• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • Mam pytanie do UM wydział urabnistyki. (2)

    Czy ul.Łąkowa będzie nadal 3 pasy dla parkowania samochodów a czwarty też z przerwami dla ruchu wahadłowego raz w jedną a raz w drugą stronę ? ? ?

    • 21 2

    • Oni nie mają takiego wydziału - bo by im przeszkadzał.

      • 4 0

    • Wyraźmy przyzwolenie na parkowanie na czterech pasach

      Wtedy problem korków trochę zmaleje bo nie będą mogli wyjechać.

      • 7 0

  • Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska To chorzy psychicznie ludzie. (4)

    Tak, jak w tytule. Tylko psychicznie chorzy zaczynają nowe inwestycje, gdy gro nie dokończonych i przeciąganych w terminach oddania.Zamiast skomasować siły na rozpoczętych i szybko je zakończyć, to "geniusze" zaczynają nową dłubaninę. Przykłady ??? Biskupia Górka. A już nie mówiąc o Stogach, gdzie inwestycja miała trwać rok, już trwa 2 lata , a końca nie widać, jak i pracowników na niej. Ja , gdybym był na miejscu Pani Prezydent Gdańska cała ta dyrekcja zaliczyłaby bruk.

    • 77 15

    • Dla tego chcą zlikwidować srebrniki

      • 2 0

    • A co ich obchodzi zwykły szary człowiek

      A co ich obchodzi zwykły szary człowiek który musi się tłuc tą,pożal się Boże,komunikacją miejską. Kaska wpada na konto i to się liczy! A na "Panią Prezydent" to trzeba sobie zasłużyć.

      • 6 0

    • Developerzy naciskają

      • 14 2

    • Drogi Andrzeju

      Ty na pewno znasz się na unijnych cyklach finansowania i prowadzeniu miasta bo masz paska w tdi i zrobione studia

      • 3 17

  • (1)

    bo w Gdańsku urzędasy myślą chwilą

    • 8 2

    • a ja myślałem że m yślenie w urzędzie m iejskim jest zarezerwowane dla petentów.

      • 2 0

  • Nareszcie. (6)

    Nareszcie, długo oczekiwana inwestycja, dosyć z tą autostrada w centrum miasta. Sztucznie podzielone śródmieście wreszcie zniknie.

    • 34 53

    • No to zostanie większy sm ród

      • 0 0

    • Autostrada jest w centrum Manchesteru (1)

      Liverpoolu czy Bolton. W Gdańsku jest droka przez wieś w standarfzie Trąbek Wielkich. Każda wiocha jest jakąś drogą podzielona.

      • 7 4

      • Masz tunel pod rzeką - zatem koleś masz

        alternatywę.

        • 2 1

    • (2)

      Wrzeszcz jest podzielony przez linie kolejową i jakoś to nikomu nie przeszkadza. Orunia też dostanie tunel który podobno jest zły gdzie tu logika?

      • 17 5

      • Nie porównuj kolei do ruchu samochodowego

        bo się ośmieszasz.

        • 2 2

      • chyba tylko tobie nie przeszkadza.

        • 6 11

  • Chciałbyś zamieszkać przy tej drodze ? (4)

    Wątpie. Dlatego cieszmy się że przebudują ją na miejską ulicę z uspokojonym ruchem 50 km/h. Będą mogły powstawać nowe sklepy biura i domy wzdłuż podwala a ulica zmieni się w miejsce gdzie niejeden z nas chciałby zamieszkać.
    Teraz przecina ona śródmieście na pół powodując powolną degradację miasta po jej połudnowej stronie. Oby zmieniło się to jak najszybciej !!

    • 27 20

    • To jeszcze nie czułeś smrodu korków

      • 1 0

    • No teraz juz bym nie chcial

      Jak mam wyjezdzac prosto w korek

      • 1 0

    • teraz też tam obowiązuje 50km/h i jadą 2x tyle

      • 5 0

    • To jakaś schizofrenia

      Tutaj zwężają bo trzeba zintegrować Srodmiescie, a we Wrzeszczu kaszalota z tunelami i ekranami pierdykneli....

      • 9 1

  • Bardzo dobrze. Skończy się w końcu (3)

    zapier .. nie po mieście.

    • 12 11

    • napiechotę

      • 0 0

    • Przyłóż się do nauki (1)

      To w końcu może zdasz egzamin na prawo jazdy.

      • 3 4

      • Mało ludzi głupi Kwaku zdało na prawko

        za łapówki? I niedługo po tym, na skutek wybitnego talentu do prowadzenia samochodu spowodowało również wypadki śmiertelne ?

        Uważasz, że każdy w sile wieku nadaje się na kierowcę ?

        Masz mentalność samobójcy, że każdemu sugerujesz zdawanie na prawo jazdy ?

        • 1 1

  • zybi.b

    bez sensu jest przebudowa z przejsciem dla pieszych gdzie jest tunel jak zrobiono to kolo ul Chmielnej jest tunel i pojawilo sie przejscie robi to dodatkowe utrudnienie w ruchu drogowym i niebezpieczenstwo dla pieszych bo jak wiadomo kazdy jest omylny i moze zaszkodzic kazdemu z uczestnikow ruchu inna sprawa laczy sie to z dodatkowymi kkosztami montaz swiatell malowanie pasow czyli jak domniemam minimum 500.000

    • 6 1

  • Brakuje pasa dla wozów konnych

    • 5 1

  • Obojętne czy osobiście wolę przejście czy tunel to wydawanie tej ilości pieniędzy aby zamienić jedno na drugie jest godne paragrafu 22

    • 5 2

  • Przebudowa (7)

    Na świecie unika się raczej naziemnych przejść dla pieszych na ruchliwych ulicach ( ciąg drogi "wylotowej" z miasta) , choćby dla bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg. A w Gdańsku inaczej - zamiast przygotować windy dla niepełnosprawnych i wyremontować istniejące tunele, budujemy naziemne przejścia, a przy okazji coraz bardziej "korkujemy" już i tak zakorkowane miasto

    • 12 9

    • To jeszcze nie koniec- następne to przy Okopowej i Zabim Kruku . Pisałem o tym wcześniej -zaistalować windy w tunelach . Podwale będzie kompletnie zablokowane. Brawo !!!

      • 1 1

    • (3)

      To nie jest juz wylotowka z miasta

      • 4 2

      • budowa tunelu pod Martwą Wisła i południowej obwodnicy Gdańska (2)

        miała mieć na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Podwala Przedmiejskiego. W dużej mierze się to udało, ale wielu kierowców nie widzi możliwości posługiwania się w mieście innymi środkami lokomocji jak tylko własnym samochodem prywatnym. Stąd problemy jakości życia w naszym pięknym skądinąd mieście: nadmiar samochodów przeszkadza wszystkim, kierowcom przyspawanym mentalnie do foteli samochodów również.

        • 1 1

        • Widać, że mentalnie jesteś przyspawany do czasów PRLu (1)

          Tylko, że wtedy w każdej dzielnicy były sklepy, szkoły, przedszkola. Ludzie nie musieli jeździć po kilkanaście kilometrów dziennie po mieście, żeby załatwić kilka podstawowych spraw bytowych. Pobuduj sklepy w dzielnicach, przedszkola i szkoły to ludzie przestaną jeździć, bo nie będą mieli po co.

          • 1 2

          • Ty Kwak skąd się urwałeś ? Każda dzielnica

            ma sklepy, szkoły czy przedszkola.

            Do szkoły jak dawniej dzieciaki powinny iść z buta. A do sklepu też, ewentualnie na rowerze, a nie z leniwca podjeżdżac autem (może z wyjątkiem większych zakupów).

            • 2 2

    • Na świecie przywraca się naziemne przejścia

      dla pieszych. W normalnych krajach, czyli Zachodu.

      Po to, by też obniżyć koszty utrzymania, bo eksploatacja setek tuneli i kładek dla pieszych to ogromne wydatki kasy miejskiej.

      A to koleś myślisz, że w podatkach nie będzie miało odbicia ?

      I widzę że bardzo mało wiesz na temat wind, w tych obiektach - często psują się, naprawy przeciągają się, zostawiając głównie niepełnosprawnych na lodzie.

      • 1 2

    • we Franfurcie w każdym tunelu są po prostu ruchome schody

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane