• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przez miasto 30 km/h, bo bariery są stare

Maciej Naskręt
14 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Znak ograniczający prędkość na wiadukcie Biskupia Górka Znak ograniczający prędkość na wiadukcie Biskupia Górka

Na wiadukcie nad torami w ciągu Traktu świętego Wojciecha stoi ograniczenie prędkości do 30 km/h. Urzędnicy przekonują, że zakaz zwiększa bezpieczeństwo. Kierowcy nie dowierzają.



Stara balustrada na wiadukcie na torami kolejowymi. Stara balustrada na wiadukcie na torami kolejowymi.
Wiaduktem na Trakcie świętego Wojciecha zobacz na mapie Gdańska każdego dnia przejeżdża kilkadziesiąt tysięcy samochodów. Kierowcy mogą jechać po nim nie szybciej, niż 30 km/h. Jednak prosta i szeroka jezdnia zachęca do szybszej jazdy. Zmotoryzowani dziwią się, czemu muszą pokonywać wiadukt tak wolno.

- Prawie każdego dnia przejeżdżam samochodem w tym miejscu i zadaję sobie pytanie: czemu służy to ograniczenie prędkości? Droga jest szeroka i prosta, do nawierzchni też nie ma zastrzeżeń. Wielu kierowcom w tym miejscu noga nie schodzi z gazu - napisał do nas pan Tomasz, mieszkaniec Oruni Górnej.

Okazuje się, że to nie pomyłka urzędników, lecz troska o bezpieczeństwo kierowców.

Jak rozwiązać ten problem?

- Znaki ograniczające prędkość postawiliśmy po badaniu technicznym wiaduktu, które przeprowadzono 2-3 lata temu. Wszystko przez bariery energochłonne, których na wiadukcie nie ma. Balustrady na wiadukcie nie zatrzymają samochodu, który jedzie szybciej niż 30 km/h - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Drogowcy nie obiecują, że zakaz szybko zniknie. Twierdzą, że najpierw trzeba zmodernizować wiadukt, na co nie mają pieniędzy.

Ale czy drogowcy sprawdzili, ile pochłonęłaby zwykła instalacja barier energochłonnych na wiadukcie? My to zrobiliśmy: ok. 400 metrów barierek po obu stronach wiaduktu kosztowałoby ok. 80 tys. zł. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty robocizny. Czy to tak wiele, by przywrócić normalne tempo ruchu na jednym z najważniejszych ciągów komunikacyjnych miasta?

Podobna sytuacja ma miejsce na Węźle Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Zarządca wprowadził tam ograniczenie prędkości (także do 30 km/h) dla pojazdów jadących z Nowego Portu w kierunku Śródmieścia. Swoją decyzję tłumaczył złym stanem technicznym barier.

Kierowców może cieszyć fakt, że w obu miejscach nie zostały zainstalowane skrzynki na fotoradary.

Znasz więcej kontrowersyjnych miejsc na drogach Trójmiasta? Napisz do nas!

Miejsca

Opinie (285) ponad 20 zablokowanych

  • to jeszcze nic

    cała trasa orunia-lipce-św.wojciech to jedna wielka porażka, te barierki są w dobrym stanie w porównaniu z nawierzchnią, którą mija się po drodze jadąc od pruszcza gdańskiego do gdańska lub w drugą stronę :)

    • 6 0

  • W najmniejszych wiochach na wiaduktach zainstalowane są bariery energochłonne, a nie można ich zainstalować w mieście mającym pół miliona mieszkańców? KPINA!!!

    • 3 1

  • znaki

    Dobrze byłoby przywrócić tabliczke nie dotyczy chodnika, pod zakazem zatrzymania przy ulicy Wałowej (chodnik przy wzdłuż boiska LO nr 1 w Gdańsku Głównym). Argumentacja, że zdjęto tabliczkę, bo parkujące samochody powodują niszczenie zbiorów biblioteki jest absurdalna.

    • 1 1

  • PANIE TUSK !! DOŻYWOTNIE WIĘZNIENIE DLA "KIEROWCÓW" POD WPŁYWEM ALKOHOLU !!!!!!!!!!!!!! DLA IDIOTÓW !!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • Jeszcze raz Trakt Św.Wojciecha

    jak to jest że,odcinek tej "wspaniałej" aleji na wysokości hostelu Talar w kierunku siedziby budynia wygląda jak tor przeszkód dla ruskich czołgów .Może wystarczy napisać jakieś podanie ,tak chyba było w sprawie wymalowania wspaniałego lewoskrętu do sklepu ogrodniczego gdzie z uwagi na swoją szerokość zmusza jadący z Pruszcza na jazdę po pięknych dziurach.I jeszcze jedno , może ktoś wyjaśni sprawę generalnego remontu drogi Pruszcz Gdański - Tczew jak mnie pamiec nie myli to drugiego w ciągu bodaj 5 lat.

    • 1 0

  • takie jaja to tylko w Gdańsku:)

    hahahahaha

    • 2 0

  • bo łatwiej jest postawić znak niż naprawić drogę

    to jest Polska w XXIw i nie długo cofniemy się do chrztu w 996r brawa dla urzędników

    • 3 0

  • Chrzanić tam jakieś barierki! Najważniejsze że będzie ECS!
    Martwi mnie tylko, że takie jakieś bez rozmachu, bo co to jest czysta:) baniek na tak potrzebne gdańszczanom wiekopomne dzieło? Panie prezydęcie! Nie ustawaj! Wytnij z budżetu Słowackiego, a kasę przeznacz na ecs i żeby na jeszcze twój pomnik starczyło! Wdzięczni gdańszczanie tłumnie będą się przy nim gromadzić!..

    • 2 1

  • to zbudujmy jeszcze 5 stadionów

    to rozwiąże problemy z ruchem samochodowym bo wszyscy przesiądą się na rowery, ale jaki prestiż miasta...
    jak to dobrze że ktoś martwi się o mój niemyślący, zakuty łeb i dzięki niemu nie rozbiję się samochodem i będę mógł dożyć starości i poczuć co to znaczy się leczyć w NFZ i utrzymywać z ZUS

    • 3 0

  • Uwielbiam gdybanie...

    A co by było gdyby w barierki (na prostej, szerokiej drodze o równej nawierzchni) uderzył samochód? O nie, postawmy organiczenie do 30kmh.

    A co by było gdyby np. drzewo przewróciło się na ulicę? Może wprowadzić wszędzie zakazy wjazdu, bo nie ma zabezpieczeń przed upadającymi na ulicę drzewami?

    Weź jeden z drugim najpierw przejedź się tym wiaduktem np. w nocy gdy jest pusto i spróbuj przejechać tamtędy 30kmh.. Tylko nie zaśnij.. A następnego dnia przemyśl sprawę jeszcze raz.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane