• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej

Krzysztof Koprowski
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Linia 269 ma szansę być wydłużona do osiedla Kukawka, części Osowej położonej na zachód od torów kolejowych do Gdyni. Linia 269 ma szansę być wydłużona do osiedla Kukawka, części Osowej położonej na zachód od torów kolejowych do Gdyni.

Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.



Kontaktowałeś(aś) się kiedyś ze swoją radą dzielnicy?

Linia 269 funkcjonuje jako typowe połączenie wewnątrzdzielnicowe Osowej. Pokonanie całej trasy z pętli do pętli zajmuje zaledwie 19 minut. Linia jednak cieszy się sporym zainteresowaniem, ponieważ jej trasa przebiega wzdłuż głównych placówek edukacyjnych i handlowych, a samo jej uruchomienie to inicjatywa Rady Dzielnicy Osowa.

Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka zobacz na mapie Gdańska. Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl

- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?

- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie

Propozycja Rady Dzielnicy Oliwa dla przebiegu nowej linii autobusowej. Propozycja Rady Dzielnicy Oliwa dla przebiegu nowej linii autobusowej.
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.

Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska, biurowców w rejonie ul. Arkońskiej zobacz na mapie Gdańska, Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu zobacz na mapie Gdańska.

- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Linia 142 zlikwidowana została w momencie uruchomienia tramwaju na Morenę (Piecki-Migowo). Radni chcą jej powrotu w nieco zmienionym przebiegu. Linia 142 zlikwidowana została w momencie uruchomienia tramwaju na Morenę (Piecki-Migowo). Radni chcą jej powrotu w nieco zmienionym przebiegu.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańskaskrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską zobacz na mapie Gdańska.

- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.

- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Plakat promujący zbieranie podpisów pod petycją o uruchomienie linii 142. Dodatkowo w niedzielę podpisy będą zbierane przed kościołami. Plakat promujący zbieranie podpisów pod petycją o uruchomienie linii 142. Dodatkowo w niedzielę podpisy będą zbierane przed kościołami.

Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.

Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej zobacz na mapie Gdańska, Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.

- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.

Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."

Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy

Miejsca

Opinie (179)

  • i dobrze takie rady wiedza najlepiec co by się przydało w danej dzielnicy (3)

    lepiej niż urzędasy w biurach. Szkoda tylko ,że swojej nie znam, gdzie można sie dowiedziec coś na temat rady ? Gdzie i kto tam zasiada?

    • 28 15

    • Myslenie nie boli

      • 1 0

    • (1)

      Google nie gryzie.

      • 5 4

      • co Ty gadasz?

        Ja myślałem ,że Google to taki mityczny stwór. Dzięki już się nie boje

        • 6 1

  • Nocny na piekarnicza z centrum!!! (3)

    Jako mieszkaniec osiedla "sloneczna morena" bardzo prosilbym o bezposrednia linie nocna z Gdanska glownego, a nie z Wrzeszcza. Wiecie ile ludzi mieszka na tym osiedlu? Sami mlodzi i mobilni, a nie stare dziady. Bezposredni nocny do piekarniczej z glownego bylby bardzo mile widziany.

    • 3 5

    • Jak mobilni to w auto i gaz.

      • 2 0

    • Nie widzę szans

      Osiedle położone na komunikacyjnych peryferiach. Zamieszkując tam sam sobie ograniczyłeś życie nocne. Taxi albo trzeźwiący spacer z Kurpuńskiego/Piecewskiej zostaje.

      • 3 2

    • Nocny

      Zgłosiłem te sprawę do p. dyr. Zomkowskiego - na spotkaniu stwierdzono ze jest to do zrobienia, by jeden z nocnych zatrzymał się przy sklepie Carrefour. No ale coś słabo z realizacją...

      • 2 3

  • Wytyczać i budować więcej linii tramwajowych nawet bez dróg. (4)

    Tramwaje to takie Gdańskie metro.

    • 15 9

    • Niech te tramwaje będą jeszcze bezpieczniejsze. (3)

      Ostatnio moja żona w myśl ekologii jechała wieczorem z pracy tramwajem i dosiadł się do niej zboczeniec.
      Musiałem wyjść po nią na przystanek. Ma gnój szczęście że nie wysiadł razem z nią bo wpadłby mi prosto w łapy. a ze mnie wyłazi straszny dzikus jak ktoś choćby na nią spojrzy nie mówiąc już o zamiarze zrobienia jej krzywdy.
      Oj masz chłopie szczęście, bo miałem ze sobą niespodziankę dla ciebie.

      Doradziłem żonie, żeby jeździła jednak samochodem, o dziwo wychodzi jej taniej niż przy bilecie miesięcznym sieciowym, a komfort i bezpeczeństwo bez porównania.

      • 8 11

      • I wtedy się obudziłeś.

        • 1 0

      • (1)

        zawiadomiła motorniczego?

        • 4 1

        • Nie, napisala SMSa do mnie.

          Gdyby zawiadomiła motorniczego to wyszłaby na idiotkę, bo koleś by się głupio uśmiechnął i powiedział że wcale nie miał złych zamiarów.
          Gdyby jednak miał, i tak nie zrealizowałby ich w tramwaju gdzie są kamery, a wysiadłby i poszedł za nią. Tam jednak czekałem już ja i moja niespodzianka :-)

          • 6 4

  • A Ja mam pytanie co z linią 283 . (5)

    Założeniem o ile pamiętam było udogodnięcie dojazdu do szpitala dawnej A .M.i szpitala na ul. Wileńskiej. Swismed. Zostały zakópione autobusy które mogą pokonać tą trasę a ciągle dublója trasę innych lini

    • 4 12

    • Linia 283 (1)

      AJa się pytam co z mMoją propozycją zmiany trasy poprostu chcę wiedzieć komu się ona nie podoba .?Czy to za wiele ,jeżeli tak to chciał bym wiedzieć!

      • 0 5

      • Nie propozycja się nie podoba, tylko to, że nie da się jej przeczytać bez bólu zębów...

        • 0 0

    • Ty może zakóp słownik ortograficzny. Albo korepetycje z polskiego

      udogodnięcie....
      zakópione....
      dublója....
      lini....
      tą trasę zamiast tę trasę...
      interpunkcja...

      Nawet Swissmed źle napisane. To wszystko w 2 linijkach tekstu. Płetwy opadają.

      W imię przetrwania języka polskiego, nie rozmnażaj się.

      • 1 0

    • Linia 283 .

      Linia która prosi się o zmiany .!jej dzisiejsza trasa jest bez jakiego kolwiek sensu ,wiekszość jej trasy jest dulem innych lini . Puszczenie tej trasy od zakażnego na wprost w Wileńską-osiedle domków do piecewskiej idalej na Niedzwiednik .Powrót Wileńską w dół,załatwia sprawę wielu pacjętoów a także mieszkańców!

      • 1 5

    • A może autobósy..

      • 8 0

  • Orunia Górna (1)

    Po raz kolejny władze Gdańska "wykiwały" mieszkańców Oruni Górnej w sprawie komunikacji. Po wybudowaniu połączenia z pętli Świętokrzyska zabrano nam autobus 254 i dodano w zamian autobus łączący Orunię Górną z pętlą tramwajową. Po 2 miesiącach i ten autobus zabrano, nie zwrócono autobusu 254. Komunikacja pogorszyła się. Jedyne połączenie z pętlą to autobus wiecznie opóźniony w godzinach szczytu - 162. Nikt nie pomyślał o połączeniu tramwajowym z pętli Łostowice Świętokrzyska przez 3 Maja na Morenę do PKM. Orunia Górna zakorkowana w stronę miasta, zakorkowana w stronę Moreny, dojazdy dłuższe o ponad 30 minut do przystanków docelowych. Jest coraz gorzej, ale żaden radny PO nie reaguje na nasze sugestie.

    • 8 5

    • Przeprowadź się

      tam, gdzie jest lepiej. Po co jeździć do pętli na tramwaj, żeby na około nim zwiedzać pół miasta? Masz 154 i bezpośrednio 162 do wrzeszcza.

      • 2 1

  • (3)

    Przecież spece z ZKM i ZTM wszystko wiedzą najlepiej mimo, że z komunikacji nie korzystają.

    • 46 11

    • No bo tam miesza niejaki pan L.sicki. Paź pana Pawełka (1)

      • 2 3

      • to to jeszcze po ziemi chodzi ta zaraza?

        haha, skoro na to pozwalacie
        to jesteście barany

        • 1 1

    • Ja bym obstawiał...

      Że "udrażnianie" ul. Kartuskiej (usunięcie z niej autobusów) było bardziej na rękę urzędnikom z Urzędu Miasta, przecież biedactwa muszą jakoś do pracy dojechać swoimi wygodnymi autkami.. A ty szary parchu gnieć się jak sardynka w wypchanym po brzegi tramwaju, ale najpierw odstój swoje na przystankach przesiadkowych.. Z okolicy ul. Słowackiego/Srebrzysko wsiadamy w 110/116/122/126/(136 "stara Słowackiego)/157/(przy dobrych wiatrach 227 bezpośrednio na Morenę) na Niedźwiednik, tam 184/210/283 na Morenę, tam przesiadka w 10/12 i w "tylko" godzinę (przy dobrych wiatrach) i tylko z dwoma-trzema przesiadkami lądujemy na Zakopiańskiej..... 142 jeździł tę trasę 15-20min. Zrobili nam cud miód i orzeszki..

      • 8 5

  • Rada Dzielnicy Jasień (2)

    nie odpowiada na maile. Nie ma takiej opcji w ankiecie.

    • 26 3

    • Jak rozmawiam z ludzmi na osiedlu, nikt ich nie widział.

      Co roku tylko dowiadujemy się, ile kasy zostało wydane na jakieś dziwne festyny. Wstyd, szczególnie w porównaniu do innych, prężnych Rad

      • 2 0

    • Kiedy się radni obudzą?!

      Ta ludzie też mieszkają!

      • 1 1

  • .

    Uruchomienie linii tramwajowej na Morenę już zaskutkowalo pogorszeniem kursowania chociażby linii 168(skrócone kursy,opóźnienia spowodowane zmianą trasy,autobusy są stare i zimne) i jeszcze straszą niekorzystnymi zmianami? A wydawać by sie mogło że gorzej być nie może...coś tu jest nie 'halo'...

    • 8 3

  • 142

    Autobus linii 142 powinien zajeżdżać na przystanek Wileńska tak jak 184. Koniec, Kropka i nie zmienię zdania!

    • 1 7

  • A może by pójść za zielona góra? (1)

    Ostatnio na radzie miasta jednogłośnie przegotowanej darmowa komunikację miejska dla faktycznych Dawców szpiku/komórek macierzystych. Może którys z Radnych/Rad Dzielnic by spróbowała przedstawić taki projekt na spotkaniu? Warto dodać, takich osób ich osób jest stosunkowo niewiele, więc ZTM nie ponioslby odczuwalnych strat, a byłby to ukłon w stronę Dawców. Mały gest dla Wielkich ludzi ;) ps email rowerowopogda@WP.pl gdyby ktoś chciał więcej szczegółów

    • 7 5

    • sora mial byc plus a dalem minus

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane