• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rośnie liczba pasażerów tramwajów i autobusów w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
2 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Liczba pasażerów w gdańskiej komunikacji rośnie nieprzerwanie od kilku lat. Liczba pasażerów w gdańskiej komunikacji rośnie nieprzerwanie od kilku lat.

Około 175,4 mln pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej w Gdańsku w ubiegłym roku. To kolejny rok z rzędu, kiedy rośnie liczba użytkowników autobusów i tramwajów, choć przyrost pasażerów jest najmniejszy od kilku lat. Większe są również wpływy z biletów okresowych, spadły jednak dochody z biletów jednorazowych.



Z jakim biletem najczęściej podróżujesz komunikacją miejską?

175 mln 416 tys. 269 - tylu dokładnie pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej w Gdańsku w 2016 r. To prawie o 928 tys. więcej niż w 2015 r. Choć utrzymana jest tendencja wzrostowa, to jednak przyrost pasażerów był najmniejszy od 2009/2010 r., kiedy to z komunikacji skorzystało odpowiednio 147 mln 803 tys. 899 i 154 mln 936 tys. 795 pasażerów. W 2011 było ich 157 mln 077 tys. 625, w 2012 r. - 162 mln 258 tys. 991, w 2013 r. - 168 mln 000 tys. 399, zaś w 2014 r. - 170 mln 864 tys. 329.

- Jest to efekt konsekwentnie realizowanej polityki komunikacyjnej miasta Gdańska. Stawiamy na komunikację miejską, co znajduje odzwierciedlenie w potężnych inwestycjach w nowe torowiska, modernizację istniejących, czy też zakupy taborowe, umożliwiające podróż nowoczesnymi, wygodnymi autobusami i tramwajami - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Czytaj też: Tramwaje nie pojadą Nową Świętokrzyską oraz Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje

Liczba pasażerów ZTM Gdańsk
Create column charts

Wraz z liczbą pasażerów rosną też wpływy ze sprzedaży biletów okresowych, kodowanych na Karcie Miejskiej. W 2014 r. dochód z ich sprzedaży wyniósł 51 mln 673 tys. 878 zł. Rok później było to 53 mln 972 tys. 821 zł, a w ubiegłym roku - 55 mln 386 tys. 650 zł.

Jednocześnie spada zainteresowanie ofertą biletów papierowych. Podczas gdy w 2014 r. uzyskano z ich sprzedaży 55 mln 112 tys. 369 zł, w 2016 r. było to 53 mln 433 tys. 229 zł.

Urzędnicy podkreślają, że wpływy z biletów przeznaczane są na dalszy rozwój komunikacji miejskiej, czyli m.in. na uruchomienie linii 268 na Kokoszkach, 269 na Osowej, 158 przez tunel pod Martwą Wisłą, większą liczbę kursów linii 227 oraz częstsze przejazdy tramwajów na gdańskie Południe. W planach są też dalsze remonty torowisk oraz zakup i remont taboru.

Czytaj też: Gdańsk kupi 15 nowych tramwajów oraz Kolejna modernizacja tramwajów z Niemiec

Miejsca

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • (1)

    To zdjęcie śmierdzi fotomontażem Panie fotograf...

    • 3 7

    • Mylisz się.

      • 0 0

  • Pensja motorniczego (6)

    Szkoda ze wraz z rosnąca liczba pasażerów liczba przy pensji motorniczego nie wzrasta. Powinna być minimum 4ka z przodu zamiast 2ki. Praca motorniczego to ogromna odpowiedzialność!!!

    • 34 10

    • Fantazja poniosla (2)

      Porobili sobie prawo jazdy na tramwaj i autobusy z urzędu pracy i od razu chcieliby zarabiać niewiadomo ile...

      • 6 12

      • No właśnie- porobili. Mogli siedzieć na zasiłku, też byś narzekał. A wzięli się do roboty.
        A 4k, to nie jest niewiadomo ile. To jest właśnie 4k.. jakbyś nie wiedział;)

        • 2 0

      • to spacerkiem za p........j :))

        • 6 1

    • może od razu 10tka? (1)

      w d. się nie poprzewracało? ludzie po studiach (nie po humanach) zarabiają 4 z przodu na rękę, a tu furman sobie życzy tyle

      • 6 21

      • Ocho, ukłuło w ego, co?

        Zgadzam się z przedpiszcą. Motorniczy ma "na pace" kilkadziesiąt żywych osób, które musi bezpiecznie dowieźć do celu.
        a niejeden madrala po studiach uważa, że należy mu się góra pieniędzy za przepychanie maili, bo ma idiotyczną nazwę stanowiska ze slowem manager.

        • 5 1

    • I jeszcze bilety sprzedawać musi a gdzie bezpieczeństwo!!!!!

      • 12 2

  • chętnie bym jeżdził tramwajem ale... (1)

    Chętnie bym jeżdził tramwajem ale nie ma połączenia bezpośredniego z N.Portu na Al. Legionów.
    Z przesiadką nie ma sensu, za długo czekania i pozostaje samochód..
    Kiedyś było takie połączenie ale się przepadło...

    • 20 0

    • też często jeżdżę z Al. Legionów do Nowego Portu, Letnicy

      ale samochodem bo brak bezpośredniego połączenia mnie zniechęca.

      158 dubluje się z 188 na większości trasy. szybciej było by wrzeszcz pkp, galeria, al.legionow, kościuszki, al. hallera i dalej po stałej trasie...

      owszem nie ma przystanków (ale 124 też zatrzymuje się bez zatoczek na kilku przystankach)

      • 1 0

  • Grzelak? ??

    Czemu Grzelaka sie cytuje w/s tramwajów na których się nie zna zamiast w/s wrażeń z życia na zasiłku na czym powinien sie znać

    • 4 2

  • Miałem okazję korzystać z łódzkiej, warszawskiej i poznańskiej komunikacji. Niestety nasza wygląda najgorzej pod względem punktualności, częstotliwości i awaryjności. Dlatego po Gdańsku jestem zmuszony jeździć autem.

    • 6 4

  • A gdzie odpowiedz w ankiecie

    Jeżdżę za darmo

    • 4 0

  • stare 105N były bardzo dobre, mało sie psuły części tanie (6)

    no i tańsze o 20 razy od tych nowych

    • 65 10

    • a bo w Pesach dla starszych i niedołężnych to tak różowo

      28 miejsc siedzących, to przecież zadowolenie gminu

      • 8 1

    • A komfort jaki...

      szczególnie na wózku/z wózkiem/o kulach. Jak szarpnie to i młody straci nieraz równowagę. Klima też, a jakże - możesz sobie otworzyć albo zamknąć okno. SKMki też w ogóle zostawmy jakie są - jeżdzą 40 lat więc po co zmieniać. Części tanie, jest dobrze,

      • 16 0

    • A jak się fajne do nich wjeżdżało na wózku inwalidzkim!

      • 7 0

    • Taaaa,lepsze....

      bo prostsze w naprawie....taaaa.Podobno i wiejski kowal mógł je naprawić.Kawałek sznurka ,drutu,maszyna spawalnicza,kawał blachy i solidny młot.....To nic,że podłoga przegnita,elektryka "przebijała",częste pożary na skutek zwarcia,rozruch oporowy .....itd itp.A części niby kto produkował,że takie są tanie ?

      • 9 1

    • 105 można upgradować, nie wiem dlaczego tej opcji nie wzięto pod uwagę

      tuningowane 105 na 114Na to najlepsze i najwygodniejsze tramwaje w całej flocie

      • 7 3

    • Lepsze niż te gruchoty z Niemiec

      Psują się o każdej porze a w pracy trzeba świecić oczami, bo ile razy można mówić 'tramwaj się znów zepsuł'

      • 13 4

  • (3)

    Tak Grzelak potężne inwestycje ze codziennie awaria

    • 42 10

    • bardzo "mądre" te Twoje rozumowanie (2)

      auta też się codziennie psują, a nawet rowery ...

      • 3 8

      • "te rozumowanie?" (1)

        TO rozumowanie, TE rozumowania.

        Ciemna masa...

        • 5 3

        • Ej..Miodek..

          Nie czepiaj się ;)

          • 2 4

  • Przyszłość (1)

    Transport miejski to przyszłość aglomeracji. Ścieżki rowerowe i sprawna komunikacja to podstawa sprawnego miasta. Czasami wynajmuje służbowo auto i w godzinach szczytu przejeżdżam przez Trójmiasto... dramat. Na komunikacje nigdy nie mogłem narzekać.

    • 14 7

    • nie jeździsz na codzień i właśnie od święta jeździsz przez cale Trojmiasto, to wypacza ogląd

      dramatem są przesiadki, brak wspólnego biletu, ordynarne kłamstwo, że do tego musi być drogi gadżet i skomputeryzowany system, by połączyć taryfy różnych trójmiejskich przewoźników, to kryminał i wyłudzenie.

      • 4 0

  • ja jestem hdk 18l

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane