• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: pomęczymy się jeszcze przez miesiąc

Piotr Weltrowski
2 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
PKP PLK remontuje też część infrastruktury należącej do SKM - dzięki temu unikniemy kolejnych remontów (i utrudnień) w najbliższych latach. PKP PLK remontuje też część infrastruktury należącej do SKM - dzięki temu unikniemy kolejnych remontów (i utrudnień) w najbliższych latach.

Jeszcze przez miesiąc podróż kolejką będzie dla wielu mieszkańców Trójmiasta ciężką przeprawą. Na pytanie, czy remont torów między Gdynią Główną a Chylonią, który powoduje utrudnienia w ruchu, może zakończyć się szybciej, odpowiedź jest, niestety, przecząca.



Czy mocno odczuwasz utrudnienia związane z remontami kolejowymi?

Kłopoty pasażerów - głównie mieszkańców północnych dzielnic Gdyni i osób dojeżdżających do Trójmiasta z Rumi, Redy czy Wejherowa - zaczęły się 9 lipca. Wtedy to ruszyły prace remontowe na odcinku między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią.

Skutek jest taki, że nawet w godzinach szczytu kolejki kursują na tym odcinku co pół godziny. - Są przez to wypełnione po brzegi, czasem jest problem, aby dostać się do środka. To samo dzieje się, gdy kolejki wracają z Gdańska, szczególnie między godziną 16 a 17 jest problem. Niby godziny szczytu, a do Chyloni czy do Wejherowa dostać można się kolejką o godz. 16:10, a następna jest dopiero o 16:50. To aż czterdzieści minut bez żadnego połączenia, w godzinach szczytu! - denerwuje się pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl.

SKM tłumaczy się tym, że rozkład jest dostosowany do prac prowadzonych przez PKP PLK. - To nie tak, że godzimy się na wszystkie terminy i wszystkie zamknięcia torów. Często negocjujemy, nie możemy jednak wstrzymywać remontów. W tym wypadku zgodziliśmy się na zamknięcia w najbardziej optymalnym terminie. Nie wyobrażam sobie, aby prace były na przykład wykonywane we wrześniu czy w październiku, kiedy do szkół i na uczelnie wrócą uczniowie i studenci - mówi Marcin Głuszek, dyrektor do spraw marketingu i sprzedaży SKM.

Zaznacza też, że na remoncie skorzystamy wszyscy, chociażby dlatego, że PKP PLK remontuje także część infrastruktury należącej do SKM, nie będzie więc konieczności zamykania tych samych tras i wykonywania kolejnych remontów na przykład za dwa lub trzy lata.

Nasi czytelnicy zwracają jednak uwagę na to, że rozkład, chociaż okrojony, często nie jest przez SKM przestrzegany i kolejki, mówiąc kolokwialnie, jeżdżą jak chcą.

SKM potwierdza, że w ostatnich dniach doszło do sytuacji, gdy wykonawcy pracujący dla PKP PLK przecięli niechcący kabel automatycznego sterowania ruchem SKM. Przez dwa dni konieczne było "ręczne" sterowanie ruchem, co powodowało opóźnienia.

Prace na odcinku między Gdynią Główną a Chylonią zakończyć mają się do 2 września. Później, przynajmniej w godzinach szczytu, na tej trasie kolejki jeździć będą co 10 minut. W kolejnych tygodniach czekają nas jeszcze remonty infrastruktury na wysokości Żabianki i Wrzeszcza, powodować będą one jednak znacznie mniejsze utrudnienia.

Opinie (108)

  • 2 dni naprawiac kabel (1)

    ale tempo

    • 76 2

    • ankieta: nie, nawet nie odczułem .... bo mam samochód

      Mbele Mbele
      z Kamerunu

      • 2 1

  • (4)

    Kolejki rzeczywiście jeżdżą jak chcąc. Proponuję, żeby SKM nie remontowli kolejek. Zamiast je odświeżać niech podstawiają puszki na sardynki, bo tak nas właśnie traktuje SKM

    • 62 4

    • Kolejki rzeczywiście jeżdżą jak chcąc. (3)

      Raczej kiedy chcą. Jak - to nie mają wielkiego wyboru, najwyżej szybciej lub wolniej.

      • 6 0

      • zawsze jeździły jak chcą, po 15 latach nikogo nie powinno to już dziwić (2)

        już za komuny było lepiej

        • 3 0

        • z SKM na pewno było lepiej (1)

          sam pamiętam

          • 2 0

          • ;)

            no i poziom nauczania był wyższy,
            człowiek po podstawówce umiał
            prawidłowo odmieniać przez przypadki.

            Nie to co teraz.

            • 2 0

  • opinia (3)

    SKM jest dla uczniów i biedaków. Teraz są wakacje, wiec biedota musi jakoś się zmieścić.

    • 22 122

    • bardzo mierna prowokacja!

      • 31 7

    • debilne niby ale masz rację.. coś w tym jest..

      • 2 5

    • dodalbym jeszcze : dla biedoty po piwsku, ktorej szkoda na taksowke, a wypic na plazy przeciez trzeba

      • 4 7

  • "Jeszcze przez miesiąc podróż kolejką będzie dla wielu mieszkańców Trójmiasta ciężką przeprawą" - a co będzie za miesiąc zamiast SKM?

    • 39 4

  • "SKM: pomęczymy się jeszcze przez miesiąc" (5)

    Ja się męczę z nią przez całe życie bo uczyć się dalej nie chciało...Komunikacja miejska jest dla biedoty..

    • 16 56

    • dla biedoty? hmm tak,czyli dla 80% ludzi w tym kraju...

      • 17 0

    • (3)

      tylko w takim zacofanym kraju jak my panuje pogląd że komunikacją miejską jeździ biedota.

      • 20 2

      • i jeszcze części rtowerowe takie jak ty (1)

        delikatnie rzecz ujmując

        • 2 0

        • nie masz żadnych racjonalnych powodów aby uznać że jestem "częścią rowerową". oznacza to że próbowałaś jedynie mnie obrazić, a to już świadczy o twojej głupocie.

          • 0 0

      • Tyle że na Zachodzie jeździ się w bardziej komfortowych warunkach, a nie tak jak u nas, że po kilku przystankach wysiadasz z SKM-ki mokry jak ścierka bo wagony pamiętają czasy kiedy w Polsce nie znano jeszcze klimatyzacji. Już nie mówiąc o smrodzie niemytych przepoconych ciał współpasażerów

        • 1 1

  • SKM - Straszliwa Kolej Miejska (2)

    Stara Kolej Miejska ? Bo na pewno nie Szybka.

    • 49 11

    • wczoraj jechałem autobusem, wyjątkowo

      wysiadłem i coś mi śmierdzi,

      śmierdzi i śmierdzi.

      Okazało się, że śmierdzę komunikacją miejską

      (nie, nie z******em się w gacie, sprawdziłem ;) w domu).



      Czy ktoś chce jeszcze coś dodać?

      Nie sądzę. Wszyscy to znamy, to jest oczywista oczywistość.

      Powinno być jak w starożytnym Egipcie.

      Kasta obmywaczy zwłok i szczurołapów

      oraz wyklętych drobnych pijaczków z ropiejącymi nosami

      powinna mieć zakaz wstępu do czegokolwiek,

      powinni żyć z dala od ludzi pod groźbą natychmaistowej śmierci

      przez obcięcie głowy, zatłuczenie pałką lub innej.

      • 4 1

    • to znajdz mi inny transport z Gdańska do Gdyni w 33 minuty ??? oczywiście oprócz helikoptera i motorówki :)

      • 3 1

  • Kiedys jezdzily dlugie sklady (9 wagonow) na przmian z krotkimi (6 wagonow) (4)

    teraz mamy 6 i odpowiednio 3-4, kiedys co 6 minut i co 12 poza szczytem, teraz 7,5 i 15, kiedys gdynia-gdansk 35 minut z zegarkiem w reku, teraz zadko kiedy mniej niz 45 - a przeciez kiedys to ludzie sterowali ruchem i malo kto mial autko bo inne czasy byly... wiec sporo ludzi jezdzilo... wiec dlaczego jest gorzej a nie lepiej sie pytam? i ldaczego u nas nie ma skladow a w stolicy sobie jezdza?...

    • 102 1

    • (1)

      ja pamietam jak kiedys jezdzily w godzinach szczytu ofkorz i co 3 minuty .-)

      • 20 0

      • teraz też mogą sygnalizacja pozwala na jazdę w odstępie jednej stacji czyli ok 2-3 minut tylko nie mają tylu wagonów parę składów im się spaliło ileś tam zwłaszcza z serii EW58 zostało odstawionych 10 lat temu od 1990 roku do SKMKi nie doszedł żaden nowy tabor

        • 6 0

    • bo w stolicy myślą o pasażerze, a w gdyni tylko o kasie

      i dlatego nie kupili ani jedn ego nowego pociągu od 20 lat, dlatego okrajają takt i ilość wagonów

      • 5 4

    • no tak....

      a najważniejsze i zarazem trafne jest tu sformułowanie "kiedyś"

      • 2 1

  • Ciezka przeprawa???? (3)

    proponuje osoba, ktore wywmyslaja ile skladow o danej godzinie ma byc wypuszczonych na tory, by same na wlasnej skorze przekonaly sie co to znaczy "ciezka przeprawa", z rana,kiedy ludzie jada do pracy puszczane sa 2 wagony - glupota, ok godz 21 jada 3 wagony - paranoja, z rana wejscie do SKMki odbywa sie na zasadzie lokcie przed siebie i do przodu, ludzie i tak juz posciskani - za bety takiego "decyzyjnego" i w srodek tlumu bo wrzucic !

    • 78 0

    • (1)

      te osoby jeżdzą autami

      • 3 1

      • To upośledzonym umysłowo wydają prawo jazdy?

        • 10 1

    • przepraszam, jaką osobą proponujesz i co tą osobą mamy robić?

      a moze jednak proponujesz tym osobom a nie tą osobą?
      Deklinacja wporzo?
      Czy w podstawówkę kamieniami rzucałeś?
      Tatuś i mamusia też tak piszą jak ty?

      • 2 0

  • Niby jest rozkład zastępczy... (2)

    Ale jak on się ma do rzeczywistości?? Z Redy do Gdyni Głównej podróż potrafi zająć ludziom 50 min i to sprinterem, nie wspominając, że rano przepuszczane są kolejki do Wejherowa z Trójmiasta, a po południu w kierunku przeciwnym.

    • 32 0

    • dokładnie (1)

      ktoś zdrowo szurnięty ten rozkład między Redą, a Gdynią wymyślił... Przed remontem 23 minuty, dziś 50! Jedzie do Cisowej i tam stoi 15 minut, żeby przepuścić kolejkę z drugiej strony... a nie można było pomyśleć chwile i zrobić tak, żeby ta kolejka wyjechała z Wejherowa/Redy 15 minut później i nie stała na Cisowej?
      a najlepsze jest forum SKM... co ktoś napisze, że jest nie tak, to ma wykład na 3 strony... bo SKM jest nie omylne i wie lepiej czego oczekują pasażerowie od samych pasażerów

      • 13 0

      • Spokojnie, niedługo podróż z Wejherowa do Gdyni zajmie tyle co z Warszawy do Gdańska i będzie gites :)

        • 9 0

  • cały artykuł można by sprowadzić do jednego zdania -jest gorzej (może) będzie lepiej (3)

    • 34 0

    • nie będzie (2)

      nie będzie lepiej, bo tutaj problemem nie jest remont... tutaj problemem jest zła wola ludzi zarządzających SKM... Ci ludzie nie jeżdzą koleją (co można zobaczyć pod ich siedzibą) więc nie wiedzą co się dzieje... przykładem są pociągi REGIO, które podczas tego samego remontu nie zmieniły praktycznie czasu przejazdu między stacjami... a SKM jedzie praktycznie 2 razy dłużej...
      Gdyby ktoś z Zarządu SKM choć raz przejechał w upalny dzień z Redy do Gdyni w zapchanej kolejce 50 minut...stojąc przy tym na Cisowej 20 minut... to rozkład by poprawiono... ale po co jak ich służbowe auta mają klimę... której rzekomo pasażerowie SKM nie potrzebują

      • 18 0

      • (1)

        Bo Regio jedzie po innym torze bystrzaku ^^

        • 0 4

        • chciałeś zaistnieć?

          no po innym torze i co z tego?
          Regio jadąc w dwie strony korzysta z jednego toru i SKM jadąc w dwie strony korzysta z jednego toru... odległości miedzy Gdynią a Redą dla obu torów są zbliżone... jak wyjaśnisz "bystrzaku" to, że Regio ma czas o 1 % dłuższy, a SKM o 100 %... bo ja Ci "bystrzaku" powiem... Regio nie stoi na jednej ze swoich stacji 20 minut, tak jak SKM!

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane