• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przygotowania do budowy przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk Główny

bra
21 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (472)
Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki. Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki.

Na przełomie marca i kwietnia gotowy ma być projekt przejścia dla pieszychMapka przy dworcu Gdańsk Główny, uwzględniający niedawne zmiany w prawie budowlanym. Wówczas nic już nie powinno stanąć na przeszkodzie przed wydaniem zgody na budowę. Przetarg ma być ogłoszony w drugiej połowie roku.



Przejście naziemne przy LOT-cie utrudnia przejazd przez centrum?

We wrześniu ub.r. zmieniły się przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych. Zniknął z nich zapis dotyczący minimalnej odległości między przejściami dla pieszych.

Wcześniej wojewoda Dariusz Drelich odmówił wydania zgody na budowę nowego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku, powołując się właśnie na to, że nowe przejście będzie zbyt blisko innego, już istniejącego.

Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m. Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m.
Przejście przez Podwale Grodzkie powstanie na wysokości ul. Elżbietańskiej. W związku z tym przedłużone zostaną perony tramwajowe, by można było na nie dotrzeć bez konieczności schodzenia pod ziemię. W tym miejscu powstanie też sygnalizacja świetlna.

Miasto jest zdeterminowane do realizacji inwestycji, która jest zapowiadana od lat. Ma ona jednak też przeciwników, głównie kierowców, którzy twierdzą, że dołożenie kolejnych świateł na głównej ulicy przelotowej przez centrum miasta sparaliżuje ruch.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 r. otwarte zostało przejście między LOT-em a Forum Gdańsk.

Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte

Pytanie o to, kiedy nastąpi budowa nowego przejścia przy dworcu, wystosowała do władz miasta, w formie interpelacji, radna Emila Lodzińska.

W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie. W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie.
Ze względu na zmiany prawa budowlanego trwa obecnie aktualizacja dokumentacji projektowej dla powyższego przejścia. Odbiór dokumentacji planowany jest na przełom I i II kwartału [marzec-kwiecień - dop. red.]. Następnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wystąpi o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Przetarg na roboty budowlane planowany jest na drugą połowę 2023 r. - taką odpowiedź przygotował zastępca prezydenta Piotr Grzelak.
To oznacza, że nowe przejście powinno powstać w 2024 r.
bra

Opinie (472) ponad 10 zablokowanych

  • Ten kwik mieszkańców Banina i Straszyna (1)

    Melodią dla uszu mych

    • 12 23

    • głównie Elbląga

      • 5 4

  • W końcu coś dla ludzi (5)

    To przejście jest bardzo potrzebne i jego miejsce wydaje się być bardzo dobre. Idealne dojście do przystanków autobusowych z jednej i drugiej strony.
    W końcu będzie szansa na ożywienie tej części miasta.
    Ale widzę, że większość woli wchodzić i schodzić po schodach, przepychać się w tunelu.
    Miasto powinno być dla wszystkich, nie tylko dla kierowców. Idziemy w dobrą stronę. Przejście przy Bramie Wyżynnej to był strzał w dziesiątkę. Czekam na nowe przejście przy dworcu z niecierpliwością!

    Chociaż jedną rzecz nasi odklejeni urzędnicy zrobią dobrze. Ufff

    • 19 34

    • Miejsce beznadziejne. Jeszcze wydłuży dojście do peronów SKM. Dramat. Najlepiej jakby tego przejścia w ogóle nie było. A jak już musi być to w miejscu dawnego przystanku 130, 184 Czyli z prawej strony KFC patrząc od Krewetki

      • 8 4

    • Jakie ożywienie, co Ty bredzisz

      • 10 5

    • A na przejściu sie nie przepychasz? (1)

      • 7 3

      • Nie, idę normalnie

        Poza tym będzie wybór - część pójdzie tunelem, część przejściem - zrobi się luźniej

        • 4 7

    • a skąd ci ludzie maja iść przez to przejście do autobusów ?!

      wysiadający przy dworcu nadkładają z 200m a wsiadający są po "właściwej" stronie drogi.

      • 5 4

  • No deb......e tego nie da się inaczej skomentować

    • 21 9

  • nigdy nie powinno powstać (1)

    • 22 14

    • De...le to korkuja non stop Podwale. Jedna osoba w jednym aucie

      • 6 6

  • Po co miejsca na taxi jak oni i tak na przystanku stana

    • 9 3

  • To po co były te wszystkie tunele. (1)

    Za PRLu mieliśmy lepszych inżynierów z głową i pomysłem. Dziś to patodeweloperka

    • 33 15

    • Szkoda, że ci świetni inżynierowie

      Nie wprowadzili aut w tunele tylko ludzi

      • 8 7

  • tramwaj (1)

    Jak powstanie kolejne przejście to tramwaj od Gdańska Głównego do Śródmieścia skm będzie przejeżdżał chyba 15 minut. Już przez przejście obok Forum czas przejazdu się wydłużył. Komunikacja miejska powinna mieć priorytet.

    • 23 5

    • Ale w czym problem

      Prezydenci nie jeżdżą tramwajem

      • 9 2

  • Kolejna strata pieniędzy

    Kolejna strata pieniędzy na coś co jest zbędne. Jest przejście podziemne które funkcjonuje od lat. Może zacznijcie budować drogi tam gdzie ich brakuje, chodniki i ścieżki rowerowe w południowych dzielnicach!

    • 29 9

  • (1)

    Niegospodarność prezydentów Gdańska podlega kodeksowi karnemu.

    • 21 12

    • Zglosiles do prokuratury?

      • 3 0

  • Piękna zmiana. Miasto dla ludzi, a nie dla samochodów. (3)

    • 19 30

    • Tak, ale tylko pieszych. (1)

      Rowerzystów, hulajnogowców i rolkarzy wyrzucić z miasta!!!

      • 5 3

      • czegoś nie rozumiesz.

        Jak będzie przejście dla pieszych, będzie także przejazd dla rowerów - tak jak przy Bramie Wyżynnej. Dziwne, że autor artykułu o tym nie wspomniał.

        • 3 2

    • miasto tez nie dla komunikacji miejskiej bo przejazd tramwajem/autobusem przez centrum zajmie ponad 10 min jak nie wiecej. Bo tylko na swiatłach stać co chwile bedzie. Pomysl genialny jak zniechecic ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane