• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza remont wiaduktu na Spacerowej

Maciej Korolczuk
31 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 10:28 (1 września 2021)
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Wiadukt nad obwodnicą zostanie zwężony do dwóch pasów na okres czterech miesięcy. Wiadukt nad obwodnicą zostanie zwężony do dwóch pasów na okres czterech miesięcy.

Początek roku szkolnego dla kierowców w Osowej może oznaczać dodatkowe utrudnienia w ruchu. W czwartek rano (drogowcy przełożyli termin ze środy) rusza bowiem remont wiaduktu nad Obwodnicą Trójmiasta w ciągu ul. Spacerowej.Mapka Droga w obu kierunkach zostanie zwężona, a utrudnienia potrwają do grudnia.



Aktualizacja godz. 10:28 Jak poinformowali nas w środę przedstawiciele gdańskiego oddziału GDDKiA początek prac został przesunięty na czwartek. Roboty rozpoczną się w godzinach przedpołudniowych.



Który objazd remontowanego wiaduktu będzie najlepszy?

O czteromiesięcznych utrudnieniach, jakie czekają kierowców korzystających na co dzień z węzła Wysoka (Osowa), informowaliśmy pod koniec lipca.

Teraz drogowcy wcielają te zapowiedzi w życie, bowiem w środę rano na wiadukcie nad obwodnicą ruszą prace remontowe. Drogowcy - zdając sobie sprawę ze znaczenia wiaduktu, którego zamknięcie na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, już na etapie przetargu zastrzegli, że prace remontowe wykonawca musi przeprowadzić "pod ruchem" pojazdów.

- W związku z rozpoczęciem remontu wiaduktu w ciągu ul. Spacerowej na węźle Gdańsk Osowa nad S6 Obwodnicą Trójmiasta od ok. godz. 10 w dniu 1.09.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zawężeniu obecnej jezdni do dwóch pasów ruchu. W takim kształcie będzie obowiązywała z drobnymi zmianami do połowy grudnia br., a więc do końca remontu - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zwężenie do dwóch pasów sprawi, że kierowcy w obu kierunkach pojadą po jednopasmowej jezdni. Zwężenie do dwóch pasów sprawi, że kierowcy w obu kierunkach pojadą po jednopasmowej jezdni.
Prowadzenie robót zaprojektowano w tzw. systemie połówkowym w dwóch etapach. W pierwszym: ruch samochodowy będzie prowadzony prawą stroną drogi przy zawężeniu jezdni do dwóch pasów o szerokości 2,75 m. W drugim etapie zostanie wprowadzone analogiczne rozwiązanie po lewej stronie drogi.

Utrudnienia potrwają do grudnia, a więc do czasu zakończenia wszystkich prac. W tym czasie, w ramach remontu, zostaną na wiadukcie wykonane nowe izolacje płyty pomostu, wpusty, krawężniki, kapy chodnikowe, nowe bariery oraz nawierzchnia na obiekcie i na dojazdach.

Co ważne, zakres projektowanych robót nie będzie miał negatywnego wpływu na ruch na samej obwodnicy. W celu zabezpieczenia aut jadących pod wiaduktem na czas prowadzonych prac zostanie on wyposażony w system ekranów ochronnych mocowanych do konstrukcji wiaduktu.

Koszt przebudowy wiaduktu wynosi niespełna 2 mln zł.

Miejsca

Opinie (183) 5 zablokowanych

  • Ci co zarzadzaja Gdanskiem chyba biora udzial w konkursie "Jak utrudnic mieszkancom zycie"?

    Wygrywaja pomysly, ktore najbardziej uderzaja w kierowcow. A kierowcy to tez mieszkacy!!! Pamietajmy o tym przy nastepnych wyborach; najgorsze zarzadzanie Gdanskiem od lat! Tak zle jeszcze nie bylo i jest tu coraz gorzej.

    • 6 0

  • Brawo brawo brawo!!! Tragedia. Kto wymyślił remont w szczycie komunikacyjnym . Totalny i**otyzm i nieunikniony paraliż !!!!!!! (2)

    Wydostanie się z Chwaszczyna i pokonanie 12 km do Oliwy zajmuje 1.30. Najpierw czeka się na jedyny autobus kursujacy do Gdańska jakieś pół godziny , bo przecież roboty ( Ps. Brawo dla włodarzy za to , ze od ponad 20 lat nic się nie zmieniło w tej materii i dalej jesteśmy wioską zabitą dechami i to przez duże W!!!!!), a potem jeszcze czeka nas przeprawa przez Oliwę i Spacerową. Gdyby chociaż były ścieżki rowerowe , to człowiek mógłby 2 razy szybciej dotrzeć i być eco, ale po co. Lepiej inwestować w KGW. Tragedia

    • 7 1

    • Od 30 lat ponad

      Wielokrotnie temat zwiększenia ilości połączeń z Gdańskiem był podnoszony, jednakże sołtys oraz inni mu podobni uznawali, że do Gdańska nie podróżuje tyle osób by w ogóle rozważać podjęcie kroków
      Do Gdyni za to 3 linie.

      • 3 0

    • Paraliże są od skrzyżowań a nie od zwężania i tak jedynego pasa.

      • 0 0

  • Takie natężenie ruchu na obwodowej było na początku lat 90

    Na zdjęciu po prawej i lewej były same pola

    • 1 0

  • brak perspektyw

    Przy okazji tego remontu bardziej niż same korki, jakie on wytworzy, zasmuca mnie brak konkretów i perspektyw jeśli idzie o poprawę ruchu zarówno na samej Spacerowej (nie tlyko mityczny buspas, ale perspektywa nowej odnogi prowadzącej np do Sopotu), jak i obwodnicy. To, co się tu wyprawia w każdy piątek i świątek to porażka władz lokalnych, rozbudowa obwodnicy powinna ruszyć natychmiast, ale po co, przecież nie ma pośpiechu. Cóż, faktycznie ruch na tych drogach to ślamazarnia totalna

    • 4 0

  • (2)

    A co tam właściwie trzeba remontować? Nawierzchnia jest w całkiem dobrym stanie. Tylko skrzyżowanie wjazdu do CH jest fatalne, ale to nie wiadukt. Także co tam jest do poprawki? Pytam poważnie.

    • 21 3

    • Po prostu za mało korków jest na dojazdach do OT i muszą zakorkować kolejny :)

      • 3 1

    • Najazdy na wiadukt są w fatalnym stanie. To też będzie remontowane.

      • 0 0

  • Tu powinien zostać zbudowany kompletnie nowy wiadukt

    Dwa pasy w każdą stronę z normalymi wjazdami i wyjazdami na obwodnicę oraz chodnikiem i ścieżką rowerową.

    • 3 0

  • Jak można remontować objazd innego remontu??

    Jaki znów impotent umysłowy to planował? Na Karwinach remont, wszyscy odjeżdżają przez wiadukt właśnie na spacerowej!!!
    Brak słów, jak zawsze...

    • 5 0

  • Osaka... mieszkać tam to tylko hara-kiri !!!

    Osowa - stan umysłu, życie w korkach, szum obwodnicy...
    Generalnie Chwaszczyno dużo lepiej zlokalizowane...
    Coż, przerost formy nad treścią - ktoś pozwolił na rozbudowę osiedla z 2 wąskimi drogami dojazdowymi... A teraz narzekają.

    • 4 2

  • sądząc po wynikach ankiety

    nikt nie zamierza przesiadać się na PKM czy tam autobus, albo objechać zator, tylko wszyscy nadal będą cisnąć w koreczku.

    Wróżę kompletny paraliż Spacerowej i dojazdów.

    • 3 0

  • ŻARTY

    Czy organizatorzy tej przebudowy mają kontakt z rzeczywistością? Nie robili tego w pandemii, gdy nie było takiego ruchu, nie robili w wakacje, gdy było pusto, tylko zrobią dokładnie w chwili, gdy uczniowie wracają do szkół :)))))))))))). Tym samym korek na spacerowej będzie trwać od 6 rano do 10:30 i od 15 do 19 :))) Winszuję intelektu i doskonałego zmysłu organizacyjnego

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane