• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rok na projekt remontu mostu Siennickiego. Przebudowa za 20 mln zł

bra
19 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Konstrukcja mostu Siennickiego jest w złym stanie, dlatego konieczny jest remont. Konstrukcja mostu Siennickiego jest w złym stanie, dlatego konieczny jest remont.

Za rok ma być gotowy projekt remontu mostu SiennickiegoMapka prowadzącego na Stogi. Już teraz wiadomo, że jego naprawa wymagać będzie budowy nowych przęseł i przyczółków. Koszt prac jest wstępnie szacowany na ok. 20 mln zł.



Jak często jeździsz mostem Siennickim?

Przetarg na opracowanie projektu ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych dni. Otwarcie ofert zaplanowano w pierwszej połowie września.

Same prace nad tym dokumentem potrwają niespełna rok od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

- Projekt będzie opierał się na koncepcji, która została zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Wariant, który wybrano do dalszego opracowania, opiera się na założeniu konieczności budowy nowych przęseł i przyczółków mostu Siennickiego - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przebudowa ma nie tylko zwiększyć nośność mostu i zmniejszyć koszty eksploatacji przeprawy, ale także poprawić bezpieczeństwo i sprawność ruchu na obiekcie.

Tak zmieniały się gdańskie mosty


Przesuń aby
porównać
Były w Gdańsku nad Motławą i Martwą Wisłą mosty drewniane, stalowe i kamienne. Ich przęsła podnosiły się lub obracały, żeby pogodzić potrzeby żeglugi i mieszkańców. Niektóre przeprawy zniknęły z mapy miasta, niektóre istnieją do dzisiaj, chociaż wyglądają zupełnie inaczej.

Czytaj więcej:

Gdańskie mosty na zdjęciach archiwalnych i dzisiaj


Biuro projektowe, z którym zostanie podpisana umowa, przeprowadzi badania geologiczne i geotechniczne oraz inwentaryzację obiektu. Niezbędne będzie także sprawdzenie nośności fundamentów, przyczółków oraz ustroju nośnego w kontekście możliwości wykorzystania ich podczas przebudowy.

Remont może kosztować nawet 20 mln zł



Według szacunków na dziś przyszły remont kosztować będzie ok. 20 mln zł. Same prace potrwają od 30 do 52 tygodni, w zależności od tego, czy obiekt będzie całkowicie zamknięty, czy zachowana zostanie przejezdność.

W 1927 r. pojechał pierwszy tramwaj na Stogi


Ulica Lenartowicza w latach 20. XX wieku.
Ulica Lenartowicza w latach 20. XX wieku.
Plany budowy nowej trasy do popularnego kąpieliska snuto już w 1906 r. Pierwsze prace ziemne rozpoczęto jednak dopiero 10 lat później. Pierwszy liniowy tramwaj nowy odcinek od Bramy Żuławskiej do plaży na Stogach pokonał dokładnie 1 lipca 1927 r.

Zobacz również:

90 lat trasy tramwajowej na Stogi. Tekst z 2017 roku


Nawierzchnia mostu Siennickiego wraz z torowiskiem została odnowiona w 2015 r., jednak wówczas roboty nie objęły samej konstrukcji mostu. O potrzebie jej remontu mówi się co najmniej od dwóch lat.

Zobacz też: Wyspy i wysepki. Ile ich jest w Trójmieście?

Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych. Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych.
Most Siennicki został oddany do użytku w 1912 r. jako most zwodzony, zastępując przeprawy promowe, które funkcjonowały w tym miejscu do momentu wybudowania obiektu. Od 1947 r. funkcjonuje jako most stały. Pod koniec lat 80. XX wieku z uwagi na zły stan obiekt został rozebrany i wybudowany na nowo.
bra

Opinie (136) 4 zablokowane

  • Może przy okazji przywrócić jego pierwotny wygląd? (13)

    Obecnie buduje się mosty bez żadnego wizualnego znaczenia. Ładnie się prezentował ten most z to wieżyczkami.

    • 77 6

    • (5)

      Dokładnie, ten przedwojenny to była perełka. Tak samo most lisewski w Tczewie.

      • 17 1

      • rozumie, ze wyłożycie na to z własnych środkow (4)

        czasami mysle ze powinni zamknac ten portal i wszystkie podobne bo za bardzo obnaza ludzka głupote. Potem gorzej sie zyje majac swiadomosc ze trzeba sie poruszac w realu posrod tej samej ciemnoty ktora tu wypisuje ten cały bełkot.

        • 2 21

        • (2)

          Odezwał się nowoczesny dynamiczny wielbiciel bryły kloca zwanego Forum lub Galerii Bałtyckiej, zgadłem?

          • 14 2

          • (1)

            tak napisał ?

            • 2 2

            • tak pojął to rozumek dyżurnego trola

              no cóż...

              • 1 1

        • przeciez wykladam...

          Bo miasto zyje z PIT.
          Ja tyko wyrazam opinie, ktora stanowi jakie wydatkowanie da poczucie dobrze wydanych srodkow.
          Tak jak dobrze wydana kasa jest renowacja budynkowk technikum chemicznego czy miejskiej lazni. Pomimo zaludnienia ich malo ciekawym "wsadem".

          • 2 0

    • dołożysz następne 20 mln?

      • 1 7

    • widzę że nie dołożysz ale co pogadasz to twoje

      • 1 3

    • (4)

      W czasach gdy Most Siennicki był budowany, podstawą były konstrukcje nitowane i takie były jego przęsła. Czy ktoś przy zdrowych zmysłach wrócił by do tego dziś, gdy spawanie jest wielokrotnie tańsze i szybsze? Czyli co? Zbudować makietę dawnego mostu i namalować nity? Ogarnijcie się bo za chwilę wymyślicie, żeby tu jeździły tylko konne powozy. Początkowo most nie miał torowiska tramwajowego. Żeby odtworzyć budyneczki na podporach trzeba by go zwęzić o 4 metry z każdej strony.

      • 2 3

      • (3)

        Chodzi tylko zalety architektoniczne przedwojennej bryły z pięknymi wieżyczkami. Kto mówił o budowie w technologii nitów i 100 procentowym odtworzeniu dawnego mostu w skali 1;1.

        • 2 2

        • (2)

          Czy wiesz, że "piękne wieżyczki" to były pomieszczenia techniczne do podnoszenia mostu, dziś zbędne. Dziś most jest znacznie szerszy i zajmuje miejsca dawnych "wieżyczek". czyli co , zlikwidować chodniki , drogę rowerową i część jezdni żeby ładnie wyglądało?

          • 3 1

          • (1)

            Z dykty niech wiezyczki zrobią ku uciesze gawiedzi

            • 1 1

            • niech zrobią z sera

              ja mam troche moge dac

              • 0 0

  • (6)

    Znając życie to potrawa z 50 tygodni dłużej :)

    • 44 1

    • smerf maruda

      • 0 8

    • (1)

      Znając życie,wybiorą firmę krzak i remont będzie trwał dwa razy dłużej,tak jak remont torowiska na stogi!!!!!

      • 10 0

      • jezeli najważniejszym kryterium dla prokuratora jest cena za usługę kto odważy się wybrać drogą ofertę , będzie więc firma krzak

        • 2 2

    • Zburzyć

      I tak jest nie potrzebny. Te 20 mln lepiej włożyć w stadion

      • 2 3

    • (1)

      A z 20. milionów zrobi się 50. Zakład?

      • 1 0

      • Jeżeli materiały budowlane będą drożeć w tempie 60 a niektóre 160 % w ciągu roku to pewnie tak będzie . Pracownicy też chcą więcej zarabiać więc cudów nie ma będzie drożej

        • 1 1

  • Kłamstwo goni kłamstwo... (10)

    fakty są takie, że podczas poprzedniego remontu, przyczółki były robione od podstaw, jak i przęsła, tylko stare filary zostały i o to skutki. Po 6 latach, kolejne 20 milionów. Moim zdaniem dobry temat dla prokuratury...

    • 70 12

    • Człowieku...po jakich 6 latach? (7)

      Spytaj jeszcze raz tatusia i mamusi kiedy to było.6 lat temu zrobiona była tylko nawierzchnia jezdna, która to nie stanowi konstrukcji mostu. Remont kapitalny o którym trochę niedokładnie i niefachowo piszesz miał miejsce w latach 1986-1989 czyli ponad 30 lat temu ! A prokuraturą to nie strasz....oj typowy z ciebie produkt pis-komuny !

      • 10 17

      • (6)

        W czerwcu 2014 r. rozpoczął się remont Mostu Siennickiego, będący jednym z elementów Gdańskiego Projektu Komunikacji miejskiej (etap IIIC); Most Siennicki został zamknięty jedynie dla ruchu kołowego. Ruch tramwajów przywrócono 24 grudnia 2014 r. mimo wciąż trwających prac przy remoncie jezdni mostu. Ostatecznie został otwarty dla pojazdów samochodowych 17 września 2015 r. Jak widzisz drogi czytelniku, to jednak Ty masz kłopoty z pamięcią.

        • 7 8

        • Przecież @vv nie neguje faktu remontu nawierzchni.
          Nie zgadza się jedynie z twoim twierdzeniem dotyczącym zakresu prac prowadzonych 6 lat temu.

          • 9 2

        • Człowieku....jeszcze raz bo widzę, ze nie zrozumiałeś (4)

          Remont jezdni, torowiska czy.....chodnika nie możesz traktować jako remont konstrukcji inzynierskiej jakim jest most czy wiadukt. Owszem, te elementy sa istotne przy projektowaniu obiektu, ale tylko jako dodatkowe obciązenie konstrukcji przy tzw "zbieraniu obciążeń". Konstrukcja mostu stanowią, w tym przypadku przęsła, łożyska ,przyczółki i filary !

          • 8 4

          • (3)

            Pytanie czy po tym remoncie znowu będą robić nawierzchnie.

            • 0 1

            • (1)

              będzie most bez nawierzchni, pasuje?

              • 2 1

              • Cóż głupota w tym kraju

                dzięki rządom pisu stala sie powodem do dumy i chluby

                • 1 0

            • Jednak z i**otami trudno dyskutowac

              • 1 1

    • złóz doniesienie a nie bij piany po próżnicy

      • 3 4

    • Nie nie były. Robiono jedynie torowisko i jezdnie

      • 3 4

  • Most na toruńskiej też się sypie (6)

    Na razie wprowadzono ruch wahadłowy co bardzo utrudnia życie mieszkańcom

    • 31 1

    • (4)

      ale ten ruch wahadłowy jest z innego powodu , tam jest budowa

      • 2 0

      • (1)

        Zejdż pod niego a zobaczysz w jakim stanie są przyczółki,na którym on spoczywa.

        • 1 1

        • nie muszę , w latach 60 ub stulecia w czasie przerwy między zajęciami w szkole podst 67 skakałem z mostu do rzeki to wiem jak już wtedy wygladał ten most

          • 3 0

      • Ta budowa jest od momentu kiedy zaczęli budować hotel obok. Co tam się wyrabia to chyba już nie wie sama Pani prezydent

        • 2 0

      • przy moście była budowa, ale dawno się skończyła

        • 1 0

    • No przecież będzie przetarg na dokumentacje remontu Toruńskiej.

      • 1 0

  • Most (7)

    a dlaczego nie nowy ? Przecierz tam jest port i kilka dzielnic,nie można takiego mostu jak na przekopie?!?!?

    • 42 2

    • jest wantowy

      • 4 2

    • Ten jest nie potrzebny (4)

      • 1 4

      • (2)

        a piesi i tramwaje którędy

        • 2 0

        • Na około (1)

          • 0 2

          • tzn którędy?

            • 0 0

      • To nie przed potrzebny to przez pomyłkę wpisałeś ? most może być potrzebny albo niepotrzebny. Jak jest" nie potrzebny" to nie wiadomo o co chodzi.

        • 1 0

    • chyba pacierz a nie przecież

      • 3 0

  • (1)

    Nie lepiej zburzyć to i odtworzyć z przedwojenna bryła?

    Ps- kto nie jechał konstalem po tym moście, szczególnie w stronę stogów, ten życia nie zna. Przed remontem to aż iskry leciały:)

    • 45 0

    • Bogaty jesteś

      • 0 4

  • A on nie był chwile temu remontowany? (3)

    Święty odwalił kicz i zmarnował pieniądze?
    Odwołać go,zabrać tytuł świętego!

    • 40 12

    • Masz na myśli JPII....popieram ! (2)

      A to "niedawno" było ponad 30 lat temu, fakt, za czasów JPII. A tak bardzo niedawno, dzieciaku, to był remont nawierzchni jezdnej która nie jest częścią konstrukcji mostu

      • 8 13

      • Ten most jest potrzebny jak swini siodło (1)

        Zburzyć będzie spokoj

        • 1 7

        • Chcesz puści tramwaj i pieszych przez most wantowy?!

          • 0 0

  • Innowacja

    Trzeba wprowadzac dla naszego dobra

    • 2 1

  • Hmm

    W latach 90 nie był rozebrany i wybudowany na nowo- został mocno przebudowany . Filary pozostały i doszły nowe przęsła. Stary miał fajne burty pomiędzy jezdnią a przejściem pieszych. A tramwaj to chyba jechał od obecnej wciąż bramy długich ogrodów bo Żuławskiej dawno nie ma...

    • 7 1

  • Odbudować jak byl przed wojną moi drodzy I kochani (7)

    Ten most wyglądał jak most a nie jak nieczynna przeprawa promowa.

    • 18 8

    • (1)

      widziałeś i jeździłeś furmanką przed wojną to wiesz co piszesz . jak zwykle zresztą

      • 3 3

      • Widziałeś i jeździłeś golfem III w tedei?

        • 0 0

    • dzień dobry , jak tam mamusia ?

      • 2 2

    • (3)

      Sven dobrze mówi.

      • 0 0

      • (1)

        tak samo jak ty, zawsze musza być jakieś głaby które się produkują

        • 1 0

        • Zawsze są też takie glaby jak ty, które co najwyżej mogą się czepiać tego co ktoś miał do powiedzenia.

          • 0 0

      • ton jest was dwóch którzy znaja sie na wszystkim

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane