• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM anulowała mandat za zbyt drogi bilet

Krzysztof Koprowski
11 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
SKM rozpatrzyła "w drodze wyjątku" pozytywnie reklamację naszego czytelnika. SKM rozpatrzyła "w drodze wyjątku" pozytywnie reklamację naszego czytelnika.

Szybka Kolej Miejska anulowała mandat nałożony na naszego czytelnika, który w ubiegłym miesiącu został ukarany opłatą dodatkową za skasowanie zbyt drogiego biletu, wycofanego kilka miesięcy wcześniej ze sprzedaży. Nasz czytelnik jednocześnie zwraca uwagę na potrzebę zmian w systemie dystrybucji biletów.



Czy przed każdą podróżą sprawdzasz aktualne ceny biletów komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy, w czerwcu opisaliśmy sprawę pana Michała, który podróżując z Gdańska Głównego zobacz na mapie Gdańska do Gdyni Redłowa zobacz na mapie Gdyni skasował bilet za 6 zł, choć na tym odcinku obowiązuje opłata za przejazd w wysokości 5,50 zł.

Mimo to kontrolerzy wręczyli mu wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej (mandat), ponieważ bilety za 6 zł wycofano ze sprzedaży wraz z kwietniową podwyżką cen wszystkich biletów (bilet za 6 zł zastąpiono nowym za 6,50 zł).

Nasz czytelnik złożył odwołanie do Szybkiej Kolei Miejskiej, zwracając uwagę m.in. na:

  • brak informacji o ważności biletu w momencie kasowania (np. kasowniki w Warszawie informują o nieważnym bilecie)
  • brak graficznego rozróżnienia między starymi a nowymi biletami (bilety nowe nie różnią się niczym od starych poza kwotą nominału)
  • niedostateczną informację o zmianach cen biletów na przystankach i w pociągach

  • Odpowiedź Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Odpowiedź Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Porównanie wyglądu starego i nowego biletu.
  • Porównanie wyglądu starego i nowego biletu.
  • Wzór biletu umieszczonego w okienku sprzedaży SKM
Kolejarze "w drodze wyjątku" przychylili się do argumentacji naszego czytelnika i zapowiedzieli zwrot opłaty za wystawiony mandat.

Ponadto poinformowali czytelnika, że wywiązują się z ustawowego obowiązku w zakresie umieszczania aktualnych cenników w kasach biletowych, siedzibie spółki, gablotach na przystankach oraz na stronie internetowej SKM, zaś komunikat o zmianie cen biletów podali do publicznej wiadomości 10 marca.

- Myślę, że publikacja na portalu Trojmiasto.pl bardzo pomogła mojej sprawie i cieszę się, że przewoźnik uznał moje argumenty. Uważam jednak, że tak istotna w Trójmieście firma, jaką jest SKM, mogłaby przeanalizować zawiłe regulaminy i sposób informowania o zmianach, a także unowocześnić sposób dystrybucji biletów oraz ich kasowania dla dobra pasażerów, budżetu spółki oraz jej wizerunku - podsumowuje nasz czytelnik.

Miejsca

Opinie (161) 7 zablokowanych

  • !!! (1)

    Jeżeli gość miał bilet za 6 zł to jaka pewność że nie chciał podróżować dalej wg przeznaczenia biletu po starej cenie ,głupiego tłumaczenie że chciał wysiąść wcześniej

    • 1 11

    • ale nie był skontrolowany na tej dalszej trasie
      tylko na bliższej, na którą miał bilet

      chcesz towarzyszu skazywać za potencjalne zamiary?

      to ty powinieneś być skazany na gwałt, bo masz sprzęt i mógł byś mieć zamiar, skoro masz sprzęt

      • 4 0

  • haha, "w drodze wyjątku", żadna łaska!

    • 10 0

  • Żałosna firma z władzami o komunistycznej mentalności.

    Wasze podejście do klientów to żenada.

    • 7 0

  • anymus

    Ciekawe w Warszawie pokazuje? jesteś w w trójmieście i dostosuj się do przepisów tu obowiązujących a nie podajesz Warszawę? a może ty Warszawiak jesteś?

    • 0 7

  • c*oty (4)

    Płaczecie tu jak nie powiem co.... ten do portali internetowych poszedł z płaczem. Czytać się nie umie? Ile razy byłem świadkiem nie skasowanych biletów i ludzie otwarcie mówią że nie czytają bo kto by tam czytał. Ja jadę kolejka co najmniej 10 razy w ciągu tygodnia, mam bilet miesięczny i jakoś nigdy nie miałem nieprzyjemnej sytuacji.

    • 1 10

    • (1)

      chyba nie rozumiesz i nie czujesz całej sytuacji.

      • 7 0

      • Rozumiem, ale takie są realia. Trzeba wiedzieć co się robi. Wsiadasz do pociągu zgadzasz się na regulamin.

        • 0 3

    • Chcesz czytać 300 stron kretyńskiego regulaminu SKM? Przeczytałeś choć 1 raz? Tęsknisz za PRL... (1)

      Zrozum człowieku, że to całe SKM powinno być dla pasażerów, a nie na odwrót! Postęp w części polega na konstruktywnej krytyce, a nie na biernym-baranim zgadzaniu się na idiotyczne przepisy firmy, która jest monopolistą, ma w d*pie jakikolwiek postęp i zmiany, ponieważ "czy się stoi, czy się leży sto złotych się należy!" SKM to mentalny skansen zaludniony przez pociotków, znajomych, cwaniaków, nierobów, kretynów bezmózgich, ludzi nie potrafiących przewidywać (że np. na Kaszuby może być więcej chętnych pasażerów-rowerzystów niż 6 (!) w skali Trójmiasta, które ma ~ 700 000 mieszkańców!!!).
      Tam naprawdę pracują DEBILE i to jest smutne, bo podobno kiedyś, dawno, dawno temu, kolejarze to była elita zawodowa...

      • 5 0

      • w skm jest paru kolejarzy, reszta to debile albo menele mentalne...niestety. Latwo rozpoznac prawdziwego kolejarza - kulturalnego, profesjonalnego, dla psaazera. Niestety w skm pracuja starszne mordy, chamskie i niedouczone, niechetne pomocy pasazerom i kombinatorki.. oczywscie jest kilka osob, mozna ich spotkac w pociagach. tych ludzi serdecznei pozdrawiam i wpsolczuje kadry zarzadzajacej rodem z lat 90 lub nawet 80 :(

        • 1 0

  • 800V

    Długo trwa przeprogramowanie idioty. Cały miesiąc. I zapewne na krótko.

    • 0 0

  • Proszę o resztę (2)

    Czekamy na wiadomość, że kolejarze ODDALI PASAŻEROWI NALEŻNĄ RESZTĘ, a wołki z renomy zapłaciły za utratę wizerunku pasażera, który musiał się ocierać o brudy obu żałosnych instytucji.

    • 7 2

    • Powinien się że wstydu spalić. A TY też jakiś duren

      • 0 3

    • umiesz liczyć? to nie licz na to!

      Kiedyś usiłowali mi wlepić mandat za przewóz roweru w menelni SKM, tj. "przedziale dla podróżnych z większym bagażem", bez biletu za rower (wtedy jeszcze była ta opłata) tylko że to był składak, Wigry, złożony wpół i przykryty pokrowcem. nie całkiem zamknięty w nim, bo był ulewny deszcz, rower ociekał i nie chciałem mieć wody w pokrowcu.

      Żule usiłowali mi dać za to karę, bo regulamin PKP stanowił że bagaż ma być na półce nad pasażerem (tam nie było tych półek). Ale regulamin nie stanowił, że bagaż nie moźe wystawać z opakowania. Odmówiłem, wypisali mandat pocztą, odwołałem się.
      Traf chciał, że w czasie tego sporu nastąpiła taryf gratis i sprawa się unieważniła.

      Dziś bym miał zdjęcie roweru w pokrowcu i mógł bym w sądzie udowodnić rację.
      Wtedy to było moje słowo przeciw trzem bucom z Renomy.
      Teoretycznie - nie miałem szans. Gdyby nie nastąpiła zmiana regulaminu, w końcu bym przegrał.

      • 3 0

  • SKMowa paranoja

    SKM z uporem godnym lepszej sprawy trzyma sie archaicznego sposobu produkcji biletow - drukowanie na zapas i to przyczyna takich przypadkow. Tylko bilety z automatow, drukowane na zadanie beda mialy zawsze aktualna cene. Przy okazji odpadnie koszt drukowania, transportu, prowizji od sprzedazy, utylizacji biletow nieaktualnych, stemplowania nowych cen.

    • 2 0

  • :)

    Dbałość o "ochronę danych osobowych" pracownika SKM, który podpisał pismo z upoważnienia naczelnika, jest rozbrajająca :D

    • 1 1

  • wizerunku?!

    SKM ma gdzieś wizerunek. Przecież i tak będziesz dalej płacić i jeździć biedaku.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane