• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: pomęczymy się jeszcze przez miesiąc

Piotr Weltrowski
2 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
PKP PLK remontuje też część infrastruktury należącej do SKM - dzięki temu unikniemy kolejnych remontów (i utrudnień) w najbliższych latach. PKP PLK remontuje też część infrastruktury należącej do SKM - dzięki temu unikniemy kolejnych remontów (i utrudnień) w najbliższych latach.

Jeszcze przez miesiąc podróż kolejką będzie dla wielu mieszkańców Trójmiasta ciężką przeprawą. Na pytanie, czy remont torów między Gdynią Główną a Chylonią, który powoduje utrudnienia w ruchu, może zakończyć się szybciej, odpowiedź jest, niestety, przecząca.



Czy mocno odczuwasz utrudnienia związane z remontami kolejowymi?

Kłopoty pasażerów - głównie mieszkańców północnych dzielnic Gdyni i osób dojeżdżających do Trójmiasta z Rumi, Redy czy Wejherowa - zaczęły się 9 lipca. Wtedy to ruszyły prace remontowe na odcinku między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią.

Skutek jest taki, że nawet w godzinach szczytu kolejki kursują na tym odcinku co pół godziny. - Są przez to wypełnione po brzegi, czasem jest problem, aby dostać się do środka. To samo dzieje się, gdy kolejki wracają z Gdańska, szczególnie między godziną 16 a 17 jest problem. Niby godziny szczytu, a do Chyloni czy do Wejherowa dostać można się kolejką o godz. 16:10, a następna jest dopiero o 16:50. To aż czterdzieści minut bez żadnego połączenia, w godzinach szczytu! - denerwuje się pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl.

SKM tłumaczy się tym, że rozkład jest dostosowany do prac prowadzonych przez PKP PLK. - To nie tak, że godzimy się na wszystkie terminy i wszystkie zamknięcia torów. Często negocjujemy, nie możemy jednak wstrzymywać remontów. W tym wypadku zgodziliśmy się na zamknięcia w najbardziej optymalnym terminie. Nie wyobrażam sobie, aby prace były na przykład wykonywane we wrześniu czy w październiku, kiedy do szkół i na uczelnie wrócą uczniowie i studenci - mówi Marcin Głuszek, dyrektor do spraw marketingu i sprzedaży SKM.

Zaznacza też, że na remoncie skorzystamy wszyscy, chociażby dlatego, że PKP PLK remontuje także część infrastruktury należącej do SKM, nie będzie więc konieczności zamykania tych samych tras i wykonywania kolejnych remontów na przykład za dwa lub trzy lata.

Nasi czytelnicy zwracają jednak uwagę na to, że rozkład, chociaż okrojony, często nie jest przez SKM przestrzegany i kolejki, mówiąc kolokwialnie, jeżdżą jak chcą.

SKM potwierdza, że w ostatnich dniach doszło do sytuacji, gdy wykonawcy pracujący dla PKP PLK przecięli niechcący kabel automatycznego sterowania ruchem SKM. Przez dwa dni konieczne było "ręczne" sterowanie ruchem, co powodowało opóźnienia.

Prace na odcinku między Gdynią Główną a Chylonią zakończyć mają się do 2 września. Później, przynajmniej w godzinach szczytu, na tej trasie kolejki jeździć będą co 10 minut. W kolejnych tygodniach czekają nas jeszcze remonty infrastruktury na wysokości Żabianki i Wrzeszcza, powodować będą one jednak znacznie mniejsze utrudnienia.

Opinie (108)

  • rzadziej? ok, ale czemu takie krótkie?

    Rozumiem, że remont, że tor zamknięty, że rzadziej przez to jeżdżą, ale dlaczego SKM łaskawie nie da dłuższych składów, skoro w środku stoimy jak sardynki? Byle tylko kasę swoją ściągnąć, a pasażer niech się wali.

    • 4 0

  • Między żabianką, a wyścigami (2)

    Ile będzie jeszcze trwało sypanie kamieni i jeżdzenie zagęszczarkami ?

    • 4 0

    • (1)

      w 2030 roku planujemy połozyć tory

      • 4 0

      • :)

        No nic, zgłośnie radio :P

        • 0 0

  • Moje poranne przeprawy z SKM w Gdyni Glownej (5)

    Jezdze codziennie z Grabówka skmka na Oliwę :) No i z racji remontu Musiałem przesiać się na autobus miedzy Grabowkiem, a GG.

    Zazwyczaj ląduje w GG kolo 7.30. Podjeżdża wtedy ten jedyny pociąg który zatrzymuje się miedzy Chylonia a GG na wszystkich stacjach. Pelno ludzi wysiada. I Cały peron oczekujący od 15 min na skmke ląduje się do tej już i tak załadowanej... Tlok, duchota itp... Wyobrażacie sobie :)

    Ale co ciekawe 5 min !!! pozniej jest następna skm co rusza z GG i nią jeździ 5 - 6 osób w wagonie!!

    LUDZIE POMYŚLCIE TROCHĘ! A nie będziecie musieli potem narzekać, ze jest tłok i ze źle i ze ble! Czasami wystarczy trochę pokombinować ;)

    • 10 2

    • Zgadza się (1)

      Dzisiaj jechałem z Gdyni Gł do Wyścigów o 7:30 i było w sumie tłoczno, między przedziałami po kilka osób reszta w przedziale na stojąca, oczywiście siedzące zajęte.

      Wczoraj jechałem o 7:40 i spokojnie usiadłem, ale jak piszesz ona rusza z Gdyni Gł.
      Także dla tych co wsiadają za GG w kierunku Gdańska polecam koljkę o 7:40 z GG :)

      • 1 0

      • Się zgadza.

        Te, które jadą z/Do Gdyni Głównej są mniej zatłoczone niż te jadące (z) dalej.

        • 0 0

    • Jesteś (2)

      jakis po...ierdolony mam bilet na SKM i chce jechać SKM a wszystkim innym dookoła

      • 1 1

      • Naturalnie (1)

        Jesli pasuje mi dojazd SKM i mam taki bilet to nie będe wsiadał do autobusu czy tramwaju - normalne chyba

        • 1 0

        • Tu chodzi o coś innego

          Do 2 września na biletach okresowych SKM na trasie Gdynia Grabówek Gdynia Główna można jeździć autobusami i trolejbusami. jest o tym oficjalny komunikat na stronie SKM.
          Osobiście przypuszczam, że to dlatego, że tej trasie część SKMek po prostu wypadła - są takie, które jadą z Wejherowa do Grabówka i dalej już nie, i tak samo z drugiej strony - część dojeżdża tylko do Gdyni Głównej.

          • 1 0

  • kiedy będzie lepiej

    Gdy na torach pojawi się konkurencja.

    • 4 0

  • niestety remonty PKP i jakie

    jest SKM i jak traktuje ludzi to jedna wielka kpina z ludzi.
    W czasie szczytu np. miedzy 7-9 i 16-18 nie powinny być prowadzone ŻADNE prace i kolejki powinny jeździć normalnie. Czytaj Głuszek może się dowiesz czegoś ciekawego jak się powinno robić :>
    a jeżeli chodzi o SKM to najlepiej to widać jak traktują pasażerów - notorycznie zdarza się że kolejka przyjeżdża/odjeżdża nieregularnie - czy kierujący SKM mają inaczej ustawione zegarki??? Często się zdarza np. że na wyświetlaczu godzina odjazdu kolejki jest inna tj. kolejarze stosują to dowolnie np. 2min wcześniej sobie odjedzie a co tam.
    Druga sprawa jak to możliwe że kierujący składem kolejki NIC I KOMPLETNIE nic nie wiedzą jak jest np. awaria? Ludzie chcą wiedzieć co się stało zamiast tkwić na peronie. Tak trudno zadbać o to aby poinformować ludzi a przynajmniej kierującego składem kolejki np. kupić im komórki??
    PKP i SKM to wg dalej głęboka komuna jak ktoś naprawdę tęskni za PRL powinien regularnie korzystać z SKM.

    • 6 0

  • Doba ma 24 godziny

    Zamiast blokować tory w godzinach szczytu można by było prowadzić prace remontowe w nocy. Tak samo powinno być na drogach, ale niestety przy założeniu że wszędzie wygrywa najtańsza oferta wykonawcy nie stać na poniesienie większych kosztów związanych chociażby z oświetleniem czy dopłatami dla pracowników.

    • 5 0

  • Zgadzam się...

    ... ze wszystkimi negatywnymi opiniami odnośnie pracy, rozkładu i punktualności SKM.

    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie ma alternatywnej komunikacji miejskiej łączącej Małe Trójmiasto Kaszubskie z Trójmiastem w rozsądnych ramach czasowych. Więc SKM ma monopol, który bezwzględnie wykorzystuje.

    Dodaję zatem swój krytyczny głos wobec działalności SKM.

    • 8 0

  • Tylko miesiąc?

    A potem dolce vita?
    Już to widzę :)

    • 4 0

  • jak sardynki

    czy istnieje możliwość zwiększenia ilości wagonów do trzech jak to miało miejsce na Euro

    • 4 0

  • z skm miałem "przyjemność" regularnie korzystać w latach 2009-2010, już wtedy było "tylko gorzej". Zabawne przeczytać skromne 2 lata później, że nic się nie zmieniło i remonty się ciągną i ciągną. Przykre to, że nie jesteśmy w stanie zamknać remontów w obrębie JEDNEJ aglomeracji w ciągu kilku lat.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane