- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (37 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (264 opinie)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (38 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (318 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (117 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
Przejście naziemne na Podwalu Przedmiejskim coraz bliżej
Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej . Docelowo powstanie tam łącznie sześć naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość przejazdu w poprzek Podwala Przedmiejskiego.
Drugie skrzyżowanie z pięciu planowanych
Będzie to drugie z pięciu skrzyżowań, które zostaną przebudowane na Podwalu Przedmiejskim. Przypomnijmy: w listopadzie ubiegłego roku końca dobiegła przebudowa skrzyżowania Podwala z ul. Chmielną . Prace trwały siedem miesięcy i pochłonęły 16 mln zł.
Naziemne przejście do przystanku "Akademia Muzyczna"
W ramach inwestycji, na którą przetarg zostanie ogłoszony do końca tygodnia, w rejonie ul. Łąkowej i Podwala zostanie utworzone przejście naziemne, zmodernizowany zostanie także 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy.
Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe. Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.
- W ubiegłym roku przebudowaliśmy pierwsze skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zdecydowanie przebudowa skrzyżowania poprawiła komfort osób, które zamieszkują śródmieście. Jednak kierowcy narzekają nieco na sygnalizację świetlną, która musiała powstać w tym miejscu z uwagi na naziemne przejścia dla pieszych i specyfikę skrzyżowania.
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł. Z kolei planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 roku.
Miejsca
Opinie (349) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-04 11:41
najpierw kurky zróbcie alternatywę dla tej trasy!!!! ja pitole, dlaczego wokół jest tylu d**ili? Jak mam się kurka wydostać do centrum skoro tu mieszkam? Od wprowadzenia tego zarąbistego rozwiązania w godzinach szczytu korki są jeszcze większe, więc kurka pytam, gdzie jest alternatywa dla tranzytu pajace z urzedu?!
- 6 3
-
2019-05-04 11:57
Chorych decyzjodawcow rozkaże na nowym przejściu. Sam będę chodzić tunelami.
- 3 1
-
2019-05-04 12:43
Mieszkaniec Gdańska (1)
Pytam się po co do diaska zlikwidowano linię tramwajową prowadząca z centrum na Łąkowa ? Minęło trochę czasu i odtwarzamy lokalny charakter głównej ulicy ze światłami i przejściem dla pieszych... Zamysł drogi wylotowej z miasta, usprawniającej ruchu samochodowy uleciał... A tramwaj mieszkańcom by się przydał i stymulował rozwój Dolnego Miasta
- 10 1
-
2019-05-04 14:45
Zlikwidowano bo z wiaduktu nie można było skręcić bo torowisko podwyzszyli...
- 0 0
-
2019-05-04 13:18
Może za ulice sądową się weźmiecie...
... Chodniki i nawierzchnia dla aut powinny być wyłączone z expolatacji... Można polamac nogi i zerwać zawieszenie... Centrum miasta... Dramat.
- 4 1
-
2019-05-04 14:14
Głupi wymysł, który nic nie da (1)
Równolegle do Długiej też znajdują się ulice, które są puste przez cały rok. Wprowadzenie pasów spowoduje korki na Podwalu. Idioci.
- 4 2
-
2019-05-04 14:46
Co mają ulice koło Długiej do brudnego tunelu?
- 0 1
-
2019-05-04 15:48
Więcej spalin!!! (1)
Co to za moda z tymi przejściami naziemnymi?! Efekt jest taki, że o wiele częściej zatrzymują się samochody, więc spowalnia się ruch kołowy i zwiększa się tylko emisja spalin, ponieważ o czym chyba zapomnieli genialni tfórcy tych przejść - najwięcej spalin wydobywa się podczas ruszania pojazdów spalinowych.
- 8 1
-
2019-05-04 20:18
Więcej smogu, więcej stresu
bo jaśnie krowy muszą przejść przez 6 pasów zamiast tunelem.
- 1 0
-
2019-05-04 15:51
Wnioskuję o budowę metra
Tramwaje staną w korkach, chyba że cykl świateł będzie dostosowany do ruchu tramwajów.
- 8 0
-
2019-05-04 16:38
W zalewie durnych pomysłów, mam taki o oto...
Czy zatem mozna by zrobić tym tunelem jednokierunkowy zjazd dla aut jadących w stronę ulicy Długie Ogrody..;) tu poszerzą, ttrochę pogłębią i osobówka sie zmieści a ile drogi sie zaoszczędzi ...;)
- 2 1
-
2019-05-04 16:45
jaja sobie robia
- 3 1
-
2019-05-04 17:24
Czas na wypieranie aut z centrum.
W Europie zachodniej to już standard. Uspokojenie ruchu, wyższe ceny za parkowanie. Tylko ciągle brakuje dobrej komunikacji miejskiej.
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.