• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rośnie liczba pasażerów tramwajów i autobusów w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
2 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Liczba pasażerów w gdańskiej komunikacji rośnie nieprzerwanie od kilku lat. Liczba pasażerów w gdańskiej komunikacji rośnie nieprzerwanie od kilku lat.

Około 175,4 mln pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej w Gdańsku w ubiegłym roku. To kolejny rok z rzędu, kiedy rośnie liczba użytkowników autobusów i tramwajów, choć przyrost pasażerów jest najmniejszy od kilku lat. Większe są również wpływy z biletów okresowych, spadły jednak dochody z biletów jednorazowych.



Z jakim biletem najczęściej podróżujesz komunikacją miejską?

175 mln 416 tys. 269 - tylu dokładnie pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej w Gdańsku w 2016 r. To prawie o 928 tys. więcej niż w 2015 r. Choć utrzymana jest tendencja wzrostowa, to jednak przyrost pasażerów był najmniejszy od 2009/2010 r., kiedy to z komunikacji skorzystało odpowiednio 147 mln 803 tys. 899 i 154 mln 936 tys. 795 pasażerów. W 2011 było ich 157 mln 077 tys. 625, w 2012 r. - 162 mln 258 tys. 991, w 2013 r. - 168 mln 000 tys. 399, zaś w 2014 r. - 170 mln 864 tys. 329.

- Jest to efekt konsekwentnie realizowanej polityki komunikacyjnej miasta Gdańska. Stawiamy na komunikację miejską, co znajduje odzwierciedlenie w potężnych inwestycjach w nowe torowiska, modernizację istniejących, czy też zakupy taborowe, umożliwiające podróż nowoczesnymi, wygodnymi autobusami i tramwajami - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Czytaj też: Tramwaje nie pojadą Nową Świętokrzyską oraz Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje

Liczba pasażerów ZTM Gdańsk
Create column charts

Wraz z liczbą pasażerów rosną też wpływy ze sprzedaży biletów okresowych, kodowanych na Karcie Miejskiej. W 2014 r. dochód z ich sprzedaży wyniósł 51 mln 673 tys. 878 zł. Rok później było to 53 mln 972 tys. 821 zł, a w ubiegłym roku - 55 mln 386 tys. 650 zł.

Jednocześnie spada zainteresowanie ofertą biletów papierowych. Podczas gdy w 2014 r. uzyskano z ich sprzedaży 55 mln 112 tys. 369 zł, w 2016 r. było to 53 mln 433 tys. 229 zł.

Urzędnicy podkreślają, że wpływy z biletów przeznaczane są na dalszy rozwój komunikacji miejskiej, czyli m.in. na uruchomienie linii 268 na Kokoszkach, 269 na Osowej, 158 przez tunel pod Martwą Wisłą, większą liczbę kursów linii 227 oraz częstsze przejazdy tramwajów na gdańskie Południe. W planach są też dalsze remonty torowisk oraz zakup i remont taboru.

Czytaj też: Gdańsk kupi 15 nowych tramwajów oraz Kolejna modernizacja tramwajów z Niemiec

Miejsca

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • powrud linia do z morena do wrzeszcza pkp 142 to po czeba do skm

    • 0 1

  • Tramwaje

    Awarie ,spóźnienia oraz tłok to codzienność w Gdańsku. Wygodniej i szybciej jest samochodem

    • 0 2

  • Więcej

    Więcej bo ukaincow jest pełno.I tyle w temacie.

    • 1 1

  • Na Południe Gdańska przydałyby się częstsze kursy tramwajów w godzinach szczytu, bo na Płockiej to już nieraz wsiąść się nie da, a osoedla buduja się nadal...

    • 4 0

  • (12)

    Jeszcze troche i spadnie, bo co chwilę tramwaje się psują. Ile można

    • 102 29

    • Punktualnie i sprawnie (2)

      Jak się przewozi 175 mln ludzi to czasami coś się psuje. Przez rok dojeżdżałem do pracy z Przymorza do Gdyni tramwaj>autobus, a powrót autobus>skm. Przez rok nie spóźniłem się do pracy ani razy mimo tego że podróż trwała aż godzinę dwoma środkami komunikacji.

      • 8 8

      • Kilka razy dziennie to nie jest czasami....

        ... niestety.

        • 0 0

      • punktualność

        to prawda do pracy zawsze na czas ale do domu to już dużo gorzej

        • 0 0

    • (5)

      hm, mam 50 lat, często jeżdżę komunikacją miejską i jescze nigdy nie wysiadłem z niej, bo coś sie popsuło, także Twoja wizja mnie nie przekonuje...

      • 18 21

      • (2)

        często czyli w sobotę na rynek trzy przystanki?
        Dojeżdżałem kilka lat, z przesiadkami, nie było tygodnia bez awarii, spóźnień (bez powodu) etc. Zimą to już kompletna katorga. Nigdy więcej.

        • 8 1

        • (1)

          Od 14 lat jeżdżę tramwajem do pracy. Potem z niej wracam również tramwajem. Od kiedy są PESy i Dortmundy wysiadałam raz z powodu awarii. Teraz mamy zimę, mrozy, na tramwaj czekam zazwyczaj nie dłużej niż kilka minut (mam dwa, którymi mogę jechać). Ale widzę, że co niektórym korona z głowy się mocno obsunęła i stuknęła w potylicę, skoro bzdury wygadują. Albo d*py zbyt wygodne i ciężko się czeka 3 minuty ;)

          • 11 4

          • To chyba w godzinach szczytu z Galerii Bałtyckiej do Dworca Głównego. Spróbuj z Oliwy na Stogi, albo gdziekolwiek z przesiadką.

            • 3 1

      • Po prostu, tego Dziadek nie pamiętasz... (1)

        • 8 16

        • Najlepszy komentarz :-) ale się uśmiałam :D ale racja, jeżdżę komunikacją miejską codziennie i często zdarzają się awarie... Podobno zakupili nowe tramwaje i autobusy. Może i lepiej będą wyglądać, ale awaryjność pewnie na tym samym poziomie. I z trakcją też często są problemy... szczególnie na Chełmie.

          • 6 1

    • a to nie jest tak, ze niektóre dotychczasowe trasy podzielono na części z przymusem przesiadek? (1)

      dzięki temu liczą więcej pasażerów :-D

      • 17 0

      • Jak zbudują jeszcze ze trzy pętle przesiadkowe to będzie miliard :D

        • 5 0

    • Czyli spoleczenstwo zbiednialo i nie stac juz nas na samochody ?

      • 6 18

  • hahah niezła bajka ,ale trzeba wmawiac ludziom propagande sukcesu skoro jest totalna porażka!! (3)

    Rośnie to 10 krotnie liczba aut w Gdańsku!!Dlatego właśnie brakuje wszędzie miejsc parkingowych bo ludzie nie chcą korzystać z komunikacji miejskiej!!
    Samochodem jest :
    Taniej
    Szybciej
    wygodniej!!!

    Z komunikacji miejskiej korzystają tylko ci co muszą z niej korzystać i coraz więcej emerytów z bezpłatnymi przejazdami jest!

    Coraz wiecej jest ludzi co mają świadomosć zatruwania spalinami miasta dlatego godzą sie na komunikacje miejską dla wyższych celów!!
    Ale najlepiej to widać gdy jest dzień bez samochodu gdy przejazd jest bezpłatny dla nich że nikt nie korzysta z jazdy komunikacja miejska mimo ze ma za darmo!!
    wrozst wpływów to nie wzrost pasazerów ale liczba turystów i tych co przestali jeździc na gapę!

    To taka sama interpretacja jak urzedasy powiedziały że w Gdańsku korków niema :)
    Wszystkie parkingi dla urzędasów zapchane autami!!

    • 7 4

    • wzrost wpływów? (2)

      przecież ceny biletów poszły w górę!

      • 2 0

      • skoro pasażerów ubywa to skąd ten tłok w tramwajach (1)

        • 1 0

        • z tego co pamietam 10 lat temu tez był tłok w tramwajach i autobusach

          • 0 0

  • (4)

    Osobiście dojeżdżałem do pracy zarówno autobusem oraz tramwajem, ale w końcu przerzuciłem się na samochód, bo teraz dojazd do pracy mi zajmuje dwadzieścia minut, a komunikacją tłukłem się w tłoku i ścisku ponad godzinę. I ciągle słyszałem jak ktoś mówi po ukraińsku...

    Pozdrawiam i jeszcze jutrzejszy dzień w pracy, a później weekend :)

    • 80 50

    • Co ty do nich masz (3)

      Jesteś normalny?

      • 19 25

      • (2)

        ja tez nie lubie ukraincow to falszywy naród

        • 5 6

        • My jesteśmy fałszywym zaplesnialym narodem (1)

          A ty jesteś najlepszym przykładem buraka z wiochy.

          • 5 6

          • takim idiotom jak ty powinno sie obywatelstwo dobierac!

            Sam własnie dałes swiadectwo ze jestes burakiem i tym od których wyzywasz ,piszesz sam osobie!

            • 1 3

  • pewnie złudzenie bo połowa jezdzi pusta z napisem awaria

    A w tych co zostały ludzi jak sardynki upychają to może się wydawać że więcej pasażerów jeździ no i przystanki pełne bo dwa nie przyjechały a trzeci pełny

    • 3 2

  • Nic dziwnego że więcej pasażerów,

    bo coraz wiecej jest Ukraińców

    • 5 2

  • Warto pomyśleć o gminie, wtedy pasażerów byłoby więcej. A tymczasem z Bielkówka, ze Straszyna dojeżdża coraz więcej ludzi - coraz więcej samochodów jest na trasie, coraz bardziej zakorkowane są drogi. W Straszynie zlikwidowano piękny, zabytkowy budynek dworca. Szkoda, bo infrastruktura kolejowa jest gotowa - tory są. Wystarczyło tylko trochę doinwestować, a tak, co? Zostają samochody albo siedzenie w chałupach i łojenie gorzały.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane