- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (311 opinii)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (83 opinie)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (258 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (75 opinii)
- 5 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (40 opinii)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (59 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku
Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.
Głosy rozkładają się następująco: 38 do 62 i 29 do 61 proc.
Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.
Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.
Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:
- budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
- budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
- budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
- budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
- korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
- budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
- budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.
- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.
Opinie (346) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-14 13:22
przejscie dla rowerowych anarchistow (1)
efekty korki oraz ofiary
- 11 4
-
2020-08-14 17:22
dla mieszkańców korzystających z rowerów potrzebne są przejazdy rowerowe
a nie przejścia dla pieszych
- 0 0
-
2020-08-14 13:53
Nie rozumie,,, (2)
Czy w Gdańsku robienie na złość mieszkańców stało się urzędniczym hobby.
Czy mieszkańcy już nic nie mają do powiedzenia. Bzdurny pomysł.- 13 5
-
2020-08-14 17:22
mają mają i się wypowiadają
całe szczęście same samochody nie mają głosu
- 0 3
-
2020-08-14 19:20
mieszkańców ale jakiej gminy? to kluczowe. kluczowe pytanie.
mieszkańcy Gdańska chcą tam przejść. Są potrzebne.- 0 2
-
2020-08-14 13:59
Kierowcy wytwarzają PKB? (1)
Coś ktoś przeczytał ale niewiele z tego zrozumiał chyba :-)
- 3 2
-
2020-08-14 19:23
minus 2.5% PKB tyle wytwarzają wypadki powodowane przez kierowców. To jest 56mld rocznie.
- 0 1
-
2020-08-14 14:13
Skandal !!!
Miasto pogrążają w coraz większych korkach. To komuniści robili wszystko by był płynny ruch uliczny i bezpieczne podziemne przejścia. A teraz władza Gdańska chce to wszystko zniszczyć ? Ekologia zero kolejne światła semafory w mieście.
Po łatwiźnie aby tylko. Szkoda Gdańska .- 12 4
-
2020-08-14 14:22
Ciekawie przemyślana lokalizacja tego przejścia naziemnego... Już widzę te tłumy turystów wychodzących z dworca, skręcających w prawo aby dojść do przejścia, czekających na zielone światło i po pokonaniu przejścia skręcających w lewo, aby dojść do hotelu Scandic czy Mercure-Hevelius...
Szczególnych tłumów spodziewam się podczas opadów deszczu :P
Aha, pewien nie jestem, ale po wyjściu z budynku dworca idąc w prawo nawierzchnia jest chyba brukowana? ...ten turkot walizek... :)- 9 3
-
2020-08-14 15:11
Trzeba w końcu wprowadzić opłaty za jazdę po mieście blachosmrodami to sie zmniejszy ta liczba szkodników! (2)
Wtedy nawet przescia naziemne nie beda potrzebne .Kazdego blachoszrota powyzej 5 lat powinno sie złomowac.
- 4 10
-
2020-08-14 16:01
Twoja fobia staje się przerażająca.
- 4 3
-
2020-08-15 16:02
Blachosmrody
Blachosmrody blachosmrody masz coś z głową?
To ze jestes na rencie lub bezrobotnym lub masz do pracy 5minut pieszo to nie znaczy, ze wszyscy mają odstawić auta do garażu.
Ja pracuję samochodem m.in.po to , zeby tacy jak ty mieli wygodne życie.
I co? Mam jeszcze dluzej stać tak w korkach? Brrrrr- 1 1
-
2020-08-14 15:16
???? (2)
A co jest złego w przejściu podziemnym? Cofamy się w rozwoju, czy jak? Wypadków więcej chce miasto? Przecież tam z kolejek , pociągów , autobusów, tramwajów ludzie chodzą też . Jakiej szerokości będą przejścia, ilu etapowe, będą starsi będą biegający itd. , poza tym korki , korki i samochody i tramwaje w korku to śmiech będzie (gorzki...)
- 9 4
-
2020-08-15 07:30
Minus niechcący ode mnie.
- 0 0
-
2020-08-15 10:58
Ja też wolę, żeby został tunel. Latem to przyjemny cień i chlodek. Zima i jesienią schronienie od opadów i wiatrów. Przejście na Hucisku jest dwuetapowe i tu będzie podobnie. Będzie dłużej jak tunelem. I korki do tego
- 0 1
-
2020-08-14 15:33
szersze przystanki tramwajowe
Jak na największy przystanek w Gd to jest on strasznie wąski, w godzinach szczytu ciężko przejść. Ludzie nie mają w zwyczaju stanąć przy barierkach żeby umożliwić przemieszczanie się. Raczej stoją przy krawędzi patrząc czy ich tramwaj już jedzie....
- 9 0
-
2020-08-14 15:34
Polak zna się na wszystkim (2)
Gdańszczanie, jak widać po komentarzach, nie mają pojęcia o urbanistyce, więc nie należy ich słuchać. Tak samo jak naukowcy nie pytają opinii publicznej o fizykę kwantową. Więc przestańcie skomleć, że nikt nie słucha waszych wydumanych teorii i cieszcie się, że ktoś chce coś pozytywnego zrobić dla was. To że czegoś nie rozumiecie, nie znaczy że to jest złe.
- 2 10
-
2020-08-14 16:06
Tak, tak (1)
Zatrzymywane przez kolejne światła i ponownie ruszające tysiące pojazdów na pewno nie emitują spalin oraz pyłu z klocków hamulcowych i opon nie mówiąc już o dodatkowo spalanych tonach paliw. Nie wierzcie w to bo to dla waszego dobra.
- 2 2
-
2020-08-14 16:17
nie bądź hipokrytą
jeśli rzeczywiście martwisz się o środowisko to przejedź się czasem komunikacją, na rowerze lub przejdź na piechotę. Wtedy przy okazji zobaczysz dlaczego ta zmiana ma sens.
- 0 2
-
2020-08-14 15:41
Ds
Czy piesi na urlopy zagranicą tez idą pieszo? Z całą rodziną?:D
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.