• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont estakady od poniedziałku. Prace głównie w dzień

Patryk Szczerba
21 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Robotnicy wejdą na Estakadę Kwiatkowskiego w poniedziałek. Urzędnicy przekonują, że w pierwszych tygodniach większych utrudnień nie będzie. Robotnicy wejdą na Estakadę Kwiatkowskiego w poniedziałek. Urzędnicy przekonują, że w pierwszych tygodniach większych utrudnień nie będzie.

W poniedziałek rozpocznie się remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Robotnicy będą pracowali od godz. 6 do 22, a nocą tylko incydentalnie. Urzędnicy dużych korków początkowo się nie spodziewają, tłumacząc, że do wakacji prace będą prowadzone na łącznicach.



Obawiasz się korków w trakcie remontu Estakady Kwiatkowskiego?

Początkowo zmiany w ruchu na estakadzie miały nastąpić w czwartek. Jak zapewniają urzędnicy, czterodniowe przesunięcie nie zmieni harmonogramu. Pierwszy etap zakończy się 20 maja. Na początku prace będą odbywały się na łącznicy dojazdowej od ul. Kontenerowej na estakadę.

Źle dopiero może być

Po miesiącu robotnicy wejdą na łącznicę zjazdową, a ten etap prac potrwa do 19 czerwca. Kilka dni potem zaczynają się wakacje, a w perspektywie jest festiwal Open'er. W tym czasie ruch na estakadzie ma się odbywać bez problemów. Po zakończeniu imprezy, 9 lipca, robotnicy znowu wejdą na drogę, by tym razem remontować jej zasadniczą część.

Wśród urzędników słychać zapewnienia, że dopiero dwa ostatnie etapy mogą być naprawdę uciążliwe dla kierujących. Zamknięcie głównej części trasy w wakacje z pewnością spowoduje olbrzymie korki na estakadzie, bo ubytek urlopujących zmotoryzowanych mieszkańców wypełnią przyjeżdżający do Trójmiasta turyści.

Podobne obawy wyrażają również czytelnicy przy każdym artykule dotyczącym planowanego remontu, dopytując m.in., dlaczego miasto nie nakłada na wykonawcę - firmę MTM - regularnego obowiązku pracy w nocy. Sygnały o potrzebie pracy dwuzmianowej i nocnej płyną także od opozycyjnych radnych miasta.

Radni dzielnicy interweniują

- Nie mam wątpliwości, że ta konieczność następuje właściwie z chwilą rozpoczęcia remontu - nie mają co do tego wątpliwości także północne rady dzielnic. Jedna z nich wprost poprosiła radnych miasta o interwencję w sprawie usprawnienia komunikacji w trakcie trwania remontu. Odbyło się to w trakcie spotkania z radnymi miasta w marcu tego roku - przekonuje Patryk Felmet, radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zmiana organizacji ruchu w pierwszym etapie. Zmiana organizacji ruchu w pierwszym etapie.
Jak sugeruje, powinno się rozważyć połączenie alternatywne, w dyskusję o którym miasto powinno zaangażować przedstawicieli PKP, pytając o przeprowadzane w tym zakresie analizy.

Władze miasta odpowiadają, że prace będą przerywanie jedynie w momentach wymuszonych przez technologię robót i będą prowadzone na stałe, ale tylko od 6 do 22. Dla wszystkich etapów remontu zostały prowadzone symulacje i analizy.

Rozmowy trwają

Dyskusja o tym, jak zmniejszyć zatory dopiero jednak trwa, bo najgorzej będzie dopiero za trzy miesiące.

- Rozmowy prowadzone są z różnymi podmiotami, m.in. Zarządem Portu, Elektrociepłownią, terminalami kontenerowymi i przewoźnikami na temat sposobu złagodzenia uciążliwości związanych z planowanymi zmianami w organizacji ruchu na czas remontu przegubów estakady - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Takie tłumaczenia nie satysfakcjonują opozycyjnych radnych.

- Szkoda, że dopiero teraz, kiedy zaczyna się remont, rozmawia się o jakichś rozwiązaniach, które zostaną zastosowane, o ile zajdzie potrzeba. Tymczasem codziennie widać, że i bez remontu trasa się korkuje. Wygląda na to, że miasto znów przyjęło strategię przy trudnych dla mieszkańców remontach, że "jakoś to będzie" - odpowiada Felmet.
Wykonawcą prac jest firma MTM. Ich koszt to 1,7 mln zł, a ich zakończenie zaplanowano na 17 listopada. Jak tłumaczą władze miasta, są konieczne, ponieważ konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji. Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują regularnie zlecane przez miasto badania.

Opinie (244) 1 zablokowana

  • problemy z remontami estakad mają wszystkie miasta stawiające głównie (6)

    na poprawę warunków korzystania z samochodów.

    Dla Gdyni wartym rozważenia działaniem jest przedłużenie PKM na Obłuże/Oksywie a także poważne rozważenie możliwości budowy zwodzonej kładki pieszo-rowerowej między ulicą Admirała Wagi a placem Gombrowicza.

    Taki skrót byłby dużym ułatwieniem dla mieszkańców Oksywia i Obłuża docierającym do centrum Gdyni oraz stacji SKM jeśli by chcieli dojechać gdzieś dalej.

    Do tego trzeba odwagi, woli politycznej i wyobraźni - liczę na Was - włodarze Gdyni!

    • 22 3

    • (1)

      To co piszesz jest oczywiste.
      ale wlasnie - potrzeba odwagi i wyobrazni.

      a tej brak.

      • 7 3

      • brak może być przez jakiś czas, warto się domagać rozsądku i nie dawać za wygraną

        to nie jest wcale tak oczywiste dla wszystkich: zobacz ilu minusuje....

        • 1 0

    • (1)

      Nie bedzie PKM w tym miejscu bo to by za bardzo ucieszyło mieszkańców. A jak kiedyś bedzie to bedzie sie jechać pewnie około 45 min z Gdyni głównej bo wymyśla jakaś trasę na około. A no i poza tym wszystkim i tak nie ma pieniędzy ale za to prestiż, mamy lotnisko!

      • 4 2

      • jesteś włodarzem Gdyni i odpowiadasz za jej system komunikacyjny?

        • 0 0

    • Kładka przez jednostkę wojskową? Jest zgoda MON? Poza tym, tam pływają statki. (1)

      Jak długa musiałaby być ta kładka i na jakiej wysokości? Czy jeśli statek będzie płynął i kładka się "otwierała" , to ile to czasy zajmie. Statki wbrew pozorom w porcie manewrują bardzo powoli i wtedy zacznie się narzekanie, że 15-20 minut ktoś czeka przed szlabanem na kładce.
      Poza tym, trzeba zrobić analizę jak często wpływają statki, o jakiej skali mówimy.

      Tak wiem, znam twoją odpowiedź: "niedasizm", "nierobizm" itp.

      • 0 1

      • nie szukaj problemów do rozwiązania tylko rozwiązań do problemów

        Kładka nad kanałem Falsterbo otwiera się w czasie kilkudziesięciu sekund.

        Podobnie w okolicach Travemuende. To jest technicznie trywialnie prosta sprawa.

        Lepiej poczekać chwilę na przepłynięcie statku niż tkwić w korkach.

        • 0 0

  • (5)

    Ludzie. To jest remont przegubów a nie estakady w sensie jakim myślicie. Wymieniane są części, które nie były ruszane od 40 lat. A nie te części sprzed 5 lat czy coś! Widzę że nie macie swojego życia, że się tu ekscytujecie. Korki będą. Ale głąby w autach nie zrozumiecie, że jak się nie przesiądziecie na busy to będziecie stać w korkach. Normalka. Stoicie jak nie ma remontów to postoicie w podczas. Byle biedak kupi auto i korkuje miasto. Nie zmieni się mentalność to zawsze będziemy stać w korkach.

    • 12 26

    • jak mamy przesiąść się do zapchanych busów?
      mamy jechać na dachu?

      • 3 4

    • autobusy tez stoja w korkach. Potrzeba buspasow!

      • 4 1

    • Widać inteligenta w busie

      Powodzenia życzę jeździć autobusem do którego od 15 do 17 problem jest wejść czy to hala czy morska estakada

      • 4 3

    • następny który w życiu nie korzystał z samochodu i będzie mówił innym jak mają żyć. Jak będziesz potrzebował karetki to powiedz żeby przysłali lektykę albo pojedź komunikacją miejską.

      • 7 2

    • Może wyjaśnisz, które części nie były wymieniane od 40 lat ?

      Z tego co pamiętam, w połowie lat 90-tych estakada, była prawie cała rozebrana. Przykładowo te grube, okrągłe słupy podpierające estakadę przy Morskiej, czy Wiśniewskiego, wyglądały zupełnie inaczej itd. Już wtedy, w szczycie, jeździłem samochodem, z centrum na Pogórze, prawie godzinę.

      • 3 1

  • Czyz nie lepiej bylo zbudowac 2 kilometrowy tunel od Obluza do Grabowka ? (1)

    • 18 3

    • 2 km tunelu od Obłuża do Grabówka?? Niezła abstrakcja. Jeśli coś bierzesz, to bierz tego mniej.

      • 0 2

  • Czemu nie pracuje na trzy zmiany ??? czas wykonania remontu byłby trzy razy krótszy !!! (9)

    Stocznie ,huty, fabryki itd... pracują pracują całą dobę na zmiany ,czemu oni nie mogą ??? niepotrzebne blokowanie estakady przez wiele miesięcy a jest to bardzo uciążliwe dla osób muszących się tamtędy poruszać , co stoi na przeszkodzie aby prace wykonywać przez ekipy na zmianę ?

    • 35 3

    • (7)

      mieszkam niedaleko estakady, podobnie jak wielu ludzi. Muszę wstać rano do pracy, podobnie jak wielu ludzi. Jak sobie to wyobrażasz że przez całą noc będzie ktoś tłukł młotami, pracował na ciężkim sprzęcie, a ludzie będą musieli wstać o 6 rano do roboty po nieprzespanej nocy? I tak przez kilka miesięcy. Trochę myślenia.

      • 5 8

      • (4)

        Zatyczki do uszu. Po prostu.

        • 2 5

        • (1)

          ty tak na serio? niezła głupota.

          • 4 2

          • Niby dlaczego? Używam od lat i dają radę. Jedynie w mega upale byłby problem, a tak można zamknąć okno i się śpi całą noc normalnie.

            • 2 4

        • (1)

          ciekawe czy byś tak cwaniakował gdyby remont był pod twoim oknem?

          • 5 3

          • Oczywiście. Trzeba sobie jakoś radzić. Poza tym nie raz już miałam remont pod oknem i jakoś nie miałam problemów ze snem.

            • 1 3

      • No tak, skoro dajmy na to 100 osób musi się wyspać, to cała reszta postoi parę miesięcy dłużej w korkach... bardzo sprawiedliwe.

        • 5 0

      • Parę lat temu remontowali morską pod moim oknem latem i jakoś specjalnie to nie przeszkadzało. Szybko można było się przyzwyczaić i i tak zasnąć.

        • 1 0

    • i droższy. Poza tym, 3 zmiany nie przekładają się wprost na 3 razy krótszy termin wykonania.

      Są prace technologiczne, które wymagają czasu, żeby coś się ułożyło, odleżało, związało. Więc nie można non stop pracować na 3 zmiany ciągle i nie skróci to 3 razy czasy remontu. Ty o tym nie wiesz, bo nie znasz się na technologii, ale piszesz te swoje farmazony za każdym razem, kiedy mowa o remoncie estakady.
      Olewasz ludzie mieszkających w blokach obok estakady. Dla ciebie liczy się tylko szybki remont, żebyś mógł przejechać. Dla nich to konkretne uciążliwości, ale masz to głęboko w d..., bo ty tylko chcesz dostać się szybko do centrum.

      • 0 3

  • (1)

    Remont cała dobę, to zbyt ważna arteria w mieście

    • 16 3

    • dobre rady tam gdzie nie mieszkasz cwaniaku?

      • 3 3

  • To jest do bani

    że do takiej dzielnicy gdzie mieszka ogromna ilość zmotoryzowanych ludzi prowadzi właściwie tylko jedna droga, która już teraz jest zakorkowana w godiznach 15-17. Owszem można pojechać dodatkowo drogą na Chylonię tylko po co skoro co 5 minut zamykany jest tam szlaban i stoisz tam przez 15 minut czekając nim przejedzie pociąg.

    • 16 0

  • Aż chce się żyć, w tak dobrze zarządzanej koloni EU

    Nie będzie "korków", bo urzędnicy tak powiedzieli, a nadto główne prace będą wykonywane w godzinach od 6 do 22. Cóż chcieć więcej...

    • 6 2

  • zapraszam miejskich dygnitarzy na przejażdżkę w godzinach szczytu (1)

    ... wtedy jest świetnie :(
    Jak zdążać do przedszkola do 17?

    • 11 2

    • dziecko na rowerku bieganym lub na siodełku roweru wspomaganego elektrycznie

      podchorąży zawsze zdąży

      • 0 1

  • Mieszkańcy północnych dzielnic na czas remontu powinni dostać płatne urlopy. (2)

    • 10 2

    • (1)

      Wystarczy aby podsumowali Szczurka przy najblizszych wyborach.

      • 2 2

      • podsumujemy

        i oczywiście na Niego zagłosujemy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 1 1

  • W Gdyni jak zwykle drobne remonciki a zero konkretnych,poważnych inwestycji (1)

    • 8 4

    • lepiej środki przeznaczać na modernizację i remonty istniejącej infrastruktury

      niż tworzyć kolejne pseudoautostrady miejskie generujące kolejne potoki samochodów, utrudniające poruszanie się na bliskie odległości.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane