• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogi bruk na Ogarnej. Oferta za 15,5 mln zł

bra
4 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Po remoncie nawierzchnia ul. Ogarnej zmieni się z asfaltowej w brukowaną. Koszt prac jest jednak wyższy, niż zakładało miasto. Po remoncie nawierzchnia ul. Ogarnej zmieni się z asfaltowej w brukowaną. Koszt prac jest jednak wyższy, niż zakładało miasto.

Remont ul. OgarnejMapka stanął pod znakiem zapytania. Jedyna oferta złożona w przetargu jest droższa o ponad 2 mln zł od budżetu. Przebudowa zakłada wyłożenie całej ulicy historycznym brukiem.



W historycznym centrum nawierzchnie ulic i chodników powinny:

Ulica Ogarna zostanie przebudowana od Bramy KrowiejMapka nad Motławą do ul. GarbaryMapka, a jej układ będzie nawiązywał do historycznego przebiegu.

Na całej długości pojawi się historyczny, nieoszlifowany bruk, a chodniki pokryją płytki betonowe. Ulica zyska odwodnienie, przebudowane zostaną sieci podziemne, w tym sieć wodociągowa i kanalizacja deszczowa.

Do przetargu na wykonanie tych prac stanęła tylko jedna firma - Prasbet, która wyceniła to zadanie na 15,498 mln zł.

Na sfinansowanie prac przeznaczono 13,156 mln zł, z czego 10,54 mln zł to środki miejskie, a 2,61 mln zł to kwota zabezpieczona przez GIWK na prace podziemne. TO oznacza, że brakuje ok. 2,34 mln zł.

Miasto chciało deptak, konserwator bruk



Przygotowania do remontu Ogarnej trwały kilka lat. Powodem był spór o przyszły kształt ulicy.

Projektanci, na życzenie miasta, chcieli zmienić ją w wygodny dla pieszych deptak z szerokimi chodnikami i gładką nawierzchnią ze szlifowanego bruku. Auta nadal mogłyby po niej jeździć, ale to piesi mieli być na niej najważniejsi.

Konserwator nalegał jednak na zachowanie historycznego kształtu Ogarnej. Chciał zachowania wyraźnego podziału na chodnik i jezdnię, na różnych poziomach, z krawężnikami oraz wykorzystania oryginalnego, zachowanego do dziś ulicznego bruku. Bez szlifowania.

Ponieważ konserwator miał w tej kwestii decydujące zdanie, projekt przebudowy Ogarnej został dostosowany do jego oczekiwań.
bra

Opinie (130) 6 zablokowanych

  • Mnie wciska w fotel. (2)

    Czuy ktoś z decydentów posadził swój tylek na wózku inwalidzkim i się choć trochę przejechał po tym bruku????
    Rozumie będą chodniki, ale trzeba przejść na drugą stronę ulicy, no nie????

    • 28 5

    • Ludzie niepelnosprawni

      Sa mega przesadnie roszczeniowi.. zauwazylem. Bedzie chodnik troche cie wytrzesie przy przekraczaniu ulicy i juz wielkie halo. Z calym szacunkiem do osob na wozkach, wiele sie robi dla Was i ciagle za malo... a tak naprawde to spotkac inwalide na wozku to jak wygrac w lotto.. czyli jest takich osob promil a wszyscy maja sie do nich dostosowac w 100%...

      • 0 0

    • Niestety,

      ci ludzie wyobraźni nie mają. Nie uświadamiają sobie też, że społeczeństwo się starzeje i starszej babci też nie będzie dobrze przechodzić na drugą stronę wąziutkiego chodnika po kocich łbach.
      A jeśli jeszcze na chodnikach rozpierać się będą ogródki, no to już pozostanie włożyć buty traperskie a w dłonie kij

      • 9 1

  • Tanio w h. (6)

    Nie ich pieniądze to wydają

    • 32 16

    • koszmar (3)

      Za te pieniądze można w kafelkach cały Gdańsk wyłożyć

      • 1 1

      • Za te pieniadze ile amunicji można by kupić. Przyda sie dużo bardziej.

        • 0 0

      • Można (1)

        Powierzchnia Gdańska 262 km2 to daje nam 262000000 m2 kwadratowych. Kupujemy kafle za 17zł za m2 i cały Gdańsk jest wykafelkowany za 15 mln :)

        • 1 0

        • I ładniej

          I ładniej będzie niż wybrukowane

          • 1 0

    • konserwator sobie zażyczył bruku

      to ma być

      • 4 1

    • Biednie - ja bym dał nie ze swoich i 45 mln

      • 5 3

  • (1)

    Szkoda ze teraz to nie ma fachowców ktorzy umieją dobrze bruk położyć szkoda ze w kryterium przetargów pierwsze skrzypce gra cena. . Jednak mimo minusów doskonale rozumiem że musimy "powiększać starówkę " musimy byc atrakcyjni zeby zwabic i zatrzymac turystów.

    • 9 1

    • Tak, będzie można zatrzymać turystów

      i to na dłużej, jeśli złamią sobie nogę na tych kocich łbach.

      • 1 0

  • Po takim bruku szedl zolnierz do Tobruku.

    • 0 0

  • "Projektanci, na życzenie miasta, chcieli zmienić ją w wygodny dla pieszych deptak z szerokimi chodnikami i gładką nawierzchnią"

    Ja jako mieszkaniec Głównego Miasta, też bym tak chciał.
    Chciałbym, jak każdy chodzić po ładnej ulicy, ale dla mnie najważniejsze jest, aby była wygodna i przyjazna dla mnie, mieszkańca i o tym tu właśnie zapomniano.

    • 1 0

  • najnowsza (1)

    po naziemnych przejściach forma gdańskiej poprawności drogowej, niech was ...

    • 3 2

    • Od przejść naziemnych się odczep

      Weź swoich dziadków, czy kogoś z inwalidów ze swojej rodziny, lub matkę z wózkiem i staraj się przejść przez tunel prowadzący z ul. Żabi Kruk przez Podwale Staromiejskie lub na przystanek tramwajowy. A potem dopiero wypowiedz się w tej kwestii

      • 0 0

  • (1)

    przeciez pod asfaltem jest stary poniemiecki bruk. Wystarczy zerwac asfalt i go ulozyc na nowo. Choc kto wie, czy nie lepiej zostawic tak jak jest- dawni brukarze potrafili to lepiej robic niz dzisiejsi. Widac to na Wajdeloty, gdzie nowy bruk po 10 latach jest do wymiany, a 120 letni na takiej Sobotki jest do dzisiaj jak nowy.

    • 1 0

    • Jeśli chcecie zobaczyć, jak to będzie wyglądać

      prosimy przejechać się lub przejść przez ulicę Żabi Kruk tam, gdzie taki bruk niedawno położono. To horror, istny terroryzm wobec właścicieli aut, ale i przechodzących przez tę ulicę ludzi starszych i inwalidów.

      • 0 0

  • A na Siedlcach dalej drog brak

    Na Zboczu, Malczewskiego, Narewska....

    • 0 0

  • A mieszkańcy?

    Jeszcze nie wiedzą jaki będzie hałas od poruszających się pojazdów?

    • 2 1

  • Bruk to nie jest dobry pomysł.

    Aby przywrócić klimat historyczny nawierzchnia drogi powinna być wykonana z ubitej gliny, z dwoma rynsztokami po bokach, środkiem należy wykonać głębokie koleiny i wypelnić e końskim łajnem.

    • 17 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane