- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (117 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (319 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (270 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (90 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (121 opinii)
- 6 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (44 opinie)
Rekordowa kolejka TIR-ów w gdańskim porcie. Kierowcy bez toalety i z mandatami
Kolejka TIR-ów do terminalu masowego GBT w gdańskim porcie.
Kierowcy ciężarówek skarżą się na fatalne warunki socjalne przed terminalem masowym na Przeróbce. Nie ma toalety, pryszniców, normalnego parkingu, w nocy podchodzą dziki, a policja wlepia mandaty. Niestety, w podobnych warunkach czekają także kierowcy przed innymi terminalami w Gdańsku i w Gdyni.
Ciężarówki w Nowym Porcie na szczęście zniknęły, ale pozostawiły po sobie rozjeżdżone drogi.
Chętnych na transport towarów jest tak wielu, że kolejka aut przed terminalem liczyła w czwartek rano prawie 500 aut, po południu ich liczba spadła do ok. 400. To jednak nie ogromna kolejka najbardziej przeszkadza kierowcom, lecz warunki, w jakich w niej stoją.
Zobacz terminal masowy GBT. Film z 2013 r.
Na wezwania kierowców i mieszkańców zmęczonych zablokowanymi ulicami reaguje też policja. Z racji tego, że na drodze do terminalu, gdzie stoją ciężarówki, jest zakaz zatrzymywania się, policja zmuszona jest wystawiać mandaty - 100 zł i 2 punkty karne. Część kierowców odmawia ich przyjęcia.
- Przez kilka dni padał deszcz, a w takich warunkach nie mogliśmy prowadzić przeładunku z barek na samochody. Teraz wznowiliśmy przeładunek, ale trochę czasu zajmie, zanim kolejka się rozładuje - tłumaczy Rafał Różański, prezes spółki GBT.
Dodaje, że jego firma pomaga kierowcom, jak może: - Wszystkim kierowcom, którzy potrzebują pomocy, pomagamy. Można z naszym terminalem skontaktować się przez telefon lub przez radiostację CB.
Władze GBT przypominają, że udostępniły kierowcom toaletę, która znajduje się na terenie terminalu. Wcześniej należy jednak w portierni pobrać klucze. Co na to kierowcy?
- Niech nie będą śmieszni. Mam biec pół kilometra z kolejki do toalety i jeszcze wcześniej klucze pobierać? Takie udogodnienia mogą sobie darować - macha ręka pan Marcin, kierowca z Mławy.
Czy kierowcy czekający po kilkanaście-kilkadziesiąt godzin w kolejce nie mogą liczyć na to, że przed terminalem powstanie parking z sanitariatami?
- Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Rozmawiamy w tej sprawie z portem - przekonuje Rafał Różański.
Niemniej władze terminalu GBT obiecały, że będą dokonywały próbki przywożonych zbóż przez kontrolerów już wcześniej. Kierowcy utyskiwali, że często musieli odstać dobę przed terminalem, po czym po kontroli dowiadywali się, że np. pszenica, którą przewożą nie spełnia parametrów określonych przez terminal.
Władze Zarządu Portu Morskiego Gdańsk wiedzą o kłopotach przewoźników. - Docierają do nas sygnały o kłopotach kierowców. Problem w tym, że terminal leży w obrębie portu, lecz jest przedsięwzięciem prywatnym w wydzielonym umową dzierżawy terenie. Nie mamy więc żadnych możliwości, by poprawić sytuację kierowców. Uczciwie mówiąc, nie ma też pieniędzy na to, by wykonać tam jakąkolwiek infrastrukturę - wyjaśnia Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy portu.
Zarząd Portu Morskiego Gdańsk pobiera opłaty tonażowe dla statków wchodzących i wychodzących z portu oraz przepływających przez niego tranzytem. Wysokość opłaty oblicza się na podstawie pojemność brutto (GT).
Skoro port zarabia także na statkach pływających do terminalu GBT, to może powinien wyasygnować kwotę, która pokryłaby wykonanie jakiejkolwiek infrastruktury dla korzystających z niego kierowców?
Sytuacja kierowców ciężarówek w trójmiejskich portach staje się coraz trudniejsza. W fatalnych warunkach na wjazd czekają kierowcy ciężarówek przed terminalem promowym w Nowym Porcie.
Kilka dni temu natomiast w Gdyni stanęła w korku niemal cała ul. Janka Wiśniewskiego . To przez ciężarówki, które od kilku godzin oczekiwały na załadunek w porcie. Wtedy najbardziej utyskiwali kierowcy samochodów osobowych - dziwili się, że nie zadbano o odpowiedni parking.
Jednak spoglądając na wydarzenia sprzed lat, związane ze stojącymi w kolejkach do spichlerzy przy ul. Chodeckiego kierowcami ciężarówek z Nowego Portu, pozostaje mieć nadzieję, że ktoś zajmie się tym problemem. Przy współdziałaniu m.in. Zarządu Portu Morskiego Gdańsk i Zarządu Dróg i Zieleni przeniesiono kolejki ciężarówek z ul. Wyzwolenia na drogę i portowy parking w ciągu ul. Handlowej .
Miejsca
Opinie (138) 3 zablokowane
-
2014-04-11 07:50
(4)
Niech policja sprwadci jak ci kierowcy zapi..lają na u licach tymi ciężarówkami
- 22 13
-
2014-04-11 07:56
(3)
A wiesz dlaczego ?Bo mają terminy dostawy ,za spóźnienia spedycja karze kierowcę finansowo.Mamy takie drogi jakie mamy takie,często jedziesz np.taką obwodnicą trojmiasta za jakimś matolkiem 60 na godzinę ,a potem musisz nadrabiać czas .
- 3 8
-
2014-04-11 08:01
lola to się to bierze pod uwagę planując czas dostawy! (2)
I toi toi im na naczepy zamontujcie. I nie tłumacz wariacji na drogach i terroru terminami!
- 6 1
-
2014-04-11 08:09
(1)
Niestety,nie wszystko się da przewidzieć.Wjezdzasz do terminalu kontenerowego i zdarza się da że czekasz na załadunek kontenery kilka godzin ...
- 2 5
-
2014-04-11 08:11
no to już wina terminala
W dalszym ciągu to nie upoważnia was do wysyłania tych kamikadze na drogi.
- 7 0
-
2014-04-11 07:59
Jak będzie cieplej (1)
z dróg zrobi się plastelina i będzie lament. A wystarczyło by zrobić porządne betonowe parkingi.
- 8 0
-
2014-04-11 08:03
ale tam nie ma dróg
Klepisko tylko:) infrastruktura hehe. Beton poszedł na stadion ecs i teatr budyniowski.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.