- 1 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (132 opinie)
- 2 Kto się przypiął do mojego roweru? (166 opinii)
- 3 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (122 opinie)
- 4 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (127 opinii)
- 5 Prawie 1 mln kary za opóźnienie Fali (240 opinii)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (533 opinie)
SKM anulowała mandat za zbyt drogi bilet
Szybka Kolej Miejska anulowała mandat nałożony na naszego czytelnika, który w ubiegłym miesiącu został ukarany opłatą dodatkową za skasowanie zbyt drogiego biletu, wycofanego kilka miesięcy wcześniej ze sprzedaży. Nasz czytelnik jednocześnie zwraca uwagę na potrzebę zmian w systemie dystrybucji biletów.
Mimo to kontrolerzy wręczyli mu wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej (mandat), ponieważ bilety za 6 zł wycofano ze sprzedaży wraz z kwietniową podwyżką cen wszystkich biletów (bilet za 6 zł zastąpiono nowym za 6,50 zł).
Nasz czytelnik złożył odwołanie do Szybkiej Kolei Miejskiej, zwracając uwagę m.in. na:
- brak informacji o ważności biletu w momencie kasowania (np. kasowniki w Warszawie informują o nieważnym bilecie)
- brak graficznego rozróżnienia między starymi a nowymi biletami (bilety nowe nie różnią się niczym od starych poza kwotą nominału)
- niedostateczną informację o zmianach cen biletów na przystankach i w pociągach
Kolejarze "w drodze wyjątku" przychylili się do argumentacji naszego czytelnika i zapowiedzieli zwrot opłaty za wystawiony mandat.
Ponadto poinformowali czytelnika, że wywiązują się z ustawowego obowiązku w zakresie umieszczania aktualnych cenników w kasach biletowych, siedzibie spółki, gablotach na przystankach oraz na stronie internetowej SKM, zaś komunikat o zmianie cen biletów podali do publicznej wiadomości 10 marca.
- Myślę, że publikacja na portalu Trojmiasto.pl bardzo pomogła mojej sprawie i cieszę się, że przewoźnik uznał moje argumenty. Uważam jednak, że tak istotna w Trójmieście firma, jaką jest SKM, mogłaby przeanalizować zawiłe regulaminy i sposób informowania o zmianach, a także unowocześnić sposób dystrybucji biletów oraz ich kasowania dla dobra pasażerów, budżetu spółki oraz jej wizerunku - podsumowuje nasz czytelnik.
Miejsca
Opinie (161) 7 zablokowanych
-
2017-07-12 21:58
Kolejarze sciemniają
Kupując bilet płacę za usługę transportu na danej trasie. Na bilecie nie ma informacji o terminie realizacji tej uslugi
- 3 0
-
2017-07-27 11:11
bilety
Jeszcze jeden temat- co z nieaktualnymi biletami, kupionymi na zapas i nie wykorzystanymi? Przecież SKM dostała za nie pieniądze - co do kosza ? Wypadałoby umożliwić zwrot i biletów i odzyskanie pieniędzy.
- 2 0
-
2017-09-12 12:34
1.50
ja ze strachu wyrzucilam bilet za 1.50 po tych wydarzeniach, a przeciez uczciwie za niego zapłaciłam!
- 0 0
-
2019-09-06 15:47
Kontroler powinien pouczyć a bilet uznać,aż do momentu wyczerpania starych.Pasażer nie był gapowiczem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.