- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (73 opinie)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (31 opinii)
- 3 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (69 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (228 opinii)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (247 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (164 opinie)
Radni Gdyni proszą: pamiętajcie o OPAT!
Nic nie wskazuje na to, by w tym roku ruszyły przygotowania do budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. W związku z tym radni Gdyni oficjalnie zaapelowali do władz wojewódzkich i rządu o uwzględnienie OPAT w planie budowy dróg krajowych w najbliższym czasie.
Gdynia wraz z ościennymi gminami wykonała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i to było właściwie wszystko, na co było stać samorządową koalicję. Trwa lobbing o środki centralne, bo sam projekt będzie kosztował miliony, a budowa trasy ok. miliarda. Na to Gdyni i jej partnerów nie stać.
- To dobry moment na tego typu apele. Teraz zaczyna się poważna dyskusja o wykorzystaniu pieniędzy z Unii Europejskiej na infrastrukturę. Warto się w związku z tym przypomnieć w tej kwestii na szczeblu lokalnym i centralnym. Bez wsparcia z budżetu krajowego i unijnego ta trasa po prostu nie powstanie - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte głosami wszystkich radnych rezolucje trafią na biurka: marszałka województwa Mieczysława Struka oraz ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomira Nowaka. Radni argumentują w niej, że OPAT pomoże nie tylko mieszkańcom, ale turystom i inwestorom.
- Lobbując za tą drogą napotykamy mur nie tyle techniczny, czy finansowy, ale głównie związany z brakiem zrozumienia ze strony osób podejmujących decyzje dotyczące budowy dróg krajowych - zaznacza Stępa.
Niezrozumienie dotyczy określenia charakteru, jaki miałaby mieć droga. Samorządowcy stoją na stanowisku, że będzie to trasa ponadlokalna, służąca nie tylko mieszkańcom Trójmiasta i Pomorza. Z tym nie chcą zgodzić się władze centralne.
- Pięć lat temu podpisaliśmy umowę, by rozpocząć projektowanie inwestycji. Chcieliśmy pokazać naszą determinację. Jednak bez wpisania na listę planowanych dróg krajowych, nie możemy dalej pracować przy projekcie. Ranga tej drogi, która nie mam wątpliwości jest ponadlokalna, powinna zostać wreszcie właściwie oceniona - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Podobne rezolucje mają uchwalić w najbliższym czasie gminy i powiaty ościenne, z którymi było wykonywane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.
OPAT można na razie oglądać na efektownych wizualizacjach
Opinie (104)
-
2013-04-25 13:32
Morska
A kiedy będzie remont nawierzchni na Morskiej????
Odpuśćmy sobie OPAT, bo nie długo po Morskiej będą jeździć tylko suvy i terenówki- 8 4
-
2013-04-25 10:52
Mały las (1)
Skoro miasto Gdynia walczy o OPAT ,to dlaczego w miejscu gdzie ma się zaczynać zasadziło mały las ? (pas rozdzielający na końcu obwodnicy ).
- 7 3
-
2013-04-25 11:34
Bo sami nie wierzą, że to się uda.
Albo i nie chcą by się to udało, tak mogą co 4 lata obiecywać, że zrobią OPAT, nawet nowych obietnic nie muszą wymyślać cwaniaki.
- 4 1
-
2013-04-25 10:33
opat (2)
dpuki beda rzadzic tuskowcy i poplecznicy danzing POLSKA gdynia nigdy nie dostanie poparcia od faszysto tuskow z nowakiem na czele lepiej kopac pilke niz popierac polskie projekty zamknac wjaz od strony danzing
- 5 14
-
2013-04-25 11:32
To jak dojedziecie do pracy?
Jak zamkniecie wyjazd?
- 1 0
-
2013-04-25 10:43
Gdynia została skazana na śmierć przemysłową. Od chwili gdy Polska
stała się częścią unii. Plan był na kurort. Choć nie to niebo, nie ta pogoda, nie ta szerokośc geograficzna. Tusek w kraju robi za marionetkę -tarczę strzelniczą. Decydenci wysiadują i kombinują gdzie indziej.
A tu ma być:- 2 5
-
2013-04-25 11:31
OPAT - to potrzebna inwesttycja,
Budować jak najbardziej - rozwiąże kilka spraw (zamiast Obwodnicy Metropolitalnej która jest wyrzuceniem kasy w błoto)
- 7 11
-
2013-04-25 11:26
Bledne materialy
Wizualizacja jest akutalna (na podstawie wariantow z ostatniego studium techniczno-ekonomiczno-srodowiskowego OPAT), ale mapka pokazuje stare przebiegi.
- 0 0
-
2013-04-25 10:54
Apelują o OPAT żeby pieniążki wydrapać dla siebie przy okazji budowy, bo tematy się kończą.
Poza tym nie ma najmniejszej potrzeby budować opat, bo korki na trasie rumia reda wejherowo nie istnieją, nawet w sezonie ich nie ma, dzięki oddanej do użytku w maju Małej Obwodnicy, ròwnoległej do krajowej 6-tki na problemowym odcinku!!!!! więc proszę nie słuchajcie tych baranów, którzy skandują tu o opat, bo to zwykli ignoranci, którym się marzy nowa droga w gminie, jak korków już nie ma, nawet latem, wiem bo codziennie jeżdzę. a wladze apelują żeby się wzbogacić przy temacie. i tyle w temacie OPAT!
- 8 5
-
2013-04-25 10:41
opat
Gdyby urzędnicy w Gdyni: Szczurek, Stępa, Stasiak itd. mądrze gospodarowali naszymi pieniędzmi byłoby na drogi. A teraz mamy kontrole CBA, i wielki płacz, że NIKT nie chce dać milionów na kolejne kaprysy.
- 16 4
-
2013-04-25 10:36
chacha (1)
Widzę,że urzędasy wreszcie zabrali głos pod kryptonimem bezstronny.
- 5 1
-
2013-04-25 10:41
Chłop jest takim dyżurnym "objaśniaczem". Hahaha.
- 2 0
-
2013-04-25 08:50
Szkoda ze jak zwykle Gdańsk i Warszawa będą blokowały Gdynie (3)
na szczescie niedługo to się zmieni, przyjdzie czas
- 13 20
-
2013-04-25 09:52
To znaczy nie planujecie już wybierać szczurka na urząd,
Tylko kogoś kto będzie potrafił się dogadać?
- 7 1
-
2013-04-25 09:28
Oto plan nasz, i kłów naszych blask - przzyjdzie czaaaaas!
- 4 0
-
2013-04-25 09:19
i oby jak najszybcie
bo szkody i ich konsekwencje będą nie do odrobienia
- 3 2
-
2013-04-25 07:51
Po wybudowaniu Trasy Lęborskiej OPAT traci sesns (2)
a gdyńscy radni w pierwszej kolejności powinni zająć się poważnym problemem ze sprawą zwrotu terenów miasta dla prawowitych właścicieli oraz Ryszarda Krauze.
- 26 30
-
2013-04-25 09:36
A widzisz gdzieś tą Trasę?
Pierdo.ą o niej od lat, a nie budują, więc może zbudują OPATa.
- 4 7
-
2013-04-25 08:00
bzdura
Trasą Lęborską nie dojedziesz do Pucka, śmiem twierdzić że będzie na tej trasie dość pusto, bo ruch w tamtym kierunku nie jest duży.
- 10 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.