• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przygotowania do budowy przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk Główny

bra
21 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (472)
Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki. Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki.

Na przełomie marca i kwietnia gotowy ma być projekt przejścia dla pieszychMapka przy dworcu Gdańsk Główny, uwzględniający niedawne zmiany w prawie budowlanym. Wówczas nic już nie powinno stanąć na przeszkodzie przed wydaniem zgody na budowę. Przetarg ma być ogłoszony w drugiej połowie roku.



Przejście naziemne przy LOT-cie utrudnia przejazd przez centrum?

We wrześniu ub.r. zmieniły się przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych. Zniknął z nich zapis dotyczący minimalnej odległości między przejściami dla pieszych.

Wcześniej wojewoda Dariusz Drelich odmówił wydania zgody na budowę nowego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku, powołując się właśnie na to, że nowe przejście będzie zbyt blisko innego, już istniejącego.

Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m. Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m.
Przejście przez Podwale Grodzkie powstanie na wysokości ul. Elżbietańskiej. W związku z tym przedłużone zostaną perony tramwajowe, by można było na nie dotrzeć bez konieczności schodzenia pod ziemię. W tym miejscu powstanie też sygnalizacja świetlna.

Miasto jest zdeterminowane do realizacji inwestycji, która jest zapowiadana od lat. Ma ona jednak też przeciwników, głównie kierowców, którzy twierdzą, że dołożenie kolejnych świateł na głównej ulicy przelotowej przez centrum miasta sparaliżuje ruch.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 r. otwarte zostało przejście między LOT-em a Forum Gdańsk.

Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte

Pytanie o to, kiedy nastąpi budowa nowego przejścia przy dworcu, wystosowała do władz miasta, w formie interpelacji, radna Emila Lodzińska.

W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie. W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie.
Ze względu na zmiany prawa budowlanego trwa obecnie aktualizacja dokumentacji projektowej dla powyższego przejścia. Odbiór dokumentacji planowany jest na przełom I i II kwartału [marzec-kwiecień - dop. red.]. Następnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wystąpi o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Przetarg na roboty budowlane planowany jest na drugą połowę 2023 r. - taką odpowiedź przygotował zastępca prezydenta Piotr Grzelak.
To oznacza, że nowe przejście powinno powstać w 2024 r.
bra

Opinie (472) ponad 10 zablokowanych

  • I znowu te same komentarze co podczas budowy przejścia koło lot-u (49)

    Pokażcie mi ten gigantyczny korek koło lotu, który wcale nie jest przedłużeniem korka do Huciska.
    Pokażcie te rzesze rannych pieszych które niechybnie miały się pojawić, bo będą biegać do tramwaju na czerwonym.
    No i oczywiście, zgodnie z komentarzami sprzed paru lat, nikt z przejścia koło lotu nie korzysta.

    • 181 267

    • Przecież codziennie jest tam korek. (6)

      • 63 41

      • przed przejściem też był. nic się nie zmieniło

        • 51 44

      • (2)

        i ten korek jest taki sam jaki byl zanim wybudowano przejscie. ani sie nie zmniejszyl ani sie nie zwiekszyl.

        • 49 30

        • (1)

          Taki sam? Ale bzdura. Jeździsz w ogóle autem?

          • 16 23

          • Tak, taki sam. A ty tam jeździsz?

            I tak jest zakorkowane między lotem a huciskiem, różnica żadna

            • 15 7

      • Zgadza się, identyczne jak wcześniej, bez przejścia

        Samochody stoją zarówno przed jak i za przejściem, samo przejście zwiększa korek o 10 metrów

        • 18 5

      • No i dobrze. Nie podoba się to zostaw dizla pod oborą w Żukowie.

        • 11 10

    • (1)

      Chyba ranem ani popołudniem nie jeździsz w tamtych okolicach. Jest jakaś masakra, zaraz kolejnym krokiem Dukiewicz będzie zakaz samochodów w centrum, aby ratować się przed upadkiem jednocześnie wbijając sobie gwóźdź do trumny. Przyjdą wybory, to zostanie wyjaśniona - zamiast zwiększać przepustowość ulic, to definitywnie zmniejsza.

      • 46 30

      • Wyjaśnij proszę w jaki sposób zmniejszyła się przepustowość przy locie?

        Jak jest korek, to jest zatkane również od lotu do Huciska i nic się nie zmienia. A jak korka nie ma, to światła są zsynchronizowane z tymi na Hucisku. Z kolei w kierunku Wojciecha światła były od bardzo dawna i przejście nic nie zmieniło.

        • 15 10

    • Teraz przejscia naziemne na perony kolejowe.

      • 27 11

    • Codziennie rano? Ślepy jesteś?

      • 10 6

    • Korek jest mniejszy o mnie, bo czując pismo nosem co się tam będzie działo, skręcam ulicę wcześniej. Zaczęło się robić jak za PRLu gdzie władza kombinowała jak ludziom utrudnić życie, a ludzie - żeby się z tego jakoś wykaraskać.

      • 20 19

    • Mydlenie oczu (10)

      Prawda jest taka, że jak pieszy idzie chodnikiem i che przejść na drugą stronę przechodzi w miejscu, gdzie ma w danym momencie najbliżej przejście na drugą stronę. Jeżeli przejścia byłyby co 200 metrów na każde znaleźliby się chętni. To, że ludzie przechodzą przez to przejście nie oznacza, że musiało powstać. Nie było na mieście żadnych akcji, że mieszkańcy się tego domagali. Inny przykład. Jak kierowca wjeżdża na parking przed sklepem i chce zaparkować auto parkuje najbliżej wejścia jak się da, a nie tam gdzie dalej. Podobnie pieszy jak chce przejść na drugą stronę to przechodzie gdzie bliżej, a nie np 50 metrów dalej. Wynika to z wygody, czasami z lenistwa. Prawda jest tylko jedna. Przejście obok Bramy Wyżynnej nie musiało powstać. Tak samo jak obok dworca głównego nie musi powstać.

      • 26 38

      • musiało

        • 12 13

      • słaby argument, samochody też nie muszą jeździć, rozumiem że budowa dróg to mydlenie oczu?

        • 24 11

      • "Mydlenie oczu" - doskonały komentarz

        Czyli wystarczy jedno przejście na powiat, bo jak nie będzie przejść, to nie będzie już pieszych!

        • 19 8

      • "Nie było na mieście żadnych akcji, że mieszkańcy się tego domagali." LOL

        • 13 9

      • (3)

        Bardzo popieram te wypowiedz. To ze ludzie wjezdzaja samochodami do centrum to tylko dlatego, ze moga i sa leniwi. Jesli im sie te mozliwosc zabierze, to oni sobie spokojnie poradza jezdzac innymi drogami. Chyba nigdy nie widzialem takiego poparcia dla wyrzucenia samochodow z centrum jak w tym komentarzu. Brawo! Popieram calym sercem!

        • 29 9

        • (1)

          I nie mogą wjechać do centrum bo całe centrum obejmuje Strefa Ograniczonej Dostępności

          • 5 5

          • Ale wjeżdżają, bo mają w 4 literach zakazy.

            • 9 1

        • a gdzie ty widzisz...

          te inne drogi??!

          Zmień okulistę...
          Może z oczami coś się da zrobić...
          Bo na głowę to już stanowczo za późno...

          • 3 3

      • (1)

        Prawda jest taka, że jak automobilista jedzie autkiem i che zaparkować parkuje w miejscu, gdzie ma w danym momencie najbliżej wolne miejsce parkingowe. Jeżeli parkingi byłyby co 2 metry na każdy znaleźliby się chętni. To, że ludzie parkują na jakimś parkingu nie oznacza, że musiał powstać.

        • 3 2

        • Oj tam, wolne miejsce parkingowe od razu. Wystarczy kawałek chodnika, lub trawnika. Bo to przecież "tylko na chwilę". A w ogóle, to "miasto powinno budować więcej parkingów" ;)

          • 1 1

    • Kiedyś nie było korka od Stogów, teraz jest cały dzień (3)

      Dodatkowo autobusy z Oruni mają problem legalnie zmienić pas, aby dostać się na przystanek ale to też nie problem przejścia... Kiedyś była przerywana od zjazdu po przystanek, a teraz? Kawałeczek za zjazdem czyli w korek i za przejściem prosto wjazd na przystanek... Ale zrobiło się lepiej ...

      • 24 12

      • nie było korka od stogów, hahahhaha, powiedz skąd bierzesz piguły bo srogie :D

        • 14 15

      • Co ma przejście przy locie w kierunku Huciska do Stogów??? (1)

        Bo przejście na jezdni w kierunku Wojciecha niczego nie zmieniło, światła tam były już wiele lat wcześniej

        • 7 5

        • A co ma Wojciech do Stogów? Dojazd od strony Stogów do LOTu stoi w korku. Już rozumiesz? Warto czasem spojrzeć poza czubek własnego nosa.

          • 2 0

    • Najgorsi to są ludzie (5)

      Wbiegają pod samochody na czerwonym świetle. widzą z daleka tramwaj i lecą jak muchy do g

      • 13 15

      • Więcej ludzi w tramwaju to mniejsze korki. (2)

        Gdyby Ci ludzi uzywali samochodów to korki byłyby większe. W Stanach masz 20 pasów i tez są korki.

        • 17 11

        • na południu gdańska jest tylko jeden korek

          bo innych dróg nie ma.

          • 4 3

        • Za to większe tłoki

          • 2 1

      • najgorsi są kierowcy, którzy widzą żółte z odległości 100 m i rozpędzają dizla i wjeżdżają w pieszych na czerwonym.

        Dać po 200 pkt i po 10 tys grzywny to się nauczą

        • 9 8

      • Cytuję

        Pokażcie te rzesze rannych pieszych które niechybnie miały się pojawić, bo będą biegać do tramwaju na czerwonym.

        • 11 3

    • Kierowcy zapowiadali że będzie więcej spalin i badania to potwierdziły - trójmiejscy kierowcy mają największe spalanie w kraju (9)

      • 8 12

      • jakie badania, prosze o źródło (4)

        • 6 5

        • "Najwięcej CO2 wyemitowały auta w Trójmieście" (3)

          Czytaj więcej na: https://moto.trojmiasto.pl/W-ktorym-miescie-przejechanie-10-km-trwa-najdluzej-Jak-wypadlo-Trojmiasto-n175422.html

          • 6 7

          • W porównaniu z Kościerzyną czy Kartuzami, to zgoda. (1)

            • 2 3

            • W porównaniu np. z Warszawą, Krakowem, Katowicami czy Łodzią

              • 3 0

          • Nie rób korka z logiki

            W jaki sposób porównanie emisji w Gdańsku z innymi miastami ma dowodzić, że "spalanie wzrosło"?

            • 0 2

      • może mieć to związek z dość sporymi wzniesieniami w Gdańsku (1)

        • 2 5

        • ale jeździ się dzięki temu

          z górki...

          • 0 0

      • Trojmiasto zajelo 151 miejsce z 600 zbadanych (1)

        Czyli moze nie tak znowu najwieksze skoro w 150 bylo wieksze

        • 0 3

        • 600 miast w Polsce?

          • 3 0

    • Korzysta !

      • 0 2

    • Przejście Lot. (2)

      Przejście przy Locie jest oblegane przez ludzi. Można w niedzielę przejść się i zobaczyć.
      Te zmiany są w dobrym kierunku powoli przypominamy kraj europejski a nie wschodni taki jak Indie czy Pakistan.

      • 24 20

      • W Pakistanie są przejścia podziemne? Z tego co widziałem na róznych filamch o tym państwie, a trochę widziałem (1)

        (Islamabad, Karachi) przeważnie buduje się przejeścia naziemne, powyżej poziomu jezdni.

        • 8 2

        • w dodatku w Indiach i w Pakistanie ..

          ... ludzie regularnie łażą po jezdniach, wzdłuż i w poprzek, razem ze skuterami, osłami, tuk-tukami i samochodami. Właśnie idziemy w tym kierunku, jakby co.. :)

          • 7 6

    • Bo ciągle te same rusko-konf. trolle siedzą i piszą. Płącą im.

      Niedawno sam prigożyn potwierdził.

      • 2 8

    • Powinni budować przejścia podziemne, nad nimi przejście dla pieszych a nad tym dołożyć jeszcze kładkę. To powinien być już standard w naszym mieście.

      • 4 2

  • Widocznie korki są małe i miasto nie ma na co kasy wydawać

    ..... ale spoko przewiezie ktoś kogoś na masce, ktoś komuś wjedzie w tylek, ustawi się rządek tramwajów w oczekiwaniu na przejazd, autobusy i samochody zaczną stać w korkach i wtedy kierowcy i pasażerowie będą klnąć, ale co tam pani prezydent nie zwraca na takie rzeczy uwagi, lepiej dyplomacji uczyć i zbierać lajki i gratulacje na fb .

    • 27 7

  • Już widzę jak zawodowe wąsy

    Całymi dniami wykonują rotację na kiss & go.

    • 5 3

  • Kładka? (4)

    Może warto zacząć rozważać kładki?

    • 14 17

    • Kładki zamiast mostów przez Martwą Wisłę

      • 2 0

    • (1)

      w środku miasta w samym centrum kładkę? Serio?

      • 13 1

      • Wygląda na to, że dla pewnego rodzaju ludzi w tym mieście ideałem miasta jest Kinszasa, Lagos czy Dżakarta

        • 7 1

    • jak w jakiejś Bielsko-Białej

      • 0 0

  • oszczedzanie (7)

    Miasto miało oszczędnie wydawać środki. Może zamiast wyłączać latarnie, zrezygnujmy z naprawdę niepotrzebnej kosztownej inwestycji. Po drugie po co pchać ludzi pod koła samochodów, może głosu rozsądku trzeba posłuchać.

    • 203 65

    • Dbajmy o najsłabyszych. (3)

      Tylko tam jest pełno schodów i nie ma wind na przystankach tramwajowych. Raz widziałem ojca z corka niepełnosprawna to ja wnosił na rękach a potem wozek. To było raczej smutne. Dwa ze starsi ludzie i kobiety z dziecmi maja problem z tymi schodami.
      W krajach skandynawskich odchodzi się od schodów.

      • 15 14

      • (1)

        Lepiej tękase wydać na windy. Byłoby bezpieczniej

        • 9 11

        • windy?

          w którym miejscu umieścić windy aby było bezpieczniej. Nie bez powodu są tam wciągarki, bo nie ma jak wind na przystanku tramwajowym umieścić tak aby można było potem dotrzeć do tramwaju.

          • 6 4

      • Normalny człowiek to by pomógł facetowi, a nie z zaciekawieniem oglądał.

        • 4 6

    • następny przyspawany do siedzenia kierowcy...

      ehhhh

      • 9 12

    • Przejście niepotrzebne? Tak uważasz? (1)

      To bierz wózek dziecięcy z dzieckiem w środku i kilkoma kilogramami zakupów i pokonaj te schody 10 razy pod rząd. Nagraj film jak to robisz żeby wszyscy rodzice uwierzyli że te schody to nic trudnego. No ale jesteś mocny tylko w pisaniu tutaj a pewnie po drugim wniesieniu wózka po schodach byś wymiękł. A może lepiej - wsiadaj do wózka inwalidzkiego i wjedź bez pomocy na ten przystanek. Pokaż wszystkim że to możliwe bo teraz to tylko kierowcy przejeżdżający obok tak twierdzą ale nigdy tego nie zrobili. Śmiało kierowcy, pokażcie jak bardzo dobrze ten przystanek jest dostosowany.

      • 8 9

      • Zakupy robisz na dworcu? Szacun.

        • 4 2

  • Chcą zniechęcić do jazdy samochodami

    A efekt będzie odwrotny. korki plus wdychanie spalin.

    • 33 8

  • Kolejna niepotrzebna inwestycja (2)

    Gdańsk robi się miastem dla turystów a nie mieszkańców. Zamiast zrobić remont mostu na ul. Toruńskiej albo mostu który prowadzi na Olszynkę za stadionem GKS zrobili nowy zwodzony most na wyspę spichrzów.
    Teraz zamiast zrobić nowe chodniki wyremontować drogi lub je załatać robimy przejście bez którego miasto bez problemu funkcjonuje. Bardzo łatwo wydaje się nie swoje pieniądze, może warto posłuchać ludzi którzy żyją tutaj i jakie maja problemy a nie robić coś pod publikę.

    • 43 9

    • Ale po co remontować mosty (1)

      dla pieszych nośność jest wystarczająca, a remonty kosztują krocie. Zakazać ruchu samochodowego i wszyscy będą zadowoleni

      • 1 4

      • Do czasu

        gdy w twojej Żabce w centrum zabraknie sojowego latte z robaczkami, bo dostawa nie mogła dojechać.

        • 5 1

  • (5)

    Do wszystkich fanów przejść podziemnych - ciekawe czy będziecie tak samo szczęśliwi jak będzie ulewa a tunel będzie cały w wodzie.

    • 10 36

    • kałuza

      Ochlapywanie przez przejezdzajace samochody po zapadnietych ulicach cie nie martwi?

      • 20 1

    • Raz na 30 lat.

      • 6 1

    • Na grunwaldzkiej nie ma tunelu a przy ulewie wszyscy tona

      • 11 1

    • A kiedy był?

      • 4 1

    • A była ulewa , ze tunel był w wodzie?

      Jeśli tak to kiedy?

      • 6 2

  • mieszkaniec (4)

    Po komentarzach widzę ,że dużo ludzi tkwi mentalnie jeszcze w latach 50-tych w których samochód był kierunkiem rozwoju i postępu cywilizacyjnego . Świat rozwija się obecnie w innym kierunku , transport publiczny , dostępność piesza , wyłączenia całych kwartałów z ruchu samochodowego, czyste powietrze - Kopenhaga , Berlin . Gdańszczanie czy zgodzilibyście się na ruch samochodowy na Długiej ?... Chyba nie .... To dlaczego wychodząc na dworcu pół milionowego miasta chcecie aby przyjezdny, mieszkaniec czy też turysta chodził jak KRET po podziemiach ... To już było...Przecież windy z przystanków do tych podziemi kosztują majątek . Każdy kiedyś będzie stary . Nie dla ludzi , schody i podziemia.

    • 17 41

    • To ludzie mentalnie z ruskiego mira... marzy im się prospekt Lenina, Dzierżyńskiego i Putina

      • 3 6

    • Podwale Grodzkie to NIE jest Długa! Podwale Grodzkie to teren POZA dawnymi murami, POZA centrum miasta! (1)

      Cały czas blokujecie akurat te drogi, którymi samochody omijają centrum miasta. To właśnie dzięki drogom jak Podwale Grodzkie czy Okopowa można ominąć kwartał przeznaczony dla pieszych, jak Główne Miasto. Blokując je tylko korkujecie miasto i powodujecie że kierowcy w Trójmieście mają największe spalanie w całej Polsce.

      • 11 4

      • O grubo, nawet nie wiesz gdzie jest centrum miasta xD

        Jeśli historyczną osadę bierzesz za centrum to współczuję

        • 2 10

    • Świetnie więc zróbmy przejścia naziemne przez tory kolejowe skoro nie dla ludzi schody i podziemia

      • 0 0

  • Pani prezydent ja jestem szarym obywatelem......

    .... ale mam prośbę - niech Pani już nie kandyduje, niech już Pani uczy tej dyplomacji.....Czasem zaglądam na Pani fb, a tam teksty typu: Smacznej, kawusi , Miłego dzionka, obrazki kwiatków , teksty pisane przez osoby w wieku dojrzałym, które cieszą się jak coś napiszą na komputerze - "popatrz wnusiu umiem obsługiwać komputer". Niestety ale znaczna część osób, które na Panią głosowały tego nie uczyni i nie zaufa Pani w kolejnych wyborach.

    • 43 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane