunel wali jednym wielkim kiblem i gdzie się człowiek nie obejrzy tam same ku**** na ścianach. Brawo
- 3 0
-
2017-12-12 23:41
To na kij się oglądasz? Jak się nie podoba to z powrotem na wieś poszedł
- 0 1
-
2017-12-12 07:39
Drogi nie zrobią bo kasa pojdzie na sylwestra i orkiestrę świątecznej pomocy (5)
A my z Elbląga po dziurach codziennie musimy dojeżdżać do pracy.
- 26 63
-
2017-12-12 22:47
przeprowadź sie do Gdańska
i tu płać podatki m.in na drogi. Zapraszamy :)
- 6 0
-
2017-12-12 17:55
nie musisz
nic nie musisz
- 0 1
-
2017-12-12 17:25
Na Podwale likwidują tunele i robią przejścia a 200 metrów dalej na Okopowej było przejście to zlikwidowali i zrobili tunel
- 6 0
-
2017-12-12 13:03
Wy z Elbląga jeśli codziennie przyjeżdżacie do Gdańska to możecie dojechać do Pruszcza i przesiąść się na pociąg
Albo zamieszkać w Gdańsku. Zapraszamy.
- 10 1
-
2017-12-12 09:43
Możecie pracować u siebie
- 17 0
-
2017-12-12 10:12
nie kombinować (3)
żadnych przejść naziemnych - spowodują większe korki - jestem przeciw!
- 22 18
-
2017-12-12 11:10
korki już są (1)
wynikają z nadmiaru skłonności do korzystania z samochodu nawet na krótkie odległości
- 7 4
-
2017-12-12 22:38
skłonność do korzystania z samochodu wynika z rozbierania linii kolejowych i pomysłach by tam powstały ścieżki rowerowe. Odbudujcie odcinek Puck - Krokowa i Pszczółki-Kościerzyna a korki będą mniejsze
- 0 1
-
2017-12-12 21:20
A ja jestem za utworzeniem przejść naziemnych
- 2 0
-
2017-12-12 21:55
Wrocław
Do filmiku trzeba dodać komentarz, że podziemne przejście świdnickie ma łągodny kąt schodów w porównaniu z naszymi i jest bardzo komfortowe. Mimo tego ludzie wybierają zebrę.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.