• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont przystanku SKM Cisowa zakończony po dwóch latach

Patryk Szczerba
17 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pasażerowie mogą wreszcie korzystać z przystanku SKM Cisowa bez hałasu i krzątaniny pracujących przy remoncie robotników. Pasażerowie mogą wreszcie korzystać z przystanku SKM Cisowa bez hałasu i krzątaniny pracujących przy remoncie robotników.

Remont stacji SKM Cisowa zobacz na mapie Gdyni miał trwać co najwyżej pół roku, a skończyło się na dwóch latach. Do zamontowania pozostały jeszcze wyświetlacze wskazujące czas do odjazdu pociągów. - Mamy nadzieję, że nie będziemy czekali na nie kilkanaście miesięcy - żartują pasażerowie.



Jak oceniasz jakość wykonanych remontów na przystankach SKM?

Inwestycji wartej 3,6 mln zł, która przez pasażerów zdążyła zostać ochrzczona najdłuższym remontem SKM w historii, poświęciliśmy kilka artykułów.

Pozwolenie na budowę po kilku miesiącach

Najpierw, we wrześniu 2014 roku, zapowiedziano rozpoczęcie prac, które miały zakończyć się w kwietniu następnego roku.

Kiedy w kwietniu 2015 roku, po interwencji zaniepokojonych brakiem postępu na budowie pasażerów, zapytaliśmy SKM, co się dzieje, okazało się, że nie było nawet pozwolenia na budowę.

Jak tłumaczyli przedstawiciele wykonawcy, firmy INEX, realizującej inwestycję w formule "projektuj i buduj", dokumentu nie można było uzyskać, bo działki, na których miały trwać prace albo nie są objęte planem miejscowym, albo niedawno go zmieniono.

Utrudnienia ziemne

Urzędnicy musieli więc wydać decyzje lokalizacyjne pozwalające na "realizację inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym". Dodatkowo, gdy już zaczęto prace, pojawiły się utrudnienia ziemne i trzeba było zmieniać lokalizację wind. Konieczny był nowy projekt i uzgodnienia z gestorami sieci teletechnicznych. Wtedy obiecywano, że prace zakończą się jesienią 2015 roku.

Czytaj też: Krawędzie naprawione, a perony w rozsypce

Gdy w listopadzie ubiegłego roku znów zajrzeliśmy na stację, remont nadal był w powijakach. Wtedy przedstawiciele SKM zapewniali, że zakończy się on w pierwszym kwartale bieżącego roku, ale nikt już o konkretnych datach nie chciał mówić. Okazało się, że zachowawczość była na miejscu. W maju bowiem prace nadal trwały. Tylko najwięksi optymiści przyjmowali zapewnienia, że latem peron w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom.

Jego pozostałości są jeszcze widoczne, ale SKM, zapowiada, że zniknięcie takich prowizorek stworzonych podczas prac to kwestia kilku dni. Jego pozostałości są jeszcze widoczne, ale SKM, zapowiada, że zniknięcie takich prowizorek stworzonych podczas prac to kwestia kilku dni.
Został dopiero kilka dni temu, czym przewoźnik pochwalił się m.in. na jednym z portali społecznościowych, publikując zdjęcia z zakończonych prac.

Co się zmieniło?

- Gdynia Cisowa przeszła pełną metamorfozę. Pojawiła się winda, która zjeżdża do wyremontowanego tunelu. Jego ściany są wyłożone estetycznymi płytkami. Na peronie dokonaliśmy remontu zadaszenia, są nowe podświetlane gabloty, oraz ścieżki prowadzenia dla osób niedowidzących - opowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu Szybkiej Kolei Miejskiej.
W najbliższych tygodniach pojawi się jeszcze jeden istotny element.

- Za dwa miesiące zostanie zamontowany system dynamicznej informacji pasażerskiej na tablicach LCD, znany już z innych naszych przystanków - dodaje.
Przypomnijmy, że na sfinansowanie prac złożyły się środki SKM, Funduszu Kolejowego i miasta. W tym roku mają się zacząć kolejne remonty na stacjach Rumia Janowo i Gdynia Chylonia.

Miejsca

Opinie (60) 1 zablokowana

  • szkoda bylo kasy na gowniany remont (1)

    Witam rozbawiło mnie to co napisaliście i czym M.Gluszek tak sie chwali to chyba jakieś jaja
    Jeżdżę z tego peronu od 10 lat i wiem jaki byl a jaki jest teraz
    -wyremontowane brzegi peronu ha tylko dostawiona jakas blacha pomalowana i to wszystko nawet te betonowe cokoly są stare takie jakie były a jeszcze dodatkowo kilka z nich sie delikatnie rusza
    -dach no ok jest taki sam jak był zalatane dziury szmata przemalowane a i tak przecieka na łączeniu chyba w 4 miejscach
    - nawierzchnia z kostki fajnie ale czemu nie z nowej tylko stara przełożona
    - daliście jeden mały zegar z daleka go niewidac a czasami jak ma usterke to godzina trwa 60 sekund
    - nawet kafle podłogowe w tunelu są stare
    Moje pytanie jest takie czy za ta kasę nie dałoby sie zrobić lepiej tego remontu gdzie ta kasa sie rozmyła jak większość peronu jest stara jedynie trochę odsiwierzona jakieś jaja chyba

    • 7 0

    • OK, materiały stare , ale zregenrowane

      nowe muszą iść na remonty przystanków to Gdańska.

      • 0 0

  • brak zdjecia

    wyjścia z drugiej strony tunelu

    • 3 0

  • xxx

    Przystanek Leszczynki w Gdyni Chyloni to jest dopiero porażka

    • 2 0

  • Cisova dzielnic Królowa :) (1)

    Jeszcze tunel Chylońska - Hutnicza i będzie git majonez.

    • 3 0

    • nie licz na to

      • 0 1

  • Przystanek czy stacja

    • 0 0

  • remont? fuszerka! (4)

    woda jak leje się ze ściany przy windzie tak się leje, oj te wody gruntowe, które tyle problemu narobiły przy budowie.
    rynny wewnętrzne ciekną na łączeniach, baardzo widać trudno je dobrze uszczelnić.
    zabezpieczenie antykorozyjne po piaskowaniu leementów tak wspaniałe, że znów rdzewieje.
    jeśli skm odbierze ten remont to są masakrycznymi kret*nami

    • 40 3

    • Jedna wielka fuszerka. Aż wstyd.

      • 1 1

    • - a wtedy? (2)

      - a wtedy napisze się protokół zniszczenia i my dostaniemy po 20% ogólnej sumy jako konsultanci

      • 4 0

      • Nie, nie!

        Ciebie nie stać, Ty musisz oszczędzać!

        • 2 0

      • podobno to awaryjne odwadnianie dachu

        • 0 0

  • Inex, firma kogucik

    • 1 0

  • Przecież tam już był remont kilka lat temu. Przede wszystkim zajmijcie się Stocznią, Leszczynkami, Grabówkiem i CHylonią

    • 2 1

  • Skm

    Wszystko spoko ale podjazd dla wózków i rowerów niezbyt estetyczny

    • 0 0

  • Brac sie za nastepne!!! (1)

    Ps. próbowali pobić rekord Guinessa w kategori "Najdłuższy remont"?

    • 38 0

    • Zastanawia mnie kto wpada na genialny pomysł aby przystanki te robić w jasnych kolorach? Z racji używania w SKM i tak samo PKP miedzianych elementów hamulców , które wytwarzają ogromną ilość rdzawego pyłu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane