- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (218 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (144 opinie)
- 3 Napad na bank miał być żartem (131 opinii)
- 4 W majówkę ruszają linie sezonowe (38 opinii)
- 5 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (158 opinii)
- 6 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (96 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku
Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.
Głosy rozkładają się następująco: 38 do 62 i 29 do 61 proc.
Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.
Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.
Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:
- budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
- budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
- budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
- budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
- korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
- budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
- budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.
- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.
Opinie (346) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-14 21:44
kpina!!! do 2022?!!!
- 0 4
-
2020-08-14 21:45
No wreszcie ruch zostanie uspokojony, bo kierowczyki bardzo szaleli.
- 2 6
-
2020-08-14 21:50
(1)
I niech się opóźnia ja najdłużej.
Może się opóźnić do kolejnych wodorów samorządowych, jest duża, szansa, że wyborcy w Gdańsku zmienią "władze" na przyjazne większości mieszkańców, a nie nielicznej mniejszości, jak się dzieje obecnie, która obecnie terroryzuje większość.- 6 3
-
2020-08-15 07:25
U nas trzeba noża a i tak bydło u władzy realizuje chore, szkodliwe dla ludzi i środowiska idee. Bo ktoś zapłacił..
- 0 0
-
2020-08-14 21:53
i dojdą kolejne światła i komunikacją miejską znowu dłużej (1)
jak tak dalej pójdzie, to niedługo od Bramy Żuławskiej do stoczni będę jechać pół godziny
chyba trzeba będzie wrócić do samochodu
Toto- 7 2
-
2020-08-14 23:02
i tak już "komunikacją" jedziesz 3x dłużej, niż "blachosmrodem"
no chyba, że jakoś pedałocyklista da rade z górki szybciej :) po chodnikach, pasach, na czerwonym i miedzy pieszymi...
- 2 0
-
2020-08-14 21:55
Oby nigdy
nie powstało. Dla dobra wszystkich!
- 6 1
-
2020-08-14 22:00
Skoro większość mieszkańców nie chce tego przejscia
to po co na siłę je robić?
- 8 3
-
2020-08-14 22:17
żałobson
Lubię Puszczać w podziemiach takiego bąka, że aż łzy wyciska przechodniom, a nie ma dokąd iść...:) I w tramwajach, jak nie ma miejsc. Walnę, poczekam, siadam jak król.
- 1 1
-
2020-08-14 22:51
Więcej korków = więcej spalin
Więcej korków = więcej spalin. Przy każdym ruszaniu spod świateł będzie szła chmura dymu, a przechodnie grzecznie będą się nią delektowali. Samochodów w centrum nie ubędzie, a wręcz przeciwnie - z roku na rok będzie ich coraz więcej, tego nie da się uniknąć, a na pewno nie w ten sposób - przez usilne utrudnianie i spowolnianie płynności jazdy. Tragiczny pomysł i pewnie katastrofalny w skutkach, ale o tym pewnie ktoś pomyśli za kilka lat, stojąc przy tym nowym przejściu naziemnym, w zimę, z gigantycznym problemem związanym ze smogiem, pogłębianym przez właśnie tak i**otyczne pomysły. Ruch samochodów powinien być jak najbardziej usprawniany i to przede wszystkim w centrum miasta! Do tego dojdzie zapewne kilka wypadków na pasach, co by się nie zdarzyło w przejściu podziemnym. Inwestycja tak samo trafna jak zmiana kierunku ruchu na Piramowicza.
- 8 2
-
2020-08-14 23:01
Lubie puszczać sążniste bąki w przejsciu podziemnym, az mnie szczypie w oczy, to co u innych? :)
- 0 0
-
2020-08-14 23:05
prawda (1)
Wszyscy wolą przechodzić przejściem naziemnym.Miasto jest nie tylko dla kierowców ale także dla pieszych których jest większość.To że Janusz z Grażyną kupili sobie samochód i nie chcą widzieć ludzi niepełnosprawnych,młodzież i starszych to ich problem
- 4 11
-
2020-08-15 07:26
Moje dziecko chodzi tamtędy do szkoły i to uspokaja że może przejściem podziemnym!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.