• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przygotowania do budowy przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk Główny

bra
21 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (472)
Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki. Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki.

Na przełomie marca i kwietnia gotowy ma być projekt przejścia dla pieszychMapka przy dworcu Gdańsk Główny, uwzględniający niedawne zmiany w prawie budowlanym. Wówczas nic już nie powinno stanąć na przeszkodzie przed wydaniem zgody na budowę. Przetarg ma być ogłoszony w drugiej połowie roku.



Przejście naziemne przy LOT-cie utrudnia przejazd przez centrum?

We wrześniu ub.r. zmieniły się przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych. Zniknął z nich zapis dotyczący minimalnej odległości między przejściami dla pieszych.

Wcześniej wojewoda Dariusz Drelich odmówił wydania zgody na budowę nowego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku, powołując się właśnie na to, że nowe przejście będzie zbyt blisko innego, już istniejącego.

Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m. Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m.
Przejście przez Podwale Grodzkie powstanie na wysokości ul. Elżbietańskiej. W związku z tym przedłużone zostaną perony tramwajowe, by można było na nie dotrzeć bez konieczności schodzenia pod ziemię. W tym miejscu powstanie też sygnalizacja świetlna.

Miasto jest zdeterminowane do realizacji inwestycji, która jest zapowiadana od lat. Ma ona jednak też przeciwników, głównie kierowców, którzy twierdzą, że dołożenie kolejnych świateł na głównej ulicy przelotowej przez centrum miasta sparaliżuje ruch.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 r. otwarte zostało przejście między LOT-em a Forum Gdańsk.

Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte

Pytanie o to, kiedy nastąpi budowa nowego przejścia przy dworcu, wystosowała do władz miasta, w formie interpelacji, radna Emila Lodzińska.

W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie. W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie.
Ze względu na zmiany prawa budowlanego trwa obecnie aktualizacja dokumentacji projektowej dla powyższego przejścia. Odbiór dokumentacji planowany jest na przełom I i II kwartału [marzec-kwiecień - dop. red.]. Następnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wystąpi o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Przetarg na roboty budowlane planowany jest na drugą połowę 2023 r. - taką odpowiedź przygotował zastępca prezydenta Piotr Grzelak.
To oznacza, że nowe przejście powinno powstać w 2024 r.
bra

Opinie (472) ponad 10 zablokowanych

  • K.. tragedia :/ przecież tunel tam to jest mistrzostwo! (1)

    • 18 18

    • dla samochodów nie ma, a powinien być.

      • 7 3

  • Jakby ulice wpuścić w tunel to rozumiem.. ale takie coś ??

    • 20 14

  • Niepotrzebne przejścia i więcej korków

    Te przejścia w centrum to najgłupsza decyzja miasta odkąd żyję

    • 45 20

  • Potężne korki, ponad połowa z 11 pasów tylko dla zbiorkomu a ekoświry w urzędzie miejskim jeszcze bardziej korkują miasto (5)

    Do tego zakaz samochodów spalinowych, samolotów, a mięso i nabiał chcą nam zastąpić robakami. Z resztą mówił o tym w RMF FM sam dyrektor programowy Greenpeace, z wykształcenia antropolog, który wygląda jak Lenin i chce to wprowadzić takimi metodami, jak Lenin wprowadził komunizm.

    Może bym nie wierzył w te robaki i uwierzył Trzaskowskiemu że to manipulacja, ale jeśli na własne oczy widzę że w czasie gdy jest coraz więcej mieszkańców = samochodów = korków oni zamiast poszerzania ulic albo je zwężają albo budują niepotrzebne przejścia naziemne, albo zmuszają nas do rowerów wzorem Holandii, która właśnie teraz powoli likwiduje hodowlę bydła, to jednak wierzę że ekoświry dorwały się do władzy i chcą nam zgotować straszny los.

    Dlatego musimy na najbliższych wyborach odciągnąć ekoświry od koryta.

    • 48 33

    • (4)

      Jak wrócisz do swojego Grajewa to jeszcze przez parę lat ci nic nie grozi... a jak rozważysz przeprowadzkę jeszcze trochę dalej na wschód, to może będziesz mógł z satysfakcją przeżyć całe życie bez tych gejropejskich wynalazków

      • 10 10

      • Jestem z Gdańska dlatego przeraża mnie co robią z moim rodzinnym miastem (3)

        Jak w czasie jednej kadencji można tak rozwalić miasto!?

        • 13 10

        • To, że ludzie mogą normalnie się przemieszczać (1)

          To jest rozwalanie miasta?
          Proponuję wizytę u psychiatry.

          • 12 13

          • Nie mogą, bo stoją w korkach

            • 9 6

        • ta, znam takich "Gdańszczan"

          co to po wizycie "na Starówce" jadą "na Oliwę"

          • 3 2

  • samochodziarzy j. prądem (9)

    Jeżdzę samochodem, hulajnogami elektrycznymi, rowerem tradycyjnym, rowerem elektrycznym oraz chodzę.
    Rozumiem, że punkt widzenia się zmnienia w zależności od środka transportu, ale wiem, że samochodziarze są najgorsi.

    Drą te mordy, pozbawieni jakiejkolwiek empatii i wyobraźni.

    Miasto jest dla ludzi a przejście w tym miejscu upłynni przemieszczanie się tychże ludzi bardzo, a w bardzo niewielkim stopniu utrudni co niektórym przejazd przez centrum miasta. Samochodziarze tego nie są w stanie (lub nie chcą) zrozumieć.

    • 30 44

    • (5)

      A zauważyłeś może, że w samochodach też są ludzie .... trzeba myśleć o wszystkich. Przejścia podziemne poprawiają bezpieczeństwo pieszych i upłynniają ruch samochodowy - win-win. Przejścia naziemne ułatwiają poruszanie się pieszym - ale narażają ich na niebezpieczeństwo bo ruch samochodowy jest coraz większy - zwłaszcza w centru naszego chorego miasta, no i oczywiście powodują większe korki - czyli utrudniają życie ludziom którzy jeżdżą samochodami, tramwajami, autobusami.

      • 15 7

      • O samochodach myślało się ciągle (1)

        W końcu zaczęło się myślenie o pieszych

        • 9 7

        • A

          Takie bzdety to opowiadaj kolega w urzędzie

          • 2 0

      • ruch samochodowy nie musi być coraz większy (2)

        w dobrze zarządzanych miastach, w których wdraża się konsekwentnie program poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów oraz komfort i bezpieczeństwo dostępu do przystanków transportu miejskiego, ruch samochodów maleje i jakość życia w mieście rośnie. W każdym mieście świata samochody - najbardziej terenochłonne środki transportu - powodują utrudnienia poruszania się wszystkim - również tym kierowcom, którzy nie mają alternatywy. Tutaj podejmowana jest próba poprawy warunków korzystania z wielu alternatyw samochodu, liczę na to, że to ogarniesz, ale to jest możliwe jedynie gdy wysiądziesz z samochodu choć na chwilę.

        • 2 5

        • Po co mam wysiadać z samochodu skoro, dzięki działaniom hrabiny i jej otoczenia, podróżowanie zbiorkomem jest coraz mniej opłacalne?
          Mam płacić coraz to wyższe ceny za takie benefity jak: spóźniony tramwaj, przepełniony autobus, brak klimatyzacji, śpiący kloszard w co drugim pojeździe, ukochany zapaszek niemytych pach w lato oraz bitwy o miejsce ze znudzonymi życiem emerytami?
          Nie mój problem, że nie umiesz zdać prawa jazdy i kipiesz jadem na kierowców.

          • 1 1

        • Te wszystkie miasta mają jedną cechę wspólną: dobrze rozwiniętą sieć metro, które jest jedyną prawdziwą alternatywą dla aut

          Najpierw wybudujcie sieć metro, wtedy część kierowców przesiądzie się z samochodów na metro i dopiero wtedy można myśleć o redukowaniu przepustowości dla samochodów. Redukcja przepustowości bez sieci metro prowadzi tylko do coraz większych korków.

          • 1 1

    • Ja

      Ola zjedz snickersa i powoli koncz swoja kadencje

      • 1 0

    • Nie masz auta na pewno

      Misiu kolorowy, weź sobie zrób przejcie z klatki w bloku do hali garażowej, albo tunel dla pieszych pod wiaduktem. Te wariacie albo tunel dla pieszych pod tunelem pod martwą wisłą.

      • 0 1

    • Ej, "operator wszystkiego", znasz takie powiedzonko, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego?

      • 0 2

  • Cyrk trwa

    Produkcja przejść naziemnych obok istniejących podziemnych trwa w najlepsze. Trzeba jak najwięcej tego narobić, bo wybory samorządowe za rok. Idziemy na rekord. Szybko, tani i funkcjonalnie. Wszyscy będą zadowoleni. Poprawi się wyjazd z zatoki dla autobusów, bo będzie mniej miejsca, poprawi się wjazd tramwajów na przystanki, bo będzie mniej miejsca. Wydłuży się czas przejazdu tramwajów. Poprawi się bezpieczeństwo dla pieszych, bo tunelem jest nudno, nie ma adrenaliny. Motorniczy i kierowcy komunikacji miejskiej już nie mogą się doczekać. Tak się robi porządek. Uczcie się urbanistyki.

    • 41 17

  • Oj Ola (4)

    Oby była to Twoja ostatnia kadencja.

    • 61 18

    • Tez mam taka nadzieję (2)

      • 15 5

      • (1)

        Ja też

        • 15 4

        • Ja również

          • 11 4

    • Badania wykazują, że coraz więcej mieszkańców miast rozumie potrzebę zmiany kierunku przesuwania granicy kompromisu

      między oczekiwaniami różnych mieszkańców, poruszających się różnymi środkami transportu. Dotychczas kierowcy zawsze mieli wyściełany czerwony dywan: to za komuny wprowadzono prawo parkowania samochodów na chodnikach, mimo tego, że jak sama nazwa wskazuje, chodniki są do chodzenia. Jeżdżenie rowerem po nich nie stwarza większych problemów - co widać i słychać i czuć, o ile nie są zawalone zaparkowanymi samochodami.

      • 0 6

  • Nowa akcja Dulkiewicz - Zakorkujmy Gdańsk jeszcze bardziej! (10)

    • 64 19

    • (8)

      Korkuja kierowcy. Jedna osoba w jednym samochodzie

      • 14 13

      • Polska jest wolnym i demokratycznym panstwem (6)

        nikt nie będzie mówił ile osób ma przebywać w samochodzie,co Polak ma jeść i jak się ubierać.

        • 11 13

        • (4)

          Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. A ten drugi ma już dość tuneli i schodów.

          • 13 12

          • (2)

            To nie jest pojęcie wolności a głupoty, bezsensowne wydawanie pieniędzy.

            • 9 10

            • Wg mnie to nie jest bezsensowne wydawanie pieniędzy. (1)

              I co mi zrobisz?

              • 8 6

              • no np jesli chodzi o mnie to chetnie bym ci rąbnał

                • 2 2

          • Ale gdy musi udać się na pociąg to schody już nie przeszkadzają?

            • 0 0

        • To stoj dalej i narzekaj na korki

          • 4 2

      • A ludzie robią tłoki w komunikacji miejskiej

        • 0 0

    • Ja bym tą akcję nazwał inaczej

      Najważniejszy jest człowiek...

      • 5 3

  • Przejście naziemne już dawno powinno tam powstać

    • 18 45

  • (2)

    Bardziej niż przejście naziemne potrzebne jest poszerzenie peronów tramwajowych.

    • 31 10

    • pomysł

      Po co sie rozdrabniac pomalowac w pasy wszystkie ulice w miesciekazdy nedzie sobie przechodził gdzie bedzie chciał A kto za to zapłaci? ano kierowcy tylko ze oni nie beda mieli gdzie jezdzic ale o tym pomyslimy pozniej .Najwyzej opodatkujemy za chodzenie pieszych

      • 5 7

    • jak będzie przejście naziemne, to pasażerowie szybciej będą przechodzić z nich w obie strony i problem się rozwiąże

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane