• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM anulowała mandat za zbyt drogi bilet

Krzysztof Koprowski
11 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
SKM rozpatrzyła "w drodze wyjątku" pozytywnie reklamację naszego czytelnika. SKM rozpatrzyła "w drodze wyjątku" pozytywnie reklamację naszego czytelnika.

Szybka Kolej Miejska anulowała mandat nałożony na naszego czytelnika, który w ubiegłym miesiącu został ukarany opłatą dodatkową za skasowanie zbyt drogiego biletu, wycofanego kilka miesięcy wcześniej ze sprzedaży. Nasz czytelnik jednocześnie zwraca uwagę na potrzebę zmian w systemie dystrybucji biletów.



Czy przed każdą podróżą sprawdzasz aktualne ceny biletów komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy, w czerwcu opisaliśmy sprawę pana Michała, który podróżując z Gdańska Głównego zobacz na mapie Gdańska do Gdyni Redłowa zobacz na mapie Gdyni skasował bilet za 6 zł, choć na tym odcinku obowiązuje opłata za przejazd w wysokości 5,50 zł.

Mimo to kontrolerzy wręczyli mu wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej (mandat), ponieważ bilety za 6 zł wycofano ze sprzedaży wraz z kwietniową podwyżką cen wszystkich biletów (bilet za 6 zł zastąpiono nowym za 6,50 zł).

Nasz czytelnik złożył odwołanie do Szybkiej Kolei Miejskiej, zwracając uwagę m.in. na:

  • brak informacji o ważności biletu w momencie kasowania (np. kasowniki w Warszawie informują o nieważnym bilecie)
  • brak graficznego rozróżnienia między starymi a nowymi biletami (bilety nowe nie różnią się niczym od starych poza kwotą nominału)
  • niedostateczną informację o zmianach cen biletów na przystankach i w pociągach

  • Odpowiedź Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Odpowiedź Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Porównanie wyglądu starego i nowego biletu.
  • Porównanie wyglądu starego i nowego biletu.
  • Wzór biletu umieszczonego w okienku sprzedaży SKM
Kolejarze "w drodze wyjątku" przychylili się do argumentacji naszego czytelnika i zapowiedzieli zwrot opłaty za wystawiony mandat.

Ponadto poinformowali czytelnika, że wywiązują się z ustawowego obowiązku w zakresie umieszczania aktualnych cenników w kasach biletowych, siedzibie spółki, gablotach na przystankach oraz na stronie internetowej SKM, zaś komunikat o zmianie cen biletów podali do publicznej wiadomości 10 marca.

- Myślę, że publikacja na portalu Trojmiasto.pl bardzo pomogła mojej sprawie i cieszę się, że przewoźnik uznał moje argumenty. Uważam jednak, że tak istotna w Trójmieście firma, jaką jest SKM, mogłaby przeanalizować zawiłe regulaminy i sposób informowania o zmianach, a także unowocześnić sposób dystrybucji biletów oraz ich kasowania dla dobra pasażerów, budżetu spółki oraz jej wizerunku - podsumowuje nasz czytelnik.

Miejsca

Opinie (161) 7 zablokowanych

  • Kolejarze sciemniają

    Kupując bilet płacę za usługę transportu na danej trasie. Na bilecie nie ma informacji o terminie realizacji tej uslugi

    • 3 0

  • bilety

    Jeszcze jeden temat- co z nieaktualnymi biletami, kupionymi na zapas i nie wykorzystanymi? Przecież SKM dostała za nie pieniądze - co do kosza ? Wypadałoby umożliwić zwrot i biletów i odzyskanie pieniędzy.

    • 2 0

  • 1.50

    ja ze strachu wyrzucilam bilet za 1.50 po tych wydarzeniach, a przeciez uczciwie za niego zapłaciłam!

    • 0 0

  • Kontroler powinien pouczyć a bilet uznać,aż do momentu wyczerpania starych.Pasażer nie był gapowiczem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane