• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku

Michał Brancewicz
14 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu. W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu.

Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.



O stworzeniu przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie, które pozwoli również dojść w poziomie gruntu na przystanki tramwajowe, mówi się w Gdańsku od kilku lat. Z ankiet w artykułach na ten temat na trojmiasto.pl wynika, że to rozwiązanie ma jednak więcej przeciwników niż zwolenników.

Głosy rozkładają się następująco: 38 do 6229 do 61 proc.

Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.

Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.

Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.

- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.

Opinie (346) ponad 10 zablokowanych

  • kpina!!! do 2022?!!!

    • 0 4

  • No wreszcie ruch zostanie uspokojony, bo kierowczyki bardzo szaleli.

    • 2 6

  • (1)

    I niech się opóźnia ja najdłużej.
    Może się opóźnić do kolejnych wodorów samorządowych, jest duża, szansa, że wyborcy w Gdańsku zmienią "władze" na przyjazne większości mieszkańców, a nie nielicznej mniejszości, jak się dzieje obecnie, która obecnie terroryzuje większość.

    • 6 3

    • U nas trzeba noża a i tak bydło u władzy realizuje chore, szkodliwe dla ludzi i środowiska idee. Bo ktoś zapłacił..

      • 0 0

  • i dojdą kolejne światła i komunikacją miejską znowu dłużej (1)

    jak tak dalej pójdzie, to niedługo od Bramy Żuławskiej do stoczni będę jechać pół godziny
    chyba trzeba będzie wrócić do samochodu

    Toto

    • 7 2

    • i tak już "komunikacją" jedziesz 3x dłużej, niż "blachosmrodem"

      no chyba, że jakoś pedałocyklista da rade z górki szybciej :) po chodnikach, pasach, na czerwonym i miedzy pieszymi...

      • 2 0

  • Oby nigdy

    nie powstało. Dla dobra wszystkich!

    • 6 1

  • Skoro większość mieszkańców nie chce tego przejscia

    to po co na siłę je robić?

    • 8 3

  • żałobson

    Lubię Puszczać w podziemiach takiego bąka, że aż łzy wyciska przechodniom, a nie ma dokąd iść...:) I w tramwajach, jak nie ma miejsc. Walnę, poczekam, siadam jak król.

    • 1 1

  • Więcej korków = więcej spalin

    Więcej korków = więcej spalin. Przy każdym ruszaniu spod świateł będzie szła chmura dymu, a przechodnie grzecznie będą się nią delektowali. Samochodów w centrum nie ubędzie, a wręcz przeciwnie - z roku na rok będzie ich coraz więcej, tego nie da się uniknąć, a na pewno nie w ten sposób - przez usilne utrudnianie i spowolnianie płynności jazdy. Tragiczny pomysł i pewnie katastrofalny w skutkach, ale o tym pewnie ktoś pomyśli za kilka lat, stojąc przy tym nowym przejściu naziemnym, w zimę, z gigantycznym problemem związanym ze smogiem, pogłębianym przez właśnie tak i**otyczne pomysły. Ruch samochodów powinien być jak najbardziej usprawniany i to przede wszystkim w centrum miasta! Do tego dojdzie zapewne kilka wypadków na pasach, co by się nie zdarzyło w przejściu podziemnym. Inwestycja tak samo trafna jak zmiana kierunku ruchu na Piramowicza.

    • 8 2

  • Lubie puszczać sążniste bąki w przejsciu podziemnym, az mnie szczypie w oczy, to co u innych? :)

    • 0 0

  • prawda (1)

    Wszyscy wolą przechodzić przejściem naziemnym.Miasto jest nie tylko dla kierowców ale także dla pieszych których jest większość.To że Janusz z Grażyną kupili sobie samochód i nie chcą widzieć ludzi niepełnosprawnych,młodzież i starszych to ich problem

    • 4 11

    • Moje dziecko chodzi tamtędy do szkoły i to uspokaja że może przejściem podziemnym!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane