• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przęsło kładki na Ołowiankę połączyło oba brzegi Motławy

Katarzyna Moritz
8 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?

Montaż zwodzonego przęsła kładki pieszej na Ołowiankę.



Przed godz. 11 rozpoczęła się operacja montażu przęsła stałej części kładki na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska, które przewieziono na barce. Kładka zostanie otwarta dla żeglugi 27 maja, a dla pieszych 17 czerwca. Z powodu prac na trzy tygodnie zostanie zamknięty tor wodny na Motławie i przeniesione zostały przystanki tramwaju wodnego.



Zobacz obraz na żywo z kamery prezentującej plac budowy kładki na Ołowiankę

Pod koniec kwietnia na plac budowy dotarły najważniejsze elementy przeprawy, czyli sprowadzane z Holandii siłowniki, które będą odpowiadały za podnoszenie i opuszczanie przęsła kładki.

  • Przęsło zostało już wstępnie osadzone na przyczółku kładki po stronie wyspy Ołowianka.
  • Operacja montażu przęsła kładki na Ołowiankę rozpoczęła się przed godz. 11 i potrwa przez cały dzień.
  • Operacja montażu przęsła kładki na Ołowiankę rozpoczęła się przed godz. 11 i potrwa przez cały dzień.
  • Operacja montażu przęsła kładki na Ołowiankę rozpoczęła się przed godz. 11 i potrwa przez cały dzień.


Stalowa konstrukcja składana była w całość w ostatnich tygodniach na wyspie Ołowianka - powstała z elementów, które do Gdańska przyjechały z hal produkcyjnych w Zawierciu, należących do wykonawcy inwestycji - przedsiębiorstwa Intercor.

Montaż samego przęsła do stałej części kładki zgodnie z planem rozpoczął się przed godz. 11. Zostało ono przetransportowane na barkach. Prace montażowe prowadzone są od strony wody, za pomocą pływającego żurawia o nośności 200 ton.

Od dziś, przez trzy tygodnie, wodniacy będą musieli się liczyć z utrudnieniami. Pod przęsłem montowanej kładki przepłyną jedynie niewielkie jednostki o wysokości do 2,5 m. Pozostałe będą musiały poczekać do 27 maja, kiedy nastąpi otwarcie technologiczne i jednocześnie dla dużych jednostek.

- Moment podniesienia kładki po montażu będzie decydujący. Przy nadzorze naukowym Politechniki Gdańskiej wszystko powinno być dobrze - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Oficjalne otwarcie kładki dla pieszych przesunięto z 14 na 17 czerwca, ma to być połączone z uroczystością w Filharmonii Bałtyckiej na Ołowiance.

Montaż przęsła kładki na Ołowiankę.



Od tego momentu przeprawa będzie otwierana o pełnych godzinach przez całą dobę oraz na prośbę żeglarzy i służb, np. policji czy straży granicznej. Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania - 20 minut.

Jej obsługą przez całą dobę będą sterowały dwie osoby. Jej funkcjonowanie przez pierwsze półtora roku będzie kosztowało miasto co najmniej 630 tys. zł, czyli 35 tys. miesięcznie.

- Kładka powinna wytrzymać co najmniej 30 lat spokojnej eksploatacji. Dużo będzie zależeć też od serwisu, ponadto będzie też 24-godzinny dyżur operatora na kładce. Będziemy się tego uczyć i jest to pewnego rodzaju wydarzenie bez precedensu dla Gdańska - podkreśla szef DRMG.
Koszty budowy kładki obecnie prezentują się następująco: budowa obiektu - 7,65 mln zł, zabudowa kierownic egzotycznym drewnem - 307 tys. zł.

    Parametry żeglugowe kładki:
  • światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
  • światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
  • światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
  • światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m


Przystanek tramwaju wodnego przy ul. Wiosny Ludów. Przystanek tramwaju wodnego przy ul. Wiosny Ludów.
Zmiana miejsca cumowania tramwajów wodnych i białej floty


W związku z budową zwodzonej kładki pieszej przez Motławę na wyspę Ołowianka od poniedziałku 8 maja 2017 r. do odwołania wyłączone zostaną z użytkowania przystanki: "Żabi Kruk", "Zielony Most" i "Targ Rybny". W tych dniach dla tramwaju wodnego linii F5 przystankiem początkowym/końcowym będzie przystanek "Wiosny Ludów zobacz na mapie Gdańska", natomiast dla tramwaju wodnego linii F6 przystankiem początkowym/końcowym będzie przystanek "Sienna Grobla".

Jednostki pasażerskie Żeglugi Gdańskiej oraz "Czarna Perła" także zacumowały przy nabrzeżu przy ul. Wiosny Ludów, oznacza to spory spacer dla amatorów rejsów tymi jednostkami, które do tej pory cumowały w Głównym Mieście, przy Długim Pobrzeżu.

- Obecnie mamy rejsy głównie z wcześniej umówionymi grupami zorganizowanymi, ale wątpimy, by osoby indywidualne tu docierały, jest tu za daleko - podkreślają pracownicy statków.
Poza tramwajami wodnymi, także statki białej floty będą musiały przycumować przy odległym nabrzeżu przy ul. Wiosny Ludów. Poza tramwajami wodnymi, także statki białej floty będą musiały przycumować przy odległym nabrzeżu przy ul. Wiosny Ludów.

Opinie (183) 6 zablokowanych

  • tylko poddźwigowy....

    dobre... dobre....

    • 0 0

  • 35 tys. miesięcznie. Na ile osób?

    Od tej kwoty należy odjąć tzw. prowizję dla urzędnika, prezesa firmy, sekretarki, rekrutera, etc.. i dla operatora pozostanie najniższa krajowa. I teraz waruj tam przy upale, albo mrozie.
    A wystarczyło wszystko zautomatyzować.

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Montaż zwodzonego przęsła kładki pieszej na Ołowiankę

    Super Dziekujemy Panom !!!

    Gdansk coraz piekniejszy z kazdym rokiem

    • 20 6

  • Ta kladka nie jest nikomu potrzebna

    otwierana raz na godzine, aby tam przejsc trzeba bedzie za dlugo czekac i planowac przejscie - to nie jest warte!!! rozumiem gdyby byla otwierana co 15 min. W 20 min da sie obejsc stara trasa....

    • 4 1

  • usunęli czarną perłę i lwa tam gdzie psy d*p...mi szczekają (2)

    A dla mnie były i są ozdobą długiego pobrzeża.Nie rozumiem tego posunięcia

    • 1 2

    • Następny miłośnik obrazków. One nie są do ozdoby tylko do zarabiania pieniędzy i za miesiąc wrócą na swoje miejsce. W domu też się wystawia meble na czas remontu.

      • 1 0

    • kutry rybackie ozdobą?

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Montaż zwodzonego przęsła kładki pieszej na Ołowiankę

    BHP

    Wszystko fajnie ale kamizelki ratunkowe tylko chlopaki z Remontowej maja, reszta pelny prl.

    • 6 0

  • To było .potrzebne i fajnie że w końcu jest -brawo.

    • 1 0

  • Potrzebne toto jak przekop Mierzei. (1)

    • 2 2

    • e ty pa na foto toto to je most z żelaza co by ludzie przez woda przeleźli

      • 0 0

  • Pierwsze kroki

    Brawo dla Pana, który postawiła pierwsze kroki na kładce niech sobie nagranie pozostawi na pamiątkę :)

    • 1 1

  • Nasza firma obniżyła by poziom wody pod kładką na ten miesiąc i wszystko by pływało. Ale nikt się nie zwrócił o pomoc.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane