- 1 Nocna komunikacja do poprawki (91 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (325 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (59 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (45 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (325 opinii)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (130 opinii)
Rok po otwarciu skrzyżowania na Morenie nadal bez zielonej fali
Choć skrzyżowanie ul. Bulońskiej z Rakoczego na Morenie zostało oddane do użytku w ubiegłym roku, wciąż drogowcom nie udało się tam - mimo systemu Tristar - zapewnić kierowcom "zielonej fali". Nasz czytelnik, pan Leszek, opisuje problemy i podsuwa drogowcom gotowe rozwiązania.
Chciałbym zasygnalizować absurdy przejazdu samochodem przez Morenę - od Myśliwskiej przez Bulońską i Rakoczego w kierunku Niedźwiednika.
Na Bulońskiej pomiędzy Myśliwską a Rakoczego są dwie sygnalizacje świetlne, w fatalny sposób zsynchronizowane z sygnalizacją na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.
Sygnalizacje na Bulońskiej mają 2 cykle podczas jednego cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ale nie chodzi o tę rozbieżność, te 2 cykle na Bulońskiej równo mieszczą się w 1 cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.
Cykl na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ma ponad 2 minuty, w tym czasie przez Rakoczego przejeżdża kilka samochodów, przez większość czasu jest pusto.
"Parzysty" cykl z Bulońskiej trafia w środek cyklu skrzyżowania Bulońskiej z Rakoczego i tu chyba nie da się nic poradzić.
"Nieparzysty" cykl z Bulońskiej trafia prosto w świeżo włączone czerwone na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego - ruszając ze świateł na Bulońskiej widać jak zielone w lewo w stronę Niedźwiednika włącza się i zaraz gaśnie, więc nie ma możliwości przejazdu i trzeba czekać dwie minuty na kolejne zielone w stronę Niedźwiednika.
Gdy czeka się na Bulońskiej przed Rakoczego, to widać sygnalizację Rakoczego / Piecewska, następnie włącza się zielone na Rakoczego / Piecewska, po jakimś czasie włącza się zielone dla Bulońskiej w lewo, ale zanim dojedzie się do Piecewskiej, to na Piecewskiej włącza się czerwone i znowu trzeba stać.
Po zmianie zielonego na czerwone dla ruchu z Bulońskiej w lewo - ruch z Bulońskiej w prawo ma nadal zielone a w tym czasie zielone dostaje lewoskręt z Rakoczego (od McDonaldsa) w Bulońską (tramwaj dostaje zielone również dla wyjazdu z Bulońskiej w prawo).
Wystarczy zamienić kolejność ruchu lewoskrętów na skrzyżowaniu Bulońskiej i Rakoczego - najpierw od McDonalds w Bulońską a po nim z Bulońskiej w lewo i znikną oba problemy bezsensownego czekania dla jadących od Myśliwskiej w stronę Niedźwiednika - opóźnione zielone da możliwość zdążenia (w cyklu nieparzystym) przed zmianą na czerwone, ponadto przez to "opóźnienie" nie straci się zielonego na skrzyżowaniu Rakoczego i Piecewskiej - trafi się na zielone w następnym cyklu (ale to i tak pewnie będzie wcześniejsze niż to, na które trafia się wskutek czekania 2 minut na Bulońskiej / Rakoczego).
Są też inne absurdy. To m.in. dowolność sygnalizacji dla autobusów i pieszych przy PKM Brętowo - dlaczego ta sygnalizacja wstrzymuje samochody jadące Rakoczego? Czy to nie może być zsynchronizowane z sygnalizacją na Rakoczego / Wyrobka / Kolumba i na Potokowej / Rakoczego + Potokowej / Dolnym Migowie - tak żeby nie wstrzymywać samochodów, tylko dać im przejechać, a zielone dla autobusów i pieszych dać wtedy, kiedy z góry będzie już pusto (bo czerwone zapaliło się na Wyrobka / Kolumba i wszystko, co przejechało tam na zielonym już przejechało przy PKM Brętowo)?
Jeszcze inny problem - tym razem popołudniowy - samochody jadące od Niedźwiednika pod górę Rakoczego są zatrzymywane na stromym podjeździe przez sygnalizację na Wyrobka / Kolumba, nie można tego zsynchronizować z sygnalizacją na Dolnym Migowie i na Rondzie de la Salle? I również z sygnalizacją dla pieszych przy PKM Brętowo (tak żeby piesi ani autobusy nie wstrzymywali samochodów, a wykorzystywali luki w cyklu). Dalsze sygnalizacje w stronę Bulońskiej (na Piecewskiej) również wstrzymują samochody jadące od Niedźwiednika.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (223)
-
2016-07-08 20:19
Katedra ruchu drogowego
Przecież tuzy z tej katedry powiedzą ze tak ma byc. To koncepcja uspokajania ruchu drogowego. Samochody stoją i trują a zarabiają na tym firmy paliwowe i producenci znaków, sygnalizatorów. Gambit inta cała ich fundacja- zastanawiająca jest lista sponsorów. Miłej lektury.
- 10 2
-
2016-07-08 19:47
Mieszkałem na morenie 25 lat teraz jak jadę do rodziców to krew mnie zalewa co 50m światła i na każdych stoję
- 10 2
-
2016-07-08 18:59
TRISTAR
Ten cały TRISTAR to PIC.
Jak Boga kocham.- 4 2
-
2016-07-08 16:01
Kolejny przekręt albo dyletanctwo. (3)
Ten system nigdzie praktycznie nie działa a na omawianym skrzyżowaniu to już działa ale w odwrotnym celu.
Kto podjął decyzje o finansowaniu z publicznych pieniędzy takiego gniota.- 13 3
-
2016-07-08 17:55
Kto podjął decyzje i dał zlecenie na TRISTAR ? Szykuje się kolejna afera w magistracie!
- 0 2
-
2016-07-08 17:08
nie
zwykłe nieróbstwo, lenistwo i olewanie ludzie
- 1 2
-
2016-07-08 16:08
Praktycznie
To działa tam gdzie został wdrożony.
- 2 1
-
2016-07-08 17:16
Komusze to jest przymorze, zaspa i zabianka.
Morena tylko troche, a najmniej oliwa, wrzeszcz, ujescisko i orunia dolna.
- 4 3
-
2016-07-08 17:07
hahahaha
i Wy chcecie pouczać "mistrzom i geniuszom" z ZDiZ ???!!! Wy śmieszni mali, bezradni i codziennie widzący debilne decyzja na drogach kierowcy, macie siedzieć w autach, płacić podatki i nie wybrzydzać, a urzędnikom w ZDiZ ma być cieplutko, ma być pensja, nagrody i dodatki !!
- 11 3
-
2016-07-08 16:40
w Gdyni Tristar działa bardzo dobrze (1)
Dzisiaj skorzystałem z tablic informujących o wypadku na Władka - super.
- 4 5
-
2016-07-08 17:04
Na Słowackiego przed Złotą Karczmą działa z opóźnieniem
Tzn. jak pokazuje, że jest korek, to znaczy, że jest już korek taki, że cały węzeł w kit zapchany i na Gdynię zator aż za Osowę. Mniejsze korki jakoś ignoruje. Nauczyłem się odgadywać jego intencje i już wiem, że jak pokazuje cokolwiek więcej niż "Gdynia Chylonia 15 min" to znaczy, że w ogóle nie ma co się zastanawiać nad wjeżdżaniem na obwodnicę.
- 2 2
-
2016-07-08 16:03
(3)
Wg urzednikow pewnie wsxystko ok. Zreszta ten tristar wszedzie robi czerwona fale
- 4 3
-
2016-07-08 16:07
zdanie fałszywe (2)
Z całą pewnością nie tutaj - bo tutaj nie ma TRISTARA. Na pozostałych ciągach nie zaobserwowałem czerwonej fali (rozumiem, że z definicji chodzi o zatrzymywanie się na każdych światłach)
- 2 2
-
2016-07-08 16:53
Ja zaobserwowałem nie raz nie dwa (1)
Ostatni przykład: wiozę teściową do Gdańska główną arterią, godzina 21:40, ruch już dosyć mizerny. Jadę przepisowo, bo nie lubię jak mi stare pudło gdera: tam gdzie stoi 70 to 70, gdzie indziej nie przekraczam 55. Po drodze zaliczam praktycznie wszystkie czerwone światła.
- 4 2
-
2016-07-08 16:54
to może trzy?
- 2 1
-
2016-07-08 16:53
Wyłączcie światła na ul Bulońskiej w nocy !!
To jest jakiś absurd żeby o 2 nocy 2 razy stać na światłach mimo że nie żywej duszy w okolicy.- 17 2
-
2016-07-08 16:34
w Gdyni w ogóle tristar nie działa +.+ (1)
- 5 3
-
2016-07-08 16:38
No niestety
Z moich doświadczeń wynika, że działa dużo lepiej niż w Gdańsku....
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.