- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (157 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (208 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 4 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (104 opinie)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (459 opinii)
Rusza budowa kolei na stadion w Letnicy
Możliwe, że jeszcze w tym roku kibice dojadą na stadion w Letnicy pociągiem. Ruszył przetarg na remont 3,5-kilometrowej linii kolejowej, między centrum Gdańska a Letnicą. Powstanie nowy przystanek: Gdańsk-Stadion.
Gdański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK ogłosił przetarg na przebudowę 3,5-kilometrowego odcinka linii kolejowej od stacji Gdańsk Główny do Letnicy, czyli na stadion piłkarski i do powstających właśnie obiektów Międzynarodowych Targów Gdańskich. Kolejarze zdecydowali się zlecić inwestycje według systemu "projektuj i buduj". Oznacza to, że zwycięzca przetargu przygotuje projekt i według jego założeń samodzielnie przebuduje torowisko.
Wykonawca zmodernizuje nieużywany od kilku lat tor SKM do Nowego Portu wraz z siecią trakcyjną oraz zbuduje rozjazd między torami tuż przed stacją Gdańsk-Kolonia (patrząc od strony centrum Gdańska). Rozjazd umożliwi wymijanie pociągów. Ponadto wzmocni konstrukcję wiaduktu kolejowego w pobliżu Węzła Kliniczna . Obiekt, choć powstał w 1983 roku, jest w krytycznym stanie.
Po wyremontowanej linii pociągi będą mogły jeździć z prędkością 80 km/h.
Ile to wszystko będzie kosztowało? Zaskakująco mało. Dzięki wykorzystaniu starych torów oraz innych elementów "odzyskanych" podczas remontu trasy Wrzeszcz - Sopot przebudowa pochłonie od 10 do 15 mln zł.
Ten koszt nie obejmuje jednak budowy nowego peronu przy stadionie w Letnicy. Te prace sfinansuje jednak Gdańsk, który zleci je kolejarzom w ramach oddzielnego kontraktu. - Kończymy uzgadnianie warunków wykonania peronu. Jeśli rozmowy i przetarg, który ogłosiły PLK, nie będą się przeciągać, peron będzie gotowy jeszcze tym roku - zapowiada Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.
Wbrew wcześniejszym spekulacjom, peron w Letnicy będzie wykonany ze stali oraz betonu i będzie stałą konstrukcją, a nie tymczasową. Jego wysokość wyniesie 96 cm, czyli tyle, ile mierzą perony przy torach SKM.
Jak będą poruszać się pociągi? - Ze stacji Gdańsk Główny do przystanku Gdańsk-Stadion pojadą bez zatrzymania. Po drodze nie staną ani przy Stoczni, ani na Nowych Szkotach, ani przy stacji Gdańsk-Kolonia - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PLK w Gdyni. Dzięki temu skład dotrze na stadion w mniej niż 10 minut.
Natomiast przy stadionie pociągi będą poruszać się wahadłowo, dlatego niezbędny do obsługi linii jest skład dwukierunkowy. Po dojechaniu na stację Gdańsk-Stadion maszynista przejdzie na koniec pociągu. Po nowym rozjeździe skieruje go na sąsiednie tory towarowe, którymi wróci do centrum Gdańska po kolejnych kibiców. Na wyremontowanej linii przed imprezami na stadionie ma poruszać się kilka składów. Ile dokładnie? Jeszcze nie wiadomo.
Miejsca
Opinie (139) 4 zablokowane
-
2011-08-17 06:54
dobrze - teraz tylko szybko zabudowa obszar do zaspy
jak ten rejon bardziej się zaludni i powstaną firmy, to i kolejka zacznie by bardziej rentowna, a nawet niech kursuje raz na 30-60 min.
- 8 4
-
2011-08-17 06:56
Możliwe tylko w Polsce. Likwiduje się linię kolejową by ogłosić przetarg na jej budowę. Masakra.
- 7 8
-
2011-08-17 07:02
Skład dwukierunkowy
Wszystkie składy SKM-ki są "dwukierunkowe". To nie tramwaje...
- 9 1
-
2011-08-17 07:10
(1)
A Reja otworzą?
- 4 8
-
2011-08-17 10:46
dla pieszych i rowerzystów tak
dla samochodów niekoniecznie
- 5 1
-
2011-08-17 07:34
no i prawidłowo:)
a kiedy ruszaja przetargi na budowę kolei metropolitalnej?
- 7 4
-
2011-08-17 07:38
kamery na przejeździe Reja to dobry pomysł
na razie jakiś patrol co dwie godziny by się przydał tak samo w parku nad Strzyżą, pijaczków pełno i podlewania krzaków przez dzieci i dorosłych i pyskowanie jak uwagę się zwróci
- 12 1
-
2011-08-17 07:58
A co będzie potem? Pamiętajmy, że kolejka nie jeździ na tej linii z powodu (2)
braku opłacalności. Z obu stron (Marynarki Polskiej i Hallera) są dwujezdniowe ulice i linie tramwajowe, które bez problemu obsługują istniejący ruch. Powstanie nowa ulica od tunelu do Słowackiego. Komu zatem ta linia będzie służyła po EURO 2012? Chętnie poznamy szczegóły biznesplanu tej inwestycji.
- 14 10
-
2011-08-17 08:18
Powinien być zakaz dojazdu na stadion własnym samochodem. Tylko komunikacja zbiorowa.
- 8 4
-
2011-08-17 08:21
to kasa w błoto
a częstotliwość kursowania wielką tajemnicą, później będą łzy i rozpacz ...
- 4 3
-
2011-08-17 08:05
I tak nie będę chodził na mecz dooki klub sobie nie poradzi z PISowskimi kibolami. (2)
Na mecze chodzi się kibicować drużynie, a nie wysłuchiwać skandowania haseł wyborczych PIS
- 21 15
-
2011-08-17 10:05
Ty pajac (1)
nagraj sobie przemówienie Donalda, nałóż słuchawki na łeb i idź na mecz.Obejrzysz mecz, wysłuchasz swoje słonko Peru i będziesz pan zadowolony. Ja też będę zadowolony bo kilka złotych więcej wpadnie do kasy naszej Lechii
- 10 7
-
2011-08-17 19:58
Nie wiedziałem, że na mecze trzeba chodzić w słuchawkach
żeby nie słyszeć chamskiego zachowania kibiców/kiboli (skreśl niepotrzebne).
- 2 2
-
2011-08-17 08:20
a to Polska właśnie
Najpierw się zamyka, dewastuje, dopuszcza do grabieży by potem zbudować NOWE. Dał nam przykład Mao Tse Tung jak budować mamy. Najgorsze jest to że nie jest to ani trochę zabawne wrrr
- 4 3
-
2011-08-17 08:22
ppmt
dojcie to ppmt
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.