• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • Czekamy na pierwsze ofiary nowego przejścia. (2)

    Przejście podziemne gwarantuje bezpieczeństwo pieszych. Urzędnicy jak ślepy pasterz. Potem będzie lament, że ktoś zginął, że trzeba progi zwalniające zrobić i cały przemysł zrzucania winy na innych, a nie na głupie rozwiązanie.

    • 8 2

    • Otóż to !

      Następnie kolejne wydatki właśnie na progi etc, zaś później ktoś powie, robimy jednak znów " tunel "

      • 1 0

    • dziwne bo ostatnio tam był smiertelny wypadek. właśnie obok tego tunelu. twoje gwarancje są z sufitu

      • 1 1

  • Podziemia dla kretow (2)

    Człowiek nie powinien byc zmuszany do przejsc podziemnych a tym którym sie zdaje że zawsze beda sprawni chce uświadomić że no niestety...

    • 3 9

    • Wystarczy przystosować obecne tunele dla potrzeb osób o ograniczonej sprawności.

      • 3 0

    • Dla mniej sprawnych są pochylnie i windy.

      Dla leniwych i oszołomów przejścia naziemne.

      • 4 0

  • (20)

    Typowa wylotówka na Elbląg oraz do rafinerii i robią z niej ulicę miejską. Była niejako obwodnicą Starego Miasta. Dobrze, ze nie chcą zrobić z niej osiedlówki z progami jak do Manhattanu. Tam i tak zawsze był tłok odkąd pamiętam. Teraz jeszcze rowerki puszczą obok. Gratulacje. No nie popisaliście się. Ja na szczęście tłoczę się w innej części Trójmiasta. Podróżujących w stronę Elbląga miasto zaprasza do komunikacji miejskiej ;)

    • 240 146

    • sam jestes wylotówka. ludzie jest 21wiek (10)

      takie drogi to standard już wszedzie.

      • 29 9

      • No wlasnie, mamy 21 wiek (9)

        Moze juz dosc tych lewicowych bzdur?

        • 17 29

        • Masz dość lewicowych bzdur?

          Czyli nie chcesz 8-godzinnego dnia pracy tylko takiego jaki się zamarzy pracodawcy? Czyli chcesz aby można było zatrudniać już kilkuletnie dzieci do wszelakich prac? Czyli chcesz aby odebrać prawo wyborcze kobietom? Czyli chcesz aby pracownikom nie przysługiwał żaden urlop? Czyli chcesz aby pracodawca mógł Cię zwolnić kiedy tylko mu się zachce?

          Te wszystkie prawa traktowane były kiedyś przez takich jak Ty jako "lewicowe bzdury".

          • 2 1

        • (7)

          Czyli nowy wiek polega zwężaniu istniejących ulic? Czyżby obciążenie korkami przeniosło się w inne miejsce? Czy może chcą zniechęcić kierowców i zmusić by poszukali sobie innego "skrótu" z obrzeży i Stogów do centrum? Wylotówka, bo to jedyna droga wylotowa z Gdańska na wschód. Chyba że polecasz dojazd do Obwodnicy Południowej lub Marynarki Polskiej.

          • 11 8

          • O tunelu zapomniałeś ?

            • 1 0

          • (2)

            Nowy wiek polega na zniechęcaniu do pakowania się samochodem do centrum miasta a jeśli to nie pomaga to na zabranianiu.

            • 12 3

            • (1)

              A tu przykład rasowego komunisty. Na dokładkę głupiego. Działacz miejski czy rowerowy?

              • 6 5

              • Akurat wprost przeciwnie

                Wszystkie kraje ex-komunistyczne z nami na czele radośnie wpuszczają ruch gdzie się da, a kraje od wieków kapitalistyczne konsekwentnie pilnują rozsondnych proporcji, praw i obowiązków wszystkich uczestników ruchu. No, ale żeby to wiedzieć, to trzeba nos za granicę wyściubić w inne miejsca niż Egipt, Turcja i Bułgaria...

                • 11 3

          • Porządkowanie ruchu na ulicach (2)

            Robienie z dwóch jezdni jedną, to nazywa się usystematyzowanie ruchu, lub uspokojenie, to teraz takie rzeczy wymyślają.

            • 7 6

            • (1)

              Zrobienie z dwóch pasów jednego nazywa się blokowaniem drogi. A te opowieści o uspokajaniu ruch to to taka nowomowa. Bełkot wymijający. Jak się w wyniku zmian spowoduje wielkie korki to wtedy, żeby nie wyjść na i**otę, się mówi że ruch został uspokojony. Tylko kierowcy i pasażerowie nie uspokoili się ani trochę.

              • 17 9

              • To się leczy

                • 2 6

    • To po co jęczysz matołku ?

      • 2 2

    • (1)

      ...sorka, zapomniałem, że ta osiedlówka zasila też Przeróbkę i Stogi. Ktoś chyba chciał zasłużyć na medal.

      • 32 15

      • tak , nie tylko Szadółki są dzielnicą

        • 6 2

    • Podróżujących w stronę Elbląga miasto zaprasza do komunikacji miejskiej ;)

      na obw. poludniowa ... w planach jest zwezenie do jednego pasa az do obw poludniowej.

      • 6 0

    • To nie jest już wylotówka. To ulica miejska. Proszę się przyzwyczaić. (1)

      ...bo wylecicie.

      • 12 7

      • A co? Dolne Miasto stało się raptem centrum Gdańska? To naprawcie sobie najpierw Toruńską, bo zęby można zgubić. Z niej możecie zrobić nawet i pięciopasmówkę rowerową.

        • 13 7

    • (1)

      uwielbiam hasło "wylotówka", to może zróbmy ją jednokierunkową od razu?

      • 14 3

      • bezkolizyjną autostradę :D

        • 10 2

    • Tylko czasy sie zmienily i osoby jadace z Wrzeszcza nie jezdza juz tamtedy na Elblag, nazywanie tego wylotówką to jak nazwanie Jaskową Dolinę wylotówką również.

      • 51 18

  • wspaniale (1)

    ile lat ja na to czekałem! Koniec z chodzeniem z wózkiem i jazdą na rowerze tymi zaszczanymi, niewygodnymi tunelami!

    • 3 4

    • To nie wina tuneli, że niektórzy załatwiają się w takich miejscach ;)

      • 1 0

  • Jak podliczymy wyniki ankiety, to wnioski są ciekawe. (3)

    68% głosujących akceptuje przejścia podziemne, 32% nie. Wniosek: w Gdańsku mamy dyktaturę mniejszości. Podejrzewam, że z tych 32% duża większość nie akceptuje tuneli z prostego lenistwa. Ja zawsze wybieram tunel. Dla niepełnosprawnych pochylnia o małym nachyleniu lub winda całkowicie rozwiązuje sprawę. Wiem, co piszę, bo przez kilka lat pchałem wózki z dorosłymi osobami niepełnosprawnymi. Takie podejście to byłby kompromis. Ale kompromis to nie w Gdańsku. Transport kołowy jest be więc trzeba komuś przy okazji utrudnić życie. To taka gdańska rzeczywistość.

    • 6 1

    • taaa, a połowa głosów to pewnie janusze z elbląga dla których ta droga to tranzyt jedynie

      głos mają ci co płacą podatki w gdansku, a podwojny mieszkancy okolicy.

      • 0 6

    • (1)

      A może jest wręcz przeciwnie. I nie chodzi o lenistwo, tylko przejścia naziemne są po prostu wygodniejsze? A to, że wolisz schodzić do tunelu nie jest spowodowane jego wyższością, a raczej fatalnym skoordynowaniem sygnalizacji świetlnej w Trójmieście, gdzie faktycznie często trzeba czekać bardzo długo na światło. Gdyby światła częściej zmieniały się "pod" pieszych, myślę, że wyniki ankiety byłyby inne.

      • 0 6

      • Tunel jest kompromisem i to bardzo rozsądnym.

        Oczywiście o odpowiedniej konstrukcji i dobrze utrzymany. Przejście naziemne zawsze narusza interesy albo pieszych, albo kierujących.

        • 4 1

  • (11)

    I kolejna ulica, którą nie będzie się dało jeździć. Dajcie moze jeszcze światła co 20 metrów, kilka progów zwalniających i ograniczenie prędkości do 30 km/h.

    • 20 15

    • (4)

      Byłem latem w hiszpańskim mieście Lloret de Mar . Na większości ulic gdzie sie poruszałem strefa 30 i nie widziałem tam nikogo kto miałby zaciśnięte usta ze złosci a widziałem tam rejestracje hiszpańskie , brytyjskie , francuskie , z Monaco , Lukseburga , Andory wszyscy poruszali się wolno . Dziwni jacyś ci kierowcy.

      • 8 5

      • dokładnie

        3 pasy w takim Madrycie:
        pierwszy to bus pas
        drugi to strefa 30/ rowerowy
        trzeci normalny do 50kmh.

        • 0 1

      • nawet nie wiesz o czym piszesz (2)

        co to za porównanie ?

        • 2 7

        • Mnie już nie chodzi o te predkości mnie chodzi o nastawienie ludzi do istniejącej rzeczywistości.

          • 1 0

        • To bardzo dobre porownanie

          Miasta dla ludzi z miastem dla śmierdzącego szrotu

          • 4 1

    • (2)

      Miasta nie są od jeżdżenia autami.

      • 8 7

      • Tym bardziej do jeżdżenia rowerami. (1)

        Miasta są do życia. Dla wszystkich.

        • 1 4

        • Dla wszystkich a nie dla aut jadacych z samym kierowca gdzie popadnie

          • 3 0

    • Bardzo dobry pomysl

      • 1 1

    • A teraz Łąkową od strony Długich Ogrodów da się jeździć ?Plomby wypadają po przejeździe tam .

      • 3 2

    • No w sumie niezły pomysł

      Cokolwiek, byle ograniczyć tą samochodową Azję w Gdańsku

      • 8 4

  • To jeszcze jeden pas dla hulajnogi elektrycznej

    bus pas, rower pas, hulajnoga pas - i nie ma miejsca dla samochodów, super wogóle.

    • 5 1

  • Ten budynek po lewej stronie na zdjęciu jest co najmiej dziwny.

    Fasada zrobiona zabytkowo, a ściana szczytowa zrobiona na... No właśnie, nie wiadomo na co.
    I taki architektonicznie jest cały Gdańsk.
    Niech się może w końcu władze miasta zdecydują jaki ma być jego charakter. Czy odwołujemy się do ponad 1000 letniej historii i tradycji? Czy na zasadzie róbta co chceta każdy robi po swojemu jak w Bangladeszu?

    • 2 1

  • Droga dla rowerów między samochodami to chory pomysł (5)

    Na rowerach jeździ mnóstwo dzieci i młodzieży, niestety nie zawsze zgodnie z przepisami.
    Jeden błąd może kosztować życie ludzkie.
    Chodnik po stronie południowej jest wystarczająco szeroki aby zrobić tam bezpieczną drogę dla rowerów.

    • 18 9

    • to droga nie plac zabaw dla dzieci (2)

      • 1 1

      • 15-16 latki to już nie dzieci z placu zabaw a młodzież, chcesz je wpuścić pomiędzy samochody ?

        • 1 0

      • a dzieci i młodzież po drogach rowerowych nie jeżdżą ?

        • 1 0

    • Jechałem tamtędy rowerem przez Stogi do

      przeprawy promowej do Szwecji. Zero ludzi na chodniku - trochę było przy przejściu podziemnym na Łąkową" a potem przy żużlu.
      Głupota ta ścieżka przy samochodach.

      • 5 1

    • Przeecież o to im chodzi to widać na odległość

      • 4 0

  • (6)

    Najsłabsze to są te pasy dla rowerów. Przy tak ruchliwej drodze powinny być ścieżki rowerowe.

    • 11 4

    • droga dla rowerów między pasami ruchu... (3)

      puścisz tam swoje dziecko ?
      a jak dziecko ma skręcić w Łąkową? może przepuszczą....
      kto zaakceptował taki projekt ?

      • 5 4

      • infrastrultura rowerowa ma pełnić rolę przede wszystkim komunikacyjną (1)

        to nie plac zabaw dla dzieci. dzieci mają nakaz jazdy rowerem po chodniku. nie można ograniczać ruchu rowerów jakimiś pseudo chodnikowymi ścieżkami bo jakies dziecko chce sie pobawić. to nie ma sensu

        • 1 1

        • jaki plac zabaw ? o czym ty piszesz ?

          12 - 16 dzieci jeżdżą na rowerach do szkoły,
          mają jeździć między pasami ruchu na ruchliwej jezdni ?
          kto to wymyślił ?

          • 1 0

      • dziecko do 10 lat ma prawo poruszać się rowerem z osobą opiekuna po chodniku

        Infrastruktura uliczna promocja stylu jazdy powinna zapewniać poczucie bezpieczeństwa wszystkim niechronionym uczestnikom ruchu jeśli mają więcej niż 11 lat i decydują się na korzystanie z roweru w celu przejechania z dowolnego punktu A do punktu B w dobrze zarządzanym mieście. Wzdłuż dwujezdniowej ulicy o przekroju 2x2 plus torowisko tramwajowe powinna powstać po obu stronach dwukierunkowa droga dla rowerów. Szkoda że tam nie powstanie.

        • 5 0

    • tym bardziej że można to zrobić kosztem kawałka chodnika (1)

      są szerokie i nikt tam nie chodzi

      • 7 2

      • chodnik służy do chodzenia

        rower jezdzi wiec jego miejsce jest na jezdni. ja jako rowerzysta chwale sobie takie rozwiązania. jako pieszy i kierowca również.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane