- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (53 opinie)
- 2 Finał sprawy z przypiętym rowerem (41 opinii)
- 3 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (53 opinie)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (345 opinii)
- 5 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (92 opinie)
- 6 Rzut granatem i grochówka. Wojsko zaprasza (117 opinii)
Rok po przejęciu wodociągów przez miasto przybyło kierowniczych stanowisk
Jeden wiceprezes, trzech dyrektorów i czterech kierowników przybyło w miejskiej spółce wodociągowej przez ostatni rok, czyli od momentu, gdy dawny Saur Neptun Gdańsk stał się Gdańskimi Wodociągami. Przedstawiciele firmy tłumaczą, że wzrost liczby kierowniczych stanowisk "odpowiada realizacji potrzeb spółki".
Z tej okazji przyjrzeliśmy się temu, jak zmieniła się w firmie struktura zatrudnienia. A zmieniła się głównie za sprawą tego, że przybyło kierowniczych stanowisk.
Minął rok od czasu przejęcia spółki przez miasto
Przypomnijmy: W 2021 r. władze Gdańska zerwały trwającą od 30 lat umowę z SNG i zdecydowały, że odkupią od francuskiego właściciela SNG 51 proc. akcji spółki, żeby być jej jedynym właścicielem.
Transakcja doszła do skutku w kwietniu 2022 r. i zamknęła się w kwocie 45 mln zł - 43,7 mln zł to koszt zakupu akcji, reszta to tzw. "koszty transakcji".
Miasto kupiło Saur Neptun Gdańsk. Finał transakcji za 43,7 mln zł
Od 1 stycznia 2023 r. miasto Gdańsk zostało właścicielem 100 proc. udziałów w Saur Neptun Gdańsk i zmieniło nazwę spółki na Gdańskie Wodociągi. Przez ostatni rok przybyło tam kadry kierowniczej.
Prezes i dwóch wiceprezesów, zamiast jednego
Prezesem nadal pozostaje Jacek Kieloch, który przed przejęciem spółki przez miasto miał jednego zastępcę. Teraz ma ich dwoje. Do zarządu, na stanowiska wiceprezesów powołani zostali Magdalena Rusakiewicz (wcześniej wieloletnia rzecznik spółki SNG) oraz Dariusz Słodkowski (w przeszłości miejski radny, następnie pracownik szczebla kierowniczego w GZDiZ i Międzynarodowych Targach Gdańskich).
Te decyzje podjęto szybko, bo jeszcze w marcu 2023 r.
Rzeczniczka prasowa i były radny w zarządzie Gdańskich Wodociągów
Ale przez ostatni rok w Gdańskich Wodociągach przybyło też dyrektorów i kierowników.
Trzech dodatkowych dyrektorów i czterech dodatkowych kierowników
- Dyrektorów jest obecnie czterech, a wcześniej był jeden. Natomiast kierowników jest 33, a wcześniej było ich 29. Wzrost zatrudnienia na tych stanowiskach odpowiada realizacji potrzeb spółki związanych z usługą zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków - informuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskich Wodociągów.
Siedem osób w Radzie Nadzorczej
Nie zmieniła się liczba członków Rady Nadzorczej - wciąż jest ich siedmioro. Szefową RN jest Izabela Kuś, skarbniczka Gdańska, a wiceprzewodniczącym Piotr Kryszewski, wiceprezydent Gdańska.
Oprócz nich w Radzie Nadzorczej zasiadają jeszcze: Iwona Bierut (dyrektor Wydziału Polityki Gospodarczej UM Gdańsk), Krzysztof Kochanowski, Paweł Orłowski (wiceprezes Międzynarodowych Targów Gdańskich), Danuta Janczarek (sekretarz Urzędu Miejskiego w Gdańsku) i Magdalena Mistat (wicedyrektor Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku).
Zapytaliśmy Gdańskie Wodociągi, czy zwiększenie liczby osób na stanowiskach kierowniczych w jakikolwiek sposób usprawniło działanie firmy czy to tylko mnożenie etatów dla idei.
- Zmiana strukturalna Gdańskich Wodociągów miała na celu usprawnienie i optymalizację procesów zarówno tych wewnętrznych oraz zewnętrznych. Nowy schemat organizacyjny opracowywany był przez pracowników - w zespole złożonym z pracowników GdW zróżnicowanych wiekiem, stażem, tak by uwzględnić różne doświadczenia i kompetencje na rzecz sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Spółka stale optymalizuje swoje działania, by sprawnie świadczyć usługę dla stale rosnącej grupy klientów - odpowiedziała nam Magdalena Kiljan.
Łączna liczba etatów na niezmienionym poziomie
Kiljan podkreśla, że łączna liczba etatów w spółce od lat pozostaje na niezmienionym poziomie i wynosi ok. 550 osób.
- Zespół ten realizuje usługę zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, co wiążę się z obsługą coraz dłuższej sieci wod-kan, która wynosi aktualnie prawie 3 tys. km, coraz większą liczbą obsługiwanych obiektów wod-kan, a także z obsługą przyrastającej co roku liczby klientów - mówi Kiljan.
Jak jest w innych miejskich przedsiębiorstwach wodociągowych?
Gdańskie Wodociągi podają, że w Poznaniu, Wrocławiu i Bydgoszczy zarządy analogicznych spółek są trzyosobowe. W Krakowie w zarządzie zasiada sześć osób, a w Warszawie pięć.
W Poznaniu rada nadzorcza miejskich wodociągów liczy dziewięć osób. Po sześć osób zasiada w radach nadzorczych przedsiębiorstw w Szczecinie, Wrocławiu i Krakowie.
Lublin zatrudnia sześciu dyrektorów, a Kraków dziewięciu. Po czterech dyrektorów, czyli tylu ile w Gdańsku, jest w Szczecinie i Łodzi.
Miejsca
Opinie (234) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-19 07:32
Opinia wyróżniona
To się nigdy nie zmieni (25)
Nieważne kto rządzi, jak rządzi, czy jak długo. Zawsze to samo, jeśli się uda to swoich obstawić w miejskich czy państwowych spółkach, bo gdzie indziej wrzucić człowieka, który odszedł z władzy rządowej czy samorządowej, albo trzeba go przenieść. On / ona za dużo wie, trzeba uciszyć pensją i innymi apanażami.
- 439 6
-
2024-03-19 10:37
Kanał nie kanał ale kasa leci ;)
- 6 0
-
2024-03-19 10:19
Zobaczcie ilu urzędników miejskich zasiada w radach nadzorczych...
Spółek miejskich w Gdańsku jest kilkanaście.
Ci urzędnicy żyją jak pączki w maśle, a najgłośniej krzyczeli, że PiS obsadza swoimi....- 33 0
-
2024-03-19 10:05
Posumujmy. Jak był prywatny właściciel to było mniej stanowisk menadżerskich. Jak władzę przejęło miasto to liczba pracowników jest bez zmian ale kadra się rozrosła bo więcej pracy. Siódmego kwietnia możemy coś zmienić. Niech każdy zagłosuje mądrze. Nie na nazwisko tylko na kompetencje.
- 34 0
-
2024-03-19 09:45
tutaj rządzi PO od 20 lat (1)
- 25 0
-
2024-03-19 15:52
Czyli Niemcy kat. II
- 5 3
-
2024-03-19 09:32
A najlepsze jest to zeza przejecie wodociagów miejskich jeszce zaplaiclismy miliony francuzom mimo ze moglismy je przejac za (1)
- 25 0
-
2024-03-19 15:53
Tylko dlaczego tyłu policjantów na emeryturze pracuje na takich stanowiskach
- 3 0
-
2024-03-19 09:26
Ale to sie zmieni wystarczy ze niebedzie ludzi z ukladu a rzadzic nie beda ludszie z polityki !!Ale trezeba zagłosowac najpierw
adzieki takim tumanom jak ty własnie nic sie nie zmienia!!
- 13 0
-
2024-03-19 08:10
Oni są Nasi! (3)
Ale to są Nasi posłowie/senatorowie/prezesi/dyrektorzy/kierownicy/doradcy/członkowie Rad Nadzorczych. To fachowcy. Ich odpowiednicy to dyletanci. Przywracamy normalność. Dla siebie.
- 21 6
-
2024-03-19 08:24
Fachowcy po Collegium Tumanum (2)
- 26 0
-
2024-03-19 09:02
jak wojewódka (1)
- 17 0
-
2024-03-19 15:54
Najlepiej nie mieć studiów jak Hołownia
- 4 0
-
2024-03-19 08:08
W Gdańsku od 30 lat rządzi ten sam zgniły układ. (3)
jeżeli nie powiemy wszyscy won, to nie zmieni się nic
- 51 0
-
2024-03-19 08:19
(2)
Kacper, czy ten układ jest teraz z tobą w sali?
- 0 41
-
2024-03-19 09:02
nie, z tobą jest kacper i prezes (1)
- 6 0
-
2024-03-19 15:54
Szwabia i komuna Marksistowska
- 2 0
-
2024-03-19 07:50
(7)
Tak ale PoKo/PZPR obiecało ze bedzie inaczej,fachowcy bez politycznego nadania.Tak wytykali nepotyzm PiS a robią o wiele gorzej.Ludzie myśleli ze coś się w końcu zmieni,zagłosowali na te puste serca.Ja od razu wiedzialem ze to lipa.
- 39 1
-
2024-03-19 10:02
Puste serca, puste głowy ale kieszenie będą pełne.
- 10 0
-
2024-03-19 08:20
(5)
Komunistów i złodziei pisowskiej dojnej zmiany nikt nie przebije w nepotyzmie
- 3 29
-
2024-03-19 15:19
Teraz my
- 2 0
-
2024-03-19 09:01
Jedni drugich warci...
.... a my musimy to utrzymywać i bidować.
- 13 0
-
2024-03-19 08:36
nawet nie mam zamiaru sprawdzać (2)
choćby skały sr*ły na konfę zagłosuję.
- 11 2
-
2024-03-19 09:26
Konfederacja potrafi gasic pozary
- 5 1
-
2024-03-19 09:03
oni inni? sprawdź co stało się z dziamborem
- 6 3
-
2024-03-19 07:40
akurat tym przydałoby sie przewietrzenie - niezależnie z której strony
- 19 0
-
2024-03-19 08:20
Opinia wyróżniona
Optymalizacja (8)
polega na organizowanie jakichś działań i procesów w taki sposób, aby dały jak największe efekty przy jak najmniejszych nakładach. Optymalizować można na przykład czas pracy, koszty, procesy w firmie, procesy produkcyjne, procesy logistyczne i wiele innych.
Jak się ma w takim razie rozrost kadry kierowniczo-zarządzającej do procesu optymalizacji? Ktoś chyba bajki opowiada?- 298 9
-
2024-03-20 15:12
Jest ciemnota, któa uwierzy w te bajki, bo wierzy we wszystko, co urzędnicy mówią
Akurat rozrosty kadry zarządzającej jest strzałem w stopę, bo dokoptowuje się ludzi, oczywiście "fachowców", którzy muszą się czymś wykazać, więc wymyślą i przeforsują każdą głupotę. Ja pracuję w firmie skandynawskiej i jest to samo - zmiany dla zmian, ciągłe spotkania dla spotkań, a jak coś źle idzie, to i tak zwalniani są szeregowi pracownicy, szefowi praktycznie nigdy, choć to oni są źródłem bezsensownych zmian.
- 4 0
-
2024-03-19 18:09
Oni wzieli przykład z centrali! Ilu dodatkowych ministrów w ramach oszczędności ma nasz wspaniały rząd??
- 7 0
-
2024-03-19 10:45
Ludzie chcecie zmian to zagłosujcie na kogokolwiek byle nie na obecna wladze Pokowców która rzadzi w Gdańsku
Ijeszce jedno wspolna droga 2050 lewaki to jest to samo co obecna władza w Gdańsku tylko ze nie dostali sie na jedna liste KO!!
wiec obojetnie na kogo zagłosujecie z poza obecnego ukladu gorzej nie bedzie- 11 1
-
2024-03-19 09:44
Masa niewykształconych osób to kupi
- 14 1
-
2024-03-19 09:28
Tak robia wszedzie POwscy nie zatrudnili wiecel ludzi do pracy tylko kolesiów z obecnej władzy POlitycznej w Gdańsku!!
- 14 2
-
2024-03-19 08:59
słuszną (1)
linię ma nasza władza!
- 10 2
-
2024-03-20 06:46
KOryto + wybrali podatnicy
- 4 0
-
2024-03-19 08:35
Wszystko zależy od funkcji celu
Optymalizacja to nie koniecznie minimalizacja. Jeśli np. celem jest maksymalizacja liczby kierowników, to właśnie ją z powodzeniem zoptymalizowali zgodnie z założonym kryterium :)
- 29 1
Wszystkie opinie
-
2024-03-19 07:03
(10)
Ehhh. Ale dalej nie zajmiecie się radnymi w spółkach skarbu państwa za czasów pis. I pewnie komentarz zaraz zablokujecie
- 22 41
-
2024-03-19 07:21
Masz rację (4)
PiS = POKO, a POKO = PiS.
- 12 5
-
2024-03-19 07:29
chciałbyś
móc się zrównać z porządnymi ludźmi...
- 5 5
-
2024-03-19 08:20
(1)
napisz jeszcze - tylko konpederaści z Moskwy mogą cos zmienić
- 1 1
-
2024-03-19 09:56
Nie, to była tylko taka ironia
pod adresem tych, którzy uważają, że sam fakt popierania POKO czyni z nich lepszych ludzi, a wszystkie rysy na wizerunku swoich idoli komentują starym sowieckim "a u was murzynów biją". A jeśli chodzi o środowisko tzw. wolnorynkowców, to obecnie dla mnie jego najlepszym symbolem jest Pan Kandydat Dyrektor Dziambor, więc tam też szału nie ma.
- 4 0
-
2024-03-19 08:27
No nie PiS przynajmniej stara się działać zgodnie z prawem
Koalicja 13 grudnia grabi i niszczy wszystko na chama.
- 13 3
-
2024-03-19 07:31
Fakt, kilka miesięcy temu takich tematów tu nie było
- 1 0
-
2024-03-19 08:26
Bo zajmujemy się Układem Gdańskim (1)
- 11 0
-
2024-03-19 10:57
Dokładnie tak.
A ten komentarz to próba odwrócenia uwagi. Jak w przedszkolu: pani gani Jasia a Jasiu odpowiada: pse pani, a Piotrek pluł na podłogę.
- 3 0
-
2024-03-19 09:22
programowy z nowogrodzkiej
usuwa komentarze o sobie. Kaczorowski się sprzedał.
- 0 4
-
2024-03-19 09:30
ej jak sie ujawnia skorumpowane działania POkolityczne w Gdańsku zaraz pojawia sie ruski trol a za pisu to były wieksze wałki
Trole pilnuja by ich post był zawsze pierwszy
- 4 0
-
2024-03-19 07:03
By żyło się lepiej.
- 67 1
-
2024-03-19 07:04
(2)
Hahaha. Ośmiu nowych "kierowników". Pięknie.
- 103 1
-
2024-03-19 07:19
I to trzeba ich hojnie opłacać. Jest na to prosty sposób - podnieś opłaty za wodę i ścieki. Tylko patrzeć jak to się niebawem stanie.
- 25 0
-
2024-03-19 17:02
8 kierowników za 8*. Opłacało się protestować za praworządność...
- 4 0
-
2024-03-19 07:04
Po co ci kierownicy? Wczesniej dzialalo (2)
Trwonicie pieniadze. Na Fale wywaliliście 130 mln, rocznie jeszcze macie im dopłacać. To jest niegospodarnosc i tworzenie posad dla swoich
- 121 3
-
2024-03-19 07:29
no coś ty!
- 5 0
-
2024-03-19 17:55
Głosy
Więcej kierowników, to więcej głosów w wyborach na swoich. Całe rodziny wtedy głosują, by sobie nie pogorszyć. Dlatego jest jak jest od 20 lat
- 7 0
-
2024-03-19 07:05
Dlatego mój pit (2)
Nigdy nie zagości w tym korupcyjnym mieście. Nie będę pracować na te przekręty. Serdeczności
- 76 7
-
2024-03-19 08:21
ty w PIT tylko zasiłek rozliczasz pisowski frędzlu
- 1 18
-
2024-03-26 09:20
to wyprowadź się stąd
- 0 1
-
2024-03-19 07:06
Wskaż różnicę z pisem (3)
Ja nie widzę. Rzeczniczka dyrektorem, a jakieś konkursy byly?
Liczba etatów się nie zmieniła, bo tym co utrzymują zarząd dowalilo się roboty.
Serdeczności i na wybory kochani, koniecznie- 100 8
-
2024-03-19 07:16
Pis nie łamał prawa tak jak po ko
Ziobro może się uczyć od bodnara
- 23 7
-
2024-03-19 07:59
Jeżeli nie widzisz różnicy...no to jej nigdy nie zobaczysz! Za ciężki temat dla ciebie (1)
A różnice są i to wielkie!
- 5 12
-
2024-03-19 10:30
wymień je
- 6 0
-
2024-03-19 07:06
Ot cała PO (5)
Śmieli się z PISowcow a sami dali się przez PO wy dym.
- 118 5
-
2024-03-19 07:18
(1)
przecież przed pisem to samo robili
- 21 2
-
2024-03-19 08:32
Dokładnie, stare wróciło.
- 16 0
-
2024-03-19 08:56
Ludzie maja pamiec rybki akwariowej.PO zawsze byla partia miejscowych i ogolnopolskich ukladow.Skoro publika znow ich wybrala ,to szkoda nawet czasu na komentowanie tego zlodziejstwa.
- 15 0
-
2024-03-20 13:28
miało być mniej biurokracji i konkursy....a jest jak zwykle wiecej wiecej byle swoj dostal
- 5 0
-
2024-03-20 14:30
A wy tam ciągle te same partie.
Czas na zmiany tylko Konfa,trzeba od koryta oderwać tą betonoze.
- 1 0
-
2024-03-19 07:06
By żyło się lepiej,serdeczności!
- 59 1
-
2024-03-19 07:07
Tak działają w państwie i w samorządach
Natychmiastowy desant na stołki, bez konkursów i kompetencji. Ważne legitymacja partyjna.
- 97 1
-
2024-03-19 07:08
Czy to kogokolwiek dziwi?
Ty podatniku utrzymujesz całą tą zbieraninę
- 102 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.