- 1 Nocna komunikacja do poprawki (142 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (347 opinii)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (327 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (65 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Ryanair grozi zamykaniem połączeń w Polsce
Prezes linii lotniczych Ryanair Michael O'Leary napisał list do premiera Mateusza Morawieckiego. Pisze w nim m.in., że propozycja Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w sprawie podniesienia stawek dla linii lotniczych wskazuje na "oderwanie od rzeczywistości branży przewozów lotniczych". Prezes Ryanaira nie wyklucza zamykania połączeń do i z Polski. Dla Portu Lotniczego Gdańsk może to oznaczać spadek połączeń aż o 30 proc.
Dziś możemy mówić o czarnych chmurach, które pojawiły się nad połączeniami przewoźnika Ryanair m.in. do Barcelony, Goteborga, Wiednia, Mediolanu czy Paryża.
O tym, że lotniska boją się konsekwencji podniesienia opłat dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej o 70 proc. pisaliśmy pod koniec sierpnia w artykule Bilety lotnicze będą droższe.
"Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest oderwana od rzeczywistości"
Tymi słowami prezes Ryanaira Michael O'Leary komentuje w liście do premiera proponowane podwyżki usług PAŻP. Niektóre z nich mają wynosić nawet 70 proc.
Poniżej treść listu:
- Polskie opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej były niekonkurencyjne w porównaniu do innych krajów europejskich jeszcze przed wybuchem epidemii Covid-19. W 2019 roku średnia opłata za korzystanie ze służb w terminalach europejskich wynosiła 166 euro, podczas gdy analogiczna opłata na polskich lotniskach regionalnych to aż 181 euro.
Dlatego propozycja PAŻP, aby podnieść opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej w polskich regionalnych portach lotniczych o nawet 70 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu opłat trasowych o 26 proc., wskazuje na oderwanie PAŻP od rzeczywistości branży przewozów lotniczych, która została zdziesiątkowana przez pandemię.
Takie proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.
Zobacz pełną treść listu O'Leary'ego do premiera Morawieckiego
Prezes Ryanaira wzywa polski rząd do zbadania podwyżek cen i podjęcia interwencji
Michael O'Leary jest oburzony zaproponowanymi stawkami przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej i wzywa polski rząd do zbadania proponowanych podwyżek cen i podjęcia interwencji w celu ochrony polskiej sieci połączeń lotniczych.
- W zakresie, w jakim PAŻP potrzebuje dodatkowych środków na skutek epidemii Covid, takie finansowanie powinno zostać zapewnione przez właściciela, jak ma to miejsce w Niemczech, Grecji i innych krajach. Finansowanie przez właścicieli zapobiega nadmiernemu obciążeniu linii lotniczych, które już ponoszą ogromne koszty inwestycji w przywracanie ruchu lotniczego poprzez oferowanie biletów po obniżonych cenach - pisze O'Leary.
Michael O'Leary z jednej strony słynie z ekspresyjnych i nie zawsze wyważonych wypowiedzi. Z drugiej strony wielokrotnie udowadniał, że jest w stanie posunąć się daleko, by obniżyć koszty funkcjonowania kierowanej przez siebie linii.
Port Lotniczy w Gdańsku boi się spadku połączeń o nawet 30 proc.
Połączenia irlandzkiego przewoźnika oferowane z lotniska w Gdańsku stanowią 30 proc. wszystkich lotów.
Mowa tutaj o siatce połączeń z Gdańska do: Aarhus, Alicante, Barcelona-Reus, Belfast, Billund, Birmingham, Bristol, Burgas, Chania/Kreta, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kijów-Boryspol, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Odessa, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Santorini, Sztokholm-Skavsta, Vaxjo, Walencja, Wiedeń, Wrocław, Zadar.
- Część z tych połączeń została uruchomiona niedawno i to nad nimi wisi największa groźba likwidacji - mówi Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (549) ponad 20 zablokowanych
-
2021-09-14 17:13
Wygląda na to, ze Karyna i Sebix nie będą tak często wrzucać plazowych fotek na insta
- 14 6
-
2021-09-14 16:31
Uff, nie trzeba będzie z publicznych pieniędzy samorządu Pomorza dotować cwanych Irlandczyków (2)
których model biznesowy polega na szantażowaniu zakompleksionych regionalnych włodarzy, że ich region straci znaczenie, jeżeli nie będą mieli kontaktu ze światem dzięki skrzydlatym ptakom Ryanaira, który łaskawie ląduje, gdy mu się za to sowicie zapłaci publicznym groszem. A prezesi lotnisk stracą swojego złotego bożka - czyli statystyki przewożonych pasażerów.
Jakoś w innych krajach Ryanair lata i nie pisze listów do premierów, a jak się nie opłaca, to niech pan O'Leary zmieni branżę.- 33 22
-
2021-09-14 17:10
O czym ty piszesz?
Za podwyżkę 70% i tak zapłacą pasażerowie, nie linie lotnicze, nie ważne jaka linia to jest.
- 11 3
-
2021-09-14 16:59
W samo sedno
- 9 4
-
2021-09-14 17:10
PiSowcy chcą aby naród siedział w kraju i robił za miskę ryżu a nie po Europie latał.
Korea północna 2 się marzy Kaczafiemu.
- 23 12
-
2021-09-14 17:02
A stanowisko PAŻP opublikujecie?
Czy to kolejny artykuł sponsorowany?
- 13 8
-
2021-09-14 16:57
Zdjąć Morawieckiego z urzędu i na taczki !!!! (1)
Dlaczego jeszcze Morawiecki jest premierem ?
Oszukuje przedsiębiorców, ignoruje lekarzy, nie znosi dziennikarzy, co tu sie kurr... w tym kraju dzieje ?- 27 16
-
2021-09-14 17:00
Morawiecki jest z PO
PiSPO samo zło
- 1 7
-
2021-09-14 16:57
przecierz o to chodzi.... ruskie linie lepsze są
- 14 4
-
2021-09-14 16:57
Niech zamykają więc
- 12 11
-
2021-09-14 16:55
Niech sie
Zabierają stąd Ale już grozić to sobie może myślicie że odpuszczą sobie taki kąsek jak Polska nigdy kroj ich mati dobrze
- 12 14
-
2021-09-14 16:54
Fraez
Grozi ? nie pasuje to poszli....
- 15 8
-
2021-09-14 16:53
rasizm
''Dziś możemy mówić o czarnych chmurach, które pojawiły się nad połączeniami przewoźnika Ryanair m.in. do Barcelony, Goteborga, Wiednia, Mediolanu czy Paryża.''
- 9 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.