• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa Nowej Warszawskiej

Rafał Borowski
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Ślepe tory nieopodal pętli tramwajowej Ujeścisko. To tutaj włączona zostanie linia Nowa Warszawska. Ślepe tory nieopodal pętli tramwajowej Ujeścisko. To tutaj włączona zostanie linia Nowa Warszawska.

We wtorek oficjalnie ruszyła budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. ŁódzkąMapka. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna zakończyć się w IV kwartale 2022 r., a pierwsze tramwaje pojadą wiosną 2023 r.



Nowa Warszawska rozładuje korki na południu Gdańska?

Przypomnijmy: linia tramwajowa połączy istniejące linie na al. HavlaMapka oraz al. AdamowiczaMapka. Wzdłuż linii o długości ok. 2 km znajdą się cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

We wtorek, 16 lutego, plac budowy został oficjalnie przekazany wykonawcy. Zostało nim konsorcjum złożone z dwóch podmiotów: Firmy Budowlano-Drogowej MTM z Gdyni (lider) oraz Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego RAJBUD (partner). Koszt inwestycji wyniesie bez mała 60 mln zł.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska

- W pierwszym etapie prac zaplanowano uporządkowanie terenu i przygotowanie zaplecza budowy. Obecnie zamawiane są materiały niezbędne do rozpoczęcia robót drogowych. Kontraktowani są także podwykonawcy. Trwa również opracowywanie projektu tymczasowej organizacji ruchu. Pierwsze prace drogowe prowadzone będą na skrzyżowaniu al. Havla z ul. ŁódzkąMapka. Planowane są one na drugą połowę marca, o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.

Oprócz torowiska tramwajowego wzdłuż Nowej Warszawskiej pojawią się chodniki, droga rowerowa, elementy tzw. małej architektury, czyli ławki czy kosze na śmieci, oraz nasadzenia zieleni. Zostanie także kompleksowo przebudowana infrastruktura podziemna, obejmująca kanalizację deszczową, sieć wodociągową, ciepłowniczą, gazową i teletechniczną.

W trakcie realizacji inwestycji wzdłuż torowiska nie planuje się budowy jezdni samochodowej. Drogowcy przekazali jednak informację, która z pewnością zadowoli wielu kierowców. Mowa o budowie brakującego odcinka ul. PiotrkowskiejMapka, który połączy Ujeścisko i Szadółki. Wzdłuż nowej ulicy powstaną chodniki i zostanie zamontowane oświetlenie.

Czytaj więcej: Kiedy powstanie brakujący odcinek ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku?

- Jeśli nie wystąpią żadne opóźnienia, harmonogram inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 r. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w I kwartale 2023 r. - uzupełnia Niezgoda.
W tym miejscu zacznie się budowa brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku w kierunku Szadółek. W tym miejscu zacznie się budowa brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku w kierunku Szadółek.

Miejsca

Opinie (185) 4 zablokowane

  • Gwóźdź do trumny dla całej dzielnicy (5)

    Jak widzę po raz kolejny te bajki, że budowa torowiska po którym wlec się będzie 30km/h szynowóz rodem z XIX wieku spowoduje zmniejszenie korków w danej dzielnicy to ogarnia mnie pusty śmiech. Już to było przerabiane w momencie budowy torowiska na Chełm czy Pętli Łostowice. Witosa i Havla w godzinach szczytu to niezły meksyk. Dodajmy do tego fakt, że zaorali w związku z budową kilka porządnych linii autobusowych. (20 lat temu taki 118 całą trasę pokonywał w 15-20 minut w jedną stronę, dzisiaj jest to 40). No ale mamy piękne tory, które stoją puste, bo dziurwag czy inny złombardier przejedzie raz na 5-10 minut, a w tym samym czasie po jezdni przejedzie bus + kilkadziesiąt samochodów gdzie będzie łącznie 3x więcej ludzi. Widać urzędasy znają się jedynie na parzeniu kawy, a nie na ekonomice transportu. Żeby ta przepłacona inwestycja miała jakikolwiek sens, to wszyscy podróżujący własnym autem powinni się przesiąść do zbiorkomu. Dowcip polega na tym, że nigdy tak nie będzie, bo zbiorkom to żadna alternatywa - drogie bilety, awarie, brud i syf. Już deweloperka o sycylijskich korzeniach ogłasza się z Havlove i innymi takimi z klitkami 40m2 po 10k za metr, dobrze skomunikowana dzielnica i 5min od centrum :) Szkoda tylko, że korki się powiększą, mieszkania będą coraz droższe, a miejsc zielonych coraz mniej (nie licząc dróg gruntowych tu i ówdzie, bo jakiś kontakt z naturą musi być :)

    Nic się nie zmienia w naszym kochanym Gdańsku :)

    • 23 20

    • (1)

      Ha ha ale w korku musiałeś stać ze taki długi komentarz

      • 1 4

      • Ty za to podczas swojego musiałeś na bank kopulować :)

        • 3 0

    • (2)

      No widze ze wszystkie :najtęższe umysły" z pisu wygenerowały tak długi post (bo jeden napewno by rady nie dał).
      Wejście sobie kilka dni urlopu po takim wysiłku intelektualnym :)
      Zdradził was bełkot o małej sycylii.

      • 6 10

      • Grażyna, odejdź od tego komputera i zrób kawy po pan naczelnik wydziału czeka!!!

        • 6 0

      • Jedyne, co odróżnia takich jak Ty od pisowców jest to, że czerpiecie kłamliwą propagandę z innego źródła. Ale dalej jest to druga strona tego samego medalu.

        Ps. Skoro wszędzie widzisz pisowskich trolli to może czas udać się do lekarza?

        • 9 5

  • (5)

    Ja się pytam , do jasnej ciasnej, kiedy chociaż fragment Nowej Świętokrzyskiej od pętli do Niepołomickiej ??????????

    • 38 8

    • Zapytaj rydwanicy

      Olewającej tę kwestię ciepłym moczem. Dla niej obszar położony od pętli Łostowice - Świętokrzyska w górę zwyczajnie nie istnieje.

      • 4 1

    • (3)

      po co? Każda nowa droga błyskawicznie osiąga swoją max przepustowość i się korkuje

      • 7 6

      • (2)

        rowerowe też?

        • 7 2

        • (1)

          Jeśli tym fragmentem Nowej świętokrzyskiej ma być ścieżka rowerowa to jestem za

          • 3 1

          • Świetokrzyska i Niepołomicka w wersjach "nowych" potrzebne są na gwałt, ale nie z buspasami tylko z tramwajem i kolejką, okolica już teraz permanentnie stoi a sama nowa ulica tylko to pogorszy

            • 4 3

  • Krzak (1)

    Te firmy krzak skacza tte inwestycje za 10 lat...tylko duze Polskie firmy typu Ndi

    • 3 2

    • NDI...

      ...na budowie al. Adamowicza zachowywała się jak firma krzak. MTM nigdy aż takiej popeliny nie robiło.

      • 1 2

  • A kiedy poprawi się komunikacja (12)

    na Kokoszkach, karczemkach, Kiełpinie ?

    • 30 22

    • (7)

      Dostaliście PKM i WZ. Może jeszcze prom kosmiczny zbudować na to wygwizdowo?

      • 27 6

      • (6)

        PKM na Karczemkach ? Gdzie ? A może w Kiełpinie ?

        • 5 4

        • Z Kiełpina do PKM Kiełpinek jest 500m... (5)

          • 10 1

          • (4)

            to ciekawe co piszesz, z okolic głownego skrzyżowania w Kiełpinie Grn. czyli Goplańskiej i Otomińskiej jest jakies 3,5 km pieszo do stacji PKM Kiełpinek

            • 7 1

            • To schudniesz (3)

              • 5 3

              • (2)

                nie - wsiade do samochodu i powieksze korek

                • 2 1

              • Korek na Otomińskiej?

                Zabawny jesteś!

                • 0 0

              • To powiększ

                I daj nam spokój

                • 1 3

    • tam palą śmieciami w piecach więc nie prędko

      • 7 1

    • W okolicach 2035 roku

      • 5 0

    • Po co Wam

      • 6 1

    • Tam ktoś mieszka? To dzielnice dla słabych

      • 7 18

  • Świetna inwestycja (2)

    Sam mieszkając na Zakoniczynie chodzę na lawendowe wzgórze na tramwaj 12 by dojechać do centrum bez korków, jednak przejazd przez morenę kosztuje olbrzymią ilośç czasu. Jak tramwaj będzie przejeżdżał przez chełm zamiast moren3 to dojazd do centrum będzie szybki i bezkorkowy. Obecnie z Zakoniczyna można dojechać autobusem na pętle tramwajową i stąd tramwajem, ale to przez zakorkowaną świętokrzyską zajmuje mnóstwo czasu i ostatecznie bardziej się opłaca jechać tramwajem przez morenę. Jak powstanie nowa warszawska skróci się czas dojazdu i w końcu szybko i bez korków będzie można dojechać do centrum i stamtąd dalej skm.

    • 29 7

    • I

      Nareszcie jakas konstruktywna wypowiedz

      • 1 2

    • Nic się nie zmieni, musi objechać cały Chełm.

      Myślenie gdańskich urzędników nie dopuszcza możliwości, by komunikacja miejska była szybka. To wyłącznie linie krajoznawcze dla bezrobotnych, seniorów i wagarowiczów. Oraz może dla najbiedniejszych.

      • 10 4

  • Ech, współczuje tym co maja domki przy ul. Warszawskiej.

    Trzeba będzie się przyzwyczaić do dodatkowego hałasu.

    • 4 3

  • Południowe dzielnice Gdańska potrzebują nowych rozwiązań komunikacyjnych łączących je z centrum i dzielnicami na tzw. Dolnym Tarasie. Trasa tzw. Nowa Warszawska wpisuje się w realizację tych potrzeb.

    • 5 5

  • radni dzielnicy bezradni

    tu powstaje nowa bulonska tu powstaje nowa warszawska zakończenie budowy wiaduktu na biskupiej gorce a tunel albo wiadukt na oruni dworcowej miał powstać jeszcze po powodzi w trakcie remontu torow a gzie rondo starogardzka niepolomicka a gdzie skrot lucznicza niepolomicka i bezsensowne nowe przystanki na mackach czystegetto w lasach malej Sycylii wasz ziomal

    • 5 2

  • (5)

    1 km torowiska + ścieżka = 30 mln :D
    Czysta defraudacja pieniędzy podatnika

    • 20 6

    • w google jest artykuł z 2015, piszą tam, że za kilometr budowy nowych torów płaci się 30mln.! (2)

      • 4 1

      • (1)

        Tak tak w Google czasem mowia prosto przez rondo:))

        • 2 2

        • coś co jest prosto nie znaczy ze musi iść po linii prostej

          • 0 1

    • Załóż firmę...

      ...rób taniej.

      • 0 1

    • Kasa musi sie (nie) zgadzac

      #testament

      • 2 2

  • (1)

    Autem w korku 20 minut, tramwajem bez korka godzina. Dziękuję, postoję.

    • 19 6

    • Odwrotnie chyba.

      Zreszta lepiej jechać trochę dłużej ale normalnie niż robić z miasta śmierdzący koszmar...

      • 1 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane